Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam.Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie o dobór opon do felg 18" w przypadku Imprezy GT MY99.Owszem,jest link do świetnego "konfiguratora" opon i felg,ale bardziej chodzi mi o opinię osób,które jeżdżą/jeździły na osiemnastkach.Zaznaczam,że nie chcę niczego zmieniać w zawieszeniu.Moja konfiguracja jest taka: zawieszenie od TypeR,felga 18",szerokość 7,5,ET50.Wiem,że bez problemu powinna zmieścić się opona 215/35/18.Pytanie natomiast czy mogę pozwolić sobie na 225/40/18 lub 225/35/18 bez obcierania ? Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeFo555 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Szczerze wątpię, wogóle 18" to porażka do GTka.... Znajomemu RE070 225/45/17" obcierało... Co dla mnie było akurat zaletą bo te gumki są teraz u mnie ;d Edytowane 13 Lutego 2013 przez GeFo555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Żeby wcisnąć 18 do GT to wydaje mi się że potrzeba trochę rzeźby.Potrzebna byłaby przeróbka nadkoli,błotników aby nic nie obcierało.Nawet na 17 zdarzają się obcierki.Jeśli to auto rajdowe czy do zabawy to ok.Natomiast autko cywilne zostawiłbym fabryczne,cywilna jazda na 18 w GT to porażka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć... z tym 'nie powinny' to bym uważał. moje 17" też nie powinny, a mimo to, tył przy ciut większym obciążeniu obcierał o ranty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zdaję sobie sprawę,że do GT-ka lepiej zakładać 16" lub 17" ale akurat trafiły mi się bardzo okazyjnie 18",dodatkowo w moim ulubionym wzorze,więc specjalnie się nie zastanawiałem.Teraz muszę to okupić ograniczonym polem manewru w doborze opon...ale cóż...trudno się mówi.Według konfiguratora przy ET50 opony 215/35 nie powinny obcierać.Gdzieś wyczytałem,że to największa konfiguracja jaką do klasyka można założyć... z tym 'nie powinny' to bym uważał. moje 17" też nie powinny, a mimo to, tył przy ciut większym obciążeniu obcierał o ranty A jak z tylu wsiadlo trzech dryblasow do focha, to nawet 16tki nie dawaly rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 A jak z tylu wsiadlo trzech dryblasow do focha, to nawet 16tki nie dawaly rady o toto! tak było! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Czyli najlepiej pozbawić możliwości siadania z tyłu na przykład poprzez montaż klatki... Z Waszych wypowiedzi wnioskuję,że raczej do profilu 40 czy szerokości 225 mam się nie zbliżać... Kłopot w tym,że w rozmiarze 215/35/18 jest mały wybór a ceny z kosmosu.Ale cóż,sam sobie zgotowałem ten los... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 A nawet jak obciera to co? Minusem 18" jest prowadzenie i słabsze osiągi, ale jaki lans Ja sobie poprzyginałem ranty błotnika i obcierało tylko jak były 4 osoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Ja sobie poprzyginałem ranty błotnika i obcierało tylko jak były 4 osoby. A pamiętasz jakie miałeś na tym kapcie,ewentualnie ET i szerokość felgi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 No własnie nie pamiętam, wiem że w RA miałem 18" 225 40 et35 i obcierało na zakrętach A w GT-ku miałem OZ-ty pewnie et48, ale nic więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Nawet przy 215/35 lepiej dogiąć ranty, a i tak będzie ciasno na polskich drogach... Jaki to wzór felgi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Właśnie kupiłem opony Matador HP Sport.No nie jest to szczyt marzeń ale na jakiś czas muszą wystarczyć.W różnych testach otrzymały średnią ocenę 3.7/5.0 więc może mnie nie zabiją A felgi,które na nie czekają to model Allow Straight od MG.Miałem już takie w rajdowym Kadecie,tyle że pomalowane na biało i w rozmiarze 17".Były rewelacyjne jeśli chodzi o wytrzymałość i zwracały na siebie uwagę,więc jak tylko znalazłem wersję na 5 śrub to od razu kupiłem.Mam ich fotkę przed renowacją,siknięte złotolem w sprayu na próbę Edytowane 13 Lutego 2013 przez Marty11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zacna felga, Kolor będzie biały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Nie,nie.Białe miałem w Opelku.Subaru pozostaje niebieskie (zmiana lakieru z 74F na 02c) więc i felga zostanie w klasycznym,złotym klimacie Będę dziś u mojego blacharza/lakiernika i przyjrzymy się tym rantom,bo mnie tu nastraszyliście Z drugiej strony,będąc optymistą...cóż,jakoś to będzie.Będę się martwił na wiosnę,jak coś będzie nie tak.Aaa...nie napisałem: te opony kupiłem 215/35/18.Bardzo dziękuję wszystkim za opinię i za pomoc. Edytowane 13 Lutego 2013 przez Marty11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Zacna felga, Kolor będzie biały? zacna, ale czyszczenie takiej felgi, to dopiero zabawa Edytowane 13 Lutego 2013 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sipman Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 ja miałem felgi 7,5 na 18 et 52 , opony 215/35/18 auto to type ra , nic mi nie obierało w nadkolach, ale felgi zniszczyłem już po tygodniu, ranty były bardzo podrapane. Strasznie nie komfortowo. Potem założyłem speedline sp2 i opony 215/45/17 i to był strzał w 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Na seryjnym zawieszeniu z GT to może jeszcze jakoś będzie dało się jeździć na tych 18' ale po zmianie na coś innego(twardszego) to już nie wróżę nic dobrego... Ja u siebie w wrx'ie mam zawieszenie z type r i na 16' jest dużo bardziej twardo niż przy seryjnym zawiasie, a na letnich 17' i oponach o profilu 40 to już w ogóle "pląby z zębów wypadają" więc raczej nie odważyłbym się założyć 18' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) zacna, ale czyszczenie takiej felgi, to dopiero zabawa Haha...to wyobrażasz sobie co przeżywałem czyszcząc te białe w Kadecie... No jestem ciekaw jak to będzie.Do braku komfortu jestem przyzwyczajony bo w Oplu na gazowym zawieszeniu był on porównywalny z komfortem podróżowania taczką.Jak wpadłem kiedyś w taki poprzeczny 5-cio centrymetrowy uskok w jezdni to mi na pół pękła przednia szyba Zawieszenie tylko na tor... Jeśli teraz będzie lepiej to zawsze zanotuję jakiś progres Edytowane 14 Lutego 2013 przez Marty11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sipman Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 na 18 i oponą o profilu 35 jest kanał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KratekPL Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 skoro pasują 215/45/17 to odpowiednikiem jest 215/40/18 mam takie do sprzedania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marty11 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 W zasadzie ja już opony kupiłem.Teraz idę do dentysty na wymianę plomb na wytrzymalsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) W zasadzie ja już opony kupiłem.Teraz idę do dentysty na wymianę plomb na wytrzymalsze Bardzo dobry plan Generalnie gdyby nie nasze drogi to jazda na takich 18' pomijając stratę w osiągach i spalanie mogłaby być całkiem przyjemna... Przecież w UK co drugi klasyk jeździ na 18' Edytowane 14 Lutego 2013 przez PatLove Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad1988 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) W zasadzie ja już opony kupiłem.Teraz idę do dentysty na wymianę plomb na wytrzymalsze Bardzo dobry plan Generalnie gdyby nie nasze drogi to jazda na takich 18' pomijając stratę w osiągach i spalanie mogłaby być całkiem przyjemna... Przecież w UK co drugi klasyk jeździ na 18' Szkoda tylko ze np w takim Krakowie nie zdazyli zalatac dziur po przedniej zimie i najlepiej sprawic sobie cos takiego...http://allegro.pl/bw...3016147440.html A 18 beda chyba czesto goscic w renowacji:) A tymczasem koniec off topa:) Edytowane 14 Lutego 2013 przez Konrad1988 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bestia Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Wydaje mi się że dobrą osobą do odpowiedzi na pytanie w pierwszym poście będzie GRACU Nie pamiętam dokładnego nicka na forum grac, gracjan, gracu? jeździ na 18tkach w klasyku (z tego co pamiętam z rozmowy z nim jakiś czas temu ma tam zawias od newage`a). Napisz na PW w razie czego dam Ci namiary na Gracjana na facebooku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się