Jump to content

Regeneracja maglownicy i pompy wspomagania. Gdzie? Czy warto? A może używaną?


Kaiser_Sowza
 Share

Recommended Posts

Pacjent: WRX 2001 EU

 

Jest luz na maglownicy i na badaniu technicznym usłyszałem, że warto ją zregenerować. Polećcie jakąś porządną firmę w tej materii. :)

 

A skoro będę wyciągał magiel to i pompę wspomagania wypadałoby zregenerować, bo czasami zawyje. Więc tak samo proszę o jakąś firmę, która zregeneruje pompę.

 

Dałbym pomuka, ale na tym nowym "amerykańskim" forum to już się chyba nie da. :D

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej popytać okolicznych mechaników, jest trochę firm zajmujących się takimi pracami. Do popularniejszych modeli mają nawet maglownice w zapasie - oddajesz swoją, dostajesz zregenerowaną i nie musisz czekać.

Dlaczego warto popytać mechaników? Bo jak Ci mechanik poleci konkretną firmę (najczęściej mając z nią doświadczenie), to i bierze odpowiedzialność za wymienioną część. Jeśli przywieziesz swoją, to za montaż zapłacisz więcej, a w przypadku popsucia zapłacisz kolejny raz za demontaż i za wymianę. No i przy ewentualnej gwarancji jednostkowy klient ma mniejsze szanse niż mechanik (bo firma będzie liczyć na dalszą współpracę).

W poprzednim aucie wymieniona (regenerowana) maglownica się rozciekła i mój cały koszt to pozostawiony na 2 albo 3 dni u mechanika samochód. Reszta mnie nie interesowała. Wymieniona była już OK.

 

Jeśli chodzi o pompę jest podobnie...

 

Dałbym pomuka, ale na tym nowym "amerykańskim" forum to już się chyba nie da.

Masz takie strzałeczki z prawej, gdzie oceniasz na "+" albo na "-"

Edited by Qba25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej popytać okolicznych mechaników, jest trochę firm zajmujących się takimi pracami. Do popularniejszych modeli mają nawet maglownice w zapasie - oddajesz swoją, dostajesz zregenerowaną i nie musisz czekać.

Dlaczego warto popytać mechaników? Bo jak Ci mechanik poleci konkretną firmę (najczęściej mając z nią doświadczenie), to i bierze odpowiedzialność za wymienioną część. Jeśli przywieziesz swoją, to za montaż zapłacisz więcej, a w przypadku popsucia zapłacisz kolejny raz za demontaż i za wymianę. No i przy ewentualnej gwarancji jednostkowy klient ma mniejsze szanse niż mechanik (bo firma będzie liczyć na dalszą współpracę).

W poprzednim aucie wymieniona (regenerowana) maglownica się rozciekła i mój cały koszt to pozostawiony na 2 albo 3 dni u mechanika samochód. Reszta mnie nie interesowała. Wymieniona była już OK.

 

Jeśli chodzi o pompę jest podobnie...

 

Tyle i sam wiedziałem, ale sądziłem, że są jakieś firmy, które są lepsze i można im zaufać. :) Mechaniki poleca mi firmę z Krakowa.

 

Dałbym pomuka, ale na tym nowym "amerykańskim" forum to już się chyba nie da.
Masz takie strzałeczki z prawej, gdzie oceniasz na "+" albo na "-"

 

A tego nie wiedziałem, więc w prezencie dostaniesz ode mnie pomuka. :yahoo:

 

A w ogóle jest sens regenerować? A może lepiej poszukać używki, bo niektórzy tak doradzają. :wacko:

Edited by Kaiser_Sowza
Link to comment
Share on other sites

A w ogóle jest sens regenerować? A może lepiej poszukać używki, bo niektórzy tak doradzają. :wacko:

 

Regenerowana jest prawie jak nowa a używana może być w podobnym stanie jak Twoja więc lepiej zregenerować ma się pewność i gwarancje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ja także planuję a w sumie muszę dać do regeneracji maglownice i również pompę wspomagania

więc jestem ciekaw jak wygląda sytuacja po regeneracji ? i jak możesz na PW ile zapłaciłeś za tą regeneracje tych dwóch części z góry dziękuje za odp.

Link to comment
Share on other sites

Co do regenerowania pompy to ja mam bardzo mieszane uczucia....

Moja po regeneracji u "Pompaliniego", w pazdzierniku, wytrzymala do pierwszej pojezdzawki w NMnP...

 

Mialem jechac na 'gwarancyjna' poprawke, ale zrezygnowalem i wylozylem kase na pompe od STI.

 

Pompa STI wytrzymala ostatnia pojezdzawke po sniegu w NMnP oraz dwie upalanki "wkolo trzepaka" na resztkach sniegu w pierwszym tygodniu kwietnia.

 

Link to comment
Share on other sites

no to fakt nie opłacało się jej regenerować dorzuciłeś troche grosza i masz od STI hmm w takim razie już nie wiem co mam zrobić czy dać ją do tej regeneracji czy może kupić używkę tyle że z tymi używkami też różnie bywa

Link to comment
Share on other sites

pompy sti i wrx są podobno takie same, wg opposedforces po numerach pomp wychodziło, jak szukałem, że te same były montowane w STI i WRX ... wizualnie mogą się różnić (mają z innych stron wyjścia), ale czy wydajność mają taką samą na 100% nie wiem.

np.

http://opposedforces...nfo/34430FE001/

http://opposedforces...nfo/34430FE041/

 

PS. jak by co - to mam do sprzedania cały kpl z mojego wrxa (przekładnia, pompa, zbiorniczek, przewody .... przekładnia ma lekki luz i puka, ale nic nie ciekło)

Link to comment
Share on other sites

Więc tak samo proszę o jakąś firmę, która zregeneruje pompę.

 

Albo można zrobić samemu, koszt to jakieś 12 zeta.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak samo proszę o jakąś firmę, która zregeneruje pompę.

 

Albo można zrobić samemu, koszt to jakieś 12 zeta.

 

Zależy jaki typ pompy.

jeżeli z łożyskiem ślizgowym to sprawa nie jest taka prosta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Od jakiegoś czasu słyszałem delikatny szum, ale prawie niesłyszalny, za bardzo nie wiedziałem o co chodzi. Aż tu dziś przy skręcaniu zaszumiało głośniej i zorientowałem się co jest przyczyną.

Przy jeździe na wprost i bez dotykania kierownicy szumu prawie nie ma, natomiast przy skręcaniu już jest wyraźnie słyszalny. Wspomaganie nadal działa bardzo dobrze w każdych warunkach, ale jak widać pompa się kończy.

 

I zatem pytanie, gdzie w okolicach Warszawy mogę zregenerować pompę? Ma ktoś jakieś doświadczenia z lokalnymi warsztatami?

Nie chcę kupować używki, bo nie wiadomo co się trafi. 

Na niedziele musi być obowiązkowo sprawna, bo wybieram się na Ułęź :).

Link to comment
Share on other sites

Mi krzyknięto cenę od 4 do 6 tys. za nie regeneracje ale zrobienia od poczatku do konca kazdą jedna część od nowa. Oczywiście nie musze mówić jaka była moja reakcja i odpowiedz xD

Nowa, kompletna pompa to koszt 2400pln... :)

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie nie da się jej zregenerować.Są dwa typy pompy(przynajmniej w rocznikach ok 99-00) .

Jedne maja Walek na lozysku i te idzie,ale z różnym skutkiem(koszt części ok 20zl,instrukcja jak zrobic samemu jest na YT,stopień trudności niski,ok 3 h roboty przy piwku.Druga wersja jest na panewce i jej się nie da zregenerować.

Ja mialem ta druga.Łożysko kupiłem bo mialem nadzieje ze ta pierwszą,leż w schowku.Skonczylo się na pompie używce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...