Jump to content

Bagażnik dachowy do OBK MY12


serweryn
 Share

Recommended Posts

Jaki bagażnik dachowy wybrać do OBK MY12 pamiętając o wymaganiach:

  1. Przewożenie standardowych ładunków, tj. box dachowy lub 3-4 rowery.
  2. Powinien możliwie mało hałasować.

Lepszy będzie "oryginał" (http://sklep.subaru.pl/bagaznik-dachowy-obk-cat-163-id-568.aspx) czy może coś z np. Thule (przykładowe linki poniżej) lub jeszcze coś innego?

http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-fixpoint-xt-753-769-4008.html

http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-system-753-969-4008-wingbar.html

http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-system-753-969-4008-wingbar.html

 

Dzięki za podpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

4 rowery to trochę wyzwanie :)

Oryginalny to jest Mont Blanc. Ważne żeby belka miała min. 125 cm ponieważ inaczej będzie za krótka. W poprzednim OBK wystarczyła 110-115cm. Zarówno oryginał jak Thule świszczą, zwłaszcza powyżej 120km/h i przy otwartej osłonie szyberdachu.

Link to comment
Share on other sites

Mam Mont Blanc (belki kwadratowe na przekroju). Wożę na nim pudło Thule Spirit 820. Wcześniej miałem na Skodzie belki Thule Aerobar z tym samym pudłem. Jeden i drugi system jest super prosty w montażu. Natomiast sam produkt Thula wydaje się być porządniejszy, solidniejszy i lepiej wykonany. Ponadto do zabezpieczenia belek w moim Mont blanc służy taki plastikowy wielokątny niby kluczyk. Czuć go ostro tandetą. Chwilowo działa i nic sie z nim nie dzieje, ale ten zamek, to raczej kpina. W Thule była normalna metalowa wkładka i metalowy kluczyk i całość robiła o wiele lepsze wrażenie.

 

Oba zestawy zachowywały się pdobnie do 100km/h - czyli jazda w mieście raczej go nie słychać, lub nie słychać wcale. Powyżej 100km/h słychac mocno. Powyżej 140km/h dudni jak cholera (teoretycznie nie powinno się przekraczać predkości 120km/h jak stoi w instrukcji).

 

Z moich wieloletnich obserwacji (jeżdżę tylko z boksami) - co byś nie kupił powyżej 100 będzie hałasować. Jedynie trzeba zwrócić uwagę na to, żeby system montażu był łatwy i solidny z dobrym zamykaniem. Z 15 lat temu miałem na Vectrze belki Fapa - od nowości przeraźliwie skrzypiały i żadne regulacje, smarowanie ani podkładanie nie pomagało - kupiłem je celem zaoszczędzenia stówki i mordowałem się z tym dziadostwem aż nie pozbyłem się Opla.

 

Co do rowerowego to jestem na etapie kupna pierwszego w życiu takiego na 3 rowery, ale raczej pójdę w koncepcji bagażnika na hak.

Edited by bardzozlymisio
Link to comment
Share on other sites

Osobiscie polecam Thule Rapid System WingBar. Mam go od dwóch lat i jak do tej pory jest najmniej hałaśliwy z wcześniej posiadanych ale cudów nie ma , wszystko co posadzisz na dachu bedzie szumieć. Jego wadą jest to , że nie ma kluczyka zabezpieczającego przed kradzieżą . Bardzo łatwy w montażu, lekki , 4 rowery wchodzą bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, że co bym nie wsadził na dach to hałasować będzie, ale niektóre produkty mogą mniej, a inne bardziej.

 

Osobiscie polecam Thule Rapid System WingBar. Mam go od dwóch lat i jak do tej pory jest najmniej hałaśliwy z wcześniej posiadanych

Dzięki. Z przekroju tego wingbara tak by wyglądało, że powinien mniej hałasować niż np. zwykła belka prostokątna.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać.

Link to comment
Share on other sites

Od kilku lat/wielu tkm jeździmy z thule proride 591 /musiałabym sprawdzić na rachunku, jednak patrząc na zdjęcia na stronie thule - z wyjątkiem tej różnicy, iż nasze belki poprzeczne zamykane są na kluczyk - zarówno wygląd, jak i cały system się zgadza/.

 

Rowery jeżdżą dwa. Cztery, to jakoś strasznie ciasno, montaż chyba z 'kiegoś murka, czy drzewa, dość mocno kiszkowato, zwłaszcza, iż po kilku km-etrach dobrze jest zatrzymać się i dociągnąć mocowania /mechanizm + paski/. Podczas jazdy rowery też się wychylają, mogą więc się poobijać/poplątać /np. pedały w szprychy i kaputt; pedały - oczywiście - można odkręcić./

 

Wszystko działa super, jakość super, trzyma super również przy większych prędkościach, wietrze.

Jeszcze nigdy nic złego, mogę więc polecić.

 

Szumy - chyba - nie występują, przynajmniej nic takiego nie kojarzę /auto bez szyberdachu/.

Spalanie ok. 1 l większe.

Musisz sprawdzić dop. obciążenie, prędkość.

Pamiętam, iż w pierwszych rowerach - miejskie były i ciężkie - demontowaliśmy siodła i bagażniki.

 

Zwróć też uwagę na prowadzenie linek. Jeden rower przewozimy w środku auta, bowiem szczęka mogłaby uszkodzić pancerze, w których biegną cięgn/ła.

Jeśli masz 'kieś karbony, lub inne super lekkie, wówczas spokojnie możesz przynajmniej uszkodzić ramę - rower kaputt!

 

Od poprzedniego auta OBK jest wyższy.

Ze sposobu przewożenia na dachu, przeskakujemy na przewożenie na bagażniku montowanym na holhaku.

Wprawdzie mogą trochę się pobrudzić - nic niezwykłego dla roweru -, jednak znacznie bardziej łatwy montaż, jakoś bezpieczniej, górą nie zaczepisz, na promie/w galerii/po lesie łatwiej, Niemcy, Norwegowie, inni - kiedy jedziesz dość szybko - nie kulą się ze strachu, iż pospadają.

Może by i mogły, zwłaszcza wówczas, jeśli - po wspomnianych - paru kilo nie dociągniesz. Wożąc cztery - bez unoszonej platformy - raczej tego nie zrobisz.

Gdyby zaś na obejmach miały dyndać na boki, uszkodzisz rower /raz tak mieliśmy, kiedy znajomy zapakował na dach swego auta, zapiąl, ruszył, jednak nie dociągnął, bo "nie trzeba, będzie dobrze"/ - pójdzie przynajmniej lakier na ramie, może felgi/koła.

 

Jeśli jeździsz na rowerach z łańcuchami, weź olej celem ich przesmarowania.

Taka jazda strasznie je wysusza.

Manetki, siodło, inne ew. zapakuj/osłoń. Oszczędzisz sobie zdzierania rozflaczonych owadów.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać.

Widziałem ich filmik porównujący ich produkt do Thule i robił wrażenie - wiadomo, marketing :-)

Ale jest też sporo niepochlebnych opinii, że słabo wykonane/nie budzą zaufania łącznie z jakimś kiepskim wynikiem w teście ADAC - spadały z samochodu przy symulacji hamowania/stłuczki.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać.

Widziałem ich filmik porównujący ich produkt do Thule i robił wrażenie - wiadomo, marketing :-)

Ale jest też sporo niepochlebnych opinii, że słabo wykonane/nie budzą zaufania łącznie z jakimś kiepskim wynikiem w teście ADAC - spadały z samochodu przy symulacji hamowania/stłuczki.

 

Do wykonania nie mam zastrzeżeń, plastiki porządne, wszystko pasuje jak trzeba. Zachowania podczas stłuczki nie sprawdzałem :D

Link to comment
Share on other sites

kupowałem miesiąc temu box i bagażnik

skończyło się na zestawie Thule

Box Dynamic 800

Belki Wingbar

Stopy: XT753

 

brak zabezpieczenia wingbarów nie jest problemem bo zabezpieczone są kluczykiem stopy a nie da się zdjąć belki bez odkręcenia stopy bazowej..

Zaletą thule jest to że przy zmianie auta wystarczy kupić zestaw dopasowujący za jakieś 100 pln i będzie pasować do kolejnego auta..

przy 130 km/h hałasu specjalnie nie ma, powyżej większy hałas będzie robiła chyba pompa paliwa :-)

Bagażnik rowerowy polecam na hak, wchodzą 4 rowery i nie trzeba się namęczyć żeby je podnosić a i opory powietrza i hałas zdecydowanie mniejsze..

no na początku wydatek nieco większy... ale bagażnik kupuje się na ładnych parę/paręnaście lat...

Link to comment
Share on other sites

kupowałem miesiąc temu box i bagażnik skończyło się na zestawie Thule Box Dynamic 800 Belki Wingbar Stopy: XT753

Finalnie kupiłem wczoraj taki sam zestaw. Pojechałem do sklepu, obejrzałem kilka możliwości i wziąłem właśnie wingbary + stopy 753. Wyglądają bardzo solidnie, mają dużą ładowność (75kg).

 

Ja ostatnio kupiłem na allegro bagaznik Aguri. Jest produkowany w Polsce, cały z aluminium, ślicznie wyglada, nie wystaje poza relingii i na dodatek tani

Tego wcześniej nie widziałem, jeśli jest bezpieczny i cichy, to rzeczywiście fajna propozycja. Tylko to chyba raczej do aut z klasycznymi relingami, a obecne OBK mają zintegrowane.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Osobiście polecam whispbar z belką Flush (http://www.whispbar.pl). Kupiłem w styczniu wraz z boxem InterPack. Przejechałem 2800 km. Jestem bardzo zadowolony. Szumy są, ale bez przesady. Nawet przy prędkościach autostradowych. Natomiast jazda z samym bagażnikiem - bez boxa - praktycznie nie do zauważenia, jeśli chodzi o hałas.

Link to comment
Share on other sites

Polecam jak najbardziej Prorack Whispbar. W porównaniu z MontBlanc wręcz intuicyjnie prosty w montażu, świetnie ogumowane elementy dociskające do relingu oraz o niebo cichszy od MontBlanc`a

Link to comment
Share on other sites

Polecam jak najbardziej Prorack Whispbar. W porównaniu z MontBlanc wręcz intuicyjnie prosty w montażu, świetnie ogumowane elementy dociskające do relingu oraz o niebo cichszy od MontBlanc`a

z ciekawości zajrzałem - wygladają calkiem fajnie ale

 

cena detaliczna 1111 pln vs 730 za komplet thule z wingbarami...( thule dł€zsze o 20-30 cm i ładowność większa o 15 kg .. A tutaj w whispbarach, 60 kg to niewiele od tego odejdzie 18 kg box i zostaje nam cos koło 40 kg na bagaż... ).

no i trzeba nosić dwa kluczyki zamiast jednego

Edited by Piskoor
Link to comment
Share on other sites

Cena- pierwszy wynik z googl`a 729 pln

http://www.strefakierowcy.pl/2804,bagaznik-prorack-whispbar-flush-na-reling-zintegrowany-aluminium-.html

 

co do ładowności, mnie wystarcza, 3-4 kompl. nart lub 3 rowery wchodzą reszta bagażnik a ten w nowej budzie OTB dla mnie wystarczający :)

Link to comment
Share on other sites

Cena- pierwszy wynik z googl`a 729 pln

http://www.strefakie...aluminium-.html

 

co do ładowności, mnie wystarcza, 3-4 kompl. nart lub 3 rowery wchodzą reszta bagażnik a ten w nowej budzie OTB dla mnie wystarczający :)

 

 

jeżeli to ma pasować do Ferestera to na 100% do obecnego OBK będą za krótkie. Wiem bo leżą takie u mnie w garażu :)

Link to comment
Share on other sites

Mam je założone w OTB`12, zajęło mi to 10 minut, jest możliwość regulacji na szerokość m-dzy relingami ( instr. montażu)

http://www.whispbar.pl/instructions/fittingkits/K325.pdf

można sprawdzić forestera ( konfigurator modeli):

http://www.whispbar.pl/znajd%C5%BAsw%C3%B3jsamoch%C3%B3d

Link to comment
Share on other sites

Mam je założone w OTB`12, zajęło mi to 10 minut, jest możliwość regulacji na szerokość m-dzy relingami ( instr. montażu)

http://www.whispbar....ngkits/K325.pdf

można sprawdzić forestera ( konfigurator modeli):

http://www.whispbar....jdźswójsamochód

 

pewnie że można tylko belki będą miały inną długość i w Foresterze będą wystawały poza dach.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tutaj jest link do crash testow chinskiego bagaznika whispbar.

http://www.youtube.com/watch?v=lfuLgiOmO9k

Pozdrawiam kolegow,ktorzy go kupili ;)

AUTORYZOWANY SKLEP THULE

 

 

Nie wiem kolego co to za test, ale kupiłem bagażnik whispbar - ma zupełnie inne mocowanie. Trochę już z nim przejechałem ze sporym obciążeniem i nic niepokojącego się nie stało. Pewnie to kolejny "niezależny" test konkurencji. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...