Jump to content

Jakie opony 18" do klasyka


Marty11
 Share

Recommended Posts

Witam.Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie o dobór opon do felg 18" w przypadku Imprezy GT MY99.Owszem,jest link do świetnego "konfiguratora" opon i felg,ale bardziej chodzi mi o opinię osób,które jeżdżą/jeździły na osiemnastkach.Zaznaczam,że nie chcę niczego zmieniać w zawieszeniu.Moja konfiguracja jest taka: zawieszenie od TypeR,felga 18",szerokość 7,5,ET50.Wiem,że bez problemu powinna zmieścić się opona 215/35/18.Pytanie natomiast czy mogę pozwolić sobie na 225/40/18 lub 225/35/18 bez obcierania ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze wątpię, wogóle 18" to porażka do GTka....

 

Znajomemu RE070 225/45/17" obcierało... Co dla mnie było akurat zaletą bo te gumki są teraz u mnie ;d

Edited by GeFo555
Link to comment
Share on other sites

Żeby wcisnąć 18 do GT to wydaje mi się że potrzeba trochę rzeźby.Potrzebna byłaby przeróbka nadkoli,błotników aby nic nie obcierało.Nawet na 17 zdarzają się obcierki.Jeśli to auto rajdowe czy do zabawy to ok.Natomiast autko cywilne zostawiłbym fabryczne,cywilna jazda na 18 w GT to porażka.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć...

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć...

 

z tym 'nie powinny' to bym uważał. moje 17" też nie powinny, a mimo to, tył przy ciut większym obciążeniu obcierał o ranty

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć...

 

z tym 'nie powinny' to bym uważał. moje 17" też nie powinny, a mimo to, tył przy ciut większym obciążeniu obcierał o ranty

 

A jak z tylu wsiadlo trzech dryblasow do focha, to nawet 16tki nie dawaly rady :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli najlepiej pozbawić możliwości siadania z tyłu na przykład poprzez montaż klatki... ;)

Z Waszych wypowiedzi wnioskuję,że raczej do profilu 40 czy szerokości 225 mam się nie zbliżać... Kłopot w tym,że w rozmiarze 215/35/18 jest mały wybór a ceny z kosmosu.Ale cóż,sam sobie zgotowałem ten los... ;)

Link to comment
Share on other sites

Nawet przy 215/35 lepiej dogiąć ranty, a i tak będzie ciasno na polskich drogach... Jaki to wzór felgi?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie kupiłem opony Matador HP Sport.No nie jest to szczyt marzeń ale na jakiś czas muszą wystarczyć.W różnych testach otrzymały średnią ocenę 3.7/5.0 więc może mnie nie zabiją ;) A felgi,które na nie czekają to model Allow Straight od MG.Miałem już takie w rajdowym Kadecie,tyle że pomalowane na biało i w rozmiarze 17".Były rewelacyjne jeśli chodzi o wytrzymałość i zwracały na siebie uwagę,więc jak tylko znalazłem wersję na 5 śrub to od razu kupiłem.Mam ich fotkę przed renowacją,siknięte złotolem w sprayu na próbę ;)

post-11527-0-83998900-1360765246_thumb.jpg

Edited by Marty11
Link to comment
Share on other sites

Nie,nie.Białe miałem w Opelku.Subaru pozostaje niebieskie (zmiana lakieru z 74F na 02c) więc i felga zostanie w klasycznym,złotym klimacie :) Będę dziś u mojego blacharza/lakiernika i przyjrzymy się tym rantom,bo mnie tu nastraszyliście ;)

 

Z drugiej strony,będąc optymistą...cóż,jakoś to będzie.Będę się martwił na wiosnę,jak coś będzie nie tak.Aaa...nie napisałem: te opony kupiłem 215/35/18.Bardzo dziękuję wszystkim za opinię i za pomoc.

Edited by Marty11
Link to comment
Share on other sites

ja miałem felgi 7,5 na 18 et 52 , opony 215/35/18 auto to type ra , nic mi nie obierało w nadkolach, ale felgi zniszczyłem już po tygodniu, ranty były bardzo podrapane. Strasznie nie komfortowo. Potem założyłem speedline sp2 i opony 215/45/17 i to był strzał w 10.

Link to comment
Share on other sites

Na seryjnym zawieszeniu z GT to może jeszcze jakoś będzie dało się jeździć na tych 18' ale po zmianie na coś innego(twardszego) to już nie wróżę nic dobrego...

Ja u siebie w wrx'ie mam zawieszenie z type r i na 16' jest dużo bardziej twardo niż przy seryjnym zawiasie, a na letnich 17' i oponach o profilu 40 to już w ogóle "pląby z zębów wypadają" więc raczej nie odważyłbym się założyć 18'

Link to comment
Share on other sites

zacna, ale czyszczenie takiej felgi, to dopiero zabawa

Haha...to wyobrażasz sobie co przeżywałem czyszcząc te białe w Kadecie... ;)

 

No jestem ciekaw jak to będzie.Do braku komfortu jestem przyzwyczajony bo w Oplu na gazowym zawieszeniu był on porównywalny z komfortem podróżowania taczką.Jak wpadłem kiedyś w taki poprzeczny 5-cio centrymetrowy uskok w jezdni to mi na pół pękła przednia szyba ;) Zawieszenie tylko na tor... Jeśli teraz będzie lepiej to zawsze zanotuję jakiś progres :)

Edited by Marty11
Link to comment
Share on other sites

W zasadzie ja już opony kupiłem.Teraz idę do dentysty na wymianę plomb na wytrzymalsze ;)

 

Bardzo dobry plan :D Generalnie gdyby nie nasze drogi to jazda na takich 18' pomijając stratę w osiągach i spalanie mogłaby być całkiem przyjemna... Przecież w UK co drugi klasyk jeździ na 18'

Edited by PatLove
Link to comment
Share on other sites

W zasadzie ja już opony kupiłem.Teraz idę do dentysty na wymianę plomb na wytrzymalsze ;)

 

Bardzo dobry plan :D Generalnie gdyby nie nasze drogi to jazda na takich 18' pomijając stratę w osiągach i spalanie mogłaby być całkiem przyjemna... Przecież w UK co drugi klasyk jeździ na 18'

 

Szkoda tylko ze np w takim Krakowie nie zdazyli zalatac dziur po przedniej zimie i najlepiej sprawic sobie cos takiego...http://allegro.pl/bw...3016147440.html

 

A 18 beda chyba czesto goscic w renowacji:)

 

A tymczasem koniec off topa:)

Edited by Konrad1988
Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że dobrą osobą do odpowiedzi na pytanie w pierwszym poście będzie GRACU

Nie pamiętam dokładnego nicka na forum grac, gracjan, gracu? jeździ na 18tkach w klasyku (z tego co pamiętam z rozmowy z nim jakiś czas temu ma tam zawias od newage`a). Napisz na PW w razie czego dam Ci namiary na Gracjana na facebooku :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...