MariuS Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Zakładam nowy wątek, gdyż podobnego nie znalazłem... Czy ktoś przerabiał taki SWAP: silnik ej20T w wrx sti 94-97 do Imprezy GT powiedzmy 98-00? Powiedzmy że posiadam uszkodzony silnik z GT-ka. Auto to Impreza GT MY 00. Mam możliwość kupna Ej20T 94-97 z osprzętem (ale bez ecu i wiązki). Mój gt-ek posiadą jedna centralną cewkę, a ten ej20T z sti ma cewki indywidualne, z tego co się dowiedziałem i doczytałem różnią się wtedy ilością wtyczek w ecu. Jak można ten problem sensownie rozwiązać? Wymiana wiązki z ecu, czy może zmiana całego osprzętu silnika sti na ten z GT-ka łącznie z ecu (posiadam Ecu Prodrive do GT-ka) Wszelkie sugestie bardzo wskazane. Wcześniej dłubałem Mazdę i w Subaru na razie się doszkalam. Liczę na Waszą pomoc. Pisać wszystko co wnosi coś do tematu, wszelką ew. krytykę przyjmuję na klatę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Po prostu załóż jedną cewkę i zostaw wiązkę i ecu z GT,dam gdzie wchodzi pojedyncza cewka u ciebie będzie wchodził kabel WN z mono cewki,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 podmien short block... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 (edytowane) Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU? O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty), jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback) A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina: Blok- STI klasyk Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana) Korby i tloki- Bug STI (kute) Glowice- To co masz lub STI klasyk Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze... Edytowane 15 Lutego 2013 przez daddykubs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuS Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 dzięki za odpowiedzi, czy może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ze kolektor dolotowy i wydechowy z 98-00 będą pasować do głowic z silnika 94-97?? bo jeżeli jest inny rozstaw śrub to kicha, bo nie będę mógł podmienić kolektora - zwłaszcza rozchodzi się o dolotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Kolektor ssący ma inny rozstaw śrub....kolektor wydechowy jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuS Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 aha, dzięki, czyli nie podpasuje mi taka zamiana silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU? O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty), jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback) A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina: Blok- STI klasyk Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana) Korby i tloki- Bug STI (kute) Glowice- To co masz lub STI klasyk Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze... daddykubs nie mąć człowiekowi w głowie: -blok ma niewiele wspólnego z modelem jeżeli chodzi o klasyki JDM bo były WRXy na zamkniętych blokach, jak i STI na otwartych. -żaden seryjny silnik Subaru nie był kuty, były mocniejsze i słabsze wersje tłoków ale żadne nie były kute. -korby i tłoki z buga STI również nie są kute. Pompa oleju wystarczy z STI new age, chłodnica oleju jak najbardziej(pod warunkiem, że podstawka pod filtr oleju będzie z termostatem), natomiast FMIC to raczej średni pomysł bo będzie duży lag, do ok 300KM wystarczy IC z WRX new age, natomiast do ok 350KM ten z STI new age. Z tym, że do mocy ok 300KM potrzebne będą jeszcze wtryski 440cc, a jeżeli więcej to 550cc i pompa paliwa np walbro GSS 342, no i zależy jakie turbo ma tam siedzieć... Natomiast co do ECU w przypadku MY99/00, to po co kombinować z jakimiś piggybacka'mi, skoro ten rocznik można wystroić na serynjym kompie? Zabieg zupełnie bez sensu i dodatkowe pakowanie się w koszta. Edytowane 26 Lutego 2013 przez PatLove Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się