pininfarin01 Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 mam problem z prawym światłem mijania, z początku myślałem że to wina żarówki ale jest ok, poszedłem o krok dalej i sprawdziłem przekaźniki, są dwa ,jeden odpowiada za prawą stronę a drugi że lewą. więc wyjąłem z lewej strony(światła zgasły) i przełożyłem na prawą stronę, coś się zaczęło dziać żarówka zaczęła świecić bardzo słabo,barwa światła pomarańczowa. wie ktoś gdzie może być przyczyna??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 (edited) coś się zaczęło dziać żarówka zaczęła świecić bardzo słabo,barwa światła pomarańczowa. wie ktoś gdzie może być przyczyna??? Sprawdź, czy masz porządną masę, to bardzo często ona odpowiada za problemy ze światłami. Najprościej - pociągnij ekstra minus od aku, zobaczysz czy wtedy żarówka świeci OK, jeśli tak poprawisz mocowanie masy (kabel do karoserii może być już stary albo końcówki zaśniedziałe). U Ciebie nic się nie "jarało" (mam nadzieję), więc powinno to pomóc i wystarczyć. Jeśli nie, to niestety po wiązce trzeba będzie pójść. Starsze auta mają często straty, żarówki nie są zasilane pełnym napięciem, więc i gorzej świecą. Tu trochę o tym, jak im można pomóc przekaźnikami: http://www.corrado.com.pl/warsztat/stage1/stage1.htm Edited February 12, 2013 by Qba25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Zobacz stan styków na kostce tej podłączanej do żarówki. Z biegiem lat przytapiają się styki w kostce - kostka się przytapia styk jest luźny i przestaje łączyć. Miałem tak w GT 99. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Potwierdzam przedmówcę. U mnie problem występował w lewym światle - po przewodach było wszystko ok, masa dobra. Po ściągnięciu gumy zintegrowanej z wtyczką zauważyć można było ślady spalenia i słabego styku (wypealenia) Papierek ścierny i potem kombinerki (żeby podgiąć konektory) i jakoś uratowałem wtyczkę. Możliwe, że przewody z racji swojego wieku mają dużą rezytancję i nawet jak uda się poprawić masę / kostki to będzie słabo świecić. Jeśli masz trochę zdolności manualnych to proponuję wymienić wiązki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza555 Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 ja wymieniłem wiązki po kilkurazowym spaleniu żarówki i na razie 8 m-cy spokój Link to comment Share on other sites More sharing options...
pininfarin01 Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 dzięki za radę jutro będę walczył z tym Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 U mnie też kopciły się kostki. Jak spaliła się żarówka to dowiedziałem się co pomagało w procesie wypalania... Poprzedni właściciel wsadził mocniejsze żarówki. Kostki wymieniłem, żarówki takie jak trzeba wsadziłem i jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pininfarin01 Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 dziś co nie co pogrzebałem, jak sie okazuje to nie ma problemu z masą bo długie światła działają .wieć prawdopodobnie wina leży w czym innym Link to comment Share on other sites More sharing options...
pininfarin01 Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 problem rozwiązany, przyczyną była w kablu pod skrzynką bezpieczników, naprawa 60zł i oko praw świeci, od razu kazałem elektrykowi sprawdzić co się dzieje z zamkiem centralnym(zamyka się ale po pewnym czasie otwiera) ale w czasie pobytu u niego wszystko działało, auto odebrałem i problem dalej występuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Młody- Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 możesz rozwinąć bardziej przyczynę? Co tam się stało? Kabel przepalony?urwany?Przetarty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Młody- Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 czy posiada ktoś opis polski do skrzynki bezpieczników w komorze silnika i przy fotelu kierowcy? Potrzebuje pilnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now