Marty11 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) ma tam zawias od newage`a) Ale to akurat wszystko zmienia.Zawias od New Age bardzo podwyższa auto,do niedawna też taki miałem.Wtedy nie ma prawa nic obcierać.Niemniej jednak dziękuję za pomoc. Chwilowo wstrzymałem się jednak z zakupem tych opon bo szukam informacji o profilu 40.Jeśli takie weszłyby przy mojej konfiguracji to wolałbym profil 40 niż 35.Na pewno nie mogę pozwolić sobie na szerokość 225.Największa szerokość przy moim ET to 215.Tyle póki co już wiem. Czyli teraz pozostaje już tylko pytanie: czy bez przeróbek można wsadzić oponę 215/40/18 na felgę 18x7,5 ET50 i jeździć bez problemu z obcieraniem ? Edytowane 14 Lutego 2013 przez Marty11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 jeśli chodzi o samo pasowanie opony 215/40 na felgę 7,5cala to spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 No właśnie chodzi mi bardziej o kwestię obcierania ale... sprawdziłem zimówki,które mam teraz założone(205/55/16). Według kalkulatora po założeniu letnich 215/40/18 całkowita średnica koła będzie prawie o 3mm mniejsza niż średnica tych zimówek,które mam.Jako,że te zimówki obcierają dość sporadycznie to myślę,że na letnich też nie będzie źle.Szukam więc kompletu opon 215/40/18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Problem w gc8 polega na wnęce i wewnetrznym nadkolu, o ile rant można uszykowac, o tyle potem zacznie scierac wwnetrzne nadkole, po za tym trzeba wziąsc pod uwagę to, ze felga musi trzymac sie na piastce, więc my przerabialismy pistki tylnej osi aby wszystko grało.Owszem zawsze mozna coś założyc, ale czy będzie porządnie, może być róznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Ale skoro średnica zimówek jest minimalnie większa i prawie nie obciera to zakładam,że letnie też się zmieszczą.Oczywiście przy założeniu,że ET będzie właściwe.Według kalkulatora jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 (edytowane) Nie wiem,czemu niektórzy myślą,że na 18" jest większe spalanie i gorsze osiągi.Ja myślę,że to niema nic do rzeczy,bo jeżeli całkowity obwód i szerokość opony 18" jest taka sama lub bardzo zbilżona do oryginalu 16",to osiągi i spalanie auta się nie zmieni.....Chyba,że istnieją inne argumenty. Edytowane 16 Lutego 2013 przez kraftpol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Jedyne wytłumaczenie to ewentualna różnica masy ale...pewnie trzeba by zważyć porównywane koła.Nie wiem czy naddatek aluminium jest cięższy od analogicznej ilości gumy Moim zdaniem wyniki byłyby podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Generalnie chodzi właśnie o masę ale to też jest dyskusyjna kwestia bo można założyć większe felgi, które będą kute i pewnie waga takich kół wyjdzie podobnie do wagi tych o mniejszej średnicy z odlewaną felgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Dlatego ja generalnie mam dystans do odgórnych założeń,że coś zmniejsza osiągi a coś zwiększa.Za dużo zmiennych żeby stwierdzać takie rzeczy "na oko". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Bo osiagi się nie zmieniaja,a twierdzenie,że się zmieniają ,bo waga koła jest nieco inna,to czepianie się niuansów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Bo osiagi się nie zmieniaja,a twierdzenie,że się zmieniają ,bo waga koła jest nieco inna,to czepianie się niuansów. Uogólniając jest tak, jak piszesz ale waga kół ma jednak wpływ na osiągi i prowadzenie się samochodu więc taki zupełny niuans to to też nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geecek Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Pomijając komfort podróżujących to jaka będzie różnica w prowadzeniu auta na 18'' w porównaniu do 17'' Czy odczuje to na kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się