Lukas_da Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Witam, mam do Was pytanie. Subaru Impreza hmmm marzenie od zawsze. Szukam imprezy roczniki od 05-08, na początku rozważałem tylko N/A, ale czytając forum skłonny jestem zakupić WRX. Na wstępie powiem, że nie miałem nigdy do czynienia z Subaru ani innym 4x4. Auto ma służyć do codziennej jazdy, od 15k-20k kilometrów rocznie max. Nie zależy mi na piłowaniu, do celów podwyższenia adrenaliny mam KTM EXC 525. Auto ma być moim podstawowym samochodem- niezawodnym. Dobrze by było zapanować również nad kosztami, co już wiem może być ciężkie do osiągnięcia. Cały czas mam dylemat: 1. czy pakować się w 2.0RC czy od razu w 2.0 WRX? 2. jak z kosztami napraw tych modeli? ( czy koszt poszczególnych podzespołów jest taki sam dla obu?, np: rozrząd, klocki, etc) 3. jak z żywotnością obu modeli ( czy są różnice w podzespołach poza turbo?) 4. jak z zagazowaniem N/A i WRX? 5. czy w tych modelach rocznikowo (po lifcie) występują choroby wieku dziecięcego (słabszy silnik, skrzynia, etc) 6. czy jest sens rozglądania się za 2,5? ( czytałem, że silniki są bardziej awaryjne) 7. może głupie ale, czy kupić samochód już po robionym rozrządzie (ok 100k km) czy lepiej np 70k km i w swoim czasie robić duży przegląd? wiem, wiem szklanej kuli nie macie ale może ktoś przerabiał taki problem. 8. jeżeli ma ktoś w zakładkach jakieś ciekawe, przydatne linki o w/w bardzo poproszę. sorry za 100 pytań do ale już postanowione impreza będzie w garażu, a że nie lubię się nierozważnie rozstawać z pieniędzmi muszę wiedzieć wszystko o imprezie. generalnie zaczynam się rozglądać, nie zależy mi na czasie, zależy mi na stanie technicznym pojazdu! Jakby ktoś miał pewny sprzęt to PW. Bardzo dziękuję. Łuaksz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Witam, mam do Was pytanie. przejrzyj wpierw ten wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59248-impreza-wrx-2005-warto/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 http://www.forum.sub...wrx-2005-warto/ czytałem, STI odpada na bank Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 WRX MY'06-08 to już 2.5T, więc jak chcesz 2.0T to musisz brać MY'05. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Weź NA, to raz, nie gazuj to dwa. Jak da radę 2.0. I wszystko w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Weź NA, to raz, nie gazuj to dwa. Jak da radę 2.0. I wszystko w temacie. Czy z ekonomicznego punktu widzenia jest różnica między N/A a WRX, nie pytam o koszt paliwa. Bo jeżeli nie ma, to wolę WRX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Weź NA Jeśli jednak od czasu do czasu chciałby mieć więcej mocy to lepszy Turbo. Różnice w kosztach eksploatacji nie będą znaczące przy delikatnym traktowaniu pedału gazu. jeżeli ma ktoś w zakładkach jakieś ciekawe, przydatne linki o w/w bardzo poproszę Kolega z forum sprzedaje zdrowy egzemplarz: SUBARU IMPREZA WRX 2006 SALON POLSKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Widziałem, ale trochę poza zasięgiem, budżet do 40k PLN. Mam nadzieję, że w tej kwocie dostanę ciekawą sztukę, ofert jest dużo a ja mam czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Dobrze by było zapanować również nad kosztami, co już wiem może być ciężkie do osiągnięcia Witam, temat kosztów został dokładnie opisany w tym temacie: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/4838-wyliczenie-koszty-utrzymania-subaru-imprezy-wrx/ Zanim kupiłem Impreze i zapoznałem się z tematem byłem załamany, po 6 latach uznaje koszty utrzymania Subarki na poziomie normalnego auta klasy średniej. Jak nie zepsujesz to to co zaoszczędzisz na naprawach, bo si e samo nic nie psuje w tych autach wydasz na paliwo i jesteś na tym samym poziomie kosztów co w każdym innym aucie. Tylko jest problem. Nie za bardzo chce się z tego auta wysiadać i zamiast zwyczajowych 5 kilometrów po bułki robisz 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Tylko jest problem. Nie za bardzo chce się z tego auta wysiadać i zamiast zwyczajowych 5 kilometrów po bułki robisz 30 heh znam to z motocykla, "...a może jeszcze tutaj " ok, czyli mam rozumieć, że 1. jadąc N/A czy WRX na przegląd (wymianę rozrządu i inne potrzebne wymiany w danym przeglądzie) zapłacę tyle samo? 2. czy przeglądy są co tyle samo w km? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Rekomendowane maksymalne koszty przeglądów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 1. jadąc N/A czy WRX na przegląd (wymianę rozrządu i inne potrzebne wymiany w danym przeglądzie) zapłacę tyle samo Pytanie trochę od pały, bo są WRX NA. Pytanie prawidłowe, czy NA i Turbo jest porównywalne cenowo? Nie, turbo jest nieco drożej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 są WRX NA Poprawiłem się Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiocars Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 (edited) Ludzie auto jak kazde inne. Mam juz z kolei 4 impreze WRX i w żadnym z tych aut kompletnie nic mi sie nie działo. Co wiecej tylko w jednym z nich robiłem rozrząd. W pozostałych modelach serwis opierał sie jedynie na wymianie plynów a kasa włożona w auto była moim wymysłem (lepsze hamulce, wydech,remap itp). Najgorzej jezdziło mi sie 2-litrowa jednostką ponieważ była bardzo "tepa" od dołu. 2,5l to juz calkiem inna bajka, duzo lepsza elastyczność i moment od dołu. Obecnie latam hawkem po remapie na 260KM i 438Nm i w aucie kompletnie nic sie nie dzieje. Moim zdanie auto jak kazde inne, dla przykładu: - Alfa 147 1,6TS kupiona jako nowa, po 55tys zerwał sie pasek rozrządu. - BMW E90 2006 po programie w diagtroniku, przy 176tyś km silnik powiedział papa (obróciła sie panewk) - koszt 7tys Więc jesli kupisz zadbany egzemplarz i auto nie bedzie sluzyło Ci do upalania to polatasz nim bezawaryjnie bardzo dlugo. Edited February 7, 2013 by audiocars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Pytanie trochę od pały, bo są WRX NA. Jak to ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 ... Więc jesli kupisz zadbany egzemplarz i auto nie bedzie sluzyło Ci do upalania to polatasz nim bezawaryjnie bardzo dlugo. No właśnie!!! bo czytam od początku post o kosztach i średnio co w 2 poście pisze, że co roku ktoś naprawia skrzynie albo coś innego. Zawsze słyszałem, że Subaru jest max porządnym samochodem pod warunkiem że jest odpowiednio serwisowane i użytkowane z przeznaczeniem. Mnie KTM nauczył że jak dbasz tak masz. Też kiedyś czytałem że KTM'y się psują etc. gówno prawda! Serwisówka mówi wymień olej co 10mth no to wymieniam i nic się nie dzieje. Czyli reasumując jak kupię zadbany model - będzie dobrze. Czy są sztywne czasy podane (napraw, wymiany) silnika, skrzyni, i innych? ( rozrząd to wiem) U siebie w moto serwisówka mówi: korba co tyle, tłok co tyle, olej co tyle, zawory co tyle. Jasne że różne jest zużycie części pod różnymi użytkownikami, ale czasy są uśrednione. Może dziwić co poniektórych moje podejście do tematu, ale lubię dmuchać na zimne i lubię jak wszystko jest tiptop. Jak dla mnie KTM i Subaru są bądź co bądź podobne. Dają frajdę, kosztują więcej niż cywilne i więcej trzeba serwisować. A i jeszcze jedno. Czy jakieś naprawy drobne, większe ktoś z Was robi samemu? Ja swojego KTM'a własnoręcznie naprawiam, raz do roku moto jest rozkopane ( mam wszystkie potrzebne narzędzia, serwisówki, etc) Po prostu to lubię, zamykam się w garażu i jazda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Lukas_da, z moich obserwacji wynika, że silniki w WRX przejeżdżają najczęściej około 230 000 km... Skrzynie w WRX to już dziwny temat, albo będzie działać, albo nie możesz mieć po prostu nie farta albo nie Reszta to dośc solidna konstrukcja. W zawieszeniu rzadko coś poważnego się dzieje, tak samo z hamulcami czy okładem kierowniczym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KALI Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Nie kupuj Subaru. Dużo pali, psuje się co chwile, do tego wygląda tragicznie, nie wspominając juz o wykończeniu wnętrza. U dziadka w stodole jest przyjemniej. Może Skoda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Może Skoda? Dacia. Tyko Dacia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_da Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Panie Kali, jesteś Pan zabawny. Ironia... rozumiem ale sarkazm hmmmm....mam nadzieję że nie wynika to z miejsca zamieszkania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 (edited) Panie Kali, jesteś Pan zabawny. Ironia... rozumiem ale sarkazm hmmmm....mam nadzieję że nie wynika to z miejsca zamieszkania... KALI to warszawianin, znaczy napływowy. Poza tym jest gejem, fanem VAGa i zespołu Weekend. STi se kupił, bo ma zawód 'syn', a kto bogatemu zabroni... :mrgreen: Edited February 7, 2013 by Kubeusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 toś pojechał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 KALI to warszawianin, znaczy napływowy. Poza tym jest gejem, fanem VAGa i zespołu Weekend. Do tego konfident Lukas_da, z moich obserwacji wynika, że silniki w WRX przejeżdżają najczęściej około 230 000 km aha mowa o 2.0 oczywiście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Jeśli koszty to podstawa, kup N/A. Jeśli chcesz mieć tez radosc z jazdy, kup BMW. Yyyy, tzn WRXa!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 KALI to warszawianin, znaczy napływowy. Poza tym jest gejem, fanem VAGa i zespołu Weekend. STi se kupił, bo ma zawód 'syn', a kto bogatemu zabroni... Do tego konfident I nosi takie buty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now