Skocz do zawartości

Hamulce WRX czy każdy ma takie słabe


ziarus007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów mam problem z hamulcami w wrx i nie wiem czy wszystkie tak mają czy tylko u mnie jest problem :wacko: autko z roku 2002 europa strasznie słabo hamuje , nowe tarcze hamulcowe brembo , klocki do kompletu brembo płyn ferrodo racing a hamulcy jak nie było tak nie ma . Mam porównanie z astrą gtc która staje dęba przy hamowaniu mimo tego że zacisk dwutłoczkowy i tarcza 306mm. Może jakies inne klocki zastosowac bo nie chce od razu zmieniac zacisków i tarcz na większe.

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie największy problem jest jak jadę powiedzmy 140 km/h hamuję do 50-60km/h i jak nie pozwolę sie im schłodzić to już następne hamowanie jest straszna lipa a astrą czy nawet o wiele cięższą suprą moge parę razy z dużych prędkości hamować i jest ok , no chyba że przesadzę to i tam się zagotują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sprawdź stan tylnych zacisków i klocków. Jeśli ok, to:

2) Wymień klocki na jakieś "normalne", RC5+, Ferodo DS Performance, EBC Redstuff lub inne tej klasy. I wielki hebel przestanie być potrzebny ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, tylko że w forku. Mimo wymiany płynu i przeczyszczenia układu jest nadal tak samo źle. Mogę praktycznie wcisnąć do samej podłogi. Nie wiem, jaki zestaw u mnie siedzi; podejrzewam, że oryginały, muszę sprawdzić na fakturze. Czy "wina" słabego hamowania spoczywa głównie na klocku? Mam porównanie z Fabią, Focusem i Ceedem i tam hamulec łapie od razu i działa bardzo dobrze. A nie podejrzewam, żeby w w/w samochodach zastosowano jakieś super podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jawa, odczuwalna efektywność układu hamulcowego w subaru pozornie jest słaba, to fakt - w skodzie, renault czy mitsubishi wydaje się, że hamulce są jak żyleta - niewątpliwie w subaru trzeba użyć więcej siły w nodze, ale skuteczność układu jest ok... chociaż odczuwalnie pozornie może być gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sobie hamelunek na cztery tłoczki i seria będzie o niebo lepiej hamować. Hamulce dwutłoczkowe w WRXie MY01-02to żenada. Załóż te od modelu MY03.

u mnie sa czterotłoczkowe z przodu i dwutłoczkowe z tyły, może faktycznie te klocki brembo są do dupy bo w pozostałych autach mam ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE to bardzo dobry klocek z serii seryjno-drogowej. Duża czułość i nienajgorsza odporność na przegrzanie, ale nijak się nie ma do polecanych wyżej, "sportowych".

 

A brembo z serii takich "dla Kowalskiego" to badziew - i tarcze i klocki.

Tarcze textara i ate są znacznie mniej podatne na krzywienie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

 

i jeszcze zacisk z puga 607 v6 zamiast sti + adaptery też robi robotę B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

jak ktoś chce na prawde dobrze na seryjnych tarczach 294mm dodał bym jeszcze Tarcze Hawk Quiet Slot + klocki HP+ lub wyzsze

Edytowane przez kiepuczi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w OBKu już wymieniałam wszystkie tłoczki i zaczęłabym od sprawdzenia czy one w ogóle pracują

 

Święta prawda. Zabetonowane hamulce to codzienność.

 

W hamulcach WRX-a (i w ogóle Subaru) występuje tradycyjny problem:

Nie wielkość a sprawność się liczy - co akurat w tym przypadku jest bezdyskusyjną prawdą ;) .

 

To mówiłem ja, posiadacz małego hamulca :mrgreen: .

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 lat później...
W dniu 10.01.2020 o 16:27, Panbenonium napisał:

Podnoszę temat. Czy tarcze w blobie z US sa takie same jak w EU, a różnią sie jedynie zaciskami ?

tak, tarcze te same, roznia sie jedynie zaciskami

wersja US - przod>dwutłoczek

                       tył> jednotłoczek

 

wersja EU - przód> 4-ro tłoczek

                        tył>dwutłoczek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...