serweryn Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Jaki bagażnik dachowy wybrać do OBK MY12 pamiętając o wymaganiach: Przewożenie standardowych ładunków, tj. box dachowy lub 3-4 rowery. Powinien możliwie mało hałasować. Lepszy będzie "oryginał" (http://sklep.subaru.pl/bagaznik-dachowy-obk-cat-163-id-568.aspx) czy może coś z np. Thule (przykładowe linki poniżej) lub jeszcze coś innego? http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-fixpoint-xt-753-769-4008.html http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-system-753-969-4008-wingbar.html http://www.hossa.pl/bagaznik-thule-rapid-system-753-969-4008-wingbar.html Dzięki za podpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 4 rowery to trochę wyzwanie Oryginalny to jest Mont Blanc. Ważne żeby belka miała min. 125 cm ponieważ inaczej będzie za krótka. W poprzednim OBK wystarczyła 110-115cm. Zarówno oryginał jak Thule świszczą, zwłaszcza powyżej 120km/h i przy otwartej osłonie szyberdachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Mam Mont Blanc (belki kwadratowe na przekroju). Wożę na nim pudło Thule Spirit 820. Wcześniej miałem na Skodzie belki Thule Aerobar z tym samym pudłem. Jeden i drugi system jest super prosty w montażu. Natomiast sam produkt Thula wydaje się być porządniejszy, solidniejszy i lepiej wykonany. Ponadto do zabezpieczenia belek w moim Mont blanc służy taki plastikowy wielokątny niby kluczyk. Czuć go ostro tandetą. Chwilowo działa i nic sie z nim nie dzieje, ale ten zamek, to raczej kpina. W Thule była normalna metalowa wkładka i metalowy kluczyk i całość robiła o wiele lepsze wrażenie. Oba zestawy zachowywały się pdobnie do 100km/h - czyli jazda w mieście raczej go nie słychać, lub nie słychać wcale. Powyżej 100km/h słychac mocno. Powyżej 140km/h dudni jak cholera (teoretycznie nie powinno się przekraczać predkości 120km/h jak stoi w instrukcji). Z moich wieloletnich obserwacji (jeżdżę tylko z boksami) - co byś nie kupił powyżej 100 będzie hałasować. Jedynie trzeba zwrócić uwagę na to, żeby system montażu był łatwy i solidny z dobrym zamykaniem. Z 15 lat temu miałem na Vectrze belki Fapa - od nowości przeraźliwie skrzypiały i żadne regulacje, smarowanie ani podkładanie nie pomagało - kupiłem je celem zaoszczędzenia stówki i mordowałem się z tym dziadostwem aż nie pozbyłem się Opla. Co do rowerowego to jestem na etapie kupna pierwszego w życiu takiego na 3 rowery, ale raczej pójdę w koncepcji bagażnika na hak. Edytowane 14 Lutego 2013 przez bardzozlymisio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ski Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Osobiscie polecam Thule Rapid System WingBar. Mam go od dwóch lat i jak do tej pory jest najmniej hałaśliwy z wcześniej posiadanych ale cudów nie ma , wszystko co posadzisz na dachu bedzie szumieć. Jego wadą jest to , że nie ma kluczyka zabezpieczającego przed kradzieżą . Bardzo łatwy w montażu, lekki , 4 rowery wchodzą bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Dzięki za podpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, że co bym nie wsadził na dach to hałasować będzie, ale niektóre produkty mogą mniej, a inne bardziej. Osobiscie polecam Thule Rapid System WingBar. Mam go od dwóch lat i jak do tej pory jest najmniej hałaśliwy z wcześniej posiadanych Dzięki. Z przekroju tego wingbara tak by wyglądało, że powinien mniej hałasować niż np. zwykła belka prostokątna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klokaj Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajka Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Od kilku lat/wielu tkm jeździmy z thule proride 591 /musiałabym sprawdzić na rachunku, jednak patrząc na zdjęcia na stronie thule - z wyjątkiem tej różnicy, iż nasze belki poprzeczne zamykane są na kluczyk - zarówno wygląd, jak i cały system się zgadza/. Rowery jeżdżą dwa. Cztery, to jakoś strasznie ciasno, montaż chyba z 'kiegoś murka, czy drzewa, dość mocno kiszkowato, zwłaszcza, iż po kilku km-etrach dobrze jest zatrzymać się i dociągnąć mocowania /mechanizm + paski/. Podczas jazdy rowery też się wychylają, mogą więc się poobijać/poplątać /np. pedały w szprychy i kaputt; pedały - oczywiście - można odkręcić./ Wszystko działa super, jakość super, trzyma super również przy większych prędkościach, wietrze. Jeszcze nigdy nic złego, mogę więc polecić. Szumy - chyba - nie występują, przynajmniej nic takiego nie kojarzę /auto bez szyberdachu/. Spalanie ok. 1 l większe. Musisz sprawdzić dop. obciążenie, prędkość. Pamiętam, iż w pierwszych rowerach - miejskie były i ciężkie - demontowaliśmy siodła i bagażniki. Zwróć też uwagę na prowadzenie linek. Jeden rower przewozimy w środku auta, bowiem szczęka mogłaby uszkodzić pancerze, w których biegną cięgn/ła. Jeśli masz 'kieś karbony, lub inne super lekkie, wówczas spokojnie możesz przynajmniej uszkodzić ramę - rower kaputt! Od poprzedniego auta OBK jest wyższy. Ze sposobu przewożenia na dachu, przeskakujemy na przewożenie na bagażniku montowanym na holhaku. Wprawdzie mogą trochę się pobrudzić - nic niezwykłego dla roweru -, jednak znacznie bardziej łatwy montaż, jakoś bezpieczniej, górą nie zaczepisz, na promie/w galerii/po lesie łatwiej, Niemcy, Norwegowie, inni - kiedy jedziesz dość szybko - nie kulą się ze strachu, iż pospadają. Może by i mogły, zwłaszcza wówczas, jeśli - po wspomnianych - paru kilo nie dociągniesz. Wożąc cztery - bez unoszonej platformy - raczej tego nie zrobisz. Gdyby zaś na obejmach miały dyndać na boki, uszkodzisz rower /raz tak mieliśmy, kiedy znajomy zapakował na dach swego auta, zapiąl, ruszył, jednak nie dociągnął, bo "nie trzeba, będzie dobrze"/ - pójdzie przynajmniej lakier na ramie, może felgi/koła. Jeśli jeździsz na rowerach z łańcuchami, weź olej celem ich przesmarowania. Taka jazda strasznie je wysusza. Manetki, siodło, inne ew. zapakuj/osłoń. Oszczędzisz sobie zdzierania rozflaczonych owadów. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać. Widziałem ich filmik porównujący ich produkt do Thule i robił wrażenie - wiadomo, marketing :-) Ale jest też sporo niepochlebnych opinii, że słabo wykonane/nie budzą zaufania łącznie z jakimś kiepskim wynikiem w teście ADAC - spadały z samochodu przy symulacji hamowania/stłuczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klokaj Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Ja mam whispbar, www.whispbar.co.nz Jest wyjątkowo cichy. Fajnie wygląda na samochodzie - belki nie wystają poza reling. Na poprzednim aucie miałem Thula, whispbar jest nieporównywalnie lepszy, praktycznie go nie słychać. Widziałem ich filmik porównujący ich produkt do Thule i robił wrażenie - wiadomo, marketing :-) Ale jest też sporo niepochlebnych opinii, że słabo wykonane/nie budzą zaufania łącznie z jakimś kiepskim wynikiem w teście ADAC - spadały z samochodu przy symulacji hamowania/stłuczki. Do wykonania nie mam zastrzeżeń, plastiki porządne, wszystko pasuje jak trzeba. Zachowania podczas stłuczki nie sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 kupowałem miesiąc temu box i bagażnik skończyło się na zestawie Thule Box Dynamic 800 Belki Wingbar Stopy: XT753 brak zabezpieczenia wingbarów nie jest problemem bo zabezpieczone są kluczykiem stopy a nie da się zdjąć belki bez odkręcenia stopy bazowej.. Zaletą thule jest to że przy zmianie auta wystarczy kupić zestaw dopasowujący za jakieś 100 pln i będzie pasować do kolejnego auta.. przy 130 km/h hałasu specjalnie nie ma, powyżej większy hałas będzie robiła chyba pompa paliwa :-) Bagażnik rowerowy polecam na hak, wchodzą 4 rowery i nie trzeba się namęczyć żeby je podnosić a i opory powietrza i hałas zdecydowanie mniejsze.. no na początku wydatek nieco większy... ale bagażnik kupuje się na ładnych parę/paręnaście lat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ja ostatnio kupiłem na allegro bagaznik Aguri. Jest produkowany w Polsce, cały z aluminium, ślicznie wyglada, nie wystaje poza relingii i na dodatek tani... zapłaciłem chyba 319pln... więc konkurencja wypada blado Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 kupowałem miesiąc temu box i bagażnik skończyło się na zestawie Thule Box Dynamic 800 Belki Wingbar Stopy: XT753 Finalnie kupiłem wczoraj taki sam zestaw. Pojechałem do sklepu, obejrzałem kilka możliwości i wziąłem właśnie wingbary + stopy 753. Wyglądają bardzo solidnie, mają dużą ładowność (75kg). Ja ostatnio kupiłem na allegro bagaznik Aguri. Jest produkowany w Polsce, cały z aluminium, ślicznie wyglada, nie wystaje poza relingii i na dodatek tani Tego wcześniej nie widziałem, jeśli jest bezpieczny i cichy, to rzeczywiście fajna propozycja. Tylko to chyba raczej do aut z klasycznymi relingami, a obecne OBK mają zintegrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareknad123 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam. Osobiście polecam whispbar z belką Flush (http://www.whispbar.pl). Kupiłem w styczniu wraz z boxem InterPack. Przejechałem 2800 km. Jestem bardzo zadowolony. Szumy są, ale bez przesady. Nawet przy prędkościach autostradowych. Natomiast jazda z samym bagażnikiem - bez boxa - praktycznie nie do zauważenia, jeśli chodzi o hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 nie wiem czym się różnią relingi klasyczne od zintegrowanych po prostu mam fabrycznie zamontowane na dachu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Polecam jak najbardziej Prorack Whispbar. W porównaniu z MontBlanc wręcz intuicyjnie prosty w montażu, świetnie ogumowane elementy dociskające do relingu oraz o niebo cichszy od MontBlanc`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Polecam jak najbardziej Prorack Whispbar. W porównaniu z MontBlanc wręcz intuicyjnie prosty w montażu, świetnie ogumowane elementy dociskające do relingu oraz o niebo cichszy od MontBlanc`a z ciekawości zajrzałem - wygladają calkiem fajnie ale cena detaliczna 1111 pln vs 730 za komplet thule z wingbarami...( thule dł€zsze o 20-30 cm i ładowność większa o 15 kg .. A tutaj w whispbarach, 60 kg to niewiele od tego odejdzie 18 kg box i zostaje nam cos koło 40 kg na bagaż... ). no i trzeba nosić dwa kluczyki zamiast jednego Edytowane 17 Lutego 2013 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Cena- pierwszy wynik z googl`a 729 pln http://www.strefakierowcy.pl/2804,bagaznik-prorack-whispbar-flush-na-reling-zintegrowany-aluminium-.html co do ładowności, mnie wystarcza, 3-4 kompl. nart lub 3 rowery wchodzą reszta bagażnik a ten w nowej budzie OTB dla mnie wystarczający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Cena- pierwszy wynik z googl`a 729 pln http://www.strefakie...aluminium-.html co do ładowności, mnie wystarcza, 3-4 kompl. nart lub 3 rowery wchodzą reszta bagażnik a ten w nowej budzie OTB dla mnie wystarczający jeżeli to ma pasować do Ferestera to na 100% do obecnego OBK będą za krótkie. Wiem bo leżą takie u mnie w garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Mam je założone w OTB`12, zajęło mi to 10 minut, jest możliwość regulacji na szerokość m-dzy relingami ( instr. montażu) http://www.whispbar.pl/instructions/fittingkits/K325.pdf można sprawdzić forestera ( konfigurator modeli): http://www.whispbar.pl/znajd%C5%BAsw%C3%B3jsamoch%C3%B3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareknad123 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Jeśli chodzi o ceny "whispbar" spróbuj tutaj: http://www.transsport.pl/ kupiłem u nich bagażnik i box - ceny moim zdaniem dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mam je założone w OTB`12, zajęło mi to 10 minut, jest możliwość regulacji na szerokość m-dzy relingami ( instr. montażu) http://www.whispbar....ngkits/K325.pdf można sprawdzić forestera ( konfigurator modeli): http://www.whispbar....jdźswójsamochód pewnie że można tylko belki będą miały inną długość i w Foresterze będą wystawały poza dach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Tutaj jest link do crash testow chinskiego bagaznika whispbar. http://www.youtube.com/watch?v=lfuLgiOmO9k Pozdrawiam kolegow,ktorzy go kupili AUTORYZOWANY SKLEP THULE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareknad123 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Tutaj jest link do crash testow chinskiego bagaznika whispbar. http://www.youtube.com/watch?v=lfuLgiOmO9k Pozdrawiam kolegow,ktorzy go kupili AUTORYZOWANY SKLEP THULE Nie wiem kolego co to za test, ale kupiłem bagażnik whispbar - ma zupełnie inne mocowanie. Trochę już z nim przejechałem ze sporym obciążeniem i nic niepokojącego się nie stało. Pewnie to kolejny "niezależny" test konkurencji. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klokaj Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Filmik jest autorstwa firmy Thule oczywiście , Też mam whispbara i za cholere nie chce spaść z dachu Pozdrawiamy Pana Kraftpola z Thula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareknad123 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Filmik jest autorstwa firmy Thule oczywiście , Też mam whispbara i za cholere nie chce spaść z dachu Pozdrawiamy Pana Kraftpola z Thula Przyłączam się do pozdrowień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się