Jump to content
ziarus007

Hamulce WRX czy każdy ma takie słabe

Recommended Posts

Witam kolegów mam problem z hamulcami w wrx i nie wiem czy wszystkie tak mają czy tylko u mnie jest problem :wacko: autko z roku 2002 europa strasznie słabo hamuje , nowe tarcze hamulcowe brembo , klocki do kompletu brembo płyn ferrodo racing a hamulcy jak nie było tak nie ma . Mam porównanie z astrą gtc która staje dęba przy hamowaniu mimo tego że zacisk dwutłoczkowy i tarcza 306mm. Może jakies inne klocki zastosowac bo nie chce od razu zmieniac zacisków i tarcz na większe.

Edited by ziarus007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to są podobne hamulce co w Foresterze z tych samych lat, to są kiepskie od urodzenia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie mam gładkie brembo + RC5+ i hamują bardzo dobrze . Przy codziennej jeździe mi hamulca nie zabrakło . Na pojeżdżawkach też jest przyzwoicie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie największy problem jest jak jadę powiedzmy 140 km/h hamuję do 50-60km/h i jak nie pozwolę sie im schłodzić to już następne hamowanie jest straszna lipa a astrą czy nawet o wiele cięższą suprą moge parę razy z dużych prędkości hamować i jest ok , no chyba że przesadzę to i tam się zagotują

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Sprawdź stan tylnych zacisków i klocków. Jeśli ok, to:

2) Wymień klocki na jakieś "normalne", RC5+, Ferodo DS Performance, EBC Redstuff lub inne tej klasy. I wielki hebel przestanie być potrzebny ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam dba tarcze i cl 5+ i jest super

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobry klocek to podstawa, na tarczach dba i klockach OMP Forek jedynie spowalnia, ale na tarczach brembo i CL RC5+ impreza hamuje bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem, tylko że w forku. Mimo wymiany płynu i przeczyszczenia układu jest nadal tak samo źle. Mogę praktycznie wcisnąć do samej podłogi. Nie wiem, jaki zestaw u mnie siedzi; podejrzewam, że oryginały, muszę sprawdzić na fakturze. Czy "wina" słabego hamowania spoczywa głównie na klocku? Mam porównanie z Fabią, Focusem i Ceedem i tam hamulec łapie od razu i działa bardzo dobrze. A nie podejrzewam, żeby w w/w samochodach zastosowano jakieś super podzespoły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień sobie hamelunek na cztery tłoczki i seria będzie o niebo lepiej hamować.

 

Hamulce dwutłoczkowe w WRXie MY01-02to żenada. Załóż te od modelu MY03.

Edited by Hogi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hamulce dwutłoczkowe w WRXie MY01-02to żenada

Od GT99 do WRX07 EU hamulce czterotłoczkowe są takie same.

Dwutłoczkowe były w US

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawa, odczuwalna efektywność układu hamulcowego w subaru pozornie jest słaba, to fakt - w skodzie, renault czy mitsubishi wydaje się, że hamulce są jak żyleta - niewątpliwie w subaru trzeba użyć więcej siły w nodze, ale skuteczność układu jest ok... chociaż odczuwalnie pozornie może być gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmień sobie hamelunek na cztery tłoczki i seria będzie o niebo lepiej hamować. Hamulce dwutłoczkowe w WRXie MY01-02to żenada. Załóż te od modelu MY03.

u mnie sa czterotłoczkowe z przodu i dwutłoczkowe z tyły, może faktycznie te klocki brembo są do dupy bo w pozostałych autach mam ATE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE to bardzo dobry klocek z serii seryjno-drogowej. Duża czułość i nienajgorsza odporność na przegrzanie, ale nijak się nie ma do polecanych wyżej, "sportowych".

 

A brembo z serii takich "dla Kowalskiego" to badziew - i tarcze i klocki.

Tarcze textara i ate są znacznie mniej podatne na krzywienie się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w OBKu już wymieniałam wszystkie tłoczki i zaczęłabym od sprawdzenia czy one w ogóle pracują ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w OBKu już wymieniałam wszystkie tłoczki i zaczęłabym od sprawdzenia czy one w ogóle pracują ;)

 

Ja w Kąąbi cały zacisk wymieniłem, na nowszy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslalem, ze to US.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

 

i jeszcze zacisk z puga 607 v6 zamiast sti + adaptery też robi robotę B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do WRXa są dwa sprawdzone zestawy

seryjny czterotłoczek pod tarczę 294mm (dobra tarcza ATE, Brembo, Ferodo co kto lubi + lepszy klocek osobiście polecam CarboneLorraine RC5+)

ew. duży hamulec z sti pod tarczę 326mm o ile dobrze pamiętam +seryjne klocki.

jak ktoś chce na prawde dobrze na seryjnych tarczach 294mm dodał bym jeszcze Tarcze Hawk Quiet Slot + klocki HP+ lub wyzsze

Edited by kiepuczi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja w OBKu już wymieniałam wszystkie tłoczki i zaczęłabym od sprawdzenia czy one w ogóle pracują

 

Święta prawda. Zabetonowane hamulce to codzienność.

 

W hamulcach WRX-a (i w ogóle Subaru) występuje tradycyjny problem:

Nie wielkość a sprawność się liczy - co akurat w tym przypadku jest bezdyskusyjną prawdą ;) .

 

To mówiłem ja, posiadacz małego hamulca :mrgreen: .

Edited by house_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da radę założyć do serii wrx 4 tłoczki, jakieś większe tarcze bez zmiany innych elementów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same tarcze? No raczej nie za bardzo. Zaciski też trzeba by wymienić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podnoszę temat. Czy tarcze w blobie z US sa takie same jak w EU, a różnią sie jedynie zaciskami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.01.2020 o 16:27, Panbenonium napisał:

Podnoszę temat. Czy tarcze w blobie z US sa takie same jak w EU, a różnią sie jedynie zaciskami ?

tak, tarcze te same, roznia sie jedynie zaciskami

wersja US - przod>dwutłoczek

                       tył> jednotłoczek

 

wersja EU - przód> 4-ro tłoczek

                        tył>dwutłoczek

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...