Skocz do zawartości

SWAP Silnika STI w GT


MariuS

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy wątek, gdyż podobnego nie znalazłem...

 

 

Czy ktoś przerabiał taki SWAP:

 

silnik ej20T w wrx sti 94-97 do Imprezy GT powiedzmy 98-00?

 

Powiedzmy że posiadam uszkodzony silnik z GT-ka. Auto to Impreza GT MY 00. Mam możliwość kupna Ej20T 94-97 z osprzętem (ale bez ecu i wiązki).

 

Mój gt-ek posiadą jedna centralną cewkę, a ten ej20T z sti ma cewki indywidualne, z tego co się dowiedziałem i doczytałem różnią się wtedy ilością wtyczek w ecu.

Jak można ten problem sensownie rozwiązać? Wymiana wiązki z ecu, czy może zmiana całego osprzętu silnika sti na ten z GT-ka łącznie z ecu (posiadam Ecu Prodrive do GT-ka)

 

Wszelkie sugestie bardzo wskazane. Wcześniej dłubałem Mazdę i w Subaru na razie się doszkalam. Liczę na Waszą pomoc. Pisać wszystko co wnosi coś do tematu, wszelką ew. krytykę przyjmuję na klatę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU?

O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty),

jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz

Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback)

A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina:

Blok- STI klasyk

Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana)

Korby i tloki- Bug STI (kute)

Glowice- To co masz lub STI klasyk

Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback

Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze...

Edytowane przez daddykubs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za odpowiedzi, czy może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ze kolektor dolotowy i wydechowy z 98-00 będą pasować do głowic z silnika 94-97?? bo jeżeli jest inny rozstaw śrub to kicha, bo nie będę mógł podmienić kolektora - zwłaszcza rozchodzi się o dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU?

O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty),

jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz

Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback)

A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina:

Blok- STI klasyk

Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana)

Korby i tloki- Bug STI (kute)

Glowice- To co masz lub STI klasyk

Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback

Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze...

 

daddykubs nie mąć człowiekowi w głowie:

-blok ma niewiele wspólnego z modelem jeżeli chodzi o klasyki JDM bo były WRXy na zamkniętych blokach, jak i STI na otwartych.

-żaden seryjny silnik Subaru nie był kuty, były mocniejsze i słabsze wersje tłoków ale żadne nie były kute.

-korby i tłoki z buga STI również nie są kute.

 

Pompa oleju wystarczy z STI new age, chłodnica oleju jak najbardziej(pod warunkiem, że podstawka pod filtr oleju będzie z termostatem), natomiast FMIC to raczej średni pomysł bo będzie duży lag, do ok 300KM wystarczy IC z WRX new age, natomiast do ok 350KM ten z STI new age. Z tym, że do mocy ok 300KM potrzebne będą jeszcze wtryski 440cc, a jeżeli więcej to 550cc i pompa paliwa np walbro GSS 342, no i zależy jakie turbo ma tam siedzieć...

Natomiast co do ECU w przypadku MY99/00, to po co kombinować z jakimiś piggybacka'mi, skoro ten rocznik można wystroić na serynjym kompie? Zabieg zupełnie bez sensu i dodatkowe pakowanie się w koszta.

Edytowane przez PatLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...