Jump to content

Ślizgające sprzęgło (?)


Olenka
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

od jakiegos tygodnia mam problem chyba ze sprzęgłem, przy zmianie biegu na dwójkę słychać coś dziwnego, jakby coś przeskakiwało i uczucie jakby napęd nie był przenoszony na któreś tylne koło.

Przy trójce przy 3 tys. obrotów, obroty spadają mu do 2,5 tys. i dopiero za drugim razem jak się wkręci na 3 tys. obrotów to dopiero dostaje kopa.

Oddałam samochód na serwis, z tego co im opisałam, stwierdzili, że to ślizgające się sprzegło, ale po przejechaniu się autem stwierdzili, że wszystko ok.

 

Czy ktoś z Was miał może taką sytuację?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

ile km ma twoja auto?

Slezgajace sie sprzeglo ma ciut inne objawy. Zapnij 6stke przy 90km/h. gaz w podloge i jesli zobaczysz ze pray ponad 2000rpm obroty nagle rosna rosna to jest sprzeglo. Jesli taki sam efekt bedzie na nizszych biegach to znaczy ze już jest źle. Nic sie nie stanie jadnak natychmiast. Ja przyjechalem 2000km z przyczepka z francji bo wolalem robic sprzeglo w Polsce. 6tego biegu wcale nie urzywalem a na 5 przyspieszalem bardzo delikatnie i dalo rade. Wszystko to przy 90kkm

Link to comment
Share on other sites

Z tego, co wiem, a nie jest to zbyt tajemna wiedza, to przy ślizgającym się sprzęgle obroty najpierw wzrastają, potem spadają do właściwego poziomu i dopiero wtedy samochód zaczyna jechać, a tu sytuacja jakby odwrotna :). edit: dzioba ma szybsze palce niż ja ;).

Edited by Bright
Link to comment
Share on other sites

@@Bright, dyszel jest troche inny bo ma wiekszy moment i bardzo nisko. Z opowiesci wynika ze zapiera trojka slizga do 3krpm. Po tej wartosci moment spada i sprzeglo lapie, obroty spadaja na 2500 i od nowa zaczyna slizgac. auto sie troche jednak rozpedza i jak predkosci dochodzi do wartości prawie zgodnej z obrotami sprzeglo łapie i daje kopa. kierowca podswiadomie ujmuje gazu jak obrory nienormalnie rosna.

 

Inna przyczyna tez moze dac taki sam efekt. Legasiem przy sliskiej nawierzchni mlody kierowca moze sie nawet nie zorientowac ze kola sie slizgaja bo gacek jest super wywazony

Link to comment
Share on other sites

Też mąż mnei o to samo posądzal, że może być slisko, ale na suchej nawierzchni robi się to samo.

Czyli wieczorem czeka mnie test, Piątka, 90km/h i gaz do dechy ;) jeśli zaczną obroty rosnąć bez mocy i spadną tzn. że sprzęgło?

Link to comment
Share on other sites

auto ma 105 tys. i nei ma 6 biegu
zrob to samo na 5, jedna chwala. Przy tym przebiegu to calkiem normanle ze sprzeglo pada. Jesli dwumasa jest ok to bedzie pawnie mniej kosztować ale trzeba sie jednak liczyć z jej wymiana. Co do kosztow to nie bardzo pamietam i

 

jeśli zaczną obroty rosnąć bez mocy i spadną tzn. że sprzęgło?
tak

 

z tym ze jeśli nie odpuścisz gazu to mogą nie spaść i będzie trochę smrodu.

 

Jest jesze ina metoda sprawdzenia ale bardziej drastyczna dla sprzegla. Starujesz na zaciagnietym recznym z 2000rpm. Po calkowitym puszczeniu spraegla auto nie ruszy i silnik nie zgaśnie jeśli sprzęgło jest aut

Link to comment
Share on other sites

że jeśli to sprzęgło to koszt 5,5 tys zł.

 

pewnie razem z kołem zamachowym , ale nie jest koniecznia wymiana koła dwumasowego , jesli sie nie tłucze , a samo sprzegło jest tanie stosunkowo

Link to comment
Share on other sites

Ja proponuję dokładnie przeczytać ten wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49096-dlawienie-ponad-2900rpm-w-legacy-diesel/

 

To mi bardziej pasuje do opisanego przypadku - gdyby był to problem ze sprzęgłem to obroty poszłyby w górę a auto nie pojechało.

 

Miałem dośc podobne objawy i też myślałem, że to sprzęgło (ach ta sprzęgłowa panika...).

Link to comment
Share on other sites

Przetestowałam...

90 km/h, piaty bieg, gaz do dechy, i... wkręcił się na 4tys. obrotów, ale wcale nie przyspieszył ;/

 

scypio- wtryskiwacze miał czyszczone, zresztą nie oszczędzam go, więc jest dobrze przebutowany :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli całe sprzęgło mam do wymiany ?
na razie samo sprzeglo bez dwu masowego kola zamachowego czyli minimum jakie sie wymiania.

 

tarcza i tarcza dociskowa ze sprezyna dociskowa zwana czaszem koszem

 

latwiej zrozumiesz ja obejrzysz ten filmik

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Czyli całe sprzęgło mam do wymiany ?
na razie samo sprzeglo bez dwu masowego kola zamachowego czyli minimum jakie sie wymiania.

 

tarcza i tarcza dociskowa ze sprezyna dociskowa zwana czaszem koszem

 

latwiej zrozumiesz ja obejrzysz ten filmik

Łiii jaki fajny filmik :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...