Jump to content

SWAP Silnika STI w GT


MariuS
 Share

Recommended Posts

Zakładam nowy wątek, gdyż podobnego nie znalazłem...

 

 

Czy ktoś przerabiał taki SWAP:

 

silnik ej20T w wrx sti 94-97 do Imprezy GT powiedzmy 98-00?

 

Powiedzmy że posiadam uszkodzony silnik z GT-ka. Auto to Impreza GT MY 00. Mam możliwość kupna Ej20T 94-97 z osprzętem (ale bez ecu i wiązki).

 

Mój gt-ek posiadą jedna centralną cewkę, a ten ej20T z sti ma cewki indywidualne, z tego co się dowiedziałem i doczytałem różnią się wtedy ilością wtyczek w ecu.

Jak można ten problem sensownie rozwiązać? Wymiana wiązki z ecu, czy może zmiana całego osprzętu silnika sti na ten z GT-ka łącznie z ecu (posiadam Ecu Prodrive do GT-ka)

 

Wszelkie sugestie bardzo wskazane. Wcześniej dłubałem Mazdę i w Subaru na razie się doszkalam. Liczę na Waszą pomoc. Pisać wszystko co wnosi coś do tematu, wszelką ew. krytykę przyjmuję na klatę :D

Link to comment
Share on other sites

Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU?

O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty),

jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz

Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback)

A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina:

Blok- STI klasyk

Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana)

Korby i tloki- Bug STI (kute)

Glowice- To co masz lub STI klasyk

Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback

Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze...

Edited by daddykubs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dzięki za odpowiedzi, czy może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ze kolektor dolotowy i wydechowy z 98-00 będą pasować do głowic z silnika 94-97?? bo jeżeli jest inny rozstaw śrub to kicha, bo nie będę mógł podmienić kolektora - zwłaszcza rozchodzi się o dolotowy.

Link to comment
Share on other sites

Tyle roboty, to juz moze wymienic calosc i mapowac pod silnik sti na tymbsamym ECU?

O klasykach duzo nie wiem ale wydaje mi sie, ze ma zamkniety "dekiel"(WRX ma polotwarty),

jesli ten silnik jest JDM to pewnie tez kuty... Mocarz

Mozesz zawsze zmienic dolot i short block, a to Ci zmieni kompresje(short block)i bedziesz i tak mapowal(albo piggyback)

A jakbys mial czas i kase to proponuje frankesteina:

Blok- STI klasyk

Korba- Blob STI (nitrowana i nawiecana)

Korby i tloki- Bug STI (kute)

Glowice- To co masz lub STI klasyk

Do tego "tuningowa" pompa oleju, chlodnica oleju, FMIC i piggyback

Bedziesz latal na poziomie 280+ ale wytrzyma wszelkie katusze...

 

daddykubs nie mąć człowiekowi w głowie:

-blok ma niewiele wspólnego z modelem jeżeli chodzi o klasyki JDM bo były WRXy na zamkniętych blokach, jak i STI na otwartych.

-żaden seryjny silnik Subaru nie był kuty, były mocniejsze i słabsze wersje tłoków ale żadne nie były kute.

-korby i tłoki z buga STI również nie są kute.

 

Pompa oleju wystarczy z STI new age, chłodnica oleju jak najbardziej(pod warunkiem, że podstawka pod filtr oleju będzie z termostatem), natomiast FMIC to raczej średni pomysł bo będzie duży lag, do ok 300KM wystarczy IC z WRX new age, natomiast do ok 350KM ten z STI new age. Z tym, że do mocy ok 300KM potrzebne będą jeszcze wtryski 440cc, a jeżeli więcej to 550cc i pompa paliwa np walbro GSS 342, no i zależy jakie turbo ma tam siedzieć...

Natomiast co do ECU w przypadku MY99/00, to po co kombinować z jakimiś piggybacka'mi, skoro ten rocznik można wystroić na serynjym kompie? Zabieg zupełnie bez sensu i dodatkowe pakowanie się w koszta.

Edited by PatLove
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...