Jump to content
Sign in to follow this  
Lukasz123

Forester 2.0 automat rocznik lipiec 2011 - informacje z eksploatacji dla chcącego kupić taki model.

Recommended Posts

Przebieg 37300km.

 

Usterki: przepalona jedna żaróweczka od podświetlenia tablicy rejestacyjnej - piszę że to usterka bo naprawdę nic innego się nie przydarzyło

 

Spalanie: w mieście przy oszczędnej jeździe średnie to 8l/100km, max w mieście 11,5l/100, w trasie 6,8-7,8 l/100km przy prędkości do 100km/h, 8-8,5l/100km przy 110km/h, 120 km/h 9,5-10l/100km powyżej tej prędkości różnie np z boksem dachowym spalił mi 11l/100km przy ok 130 - 140 km/h.

 

Spalanie oleju : przy docieraniu wziął ok 0,6 l oleju po pierwszych 10kkm, po tym już nic nie bierze albo tyle że nie widze tego;)

 

Koszty: są spore ale tylko związane z terminowymi przeglądami w ASO raz po 4kkm i potem co 15 kkm .

 

Skrzynia automatyczna 4EAT: subiektywnie dla mnie super - wygoda, pewny w trasie, na zakrętach, super w terenie, oczywiście jest wolna i kiepsko się wyprzedza - w trasie lepiej przełączyć w tryb sport ale i tak wyprzedzanie nie jest komfortowe. Polecam tą skrzynie wyłącznie dla szukających komfortu i b.spokojnej jazdy. Funkcja ręczna zmiany biegów +- działa szybko i płynnie - dobre do wyprzedzania i hamowania silnikiem np w górach.

 

Zawieszenie,napęd, ukłąd keirowniczy: super w każdych warunkach, przejazdy przez koleiny, zakręty, dziury, błoto, śnieg, deszcz to poprostu bajka.

 

Opony letnie yokohama: głośne ale dobrze mi się na nich jeździ - następne będą continental lub michelin.

 

Opony zimowe Continental conti cross contact winter 4x4 : rewelacja - polecam!

 

Klimatyzacja automatyczna : działa sprawnie - polecam przeczytanie instrukcji obsługi jak to działa;)

 

Kamera cofania: naprawdę polecam zamiast czujników

 

Szyber dach: b. duży, fajny latem do 80km/h - powyżej szum powietrza jest za głośny, generalnie najmniej potrzebny w samochodzie z klimą.

 

Spasowanie wnętrza: nic nie trzeszczy i nie stuka - może troszkę roleta bagażnika. Zobaczymy jak będzie potem.

 

Ksenony działają jak powinny a światła "długie" rewelacja -widać całą drogę bardzo daleko.

 

Plastiki podatne na zarysowania.

 

Nowy silnik 2.0 z 2011 roku wystarczy do spokojnej jazdy, w mieście jest ok, w terenie też wystarczy w trasie lepiej diesla lub 2,5 turbo:), posiada łańcuch rozrządu

 

Czy kupiłbym jeszcze raz: TAK.

Edited by Lukasz123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny opis, przekażę znajomemu bo chce żonie kupić taki wóz.

Pozwólcie, że zapytam bo nie jestem na bieżąco :)

W 4eat większość momentu idzie na przód? Czujesz to podczas jazdy na śliskiej nawierzchni/głębokim śniegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia automatyczna 4EAT: subiektywnie dla mnie super - wygoda, pewny w trasie, na zakrętach, super w terenie, oczywiście jest wolna i kiepsko się wyprzedza - w trasie lepiej przełączyć w tryb sport ale i tak wyprzedzanie nie jest komfortowe. Polecam tą skrzynie wyłącznie dla szukających komfortu i b.spokojnej jazdy

 

U mnie działa ta skrzynia, wyprzedza się bardzo komfortowo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny opis, przekażę znajomemu bo chce żonie kupić taki wóz.

Pozwólcie, że zapytam bo nie jestem na bieżąco :)

W 4eat większość momentu idzie na przód? Czujesz to podczas jazdy na śliskiej nawierzchni/głębokim śniegu?

 

60 na 40% lub odwrotnie:) . Napęd działa idealnie. Musisz naprawdę sie zakopać żeby poczuć jak rozdziela moc na koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny opis, przekażę znajomemu bo chce żonie kupić taki wóz.

Pozwólcie, że zapytam bo nie jestem na bieżąco :)

W 4eat większość momentu idzie na przód? Czujesz to podczas jazdy na śliskiej nawierzchni/głębokim śniegu?

 

Co prawda mam 4EAT z modelu z 2005 roku, a tam inicjalny rozkład przód:tył jest 'podobno' 90:10 , ale nigdy tego nie poczułem, a uwierz mi, bardzo się starałem :) Na śliskiej nawierzchni przy wyjściu z zakrętu niezwykle łatwo jest postawić auto bokiem używając tylko gazu (w pozytywnym sensie, wtedy jeśli chcesz to zrobić. Przy normalnej jeździe prowadzi się bardzo przewidywalnie )

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Co prawda mam 4EAT z modelu z 2005 roku, a tam inicjalny rozkład przód:tył jest 'podobno' 90:10

 

Jest wątek na ten temat. W turbo tak nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...