Jump to content

Jakie zawieszenie do STI type RA


tyca
 Share

Recommended Posts

Wiem że tematy zawieszeń byłu juz setki razy opisywane... ale może podam konkretnie co ja potrzebuje i ktoś mi coś doradzi...

Mam STI type ra my 98 i jest tam w tej chwili seryjne zawieszenie i zastanawiam sie nad koncepcją zmiany na cos co poprawi trakcję i prowadzenie.

Auto zamierezam zbudowac do sportu aczkolwiek narazie pozostaje poziom amatorski.

Nie chciał bym bardzo twardego i sztywnego zawieszenie bo zawsze w sezonie zaliczam jakieś 2-3 kajtki szutrowe.

Jak wiadomo nawierzchnie i wyryp jaki zdarza sie na kjs chyba nie sprzyja zawieszeniem torowym jakich jest wiele.

Chciał bym zawiasik który można wyregulować pod względem twarddości i wysokości tak abym na szutry nie musiałł wymieniać całcy kolumn zawieszenia.

 

Czytałem na forum o kyb ultra sr czy agx + eibach bądz też, również myślałem o zastosowaniu jakiegoś zawiasu z new age bo podobno podnosi auto a wcale nie traci na włąściwościach jezdnych?

 

Jeszcze kwestia top mountów... zostawiać serie czy szukac regulowanych...??

 

co radzicie? może ktos mi podpowie jakieś sensowne rozwiązanie żebym nie wyważał otwartych drzwi.

Edited by tyca
Link to comment
Share on other sites

Miałem w Type-R teina SS i byłem zadowolony. Fajny kompromis na nasze drogi plus tor ,KJS-y. W porównaniu z seria samochód prowadził się dużo lepiej. Zestawy typu KYB itp... odpuścić sobie, niewiele zmienia.

Link to comment
Share on other sites

jesli w Type RA zawias jest podobny jak w GTku to KYB AGX to najlepsza niskobudzetowa alternatywa pracujacy sporo lepiej od serii. niektorzy wkladaja amory i sprezyny z STi new age do GC8, jest to chyba najlepsze niskobudzetowe rozwiazanie na szuter, auto stoi wyzej i z tego co slyszalem to taki zestaw jest chwalony.

Link to comment
Share on other sites

wcześniej w gtku miłem serie amor i eibaha i było przyzwoicie, ale type ra prowadzi sie inaczej i jest twardsze. niewiem czy to sprawa napędów czy zawieszenia.

czyli na szuter zawias z new age a na ubite nawierzchnie?? tylko wtedy musiał bym zmieniać zawieszenia w zależności od charakterystyki nawierzchni.

czy jest coś co pozwoliło by mi tego uniknąć a jednakowoż było by lepsze od serii?? wiem że coś uniwersalne jest do niczego ale może... jakiś złoty środek?? :) zawsze warto zapytać

Link to comment
Share on other sites

Na Lausitz już dwa razy jechaliśmy na AGX new age, jak pokazało życie, niskobudżetowy zawias nawet na hopach dawał radę.Na KJS uwazam, że niskobudzetowo,to AGX do GC8 daje radę bez probemu.

Link to comment
Share on other sites

ototo ,jak już o tym mowa to mozecie poratować jakimś źródłem Ultra SR do klasyka?

 

Mam tylko wolnossaka, Agx to troche przerost formy nad treścią, a komplet z RA który kupiłem ma jeden amor na smietnik ^_^ .

 

 

Seryjne wolnossakowe przód dosyć szybko sie spociły przy Pro-kicie, bez sensu wymieniać na to samo żeby znów tak szybko zabić :huh: potrzebuje tylko amor który zniesie obniżenie

 

btw. te spocone amory są dalej sprawne wg. aparatury diagnostycznej ;)

Link to comment
Share on other sites

generalnie do serii nie mam zarzutów tylko mój jeden tylny sie zapocił, więc myśle że watro juz pomysleć o wymianie a jak już wymiana to kpl

czyli nisko budzetowo to agx + eibach new age, a inna opcja to ???? tak jak koliedzy pisali na początku (tein SS, ATS)??

Link to comment
Share on other sites

generalnie do serii nie mam zarzutów tylko mój jeden tylny sie zapocił, więc myśle że watro juz pomysleć o wymianie a jak już wymiana to kpl

czyli nisko budzetowo to agx + eibach new age, a inna opcja to ???? tak jak koliedzy pisali na początku (tein SS, ATS)??

 

polecam ci HSD HR (na grubej rurze) przystepna cena i bardzo fajnie wybiera.

Link to comment
Share on other sites

Zapomnij o Tein SS na szutry, czy nawet na zimę.... To twardy gwint z opornie wybierającymi amorami. Fajny na równy tor.

O wiele lepszy był mój ex BC Racing. Natomiast AGX - dla mnie to nieporozumienie.

PS. Uniwersalnie FHI już wyposażyło Twój pojazd... ;)

Link to comment
Share on other sites

D2 chyba nie jest zbyt dobre, na szutry seryjny zawias z type ra jest wystarczający. Jak potrzebujesz też na asfalty to obserwuj ebay i kup AST ,ja wyrwałem za 180 funtów zawieszenie do regeneracji. Wymieniono mi w nich prawie wszystko co kosztowało 2200zł. Zawias rewelacja, świeży i z gwarancją.

Link to comment
Share on other sites

Zapomnij o Tein SS na szutry, czy nawet na zimę.... To twardy gwint z opornie wybierającymi amorami. Fajny na równy tor.

O wiele lepszy był mój ex BC Racing. Natomiast AGX - dla mnie to nieporozumienie.

PS. Uniwersalnie FHI już wyposażyło Twój pojazd... ;)

 

Jest tu gdzieś "lubię to " ? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

słuchajcie potrzebuje podpowiedzi bo w chodzą w gre 2 opcje:

1. kupno tego "uniwersalnego" FHI

tylko gdzie zdobyć taki amor i czy jest sens wymieniać 1 szt czy kolplet tył skoro ten sprawny ma 85% sprawności a uszkodzony(wylany) ma 30%

2. kupno kolpletu zawieszenia - biorę to pod uwage to co komancz mi podpowiedział czyli np HSD HR

 

halo halo... jakies opinie o HSD HR spóźniełem sie z zakupem grupomwym ale myśle i tak o tym zawieszeniu...

komancz możesz cos wiecej opisać?? Spiszę sie do moich oczekiwań??

Link to comment
Share on other sites

zrobiłem wrx-em na HSD HR ok. 10 tys. więc krótko

wcześniej miałem serię, agx i ultra sr ze sprężynami sti

agx trwały ale nie za bardzo wybiera

ultra sr dużo stabilniej, na codzień bardzo ok, ale brak regulacji i wiadomo twałość ...

jak się posypały zmieniłem na hsd

hsd bardziej twarde od ultra sr, ale nie podskakuje jak agx

na codzień i szutry może być dla niektórych za hardcorowo, ale ja się nie znam :P

cybel użytkuje bardziej w sporcie i chyba zadowolony

za tą cenę zawias naprawdę ok, ja jestem zadowolony

byc może wziąłbym bardziej miękkie sprężyny (o ile taki wybór jest ?)

jeśli jeszcze coś to pytaj

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...