Jump to content
stach1111

Legacy VI

Recommended Posts

Krogulec, chodzi mi o to, ze japońskie marki nie maja takich elementów wizualnych, ktore by sie ciągnęły LATAMI. Przytoczę dla kontrastu BMW (bo akurat tu sie trochę znam ;) ) - od kilkudziesięciu lat starają sie zawsze, we wszystkich modelach zachować:

 

- sportowa linie nadwozia (długa maska, kabina stosunkowo daleko z tylu)

- Hofmeisterknick, czyli zagięcie na końcu bocznych szyb

- "nerki" w grillu

- poczwórne światła przednie

 

Od paru lat do tego należą tez tylne światła w kształcie litery L, podkreślające szerokość aut oraz cztery końcówki wydechu w przypadku M. To wszystko powoduje, ze nawet jakby zaslońic znaczek BMW, to po każdym modelu można odrazu poznać jaka to marka.

 

U Japończyków czegoś takiego nie ma, dopiero w ostatnich latach wydaje sie, ze starają sie cos zrobić w te stronę - jednym to wychodzi lepiej (Mazda), drugim gorzej (Lexus :o ) - oczywiście kwestia gustu ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krogulec, chodzi mi o to, ze japońskie marki nie maja takich elementów wizualnych, ktore by sie ciągnęły LATAMI. Przytoczę dla kontrastu BMW (bo akurat tu sie trochę znam ;) ) - od kilkudziesięciu lat starają sie zawsze, we wszystkich modelach zachować:

 

- sportowa linie nadwozia (długa maska, kabina stosunkowo daleko z tylu)

- Hofmeisterknick, czyli zagięcie na końcu bocznych szyb

- "nerki" w grillu

- poczwórne światła przednie

 

Od paru lat do tego należą tez tylne światła w kształcie litery L, podkreślające szerokość aut oraz cztery końcówki wydechu w przypadku M. To wszystko powoduje, ze nawet jakby zaslońic znaczek BMW, to po każdym modelu można odrazu poznać jaka to marka.

 

U Japończyków czegoś takiego nie ma, dopiero w ostatnich latach wydaje sie, ze starają sie cos zrobić w te stronę - jednym to wychodzi lepiej (Mazda), drugim gorzej (Lexus :o ) - oczywiście kwestia gustu ;)

 

Tylko pytanie czy to dobrze ze taka spojnosc istnieje - bo rozumiem ze dla producenta sa to oszczednosci na stylistach, ale jaki jest to plus dla klijenta? Wszyscy chca miec taki sam samochod tylko w innych wymiarach? IMHO cala ta spojnosc powoduje wyjalowienie stylistyczne. W przypadku Japonskich aut wlasnie to bylo fajne ze byl wybor stylistyczny, ale it to zaczyna umierac. Nowy legacy wyglada tak jak powinna wygladac poprzednia wersja - jest dobrze skomponowany, i wyglada ladnie, ale nie wyroznia sie tak jak Mazda 6 - ktora jest jednak samochodem z tego samego segmentu. Tak czy inaczej licze na to ze i Outback bedzie wygladal podobnie i bedzie bardziej proporcjonalny od obecnej wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem coś takiego !!!!

 

50l9.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być !!!

Edited by Juras K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krogulec, chodzi mi o to, ze japońskie marki nie maja takich elementów wizualnych, ktore by sie ciągnęły LATAMI. Przytoczę dla kontrastu BMW (bo akurat tu sie trochę znam ;) ) - od kilkudziesięciu lat starają sie zawsze, we wszystkich modelach zachować:

 

- sportowa linie nadwozia (długa maska, kabina stosunkowo daleko z tylu)

- Hofmeisterknick, czyli zagięcie na końcu bocznych szyb

- "nerki" w grillu

- poczwórne światła przednie

 

Od paru lat do tego należą tez tylne światła w kształcie litery L, podkreślające szerokość aut oraz cztery końcówki wydechu w przypadku M. To wszystko powoduje, ze nawet jakby zaslońic znaczek BMW, to po każdym modelu można odrazu poznać jaka to marka.

 

U Japończyków czegoś takiego nie ma, dopiero w ostatnich latach wydaje sie, ze starają sie cos zrobić w te stronę - jednym to wychodzi lepiej (Mazda), drugim gorzej (Lexus :o ) - oczywiście kwestia gustu ;)

 

Tylko pytanie czy to dobrze ze taka spojnosc istnieje - bo rozumiem ze dla producenta sa to oszczednosci na stylistach, ale jaki jest to plus dla klijenta? Wszyscy chca miec taki sam samochod tylko w innych wymiarach? IMHO cala ta spojnosc powoduje wyjalowienie stylistyczne. W przypadku Japonskich aut wlasnie to bylo fajne ze byl wybor stylistyczny, ale it to zaczyna umierac. Nowy legacy wyglada tak jak powinna wygladac poprzednia wersja - jest dobrze skomponowany, i wyglada ladnie, ale nie wyroznia sie tak jak Mazda 6 - ktora jest jednak samochodem z tego samego segmentu. Tak czy inaczej licze na to ze i Outback bedzie wygladal podobnie i bedzie bardziej proporcjonalny od obecnej wersji.

 

Eryk, absolutnie nie chodzi o oszczędzanie na stylistach ;) wygląd zewnętrzny to wciąż kryterium wyboru nr 1 w tej kategorii aut! Celem absolutnie nie jest ujednolicenie wszystkich modeli. Chodzi o zachowanie tradycji i rozpoznawalnosc marki W CZASIE. Przepraszam niektórych jak znowu sie czepie Audi, ale faktem jest ze akurat oni wg wielu ekspertów poszli wlasnie za daleko. Odróżnić teraz A4 od A6 czy nawet nowego A3 sedan sie juz prawie nie da, jeśli akurat nie stoją obok siebie. Lexus wydaje sie popełniać ten sam błąd z ta nowa "alienowa" twarzą na wszystkich autach...

 

Poza tym ewolucja jest oczywiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche bezosobowe te nowe Legacy; wyglada jak typowy, spasiony amerykanski sedan:

 

2014-chevrolet-malibu-photo-518988-s-1280x782.jpg

 

Moge poprosic Levorga?

Edited by sewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Eryk, absolutnie nie chodzi o oszczędzanie na stylistach ;) wygląd zewnętrzny to wciąż kryterium wyboru nr 1 w tej kategorii aut! Celem absolutnie nie jest ujednolicenie wszystkich modeli. Chodzi o zachowanie tradycji i rozpoznawalnosc marki W CZASIE. Przepraszam niektórych jak znowu sie czepie Audi, ale faktem jest ze akurat oni wg wielu ekspertów poszli wlasnie za daleko. Odróżnić teraz A4 od A6 czy nawet nowego A3 sedan sie juz prawie nie da, jeśli akurat nie stoją obok siebie. Lexus wydaje sie popełniać ten sam błąd z ta nowa "alienowa" twarzą na wszystkich autach...

 

Poza tym ewolucja jest oczywiście

Oczywiscie nie wiem jaki jest cel producentow, jesli chodzi o te ujednolicone linie nadwozia. Wiem jedynie ze dla mnie rozpoznawalnosc marki to jej logo...upraszczajac. IMHO wlasnie niemieckie marki staraja sie maksymalnie upodobnic swoje modele do siebie, i nie chodzi tutaj o podobne elementy, ktore zachowuja charakterystyczne elementy marki, poprostu nastepuje jedynie zmiana wymiarow, typu nadwozia... i to jest troche smutne, bo przeciez to powoduje ze stylistyka traci wtedy swa niepowtarzalnosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie i Panowie - dzisiaj premiera nowego Legacy! Ciekaw jestem czy też pokażą od razu nowego Outbacka - patrząc na fotki Legaca spodziewam się, że to będzie super auto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie i Panowie - dzisiaj premiera nowego Legacy! Ciekaw jestem czy też pokażą od razu nowego Outbacka - patrząc na fotki Legaca spodziewam się, że to będzie super auto ;)

 

Właśnie stoję przed podjęciem ostatecznej decyzji czy kupować MY13 Outbacka. Chciałbym, aby pokazali nowego OBK teraz. Tak jak wcześniej ktoś spomniał przód jest super, trochę tył mógłbybyć inny. W OBK tył musi być inny i nie sądzę aby był gorszy niż w obecnym. Jeśli pokażą go teraz do jest szansa aby na koniec roku był w sprzedaży w Europie. Powalczyłby napewno z Audi Allroad-em - oczywiście wyglądem, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mnie wzrok myli czy na tym fotoshopie jest napis V6 Hybrid ?

 

trochę tył mógłbybyć inny.

 

 

na 99% tył będzie od Levorga. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jednej strony ma Legacy nie być w sprzedaży w Europie. Z drugiej jednak strony zastanawia mnie ta lampa: Czy w dolnej części ten "pasek" to nie światła LED. W stanach chyba nie ma chyba obowiązku jazdy na światłach dziennych? Chyba, że się mylę. Co oznaczałoby, że samochód miałby szansę może trochę później uzyskać homologację europejską.

 

ps. szkoda, że prezentacja będzie dopiero o 17:30 naszego czasu :(

Edited by Mozart_2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru strzela sobie w stopę nie wprowadzając nowego Legacy na rynek europejski. Jeśli samochód pozostanie w swojej cenie to z tym co oferuje nowy model, odpowiednia sprzedaż jest gwarantowana. Niestety nie oglądnąłem całej prezentacji bo zapomniałem ale jest klima na tył, więcej miejsca w tylnym rzędzie, ogrzewanie tylnych siedzeń, chyba nowy 2.5i, H6+High Torque CVT (może być ciekawe połączenie i spełni normy EU). Z tego co zrozumiałem zestaw multimedialny będzie taki sam w każdej wersji i będzie można dokupić nawigację, różne aplikacje (giełda, pogoda itd.), elektryczne wspomaganie, Eye Sight v3, ostrzeganie o martwym polu w lusterkach, doświetlanie zakrętów przeciwmgielnymi, generalnie standard premium. Na szybko. Super jest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, świetne auto. Ale Legacy w Europie sie nigdy dobrze nie sprzedawało, lepiej schodził OBK...

Share this post


Link to post
Share on other sites
więcej miejsca w tylnym rzędzie,

 

jeszcze więcej niż w obecnej wersji ? Musiało urosnąć.

 

H6+High Torque CVT

 

kolejna nowość. Ciekawe jak to razem pracuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są pierwsze fotki z premiery!

 

1780975_612120342200528_127926137_o.jpg

 

1900710_612120235533872_1126690505_o.jpg

 

1014648_612120298867199_1554991208_o.jpg

 

1557392_612120818867147_1810895754_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałbym: "Nie mniej niż 12 głośników.", jakieś zmiany w rozdziale momentu na koła. VTD w CVT? :D Większy bagażnik i powszechniejsza skóra. Generalnie widać, że to najwyższy model Subaru i dobrze bo wygląda rewelacyjnie, szczególnie w środku. Szkoda decyzji o wycofaniu Legacy Sedan i Kombi z EU.

PS. Grill ma jakieś przepustnice regulujące dopływ powietrza. Ma to związek ze sporym ograniczeniem oporów powietrza. Nie pamiętam liczby.

Edited by FilipBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale Legacy w Europie sie nigdy dobrze nie sprzedawało, lepiej schodził OBK...

 

Tak było ale wobec tej premiery myślę, że nie brakowłoby nabywcy biorąc pod uwagę, że BMW3, Insignia, i inne mają szerokią grupę odbiorców. Tu przewaga technologiczna powiinna sprawić, że klentów zainteresowanym AWD by nie brakowało... Ludzką rzeczą jest się mylić, może i tym razem ktoś zweryfikuje strategię sprzedazy.

Niestety OBK- a nie zobaczyliśmy, czyżby nie było go w nowej wersji w stanach. My zaś zobaczymy nowego OBK przy okazji targów w Europie? Co wskazywałoby, że tam gdzie premiera tam sprzedaż? Legacy dla Stanów, Outback dla Europy. Levorg na Azji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kończąc o nowościach nowego Legacy: fotel pasażera - elektryczna regulacja cztero zakresowa, automatyczne szyby kierowcy i pasażera, prawie centralnie umieszczona kamera cofania, FB25, ciszej w środku, standardowo 17", najwyższe wyposażenie i na zamówienie 18", z nawigacją - pisanie SMS-ów, dwa gniazda USB.

 

BTW Bardzo fajna reklama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
więcej miejsca w tylnym rzędzie,

 

jeszcze więcej niż w obecnej wersji ? Musiało urosnąć.

 

2015-Subaru-Legacy-rear-interior-seats.jpg

Edited by sewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna sztuka:-)dobrze że 17 w stand.Levorg-klasa niżej jednak;-)kombi to już pewnie wogóle nie będzie:-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to tylko moje wrażenia ale lampy tego legacy i OBK są podobne? i poprzeczki grila jakby znane...

2014_outback_photos_ext_19.jpg

 

Czyli to jest ewolucja. Natrafiłem też na artykuł w krórym opisana jest premiera outbacka. Legacy zaprezentowano podobnie ale w 2009 roku. W kwietniu 2009 pokazali nowego Outbacka - czyli na 99% nowe wcielenie OBK będzie w Nowym Yorku :)

Edited by Mozart_2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nawiązują do poprzedniej wersji

 

Wysłane z mojego K00E przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawił się filmik z opisem wszystkich nowości w szczegółach:

 

 

Szkoda, że pozostaje nam lizanie cukierka przez szybkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...