Henryk82 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 może trochę odbiegnę od tematu bo podam przykład z Toyoty: jakieś 2 miesiące temu w TVN Turbo było mówione o problemach z silnikami w yariskach i wypowiadali się z ato szkoły w Białymstoku jak to po około 7k km na liczniku silnik padł - oczywiście Toyota wymieniła na nowy mówiąc że to odosobniony pierwszy taki przypadek ale dociekliwość reporterów ustaliła że w tamtych rejonach (Podlasie) wymieniono kilkanaście tych silników i ie był to pierwszy przypadek. A właścicielowi tej auto szkoły po wymianie znowu silnik zaczął się psuć już po 5k km. To kpina z klientów bo człowiek wydaje wszystkie oszczędności na nowe auto z myślą że posłuży te kilka/nascie lat a po 2 czy 3 latach auto na złom. Zatem bym tak nie obsmarowywał SIPu bo to nie ich wina a producentów a konkretnie inżynierów którzy kombinują jak by tu zrobić by zarobić na naprawach po zakończeniu okresu gwarancji. Inny przykład: prześwietna grupa VW w 2006 roku wprowadziła coś takiego jak biodegradalne wiązki instalacji elektrycznej które po zakopaniu w ziemię muszą w przeciągu 5 lat ulec biodegradacji i wszytko by było ok gdyby nie to że inżynierowie specjalnie te wiązki tak rozprowadzają po aucie że tworzą w różnych miejscach syfony z tych wiązek w których zbiera się woda i przewody ulegają zniszczeniu powodując przedziwne błędy na komputerze lub gorsze uszkodzenia. Dlatego szczęśliwi ci co mają babcie i jedyną bolączką właścicieli tych babć to rdza i zużyte zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Uwierzcie mi, 9 na 10 użytkowników diesli, z którymi miałem okazję jeździć tak właśnie jeździło. 2000 rpm to już szaleństwo Moj w takim wypadku będzie jeździł długo i szczęśliwie bo poniżej 2krm to tylko na jedynce zaznał Calkiem odwrotnie niz picupa, ktoremu wystarczy 1,5krpm ale to jest ciezarowka. Iveco daylly rez dobrze sie czuje na 1,5krpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 U mnie 2,5-3,5 krpm's nawet po miescie i w korku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-M Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. Rozumiem, że wszystkie przeglądy po gwarancji były robione w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-M Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Tak, w ASO, zapłaciłem "jedynie" za osprzęt, który zużyłem do przebiegu 160 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. Chapeau bas dla Subaru Import Polska ! Zmieniałeś oprogramowanie na nowe ? Edytowane 10 Maja 2013 przez subleo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. cieszę sie że tak do tego podszedł SIP, martwi tylko zwiekszająca się stale liczba padniętch SBD przy niewielkich przebiegach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. cieszę sie że tak do tego podszedł SIP, martwi tylko zwiekszająca się stale liczba padniętch SBD przy niewielkich przebiegach Mi się wydawało, że ta liczba spada bo te co miały walnąć (roczniki okolic 2008) już walnęły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 U mnie 2,5-3,5 krpm's nawet po miescie i w korku Na drugim biegu też, stosujesz taki zakres obrotów - nie schodzisz poniżej 2,5k obr? Jak dla mnie w normalnej jeździe miejskiej, to jest mało realne. Żeby osiągnąć 2,5k obr., jako obroty początkowe na dwójce po zmianie z jedynki, to trzeba na tym biegu kręcić chyba pod czerwone pole. A co z typową miejską sytuacją, kiedy dojeżdżasz do ciasnego skrzyżowania i skręcasz w prawo pod kątem prostym (mała prędkość)? Redukujesz wtedy do jedynki, czy wrzucasz drugi bieg (obroty na dwójce będą wówczas w okolicach 1,5k obr.). l żeby nie było - jestem zdecydowanym przeciwnikiem eco drivingu (w sensie jeżdżenia na za niskich obrotach), ale w opisanych powyżej sytuacjach jazda od 2,5 k obr. w mojej opinii jest to mało realna i niekomfortowa. Co innego na wyższych biegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Nie rozumiem w czym widzicie problem jazdy przez jakiś czas na 1,5-2,0 obr. na 4-tym biegu np. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 ja też mam wrażenie ze problem prawidłowej obsługi/jazdy SBD jest trochę na forum przesadzony, i pewnie ma ma jakiś tam wpływ na żywotnośc ale bez przesady. Moja mama wręcz maltretuje od 10 lat silnik 1.9 TDI niskimi obrotami, na liczniku 250 kkm choć w rzeczywistosci pewnie dużo wiecej i nic sie dzieje -wał nie pekł i pewnie nigdy nie pęknie. Podobne odczucia mam czytając watek olejowy, że na tym to silnik padnie a na innego porducenta oleju bedzie żyl wiecznie, zwłaszcza jesli doda sie jakis cudotwórczych dodatków uzdrawiajacych. Chyba że SBD to silnik specjalnej troski, wymaga kompatybilności i fachowej wiedzy, magicznych umiejetnosci żeby sie nim długo cieszyć ... taki silnik nie dla hołoty tylko wybrańców i wtajemniczonych Witam, Jestem po takim zdarzeniu z silnikiem 2.0D, chciałbym pochwalić importera bo pomimo przekroczonego czasu gwarancji o 1,5 roku i przebiegu o 60 tys dostałem NOWY silnik. cieszę sie że tak do tego podszedł SIP, martwi tylko zwiekszająca się stale liczba padniętch SBD przy niewielkich przebiegach Mi się wydawało, że ta liczba spada bo te co miały walnąć (roczniki okolic 2008) już walnęły. coraz to nowe przypadki na forum, może coraz więcej SBD z poczatków produkcji osiaga wlasciwy dla tej awarii przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) martwi tylko zwiekszająca się stale liczba padniętch SBD przy niewielkich przebiegach coraz to nowe przypadki na forum, może coraz więcej SBD z poczatków produkcji osiaga wlasciwy dla tej awarii przebieg. lepiej przy niewielkich czy jak "osiągnie właściwy dla awarii przebieg"...? ps. prosze sie nie martwić....zmniejsza sie stale Edytowane 11 Maja 2013 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Trochę dyskusja się rozjechała. Problem może stanowić jazda ze zbyt niskimi obrotami przy zimnym silniku. Jak do tego dołożymy większe "obciążenie" ( np. pod górkę ) to silnik nie ma lekko. Wielu użytkowników diesli utrzymuje obroty na najniższym możliwym poziomie nie bacząc na "jęczący" silnik". Latanie z obrotami 1.5 - 2k na rozgrzanym silniku ( i w większości przypadków na zimnym również ) nie powinno stanowić zagrożenia. Notabene otrzymywanie okolic 2k obrotów w trasie powoduje najszybsze wypalanie DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 lepiej przy niewielkich czy jak "osiągnie właściwy dla awarii przebieg"...? ps. prosze sie nie martwić....zmniejsza sie stale problem w tym, że ten właściwy jest niewielki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 lepiej przy niewielkich czy jak "osiągnie właściwy dla awarii przebieg"...? ps. prosze sie nie martwić....zmniejsza sie stale problem w tym, że ten właściwy jest niewielki Ja bym wolał przy niewielkim bo wtedy jest szansa, że jest jeszcze na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Ja bym wolał przy niewielkim bo wtedy jest szansa, że jest jeszcze na gwarancji. .....czyli najgorsza opcja....jak sie nie zepsuje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rastaz Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam! Takie pytanie: Czy po wymianie shortblocka z powodu peknietego wału w ASO został wymieniony na taki sam czy może juz jakis zmodyfikowany (ulepszony)..? Innymi słowy jaka jest szansa, zehistoria się powtórzy..? Bede wdzieczny za odpowiedź gdyz przymierzam sie do zakupu Outbacka, a egzemplarz który mam 'na oku' przy ok 80k km taka usterka miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 spróbuj dowiedzieć się w serwisie w którym była robiona naprawa a tak przy okazji - na głównym jest wątek w którym się witamy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekEm Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Charakterystyczny , stukający dzwięk , podobny do padnietego koła dwumasowego , z tym że nie zależnie od wciskania sprzegła, oraz luz osiowy wału przód / tył Kompletna bzdura, silnik padł bez żadnego ostrzeżenia. Jeszcze takich bredni nie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Charakterystyczny , stukający dzwięk , podobny do padnietego koła dwumasowego , z tym że nie zależnie od wciskania sprzegła, oraz luz osiowy wału przód / tył Kompletna bzdura, silnik padł bez żadnego ostrzeżenia. Jeszcze takich bredni nie słyszałem. Ostro kolego zaczynasz swoją obecność na forum. Jak chcesz kogoś obrażać to zmień forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Ostro kolego zaczynasz swoją obecność na forum. Jak chcesz kogoś obrażać to zmień forum. Dziwisz się?! Po tylu naprawach ile miał jego samochód, a na koniec jeszcze dał popis z padniętym motorem, to i tak spokojnie reaguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Ostro kolego zaczynasz swoją obecność na forum. Jak chcesz kogoś obrażać to zmień forum. Dziwisz się?! Po tylu naprawach ile miał jego samochód, a na koniec jeszcze dał popis z padniętym motorem, to i tak spokojnie reaguje Ale źle wybrał adresata swoich żalów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Ostro kolego zaczynasz swoją obecność na forum. Jak chcesz kogoś obrażać to zmień forum. Dziwisz się?! Po tylu naprawach ile miał jego samochód, a na koniec jeszcze dał popis z padniętym motorem, to i tak spokojnie reaguje a co ma do tego wyżywanie się Carficie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Silnik SBD też znalazł się w zestawieniu (2.5T także) http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,2_0_D___Subaru,,8.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się