Skocz do zawartości

Ślizgające sprzęgło (?)


Olenka

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myślę, że zacząć trzeba od tego, że Subaru Boxer Diesel wymaga specjalnej techniki jazdy.

To nie jest taki sam Diesel jak każdy. Dlatego pojawiają się problemy ze sprzęgłami + zużyciu ulega koło dwumasowe.

Powstały nawet specjalne szkolenia jazdy Subaru Boxer Diesel http://szkolenia.sjs.pl/klienci-indywidualni/szkolenia-dla-wascicieli-boxer-diesel

A sprzęgło z kołem dwumasowym to nie 5,5 tysiąca, chyba, że ktoś da się namówić na robotę w serwisie...

Tylko niecałe 2.5 tysiąca razem z kołem dwumasowym http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,2294000955&a=SACHS-Kolo-zamachowe-SACHS-2294000955-2294000955&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,18965

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Strawsome, każdym subaru trzeba umieć jeździć.

zużyciu ulega koło dwumasowe.
jak sie na czas nie zrobi sprzęgła.
Tylko niecałe 2.5 tysiąca razem z kołem dwumasowym
o cenach konkurencji ASO rozmawia sie na PW zgodnie z regulaminem forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstały nawet specjalne szkolenia jazdy Subaru Boxer Diesel http://szkolenia.sjs...li-boxer-diesel

To w zasadzie zwykłe SJS I stopnia, a szkolenie w zakresie SBD to było uczenie ruszania bez gazu lub z niskich obrotów, nawet pod niewielką górkę. Dla nas to nie było nic nowego, ale kilka osób miało z tym kłopoty. Ale po programowym zmniejszeniu momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów problem chyba umarł śmiercią naturalną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Olenka, w twoim przypadku to nie jest absolutnie kwestia złego jeżdżenia. Przyszedł normalny czas. Ostrzejsza jezda powiazana z umiejetnosciami wcale nie niszczy szybciej tego elementu. Zdrowiu sprzegla zagrazaja najbardziej zakopki i manewry na zbyt wysokich obrotach. Szybki start nawet Z 2krpm nie jest tak grozny. Jesli sie nie przytrzyma sprzegla mozna Navet zerwac przyczepnosc 4ma lapami na suchym asfalcie. Przy kopaniu nie mam mocnych. Moment trzeba dozować aby sie nie zaryc i nie siąść na brzuchu i niestety sprzęgło na tym cierpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy złej jeżdzie to chyba można spalić sprzęgło, a nie żeby się zaczęło ślizgać (?)

to są zjawiska powiązane. Często przypalane sprzeglo, wczesniej zacznie się ślizgać i większa szansa na przegrzanie i zdarcie dwumasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prawdopodobnie masz to samo co ja. Czyli mały kłopot z turbiną. Naprawa ok 30 min w serwisie.

Jeżeli chodzi o sprzęgło -a auto już po gwarancji - to wymiana w ASO sprzęgło + dwumasa +świece żarowe (wszystkie) wcale ceną nie zabija, a auto jeździ jak nowe.

Edytowane przez maric1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...