Jump to content

Sprężyny obniżające 2.0 N/A Tein vs. Eibach Pro Kit


shake
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie, zbliża się wiosna i nie mogąc dłużej patrzec na mojego off road'a postanowiłem zafundowac mu nowe sprężyny i tu pojawia się dylemat... na jednych stronach sprężyny Tein(ten sam nr. katalogowy) są przeznaczone do Wrx/Sti a na innych Wrx Sti, Eibach dedykuje Pro Kit do 1.6 , 2.0, 2.0 WRX oprócz Sti. Idąc drogą dedukcji Tein do Wrx powinien również pasowac do N/A , natomiast do Sti nie.. tylko czy to te springi są dla Wrx czy Sti?? Bo informacje w necie tylko mnie zdezorientowały... Może ktoś wie i się wypowie w temacie, będę bardzo wdzięczny

Wiem że napiszecie że mam brac Eibachy bo tam sprawa jest jasna, ale z tego co się orientowałem Tein obniża bardziej, zwłaszcza przód dlatego są na chwilę obecną(o ile będą pasowac faworytem nawet pomimo 400zł róznicy w cenie)

Wszelkie opinie, propozycję innych sprężyn mile widziane ;)

Link to comment
Share on other sites

To o twojej Madzi czytałem ostatnio na mazdaspeed?? gratki wozu:)

Co do springów to to ile autko na nich usiądzie z reguły...nie ma reguły :P

ludziska znani mi tutaj na forum pomykają na springach eibacha i sobie chwalą...Nie wiem czy to efekt placebo ale ja kupiłem duzo tańsze chińszczyzny tzn. mts technik- i tez nie narzekałem...autko fajnie usiadło- super sie prowadziło...Straciło troszkę na wygodzie podróżowania no ale cóż...taki urok springów...Wiem, że Matiz ma eibacha u siebie- moze się w wątku wypowe...natomiast kolega Dyziek miał w swojej wannie jakieś inne springi i bajecznie Mu Imprezka siadła....W porównaniu z Nim- u Mnie stała jak na szczudłąch:)

Link to comment
Share on other sites

W 2006 Legacy 2.5i, mam zainstalowane Tein H-tech i samochod jest obnizony nieznacznie, ale odczuwalnie, prowadzenie auta jest poprawione, a i wyglad jest nieco bardziej agresywny. Generalnie chodzilo mi o poprawienie wlasciwosci jezdnych, a obnizenie to niejako skutek oboczny, ale wyglad po opuszczeniu bardzo pasuje do tego auta. Znajomy mial te sprezyny na WRXie i mu nie odpowiadaly, ale zapewne zachowanie auta zalezy od amortyzatorow, felg, opon, i innych ulepszen zawieszenia. Podejrzewam ze amotryzatory i sprezyny z WRX posowalyby do GX... wiem ze pasuja do RS i z STI tez z tym ze nie wszystkie roczniki.

Link to comment
Share on other sites

Apropo Tein-ów znalazlem kiedyś Ciekawy temat

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1267918

 

 

Eibach klasa. Nic złego nie mozna powiedzieć. Choć nie jest chybastricte sportowa, jest twardsza na tyle żeby zrekompensować -30.

Jakiś czas temu walnałem referat, nie bede znów spamował. Chyba najlepszy kompromis, te opinie ludzi nie sa wyciagniete z kapeliusza.

 

Dyziek miał OMP, ale tył mu usiadł za fest i kombinował troche z nimi

Link to comment
Share on other sites

Tak tak chciałem właśnie napisać , że miał OMP..później coś pokombinował- ale efekt finalny był Mega!!! Siadła super jak na montaż tylko springów....

Tak czy inaczej- mod na plus...I tyle:P

Link to comment
Share on other sites

bmarcin napisałes że auto usiadło nieznacznie a no obniżeniu akurat najbardziej mi zależy, no i o ile się nie mylę do springów z Sti potrzebuję również inne górne mocowania. Przeczytałem lekturę którą podrzucił mi Matiz no i po Tein'ach takich opinii się nie spodziewałem... pogrzebałem wczoraj jeszcze trochę w sieci i znalazłem jeszcze sprężyny H&R, powiem szczerze że po fotkach które widziałem są moim zdecydowanym faworytem jak na obecna chwilę, autka ładnie siadały na nich i z przodu i tyłu, widziałem że nawet na forum były do sprzedania i chyba przygarnął je właśnie Dyziek ;) a tu foty tych springów u poprzednich właścicieli, mam nadzieję że plasma555 i KratekPL się nie pgniewają za wykorzystanie ich zdjęc

bobafoto05.jpg

 

83014132.jpg

 

Jeśli wisienka tak by usiadła byłby usatysfakcjonowany :)

Link to comment
Share on other sites

shake z tyłu jest dorbna różnica, przód -sam bym chyba nie poznał czy jest niżej czy nie ;)

Mnie zależało na tym, żeby auto się nie bujało na zakrętach, a nie żeby szło niżej, ten efekt jest jakby uboczny. Dla Ciebie nie do końca to jest to rozwiązanie. I do STI potrzebujesz mocowan - zgadza sie.

 

Aha ,auto z drugiego zdjęcia nie tylko miało inne sprężyny, amor tam też inny siedzial.

Link to comment
Share on other sites

WueM co do ceny to hmm, Tein - 1.199zł , Eibach Pro Kit - 790zł , H&R - 1.013zł są jeszcze Vogtland - 803zł(te mam okazję kupic uzywane , czekam na fotkę jak auto na nich stało)

Matiz z tego co wiem to do -40mm można spokojnie obniżac na seryjnych amortyzatorach(co prawda H&R informuje o -35mm ale po fotkach widac że auta zeszły nieco niżej, tyle że między N/A a Turbo trzeba też uwzględnic różnicy masy, więc N/A usiądzie nieco mniej)

Gwintu póki co nie chcę bo po pierwsze koszt(a mam nowe amortyzatory, celowy zabieg żeby mnie na gwint nie skusiło), po drugie jedno auto na gwincie już mam i wiem po sobie że nie mam umiaru i kręcę na maxa w dół a to auto ma byc daily(ale też nie off-road) ;)

bmarcin wiem że były tam KYB AGX ale amortyzator chyba wpływu na obniżenie auta nie ma, jedynie na współpracę sportowa sprężyna/amortyzator

 

A tak się u mnie kończy jazda na gwincie, na takim setupie się poruszam :D20121012132123111.jpg

 

20121010163334706.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czytałem o tej madzi- dobry pług :P

Jeśli już masz amorki- to faktycznie jedyna opcja to pod nie dobrać springi....Aczkolwiek od zawsze w subarynce chorowałem na gwint lub air...Niestety obu tych opcji nie udało mi się zrealizować :)

Jeśli chcesz mieć na prawde nisko (tak jak lubie) to chyba pozostają springi h&r....Ewentualnie eibach (ponieważ jest zachowany minimalny- choc zawsze komfort)..O tein'e nic nie wiem...Ale jeśli jakość ich wyrobów jest porównywalna- to byłaby to chyba ostatnia opcja...Ewentualnie weź te "chińczyki", na których Ja jeździłem :P

 

P.S.....Mieszkasz w Orzeszu?

Byłem tam poro krotnie u takiego szpeca- co to mini wgniotki bez lakierowania "wyciąga"...Taka tam...luźna informacja nic nie wnosząca:P

Link to comment
Share on other sites

Byłeś pewnie u Miljona, dobry fachowiec ;) Gwintu nie będzie z powodu (patrz fotki wyżej :D ) Ma byc niżej ale nadal praktycznie, chyba wezmę H&R ile usiądzie się okaże, jak napisałeś to loteria, jednym siada więcej innym mniej. Sprężyny markowe więc lipy byc nie powinno....teoretycznie ;) Wkrótce sie przekonamy

Link to comment
Share on other sites

Dobry wybór....A amorki jakie zakupiłeś?

U Kogo byłem( z nazwiska) to przyznam bez bicia, że nie pamiętam- ale pewnie masz racje bo fachowiec pierwsza klasa...Miły- sympatyczny i w ogóle:)

Link to comment
Share on other sites

Auto na codzienne dojazdy do pracy, do sklepu, od czasu do czasu w góry na deskę czy rower ewentualnie jakiś wypad raz do roku w cieplejszy zakątek europy, pojeżdżawek na torze nie mam w repertuarze, zresztą nawet nie ma czym, AGX i gewinde mu nie potrzebne ;) Na wiosnę świeży lakier, bagażnik thule, chlapacze w stylu Rally Armor ewentualnie jakieś fajne koło w 18" coś szprychowego w stylu ATS Dtm, Speedline Turini i będzie jak ma byc a no i kierownica z MY05 bo na to coś co mam obecnie patrzec/trzymac nie mogę :unsure: Troszkę pracy mam na ten sezon :)

Link to comment
Share on other sites

I widzimy sie w takim setupie na tegorocznym SUMMER CARS PARTY :D

Życze powodzenia w modzeniu- patrząc na madzię na pewno plan się powiedzie :)

Bagażnik i owieka była i w Moim planie...niestety sięnie zdązyło się....Kolega kriss z Rybnika..ma w swoim sedanie taki setup tyle, że Yakima...Wygląda to bardziej niż dobrze :D

Link to comment
Share on other sites

a zakładał ktoś może Jamex'y do imprezy??

 

jak miałem celikę to pare osób w klubie je sobie chwaliło (jako obniżenie d00powoza) i zastanawia mnie jak się sprawują w subaru...

 

http://darstuning.co...-impreza--30mm/

 

ps. znalazłem jeszcze Apex'y i MTS'y ale o nich to nic nie wiem...

 

http://darstuning.co...a--40mm-01-03r/

 

http://allegro.pl/sprezyny-mts-technik-30-30-subaru-impreza-00-03r-i3012424592.html

Edited by wslawex
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...