Jump to content

Żarówki....


Piskoor
 Share

Recommended Posts

 

A czy ktoś porównywał Tungsramy +90 i +120%? Kupiłem te pierwsze zakładając, że 120 mają już większy spadek żywotności niż przyrost jasności, ale jak wszyscy walą ksenonami po oczach, to każde 30% się przyda...

Super powód do szybszej regeneracji reflektorów, super! Starałbym się zrozumieć, że chcesz lepiej widzieć w nocy i dlatego zakładasz mocniejsze żarówki...

Ale powód, który podałeś... Inni mi przeszkadzają, to i ja będę innym przeszkadzał. To takie... "polaczkowate"..

 

 

Wow... :) Pierwszy raz spotkałem się z nienawiścią na tle narodowościowym wymierzoną w moją skromną osobę.

 

A teraz weź głęboki wdech i jeszcze raz przeczytaj, co napisałem. Mamy zimę, w mieście wieczorny szczyt wypada już po zmroku, kiedy mokra jezdnia skrzy się od odblasków, a powszechne wokół źle ustawione światła świecą po oczach. W tych warunkach widoczność zarówno dziur w jezdni jak i wchodzących na jezdnię pieszych jest w nikłym płomyczku foresterowych świeczek poniżej przeciętnej (innymi słowy jezdnia przed foresterem jest oświetlona znacznie słabiej, niż przed większością samochodów wokół).

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że mocniejsze żarówki w prawidłowo ustawionych reflektorach bardziej przeszkadzają. Jeżom, szczurom, kotom, psom, kunom, a z małej odległości pewnie też dzieciom, osobom na wózkach i dzikom. Tylko niestety zabijamy zdecydowanie za dużo pieszych, żebym grał bohatera, który jeździ na światłach wyraźnie słabszych od współczesnych standardów. I nie mów mi, że mam zmienić okulary, bo to nie ja ich zabijam - tylko że nie zamierzam dołączyć do tego szacownego grona. Reflektory mogę regenerować i co roku, tych wartości nie da się porównywać.

 

Btw. Po cóż niby miałbym lepiej widzieć w nocy, gdy w mieście nie ma ruchu, a poza miastem żerują zwierzaki i i tak wiele szybciej się nie pojedzie? Wtedy seryjne świeczki dają radę. Problem jest wieczorem w godzinach szczytu.

 

A czy ktoś porównywał Tungsramy +90 i +120%? Kupiłem te pierwsze zakładając, że 120 mają już większy spadek żywotności niż przyrost jasności, ale jak wszyscy walą ksenonami po oczach, to każde 30% się przyda...

 

Te 120% świecą jaśniej, jeśli chodzi o żywotność, to raczej tak samo.

 

O, porównywalnej żywotności to się nie spodziewałem. W takim razie po co by produkowali 90%?

Link to comment
Share on other sites

No i kupiłem - padło na wspomniane Philipsy White Vision W5W (niezbyt wielka różnica względem zwykłych) oraz Osram Night Breaker Laser H4 - tutaj na pierwszy rzut oka widzę dużą poprawę.

Były tez te Racing Vision, ale deklarowana żywotność mnie lekko zniechęciła.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A czy ktoś porównywał Tungsramy +90 i +120%? Kupiłem te pierwsze zakładając, że 120 mają już większy spadek żywotności niż przyrost jasności, ale jak wszyscy walą ksenonami po oczach, to każde 30% się przyda...

Super powód do szybszej regeneracji reflektorów, super! Starałbym się zrozumieć, że chcesz lepiej widzieć w nocy i dlatego zakładasz mocniejsze żarówki...

Ale powód, który podałeś... Inni mi przeszkadzają, to i ja będę innym przeszkadzał. To takie... "polaczkowate"..

 

 

Wow... :) Pierwszy raz spotkałem się z nienawiścią na tle narodowościowym wymierzoną w moją skromną osobę.

 

A teraz weź głęboki wdech i jeszcze raz przeczytaj, co napisałem. Mamy zimę, w mieście wieczorny szczyt wypada już po zmroku, kiedy mokra jezdnia skrzy się od odblasków, a powszechne wokół źle ustawione światła świecą po oczach. W tych warunkach widoczność zarówno dziur w jezdni jak i wchodzących na jezdnię pieszych jest w nikłym płomyczku foresterowych świeczek poniżej przeciętnej (innymi słowy jezdnia przed foresterem jest oświetlona znacznie słabiej, niż przed większością samochodów wokół).

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że mocniejsze żarówki w prawidłowo ustawionych reflektorach bardziej przeszkadzają. Jeżom, szczurom, kotom, psom, kunom, a z małej odległości pewnie też dzieciom, osobom na wózkach i dzikom. Tylko niestety zabijamy zdecydowanie za dużo pieszych, żebym grał bohatera, który jeździ na światłach wyraźnie słabszych od współczesnych standardów. I nie mów mi, że mam zmienić okulary, bo to nie ja ich zabijam - tylko że nie zamierzam dołączyć do tego szacownego grona. Reflektory mogę regenerować i co roku, tych wartości nie da się porównywać.

 

Btw. Po cóż niby miałbym lepiej widzieć w nocy, gdy w mieście nie ma ruchu, a poza miastem żerują zwierzaki i i tak wiele szybciej się nie pojedzie? Wtedy seryjne świeczki dają radę. Problem jest wieczorem w godzinach szczytu.

 

A czy ktoś porównywał Tungsramy +90 i +120%? Kupiłem te pierwsze zakładając, że 120 mają już większy spadek żywotności niż przyrost jasności, ale jak wszyscy walą ksenonami po oczach, to każde 30% się przyda...

 

Te 120% świecą jaśniej, jeśli chodzi o żywotność, to raczej tak samo.

 

O, porównywalnej żywotności to się nie spodziewałem. W takim razie po co by produkowali 90%?

 

Już ich nie produkują, ewoluowały do 120%

Link to comment
Share on other sites

Głupie pytanie HID ktoś zakładał?

raczej mało prawdopodobne by ktoś ryzykował utratę dowodu rej. za niby polepszone pole widzenia które oświetla wszystko nawet wiewiórki na konarach drzew nie wspominając już o tym że oślepiają innych z naprzeciwka jadących

Link to comment
Share on other sites

Głupie pytanie HID ktoś zakładał?

Pytanie nie jest głupie, po prostu daje pogląd na to, jak mało aspektów potencjalny majsterkowicz bierze pod uwagę planując taką "modyfikację" reflektorów - i mam na myśli nie tylko aspekty techniczne.

W deszczową pogodę, nocną porą na drodze często można spotkać tak "poprawione" samochody - widać je z daleka, natomiast z bliska mijając taki pojazd widać już niewiele, tak oślepiają.

Oczywiście da się taką modyfikację wykonać zapewne poprawnie, ale czy ma to sens?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

Głupie pytanie HID ktoś zakładał?

Pytanie nie jest głupie, po prostu daje pogląd na to, jak mało aspektów potencjalny majsterkowicz bierze pod uwagę planując taką "modyfikację" reflektorów - i mam na myśli nie tylko aspekty techniczne.

W deszczową pogodę, nocną porą na drodze często można spotkać tak "poprawione" samochody - widać je z daleka, natomiast z bliska mijając taki pojazd widać już niewiele, tak oślepiają.

Oczywiście da się taką modyfikację wykonać zapewne poprawnie, ale czy ma to sens?

pozdrawiam

 

jak najbardziej da się zrobić i to na legalu ale trzeba spełnić 3 warunki bez których nie ma co podchodzić do tematu. Dwa warunki sa w miare łatwe do pokonania (regulacja oraz spryskiwacze) gorzej z tym 3 -  gładki klosz lampy.

a tu link do firmy która przerabia zwykłe lampy na xenony:

https://hidretrofit.pl/faq/

Link to comment
Share on other sites

 

 

jak najbardziej da się zrobić i to na legalu ale trzeba spełnić 3 warunki bez których nie ma co podchodzić do tematu. Dwa warunki sa w miare łatwe do pokonania (regulacja oraz spryskiwacze) gorzej z tym 3 - gładki klosz lampy. a tu link do firmy która przerabia zwykłe lampy na xenony:

 

przykro mi popsuć Ci to przekonanie, ale niestety taka lampa nadal nie posiada odpowiedniej homologacji. Nadal na lampie będą widniały znaki do źródła halogenowego a nie xenonu, ew. znaków nie będzie wcale, co nie sprawi wcale, że taka przeróbka będzie legalna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

wymieniał ktoś może w swoim Subaru żarówkę przy podsufitce od strony szyby czołowej? jedna się przepaliła, a przed demontażem chciałbym już mieć na zamianę.

Nie wiem jak w Imprezie, ale w Foresterze od zwykłej żarówki emitowane ciepło generuje nieco niepożądanych zjawisk  :(

Poleciłbym raczej zamianę na taki mały panel LED, dostajesz nieporównywalnie więcej światła i brak zjawisk niepożądanych.

I w komplecie są wszystkie potrzebne przejściówki.

Przykładowo:

http://allegro.pl/z020-panel-modul-led-t4w-ba9s-c5w-c10w-20-smd-5050-i6632100577.html

Link to comment
Share on other sites

 

wymieniał ktoś może w swoim Subaru żarówkę przy podsufitce od strony szyby czołowej? jedna się przepaliła, a przed demontażem chciałbym już mieć na zamianę.

Nie wiem jak w Imprezie, ale w Foresterze od zwykłej żarówki emitowane ciepło generuje nieco niepożądanych zjawisk  :(

Poleciłbym raczej zamianę na taki mały panel LED, dostajesz nieporównywalnie więcej światła i brak zjawisk niepożądanych.

I w komplecie są wszystkie potrzebne przejściówki.

Przykładowo:

http://allegro.pl/z020-panel-modul-led-t4w-ba9s-c5w-c10w-20-smd-5050-i6632100577.html

 

Pomysł fajny, ale należy wziąć pod uwagę wielkość tego modułu. Z tego co pamiętam, to zakładałem "żarówkę" z 6 diod SMD5050 w klasyczną oprawkę.

http://allegro.pl/36-mm-6x-led-c5w-zarowka-smd-5050-rurkowa-diody-i6623388116.html

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pomysł fajny, ale należy wziąć pod uwagę wielkość tego modułu. Z tego co pamiętam, to zakładałem "żarówkę" z 6 diod SMD5050 w klasyczną oprawkę. http://allegro.pl/36...6623388116.html

 

ściągnąłem sobie ostatnio z Chin zarówno panelik z przejściówkami jak i takie rurkowe ''gotowce'' w wersjach LED COB.

Rurka wylądowała narazie w środkowej lampce i robi całkiem fajną robotę. Panelik narazie czeka, bo zimno było i mi łapy grabiały ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@@ozarek,

 

Jak ogarniesz to daj znać i ewentualnie może masz jeszcze namiary na chińczyka u którego to kupowałeś.
Normalne światła  Forku to tragedia, coś tam świeci ale nic nie widać... :biglol:

 

PzDr

Link to comment
Share on other sites

@@muzyk, sytuacja na teraz wygląda tak, że panelik podpinałem ale jest trochę za duży do lampki bagażnika (a tam chciałem go dać) może jakby skrócić kable i trochę przerobić i będzie pasowało - ale póki co tego nie robiłem.

Do testów wylądował w lampce wnętrza i świecił bardzo fajnie, lepiej niż rurka, ale... no właśnie ale dzisiaj wymieniałem wycieraczki i zostawiłem otwarte drzwi na jakiś czas przy pracującym silniku (więc lampka świeciła) i niestety panel świecił coraz słabiej, prawdopodobnie się przegrzał. Wrzuciłem rurkę i panelik muszę potestować w domu. Niestety wadą LED COB jest spora ilość ciepła, mocniejsze powinny być podklejane na coś co odbiera ciepło.

 

Linki

https://www.aliexpress.com/item/2pcs-10W-COB-24Chip-LED-Car-Interior-Light-T10-w5w-ba9s-t4w-Festoon-c5w-Dome-Adapter/32474681701.html

https://www.aliexpress.com/item/1X-Free-shipping-car-styling-31mm-36mm-39mm-C5W-12V-3W-Car-led-festoon-light-COB/32300437960.html rurka 36mm wchodzi na styk, większa do lampki wnętrza nie wejdzie, mniejszą można ale po co.

 

Mam jeszcze to https://www.aliexpress.com/item/1pcs17cm-car-styling-COB-LED-Lights-DRL-Daytime-Running-Light-Auto-Lamp-For-Universal-Car-Wholesales/32296895713.html jak nie zdziałam nic z panelem do lampki bagażnika to wykorzystam lampkę tylko jako 'sterownik' i to dam obok. Świeci toto bdb, przerobiłem w innym aucie już oświetlenie bagażnika na ten pasek i jest ok.

 

Mała aktualizacja;

Panel jak trochę poleżał to świeci całkowicie normalnie, obstawiam że było mu za ciepło i go przygasiło - nawet dobrze o nim świadczy ;)

Edited by ozarek
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, że te chinole kosztują piątaka, ale... czy nie warto kupić najnowszej generacji ledów Philipsa? Mam i sprawdzają się bardzo dobrze, są o różnej temp. barwy światła, no i są nieśmiertelne w przeciwieństwie do płytek z CHRL ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja wiem, że te chinole kosztują piątaka, ale... czy nie warto kupić najnowszej generacji ledów Philipsa? Mam i sprawdzają się bardzo dobrze, są o różnej temp. barwy światła, no i są nieśmiertelne w przeciwieństwie do płytek z CHRL ;)

 

masz na myśli w5w LED, które w necie chodzą od 50PLN/2szt? No raczej przy porównaniu ceny z tymi chińskimi to marnie ich konkurencyjność wypada. Inna sprawa, że c8w LED nie kupisz markowego, a przynajmniej nie spotkałem, wszystko co jest to i tak import z chin, więc po co płacić pośrednikowi?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Myślałem nad montażem dodatkowych lamp drogowych, ale w trakcie poszukiwań odpowiednich do Forka natrafiłem na źródło światła HB3 LED.

image.png.cc9192e4e318e24450c124ae285ccef7.png

 

Światła mijania mam ksenonowe, a drogowe halogenowe właśnie HB3 i skoro za trzy stówki można zrealizować lepsze oświetlenie bez większej rzeźby, to czemu nie?

Może ktoś z Was montował takie cudo i podzieli się opinią?

Zdjęcie zaczerpnięte ze znanego portalu aukcyjnego.

Link to comment
Share on other sites

Ludzie !!!

Nie montujcie pseudo ksenonów lub ledów w miejsce H1, H4, HB3 = szkoda pieniędzy, zdrowia waszego i otaczających was ludzi !!! Słusznie zakazane prawem drogowym.

To nie ma sensu i jest bardzo szkodliwe - podobnie jak montowanie żarników o większym poborze prądu typu 80-90 W - trwale uszkadzacie reflektor - nie da się regenerować.

 

Co do żarówek,

cytujecie testy niemieckich wydawnictw - a tam zawsze jest podobnie jak z testami aut, opon itp.

 

Proponuję lekturę naszą krajową = bardziej niezależną realizowaną w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie.

 

 

 

Prawie co roku wygrywa w każdej kategorii ten sam producent - wiem, dla większości z nas nieznany ale koszt ok 60-80 pln za 2szt płacicie więc proponuję.

Ring Xenon Ultima

Dla chcących poruszać się w cenowym przedziale niższym są tylko chyba dwie możliwości za ok 30 pln za 2szt:

philips+30% i ewentualnie

osram coolblue lub biała wersja osram silverstar 2.0

 

Swego czasu miałem trochę zboczenia na tym punkcie i nie ma bardziej sprawdzonych produktów o tak dużej powtarzalności pod względem jakości. 

 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie nie wiem o co chodzi z tym Ringiem, ale wcale nie jest to taka rewelacja. Do Osram Night Breaker Laser nie ma podejścia (niestety nie ma ich wersji H1, ale Unlimited jest i tez swieci lepiej). Tungsram Megalight też daje moim zdaniem lepsze światło - to w ich miejsce kupiłem te Ringi i po krótkim czasie wsadziłem z powrotem Tungsramy, a Ringi jeżdżą jako zapasowe w schowku. Cenowo ta sama półka. Jak się Tungsramy wypalą, kupię Osramy zdecydowanie, a Ringi czeka wieczna tułaczka jako zapas

 

Ale zgadzam się - pakowanie jakichś wynalazków zamiast homologowanych świecideł (często z reflektorami walącymi do góry!) powinno być konsekwentnie karane. Na pierwszy rzut oka często widać ze cos jest mocno nie tak, skoro oślepiają, ale nikt nie reaguje

 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, 4444 napisał:

Nie montujcie pseudo ksenonów lub ledów w miejsce H1, H4, HB3 = szkoda pieniędzy, zdrowia waszego i otaczających was ludzi !!! Słusznie zakazane prawem drogowym.

co do meritum się zgadzam, pseudo zamienniki są fatalnym rozwiązaniem ALE

ostatnio (rok) pojawiły się zamienniki LED od Philipsa i Bosmy, które dają bdb snop i mają odpowiednią regulację wiązki (dopasowanie do geometrii odbłyśnika reflektora halogenowego). Naturalnie jest to nadal zakazana przeróbka u nas ale nie wrzucałbym wszystkich zamienników do jednego wora.

Ja bym chętnie zobaczył jak to się spisuje w praktyce, ale przy obecnych cenach i regulacjach prawnych nie mam zamiaru wywalać kasy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...