Jump to content
stach1111

Legacy VI

Recommended Posts

jasne ale paleta silnikowa żadna. Praktycznie tylko 2.0D bo 2.5N/A w Polskich realiach( i nie tylko ) nie istnieje. Skasowanie Legacy oznacza kompletny brak w ofercie "normalnego auta" czyli sedana lub kombi. Niestety konkurencja zrobiła swoje a szkoda.

 

I pewnie dlatego się nie sprzedawał... Teraz w każdym modelu obowiązkowo trzeba mieć turbobenzynę w ofercie.

 

Szkoda, szkoda, ja nad takim Legacy z 2.0DIT i CVT porządnie bym się zastanawiał jako kolejne auto po Forku. Levorg (nawet jeżeli się pojawi) to dla mnie nie to samo... Cała nadzieja w nowym Outbacku.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levorg, pomimo wymiarów zbliżonych do poprzedniej generacji Legacy, to jednak inny segment, choć może się mylę (może jakością wykonania, wyciszeniem wnętrza, komfortem jazdy itd nie będzie odstawał od Legacy?

 

Chciałbym jeszcze zapytać Dyrekcję, czy nieobecność będzie dotyczyć sedana, czy Legacy jako modeu w ogóle?

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Levorg, pomimo wymiarów zbliżonych do poprzedniej generacji Legacy, to jednak inny segment, choć może się mylę (może jakością wykonania, wyciszeniem wnętrza, komfortem jazdy itd nie będzie odstawał od Legacy?

 

Levorg to bądź co bądź kompakt - będzie węższy i prawdopodobnie nie będzie miał tak komfortowych siedzeń jak Legacy, które jest autem klasy średniej.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy Legacy jako modeu w ogóle?

 

Legacy w ogóle .

 

Levorg, pomimo wymiarów zbliżonych do poprzedniej generacji Legacy, to jednak inny segment, choć może się mylę (może jakością wykonania, wyciszeniem wnętrza, komfortem jazdy itd nie będzie odstawał od Legacy?

 

może nieznacznie komfortem ale to powinien być bardzo zbliżony poziom.

 

Levorg, pomimo wymiarów zbliżonych do poprzedniej generacji Legacy, to jednak inny segment, choć może się mylę (może jakością wykonania, wyciszeniem wnętrza, komfortem jazdy itd nie będzie odstawał od Legacy?

 

może nieznacznie komfortem ale to powinien być bardzo zbliżony poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma się co oszukiwać.Pomimo nawiązania w nazwie do Legacy,Leworg jest samochodem innej klasy.Trzeba mieć tylko nadzieję,że jedynym nawiązaniem do Legacy oprócz nazwy nie będzie cena :( .Jeśli w ogóle Levorg pojawi się w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma się co oszukiwać.Pomimo nawiązania w nazwie do Legacy,Leworg jest samochodem innej klasy.Trzeba mieć tylko nadzieję,że jedynym nawiązaniem do Legacy oprócz nazwy nie będzie cena :( .Jeśli w ogóle Levorg pojawi się w Polsce.

Ja nadal czekam na sprostowanie Dyrekcji :mellow: Owszem, ostatni legac pewnie marnie się sprzedawał bo delikatnie mówiąc nie zachwycał wyglądem a outback jeszcze jakoś uchodził dzięki innym proporcjom... Może ktoś zbyt pochopne wniosk wyciągnął?

Nie wyobrażam sobie za bardzo siebie w SUVie a o levorgu nie ma na razie co rozmawiać...

 

Jak jest po japońsku kiszka :question::angry:

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak jest po japońsku kiszka :question::angry:

 

W tym przypadku: harakiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym przypadku: harakiri.

OK, wg googla: ガット

 

A więc ガット panowie, ガット jak stąd na księżyc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, ostatni legac pewnie marnie się sprzedawał bo delikatnie mówiąc nie zachwycał wyglądem

 

Votum separatum ;)

 

 

Uprzejmie prosimy Dyrekcję o podzielenie się aktualną wiedzą,zanim nastąpi zbiorowe seppuku :angry::(;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ostatni legac pewnie marnie się sprzedawał bo delikatnie mówiąc nie zachwycał wyglądem a outback jeszcze jakoś uchodził dzięki innym proporcjom...

 

Outback ma po prostu większe koła (nie tylko średnica felgi ale i profil opony) i przez to lepiej wygląda, Legac GT/Sport na 18-tkach był jeszcze lepszy, ale podstawowe wersje na 16-tkach wyglądały cokolwiek komicznie. Wygląd to raz, dwa że w ostatnich latach nie dało się go kupić z fajnymi, mocnymi silnikami co nie szło w parze z wizerunkiem marki - 2.0 N/A nie jest złe ale w Renault, a nie Subaru ;)

 

Uprzejmie prosimy Dyrekcję o podzielenie się aktualną wiedzą

 

Nie robiłbym sobie nadziei - Dyrekcja wypowiedziała się chyba dość definitywnie, niestety... :cry:

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to poszukamy sobie innej Marki. No chyba ze Levorg wejdzie. W co raczej nie wierze. Subaru pomalutku zegna sie z rynkiem Europejskim. Ale jak mowia inne matki tez maja ladne corki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
no to poszukamy sobie innej Marki.

 

Przecież wiadomo że Skoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pomimo nawiązania w nazwie do Legacy,Leworg jest samochodem innej klasy.

 

wielkość nie stanowi. Kombi o długości i rozstawie osi Levorga jeszcze 5 lat temu byłyby nazwane dużym autem. Co prawda obecna generacja Legacy/OBK podniosła poprzeczkę ale to są największe auta w tej klasie. Czasami zastanawiam się czy jest sens wozić tyle powietrza. Dlatego dla mnie Levorg 2.0DIT byłby idealnym rozwiązaniem ( zakładam że trakcja będzie jeszcze lepsza a komfort porównywalny ) tyle, że nie do kupienia :(

 

Subaru pomalutku zegna sie z rynkiem Europejskim. Ale jak mowia inne matki tez maja ladne corki

 

niestety to prawda. Na samych SUV'ach ( XV, F i OBK ) długo nie pojadą.

Największy problem w tym, że chyba trzeba będzie wrócić do niemieckiej technologii bo, szybkiego sedana lub kombi z 4x4 z Japonii nie uświadczysz.

Mazda pożegnała projekt 6 MPC a Subaru Legacy.

Edited by Adam12

Share this post


Link to post
Share on other sites
no to poszukamy sobie innej Marki.

 

Przecież wiadomo że Skoda.

 

Za parę miesięcy,albo szybciej wchodzi nowa Octa scout,jeździłem już zwykła dieslem z dsg i bardzo mi się podobało:-)Uprzedzeń jako takich nie posiadam :-)

 

Boję się że gdyby nawet wszedł levorg to dadzą kosmiczne ceny,bo dla mnie on jest dużo ciekawsza propozycja niż nijaki Sti.No i jeszcze przeswit w levorgu 135 to trochę mało.

 

Szkoda legacy ,bo na fotkach widać że piękna sztuka może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozostanie jeszcze szansa importu ze Szwajcarii i Stanów ale na to trzeba będzie trochę poczekać.

 

nowa Octa scout

 

ale bardziej konkurencja dl OBK a ten pozostaje w ofercie. No chyba, że nie dostanie żadnego nowego silnika wtedy jakby go nie było :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombi o długości i rozstawie osi Levorga jeszcze 5 lat temu byłyby nazwane dużym autem. Co prawda obecna generacja Legacy/OBK podniosła poprzeczkę ale to są największe auta w tej klasie. Czasami zastanawiam się czy jest sens wozić tyle powietrza. Dlatego dla mnie Levorg 2.0DIT byłby idealnym rozwiązaniem ( zakładam że trakcja będzie jeszcze lepsza a komfort porównywalny ) tyle, że nie do kupienia

 

Diabeł tkwi w szczegółach - tutaj nie w długości/rozstawie osi, ale jak pisałem w szerokości. Levorg będzie (o ile będzie) po prostu węższy, a więc będzie miał mniej miejsca na szerokość we wnętrzu, nie tak komfortowe fotele i to naprawdę będzie odczuwalne jeżeli ktoś chciałby się na niego przesiąść z obecnego Legacy. Wystarczy zresztą wsiąść do XV/Forestera żeby się przekonać jaka jest różnica. Oczywiście inne aspekty mogą to z rekompensować, ale jeżeli ktoś będzie poszukiwał wygodnego sedana/kombi, takiego na długie trasy, to nie jestem pewien Levorg spełni jego oczekiwania...

 

konkurencja dl OBK a ten pozostaje w ofercie. No chyba, że nie dostanie żadnego nowego silnika wtedy jakby go nie było

 

Dokładnie.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombi o długości i rozstawie osi Levorga jeszcze 5 lat temu byłyby nazwane dużym autem. Co prawda obecna generacja Legacy/OBK podniosła poprzeczkę ale to są największe auta w tej klasie. Czasami zastanawiam się czy jest sens wozić tyle powietrza. Dlatego dla mnie Levorg 2.0DIT byłby idealnym rozwiązaniem ( zakładam że trakcja będzie jeszcze lepsza a komfort porównywalny ) tyle, że nie do kupienia

Diabeł tkwi w szczegółach - tutaj nie w długości/rozstawie osi, ale jak pisałem w szerokości. Levorg będzie (o ile będzie) po prostu węższy, a więc będzie miał mniej miejsca na szerokość we wnętrzu, nie tak komfortowe fotele i to naprawdę będzie odczuwalne jeżeli ktoś chciałby się na niego przesiąść z obecnego Legacy. Wystarczy zresztą wsiąść do XV/Forestera żeby się przekonać jaka jest różnica. Oczywiście inne aspekty mogą to z rekompensować, ale jeżeli ktoś będzie poszukiwał wygodnego sedana/kombi, takiego na długie trasy, to nie jestem pewien Levorg spełni jego oczekiwania...

Ależ Levorg i obecne Legacy mają identyczną szerokość. Ten pierwszy jest natomiast 10 cm krótszy i tyleż samo mniejszy ma rozstaw osi (porównując wersje kombi). Taka różnica. A patrząc na masę własną Levorga (1570 kg), która jest większa od Legacy 2.0 CVT (1507 kg) oczekuję, że będzie lepiej wyciszony.

 

Aktualnie, gdy @Dyrekcja podała informację, że w Europie nie będzie Legacy jestem pewien, że pojawi się Levorg. Mnie interesuje tylko 2.0DIT :):excl:

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites
a więc będzie miał mniej miejsca na szerokość we wnętrzu,

 

pełna zgada, rozstaw osi/szerokość jest kluczowym parametrem ale zrobiłem poprzednim OBK 140k km i jakoś nie pamiętam żebym się męczył w kwestii ilości miejsca na przednich fotelach. Z tyłu było ciaśniej ale znośnie. Fotele w obecnym też nie powalają. Jak dla mnie są praktycznie identyczne. Tak samo krótkie i bez bocznego trzymania.

W każdym razie Levorg byłby ciekawą alternatywą a tak pozostaje rozejrzeć się za zamiennikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ależ Levorg i obecne Legacy mają identyczną szerokość.

 

Masz rację - faktycznie zewnętrzne wymiary są identyczne, mój błąd. Niemniej jednak spodziewam się, że w środku mimo wszystko będzie różnica. Nowe modele na których bazuje Levorg (XV/Forek) mają węższe i bardziej odsunięte od drzwi fotele (prawdopodobnie ze względów bezpieczeństwa). Siedzi się więc (subiektywnie) "bliżej" pasażera i (obiektywnie) nie tak wygodnie. W obecnym Legacy/Outbacku, co wspominam z rozrzewnieniem, fotele są rewelacyjne, w Levorgu może być pod tym względem gorzej - choć bardzo, ale to bardzo chciałbym się w tym względzie mylić.

 

Na razie to jednak w ogóle teoretyczne rozważania bo tak naprawdę nie wiadomo czy choćby Levorg zawita do EU...

 

pełna zgada, rozstaw osi/szerokość jest kluczowym parametrem ale zrobiłem poprzednim OBK 140k km i jakoś nie pamiętam żebym się męczył w kwestii ilości miejsca na przednich fotelach. Z tyłu było ciaśniej ale znośnie. Fotele w obecnym też nie powalają. Jak dla mnie są praktycznie identyczne. Tak samo krótkie i bez bocznego trzymania.

 

Kiedyś auta były trochę inaczej konstruowane - teraz dużą wagę przykłada się do bezpieczeństwa, testów zderzeniowych itd. W efekcie boczki drzwi są grubsze, fotele nie są osadzane bezpośrednio przy boczkach tylko z pewnym odstępem itd. To oczywiście bardzo dobrze, niemniej jednak przy takiej samej szerokości na zewnątrz może być paradoksalnie mniej miejsca w środku... Co zaś tyczy się foteli to weź pod uwagę, że w XV/Forku są gorsze niż w obecnym Legacy/Outbacku - więc jeżeli te które masz Cię nie powalają to...

 

Mam jednak nadzieję, że to są obawy na wyrost.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombi o długości i rozstawie osi Levorga jeszcze 5 lat temu byłyby nazwane dużym autem. Co prawda obecna generacja Legacy/OBK podniosła poprzeczkę ale to są największe auta w tej klasie. Czasami zastanawiam się czy jest sens wozić tyle powietrza. Dlatego dla mnie Levorg 2.0DIT byłby idealnym rozwiązaniem ( zakładam że trakcja będzie jeszcze lepsza a komfort porównywalny ) tyle, że nie do kupienia

Diabeł tkwi w szczegółach - tutaj nie w długości/rozstawie osi, ale jak pisałem w szerokości. Levorg będzie (o ile będzie) po prostu węższy, a więc będzie miał mniej miejsca na szerokość we wnętrzu, nie tak komfortowe fotele i to naprawdę będzie odczuwalne jeżeli ktoś chciałby się na niego przesiąść z obecnego Legacy. Wystarczy zresztą wsiąść do XV/Forestera żeby się przekonać jaka jest różnica. Oczywiście inne aspekty mogą to z rekompensować, ale jeżeli ktoś będzie poszukiwał wygodnego sedana/kombi, takiego na długie trasy, to nie jestem pewien Levorg spełni jego oczekiwania...

Ależ Levorg i obecne Legacy mają identyczną szerokość. Ten pierwszy jest natomiast 10 cm krótszy i tyleż samo mniejszy ma rozstaw osi (porównując wersje kombi). Taka różnica. A patrząc na masę własną Levorga (1570 kg), która jest większa od Legacy 2.0 CVT (1507 kg) oczekuję, że będzie lepiej wyciszony.

 

Aktualnie, gdy @Dyrekcja podała informację, że w Europie nie będzie Legacy jestem pewien, że pojawi się Levorg. Mnie interesuje tylko 2.0DIT :):excl:

 

Faktycznie,brak Legacy może świadczyć o załataniu luki Levorgiem.No chyba ,że to jest początek końca.

Levorg mimo wielu podobieństw to jednak mniejszy rozstaw osi więc czy nie ucierpi na tym komfort?Czy to będzie w jakiś sposób odczuwalne?No i czy będzie tak jak w Legacy pełnowartościowe pneumatyczne podparcie lędźwi? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levorg mimo wielu podobieństw to jednak mniejszy rozstaw osi więc czy nie ucierpi na tym komfort?

 

Komfort to bardziej kwestia konstrukcji i nastawów zawieszenia. Jeżdżę teraz Forkiem XT, wcześniej jeździłem Outbackiem 3.6 i pod tym względem Forek jest wyraźnie lepszy. Przy tym nie wiem czy to zasługa krótszego rozstawu osi, czy zestawu innych czynników, ale Forek sprawia wrażenie auta bardziej dynamicznego, lepiej się prowadzi niż Outback (u którego czuć było gabaryty), a jednocześnie zawieszenie jest właśnie bardziej komfortowe.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

The new car, previewed by the Legacy concept at the LA motor show in November, will be made as a saloon only and Subaru has confirmed it will not be sold in the UK.

Instead, a production version of the Levorg sports tourer concept from Tokyo is currently under consideration for Europe. The Levorg has already been confirmed for the Japanese market.

zrodlo: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-subaru-legacy-launch-chicago

 

Jezeli dobrze wyposazony 1.6 DIT bedzie do kupienia w okolicach 30 tys Euro to nie widze problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jezeli dobrze wyposazony 1.6 DIT bedzie do kupienia w okolicach 30 tys Euro to nie widze problemu.

 

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...