Jump to content

Outback MY08 - powone nagrzewanie czy zepsuty termostat


dubelt
 Share

Recommended Posts

Witam

Nagrałem proces nagrzewania sie silnika w moim egzemplarzu. Od pewnego czasu przypuszczam ze termostat puszcza na duzy obieg troche chłodziwa.

Czy wg specjalistów, czyli was :D mam wymieniać czy też tak to po prostu jest.

Samochód lekko nagrzany - jak na wykresie startowym - startujemy od temperatury 20'C. Przez ponad 20 minut jazdy w miescie - widać prędkość i temp. powietrza + temp silnika nagrzał sie do ledwie 70'

 

W zalaczniku wykres. Proszę o pomoc.

 

Temp otoczenia w zakresie -1 do 2'C co nie musi być oczywiste patrząc na wykres.

post-7142-0-45865600-1361384135_thumb.png

Edited by dubelt
Link to comment
Share on other sites

Ja mam OBK 98r, 2,5 poj, stoi pod chmurką, przychodzę rano, odpalam, czyszczę szyby, wsiadam i mam już lekko ciepłe z nawiewów po przejechaniu jakichś 2 kilometrów mam już włąściwą temperaturę pracy silnika czyli ok. 90 stopni. Według tego co piszesz to on nie tylko lekko puszcza ale rzekł bym że zaciął się na otwartym, a co za tym idzie, po pierwsze masz silnik nie dogrzany więc dłużej chodzi na ssaniu a więc podniesie Ci się spalanie. Sprawdzić możesz w ten sposób, do chłodnicy dochodzą dwa grube przewody, jeśli tylko odpalisz auto po chwili pracy silnika, jak tylko z nawiewów zacznie lecieć lekko ciepłe powietrze, sprawdź temperatyrę ręką na przewodzie od termostatu do chłodnicy. Od strony silnika może być lekko ciepły ale im bliżej chłodnicy to ma być zimny, znaczy to że nie ma obiegu. Jeśli po całości jest taka sama temperatura to znaczy że termostat nie trzyma i puszcza na duży obieg, kwalifikując się do wymiany. Mój wujek jakiś rok temu wymienił w cienkim termostat bo miał właśnie zacięty na otwartym, tak go kupił, koszt samego termostatu bo był w obudowie to ponad 100 złotych. jak na wartość auta to kupa kasy, za głupi termostat powiedział, ale jeżdził na studia 50 kilometrów w jedną strone co było wydatkiem dla niego 50 złotych na paliwo i tak jeździł dwa lata. Po wymianie termostatu, auto nagrzewało mu się do prawidłowej ok. 90 stopni temperatury, spadło spalanie i koszt dojazdu na 30 złotych, czyli po 10 dojazdach zwróciła mu się wymiana termostatu, nawet nie wiesz jaki on był szczęśliwy z tego powodu a zarazem zły że nie zrobił tego dwa lata wcześniej...

Link to comment
Share on other sites

No cóż, mam ten sam model i mogę powiedzieć, że TTTM. Wystarczy, że wyjedziesz za miasto i po pięciu minutach będzie wpełni nagrzany. U mnie po przejechaniu ok 30 km drogą, na której nie przekraczałem 80km/h samochód miał tak jak u Ciebie ok 70-80 stopni. (mówię o jeździe autem nie obciążonym, po dosyć prostych drogach - w gorach na serpenynach po 15 min i szybkości nie przekraczającej 50km/h auto było nagrzane)

Link to comment
Share on other sites

Dubelt, niestety taki urok tego diesla. Dwa lata temu zakładałem o tym wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/38211-nagrzewanie-silnika-diesla-problem/page__hl__%2Bnagrzewanie+%2Bsilnika+%2Bdiesla. Ja wystrugałem sobie z czarnego plastiku osłonę montowaną wewnątrz grilla, zasłaniającą go w 100%. Otwarte zostały tylko wloty w zderzaku. Trochę poprawiało to sytuację.

Speedo 26, wszystko co piszesz, to święta prawda, dotyczy jednak benzyny 2,5l. Twój silnik i diesel, to dwa różne światy pod względem sprawności i nie można ich porównywać pod względem czasu nagrzewania.

Teraz mam nowszy model i obserwuję, że nagrzewanie silnika i wnętrza jest trochę lepsze niż w MY08 (nie sugeruję się niebieską diodą, tylko odczytem parametrów z gniazda OBD).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info. Ja jestem jednak przekonany że wcześniejsze laty nagrzewał się szybciej - do czasu kiedy miałem remont silnika........

bede sie musiał wczłapać pod samochod i zobaczyć ktore rury ida z bloku po czym porownac temperatury.

W nowych modelach jest grzałka elektryczna, dlatego sie szybciej nagrzewa.

 

Tak czy inaczej to nie jest normalne zeby przejechac całe miasto i nie miec zagrzanego samochodu. Dzis po 20km osiagnal 72'C (w garażu ok 15'C na dworze -1)

Link to comment
Share on other sites

One się tak wolno grzeją. Polecam dogrzewacz silnika i kabiny (potocznie zwane Webasto) - ja mam dogrzewacz firmy Ebersprecher i jestem zachwycony.

 

Mam też benzyne 2.5 i w porownaniu z dieslem można powiedzieć że nagrzewa się zanim się go uruchomi :)

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem jednak przekonany że wcześniejsze laty nagrzewał się szybciej - do czasu kiedy miałem remont silnika........

 

Skoro tak, to może faktycznie coś jest nie tak, jak być powinno. Podjedź do mechanika, niech to sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem jednak przekonany że wcześniejsze laty nagrzewał się szybciej - do czasu kiedy miałem remont silnika........

 

Skoro tak, to może faktycznie coś jest nie tak, jak być powinno. Podjedź do mechanika, niech to sprawdzi.

 

Dealer w mojej "mieścinie" stwierdził że jest ok....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...