Jump to content

Konserwacja podwozia -Zrób to sam


Max
 Share

Recommended Posts

Jako iż lubię grzebać w aucie i zauważyłem kilka ognisk rudego postanowiłem zakonserwować podwozie w swoim subaraczku.

Mam jednak kilka pytań:

 

-Jak najszybciej usunąć starego baranka

-Po usunięciu rudych punktów czym zakonserwować (przed nowym barankiem)

-Jakich środków najlepiej używać do konserwacji podwozia i profili zamkniętych.

 

Będę wdzięczny za każdą informację dotyczącą tego typu prac.

 

Pozdro Max

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

poszukaj na forum.kosmetykaaut.pl

aczkolwiek tam jest specyficzna społeczność i zapewne wyjdzie iż dobra konserwacja podwozia to 265 roboczogodzin.... i należy zużyć 15 różnej wielkości pędzelków..

Link to comment
Share on other sites

W swoim:

ad1) usuwałem za pomocą szczotki drucianej, albo papieru ściernego

ad2)po usunięciu dokładnie odtłuszczałem

ad3) kupiłem 2 puszki Velvoline Body safe

-jedna puszka jest biała i można nią stosować do profili zamkniętych jaki i jako podkład.

- druga puszka czarna którą nanosiłem po jakiejś godzinie(wyschnięcie podkładu).

 

Robiłem w lato. 3-4h i zrobione.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie musiałem się tak "spinać" ba poprzednik oddawał gdzieś autko i było już konserwowane.

Szlifierką nie bo aż takiej korozji nad spodem nie miałem :P ,

mi manualna wystarczyła, a gdzie nie dawała rady, to trochę papieru ściernego i było dobrze.

 

Ale Ty jak chcesz poświęcić kilka dni, to nie baw się w manuala a odpalaj automata :D

Link to comment
Share on other sites

Jako iż lubię grzebać w aucie i zauważyłem kilka ognisk rudego postanowiłem zakonserwować podwozie w swoim subaraczku.

Mam jednak kilka pytań:

 

-Jak najszybciej usunąć starego baranka

-Po usunięciu rudych punktów czym zakonserwować (przed nowym barankiem)

-Jakich środków najlepiej używać do konserwacji podwozia i profili zamkniętych.

 

Będę wdzięczny za każdą informację dotyczącą tego typu prac.

 

Pozdro Max

 

a juz miałem pytać, gdzie najlepiej oddać auto do konserwacji...

 

teraz juz wiem - Max, dam Ci zarobić :)

 

 

:yahoo:

Link to comment
Share on other sites

co do konserwacji to zajmujemy sie takimi sprawami na warsztacie auto średnio stoi na podnośniku 2-3 dni demontaż wszystkich elementów kół, nadkoli, plastików osłon itp. później całkowite umycie podwozia pod dużym ciśnieniem, po wyschnieciu czyszczenie papierem i druciakiem od rudej później oklejenie samochodu folia + taśma ( musi być porządna żeby nie pozostawiła kleju ) papierowa najlepiej z boll-a bo takiej stosujemy, co do preparatów stosujemy firmy BOLL bardzo dobrej jakości ! najpierw tam gdzie trzeba masa uszczelniajaca ( łączenia itp. ) później na pistolet preparat na łączenia tzw. baranek tyle że biały, później już tylko odpowiednia warstwa baranka czarna, później czekamy aż wyschnie i składamy :) cała taka usługa z wliczonymi preparatami i reszta potrzebnych rzeczy to koszt od 300 do 450zł, jest wykonane bardzo dobrze ! klienci sa bardzo zadowolenie ! jeśli czegoś jeszcze nie wiesz to pisz :P

Link to comment
Share on other sites

Baranek usuniesz chyba tylko mechanicznie.

W moim konserwacji wymagało zawieszenie, tylne - wahacze, rama pośrednia oraz przednie wahacze i belka (czy jak to się tam zwie), dodatkowo kilka niewielkich ognisk pod tylnym zderzakiem, w okolicach mocowań tylnych wahaczy do nadwozia.

Czyściłem ręcznie wszystko, jakiś skrobak z pilnika, dłuto, szczotka druciana, papier ścierny, do żywego metalu, miejscami głębokie wżery na spawach.

Po czyszczeniu mycie wszystkiego dokładnie, karcher + detergent, po myciu doba w ciepłym garażu na schnięcie. Następnie odtłuszczanie, jakiś zmywak lakierniczy ( nie pamiętam co chyba benzyna ekstrakcyjna).

Podkład antykorozyjny - wybrałem polecany na forach 4x4 epoksyd Interplus 356, jedyny chyba na rynku dopuszczający wyczyszczenie stali do stopnia St3 z nalotem rdzy. Oczywiście im lepiej wyczyścimy, okres trwałości powłoki będzie dłuższy. Ważna uwaga - jeśli używamy chemi do trawienia rdzy, nie wolno wtedy pokrywać takiej stali epoksydem. system nie zda egzaminu. Interplus można nakładać na lekko wilgotne powierzchnie i w warunkach zwiększonej wilgotności ale nie powodującej jej wyraszanie się na powierzchni malowanej.

Malowałem pędzlem, dwukrotnie po wstępnym przeschnięciu pierwszej warstwy.

Epoksyd nie można zostawić na działanie czynników zewnętrznych. Musi być przykryty farbą nawierzchniową. Ja wybrałem farbę poliuretanową Interthan 990 w kolorze czarnym połysk. Taki zestaw polecono mi w hutrowni, która sprzedaje Interplusa w małych opakowaniach.

Zakupy robiłem tu www.lemir.net.pl

Bardzo pomocni przy zamawianiu. Wytłumaczą wszystko co i jak. Oczywiście do farb potrzebne są rozpuszczalniki. Najmniejsza dostępna ilość epoksydu to 5 L, Ja zużyłem ok 4, Interthan dostępny od 1L, mi wystarczyły 2 L. Są to farby chemoutwardzalne, więc w komplecie jest oczywiście utwardzacz. Trzeba się zaopatrzyć w pojemniki z podziałką aby mieszać sobie porcje w odpowiednich ilościach. Lepiej mieszać mniejsze ilości bo w miarę szybko wiąże.

Na to można sobie położyć co tylko dusza zapragnie, baranek, woskowe środki czy inne bitexy. Lepszego systemu farb antykorozyjnych chyba nie ma.

Ja robiłem to w zeszłą zimę przed przyjściem mrozów więc i soli na drogach. Jesienią zeszłego roku pokryłem wszystko bezbarwnym woskiem APP, ale wcześniej używałem Tectyl ML i ten drugi jest znacznie lepszy. Podczas nanoszenia tego wosku nie zauważyłem nowych ognisk korozji na elementach malowanych. Powłoka twarda i mocna, nadal się świeci jak psu .... Co prawda po wosku trochę zmatowiała.

Tectyl ML został również wtryśniety w progi, wewnątrz wachaczy, pod zdjęte panele na drzwiach i wewnątrz drzwi. Polecam ten środek bo jest naprawdę mocny i odporny. Użyłem 4 lata temu w innym aucie i do dziś się trzyma i rdzy nie widać. Woda się nie chce tego trzymać.

Czas pokaże, ale pewnie wcześniej auto sprzedam, a nowy właściciel się będzie cieszył :)

Link to comment
Share on other sites

jeśli używamy chemi do trawienia rdzy
to coś jak fosol czy coś? trzeba przy tym bardzo uważać?

 

Generalnie na obskrobaną i odtłuszczoną blachę trzeba nałożyć jeszcze jakiś podkład przed barankiem tak? Czy takiego baranka można położyć np 2 warstwy? Auto czasem pewnie wjedzie na jakiś szuter czy coś :D

Tak myślałem żeby przed robotą wyjechać z auta z całym tylnym wózkiem, wahaczami, wałem i może zbiornikiem.

 

Dzięki Panowie. właśnie o takie info mi chodziło :D

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem to co kiedyś pisałem:

1. do podwozia podobno tylko czarne bitumiki są dobre (mowa o warstwie wierzchniej)

2. są środki reagujące ze rdzą (kiedyś używałem z powodzeniem korstop inna nazwa kortanin -200 ml ok 6 czy 8 zł.) .TE środki najlepiej wcierać pędzlem tylko w miejscach z nalotem korozji.Nadaje się do każdego miejsca na nadwoziu.

3.Na to inne antykorozyjne farby i na koniec bitumiki -lepiej więcej cieńkich warstw pistoletem.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz to wpadnij na śląsk :P zrobimy solidnie ! tylko czy odległość pozwala :P jak coś to ekspress servis :P

 

Ekspres Serwis :D Wisła Mała Bociania 19 43-243 ;p

 

Jeśli chcesz to wpadnij na śląsk :P zrobimy solidnie ! tylko czy odległość pozwala :P jak coś to ekspress servis :P

 

Ekspres Serwis :D Wisła Mała Bociania 19 43-243 ;p

 

Ogolnie trzeba to zrobic solidnie nie oszczędzać na środkach ochronnych. My jak robimy konserwacje to na 4-5 lat wystarcza, widzę to po swoich klientach ktorym oferuje ta usluge u nas, co rok przyjeżdżają do mnie na wymianę opon, serwis samochody itd wtedy sprawdzam stan konserwacji i wiem jakie środki pozwalaja na dlugą ochrone. Boll to średnia połka za rozsądną cene, ale sa i lepsze preparaty ale to juz wiadomo nie kazdy chce na konserwacje wydac 700-800 zł. bo wiekść sie pyta o cene a nie o jakos wiec zalezy kto jak woli ; ) 3 dni to minimum na konserwacje.

Link to comment
Share on other sites

to coś jak fosol czy coś? trzeba przy tym bardzo uważać?

 

Tak, chodzi o tego typu środki, nie stosować ich jeśli zamierzamy malować epoksydem, jeśli już użyłes gdzieś to bierz detergent - jakaś aktywna piana i szczotkę i dobrze wymyć.

Wszelkie cortainy, fertany są dobre tymczasowo, ewentualnie w miejsca gdzie trudno dojść z oczyszczeniem mechanicznym. Epoksyd położony na rdzę również ją wiąże a tworzy dużo trwalszą powłokę. Farby o których wspomniałem, to farby przemysłowe a nie dla majsterkowiczów. To są środki od których wymaga się najlepszej ochrony. A okres ochrony zależy głównie od stopnia oczyszczenia powierzchni.

Baranek możesz sobie położyć dwukrotnie. W niczymto nie przeszkadza.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś z Wawy będzie chciał się konserwować to mam człowieka co to robi za bardzo przyzwoite pieniądze i bardzo przyzwoity efekt. Więcej info na PW

 

za daleko :)

 

Jak dla kogo :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Odgrzewam trochę kotleta. Mam do Was takie pytanie, chciałbym solidnie, zakonserwować profile zamknięte, ale te do których dostanę się bez kanału, podnośnika pod chałupą. Na co, jakie elementy powinienem zwrócić szczególną uwagę ? Drzwi, klapa, maska ...?

Druga sprawa, zwróciłem ostatnio uwagę przy woskowaniu, że na karoserii, w trzech różnie rozlokwowanych punktach występuję pod odpryskami wielkości główki szpilki rdza, jak powinienem sobie z nią poradzić ? Czy odtłuszczenie, pryśnięcie xxx epoksydem, "zaprawka" to właściwa ścieżka ? To raczej nie są miejsca, w których ruda wychodzi od wewnątrz.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...