paweusz Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Powiedzcie mi ludzie, powiedzcie wszyscy! Co to są za żaróweczki i gdzie je kupić (w kolorze zielonym oczywiście). Pochodzą z mojego szeroko pojętego kokpitu. "A" - mniej więcej wiem (to są żaróweczki W1,2W albo WileśtamwięcejW), ale nie wiem gdzie kupić "B" i "C" - nie wiem nawet gdzie zacząć pytać. Dodatkowo pytanie brzmi, czy macie jakiś patent na wyjmowanie żaróweczek typu "B"? Są one zazwyczaj schowane w "tulejkach" z których ciężko je wyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) W technicznym bylo gdzies o tych zaroweczkach Ale dokladnie gdzie to nie pamietam Edytowane 12 Lutego 2013 przez jathek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Ostatnio przerabiałem temat B i C. Musisz się pobawic tymi drucikami. Ja innej metody nie znalazłem. Kilka minut i gotowe.....uzyłem do tego igły aby druciki podważyć i gotowe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 "B" i "C" - nie wiem nawet gdzie zacząć pytać. np. w sklepie "elektronicznym" (ja montowałem 14V 40mA, 60mA bedą jaśniejsze) lub po prostu w motoryzacyjnym ... też są czy macie jakiś patent na wyjmowanie żaróweczek typu "B"? musisz je po prostu "odwinąć" z tej podstawki ... nic trudnego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Dodatkowo pytanie brzmi, czy macie jakiś patent na wyjmowanie żaróweczek typu "B"? Są one zazwyczaj schowane w "tulejkach" z których ciężko je wyjąć. ja wyciagalem pinceta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 A - w każdym sklepie z częściami samochodowymi, nawet na stacjach; C - najprościej kupić diody i włożyć w te gumowe obsadki, to dość proste, tylko trzeba pamiętać o biegunowości. Warto zastosować 14V zamiast 12V - praktycznie powinny wystarczyć do końca życia auta ;-) Jak podejdziesz z tymi na wzór, powinni Ci dopasować bez problemu - np w sklepach Nowy Elektronik. B - nie jestem pewien, ale powinno się dać jak z wersją C 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 B - nie jestem pewien, ale powinno się dać jak z wersją C bo to jest chyba ta sama żarówka ... najprościej kupić diody przy diodach, pamiętaj, żeby kupić te zasilane 12V (z wbudowanym rezystorem) ;-) ale ja osobiście polecam żarówki, bo dają bardziej rozproszone światło, w przypadku pojedynczych przycisków to aż tak nie ma znaczenia, ale deska jest podświetlona bardziej równomiernie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 ale ja osobiście polecam żarówki, bo dają bardziej rozproszone światło, w przypadku pojedynczych przycisków to aż tak nie ma znaczenia, ale deska jest podświetlona bardziej równomiernie ... Ja akurat leczyłem w ten sposób podświetlenie wyłącznika awaryjnych i nie było (nadal nie ma) problemu, ale z tego, co wiem można delikatnie przeszlifować górę diody, co da bardziej rozproszone światło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 B/C - Kupowałepm w elektronicznym, za radą forum 14V 60mA zamiast standardowych 12V, wymieniałem prawie 2lata temu i wszystkie nadal świecą A kupisz w lepszym motorycacyjnym, typowe żarówki do podświetleń, przed erą SMD. Co do wyjmowania, pstrykałem w przyciski po przeciwnej stronie i same wyskakiwały na tyle żeby złapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweusz Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Powiem szczerze, że pytałem w motoryzacyjnych to oczy szeroko otwierali. A dodatkowo problem w tym, że wszyscy mają ale albo czerwone albo białe. Szczególnie w1,2w - bo te mieli - nie ma zielonych. A gdzie w KRK proponujecie popytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 nie ma zielonych kupujesz białe i przekładasz "gumki" ze spalonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweusz Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Zaraz zaraz. To są gumki, a nie farba? U mnie te "gumki" przypominają farbę, i tak schodzą (twarde jak skała). W końcu to rocznik 99. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Całoszklane t5 r5. Można również kupić te kapturki, jeżeli starych nie da się przełożyć. Szczegóły Ci wysłałem. Dla pewności porównaj wymiary starych żarówek z oferowanymi w necie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam podepne sie pod temat .Czy ktos wymienial zarowke w zegarku? forek z 2004r 2.5xt jesli tak to pordzcie jak sie tam dobrac i jaka zarowka potrzebna z gory dzieki za pomoc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave69 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 No to jeszcze z innej mańki. Czy wyciagaliscie przyciski grzania tylniej szyby i awaryjnych?? Moje nie swieca, wymienil bym zarowki lub diody, ale boje sie zeby ich nie rozsypac w pył. Gdzie i jak je podwazyc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Zaraz zaraz. To są gumki, a nie farba? U mnie te "gumki" przypominają farbę, i tak schodzą (twarde jak skała). W końcu to rocznik 99. tak to są gumki, powinny się ściągnąć choć czasem stawiają opór, weź do ciepłego, możesz torchę podgrzać suszarką i muszą zejść. Same gumki w sprzedaży też gdzieś widziałem. No to jeszcze z innej mańki. Czy wyciagaliscie przyciski grzania tylniej szyby i awaryjnych?? Moje nie swieca, wymienil bym zarowki lub diody, ale boje sie zeby ich nie rozsypac w pył. Gdzie i jak je podwazyc?? Na forum, tylko nie pomnę którym, jest manual jak się do tego dobrać, ale uprzedzam że to dużo bardziej pokręcone niż w reszcie przyciśków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave69 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 A wiecie moze, czy mozna gdzies dostac w sklepie te zarowki z obsadka na gwint ktore podswietlaja zegary?? Przepalila mi sie taka od rezerwy paliwa i chcialbym wymienic, ale nie wiem nawet jak to opisac w sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Zabierał się ktoś do wymiany żaróweczki podświetlającej położenie biegu w automacie Sturbo i umie pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) dwie śrubki schowane pok klapka schowka za ręcznym, ściągnięcie ramki odzodbnej/maskownicy konsoli środkowej i wyjęcie żarówki na czuja - trzeba przekręcić.* Robota na 10min * - tyczy się SF5 Edytowane 28 Marca 2013 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robdrab Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Witam podepne sie pod temat .Czy ktos wymienial zarowke w zegarku? forek z 2004r 2.5xt jesli tak to pordzcie jak sie tam dobrac i jaka zarowka potrzebna z gory dzieki za pomoc ? link do filmiku jak dobrać się do podświetlenia zegarka w Forku 2004 mam z kolei pytanie, czy w tym modelu ma być podświetlony przycisk świateł awaryjnych (czerwony trójkąt)? oraz czy wszystkie przyciski sterowania na drzwiach kierowcy też są podświetlone? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Pęzik Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Forek Sf polift. Odkopię temat po... 6 latach sorry. Wiecie, gdzie idą które żaroweczki białe i zielone? Zgubiłem wyjęte żarówki z oprawkami i teraz nie wiem co, jak i gdzie Pzdr Edytowane 20 Maja 2019 przez Janusz Pęzik Brak doprecyzowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schwefel Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) "Duże" z zielonym kapturkiem (A) idą do podświetlenia panelu wentylacji. Małe z zielonym kapturkiem (B) idą do podświetlenia ikony przycisku przeciwmgielnych, podgrzewania szyby itp. Jak nie znajdziesz kapturka to też nie będzie źle, bo na przycisku jest zielony filtr. U mnie czarna oprawka to podświetlenie, szara to sygnalizacja ale nie wiem czy to jest regułą. Małe bez kapturka (B) idą jako sygnalizacja włączonych przeciwmgielnych. Malutkie bez kapturka (C) idą jako podświetlenie i sygnalizacja włączonego podgrzewania szyby i zdaje się w awaryjnych jest podobnie ale jeszcze nie rozbierałem przycisku. Edytowane 20 Maja 2019 przez Schwefel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Pęzik Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 8 godzin temu, Schwefel napisał: "Duże" z zielonym kapturkiem (A) idą do podświetlenia panelu wentylacji. Małe z zielonym kapturkiem (B) idą do podświetlenia ikony przycisku przeciwmgielnych, podgrzewania szyby itp. Jak nie znajdziesz kapturka to też nie będzie źle, bo na przycisku jest zielony filtr. U mnie czarna oprawka to podświetlenie, szara to sygnalizacja ale nie wiem czy to jest regułą. Małe bez kapturka (B) idą jako sygnalizacja włączonych przeciwmgielnych. Malutkie bez kapturka (C) idą jako podświetlenie i sygnalizacja włączonego podgrzewania szyby i zdaje się w awaryjnych jest podobnie ale jeszcze nie rozbierałem przycisku. Dzięki teraz wiem, ile i jakich potrzebuję. Wentylacja mi podświetla się, braki w przeciwmgielnych p/t, regulacji wysokości świateł, spryskiwaczy reflektorów, blokadzie szyb i awaryjne oraz ogrzewanie szyb i lusterek. Te dwa ostatnie rozebrałem i ledwo złożyłem, choć awarie teraz nie "zaskakują" i trzeba przytrzymać żeby zadziałały (pewnie ten biały element w środku źle włożyłem). Tylko od tych dwóch oprawki mam. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 3 godziny temu, Janusz Pęzik napisał: blokadzie szyb jeżeli myślisz o tym przełączniku na drzwiach kierowcy to on nie świeci AFAIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Pęzik Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) 9 godzin temu, ozarek napisał: jeżeli myślisz o tym przełączniku na drzwiach kierowcy to on nie świeci AFAIK Aha... spoko A przycisk otwierania szyby kierowcy AUTO chyba też nie? Z racji, że zgubiłem żarówki z tymi oprawkami to kupię t3 8x10mm Led rozproszone, a te "zwykłe" (do których mam oprawki [np. awaryjne i grzanie szyby tył]) z drucikami 3x7mm kupię 14V/60mA białe i zielone Pzdr Edytowane 21 Maja 2019 przez Janusz Pęzik Rozszerzenie opisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się