Skocz do zawartości

Kapcie na Forestera - Lato'13


goluszysko

Rekomendowane odpowiedzi

Rainexpert jest swietny na mokrym (szczególnie aquaplaning), ale na suchym będzie w subiektywnym odczuciu będzie mało precyzyjny. Ni jest to niebezpieczne, ale osoby lubiące "twarde" szybko reagujące opony będa czuc pewien dyskomfort - niestety taka jest charakterystyka większości opon kierunkowych (szczególnie tych mocno naciętych). Jeżeli jeździsz dośc ostro/agresywnie to raczej szukaj opony asymetrycznej i dośc twardej bo forek ma dość wysoki profil. Popatrz na coś ze stajni Bridgestona - z wyższej półki np. Bridgestona Turanzę T001 (ma dobra cenę jak na klasę premium) lub ze średniej pólki na Firestona TZ300. Mozna spojrzeć w klasie premium na Conti lub Dunlopa, a w średniej na Fuldę, ale będa one wszystkie droższe w swoich klasach niz produkty Bridgestona :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem Dunlop SP Sport Bluresponse 215/60 R16 99 H XL osobowy, założe je po długim weekendzie. Nie wiem na ile oznaczenia EU mają się do rzeczywistości ale A dla zachowania na wodzie i 68 dB wygląda obiecująco. Powiem szczerze, po 6 latach na geolanderach oczekuję znaaaacznej poprawy. Dam znać jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rainexpert jest swietny na mokrym (szczególnie aquaplaning), ale na suchym będzie w subiektywnym odczuciu będzie mało precyzyjny. Ni jest to niebezpieczne, ale osoby lubiące "twarde" szybko reagujące opony będa czuc pewien dyskomfort - niestety taka jest charakterystyka większości opon kierunkowych (szczególnie tych mocno naciętych). Jeżeli jeździsz dośc ostro/agresywnie to raczej szukaj opony asymetrycznej i dośc twardej bo forek ma dość wysoki profil. Popatrz na coś ze stajni Bridgestona - z wyższej półki np. Bridgestona Turanzę T001 (ma dobra cenę jak na klasę premium) lub ze średniej pólki na Firestona TZ300. Mozna spojrzeć w klasie premium na Conti lub Dunlopa, a w średniej na Fuldę, ale będa one wszystkie droższe w swoich klasach niz produkty Bridgestona :(

Dzięki za odpowiedź i wskazówki. Z kilku powodów wybrałem jednak Rainexpert'y. Założyłem jeszcze przed długim weekendem i pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - zwłaszcza, gdy jechałem w deszczu :) Teraz czas na wymianę tylnych amortyzatorów... i jazda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Yokohamy Geolanday na aucie ,bo takie nabyłem z autem. Ma ktoś z was doświadczenie z tymi oponami ? Zauważyłem, że po pierwsze są głośne,po drugie piszczą na zakrętach ( sprawdzę ciśnienie ) ....Co do zakrętów to wyprzedzę pytania ....nie,nie wchodzę na maksie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Yokohamy Geolanday na aucie ,bo takie nabyłem z autem. Ma ktoś z was doświadczenie z tymi oponami ? Zauważyłem, że po pierwsze są głośne,po drugie piszczą na zakrętach ( sprawdzę ciśnienie ) ....Co do zakrętów to wyprzedzę pytania ....nie,nie wchodzę na maksie :D

 

Ja mam.

Po zakupie OBK zdjąłem i wyrzuciłem B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Yokohamy Geolanday na aucie ,bo takie nabyłem z autem. Ma ktoś z was doświadczenie z tymi oponami ? Zauważyłem, że po pierwsze są głośne,po drugie piszczą na zakrętach ( sprawdzę ciśnienie ) ....Co do zakrętów to wyprzedzę pytania ....nie,nie wchodzę na maksie :D

 

Ja mam.

Po zakupie OBK zdjąłem i wyrzuciłem B)

 

 

ok, i ja tak chyba zrobię . a czy aby to piszczenie jezeli nie cisnienie nie jest objawem zlej geometrii :facepalm: ,lub kończących się amorów ??? u mnie tył usiadł i zostanie w tym tygodniu juz wymieniony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, i ja tak chyba zrobię . a czy aby to piszczenie jezeli nie cisnienie nie jest objawem zlej geometrii :facepalm: ,lub kończących się amorów ??? u mnie tył usiadł i zostanie w tym tygodniu juz wymieniony :D

 

To raczej nie jest kwestia geometrii, one po prostu tak maja. U mnie zaczęły piszczeć po jednym roku użytkowania i tak przez kolejne 4 lata doprowadzając mnie do szewskiej pasji. W tym roku założyłem dunlopy blue response i jak na razie jestem zachwycony. Nie piszczą w zakrętach, są dużo cichsze, na deszczu ostrzejsze hamowanie bez abs'u i podsterowność dużo mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, i ja tak chyba zrobię . a czy aby to piszczenie jezeli nie cisnienie nie jest objawem zlej geometrii :facepalm: ,lub kończących się amorów ??? u mnie tył usiadł i zostanie w tym tygodniu juz wymieniony :D

 

To raczej nie jest kwestia geometrii, one po prostu tak maja. U mnie zaczęły piszczeć po jednym roku użytkowania i tak przez kolejne 4 lata doprowadzając mnie do szewskiej pasji. W tym roku założyłem dunlopy blue response i jak na razie jestem zachwycony. Nie piszczą w zakrętach, są dużo cichsze, na deszczu ostrzejsze hamowanie bez abs'u i podsterowność dużo mniejsza.

 

dzięki za cenne informacje. nie pozostaje mi w takim razie nic innego jak kupić nowe dobre opony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...