Skocz do zawartości

Ślizgające sprzęgło (?)


Olenka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

od jakiegos tygodnia mam problem chyba ze sprzęgłem, przy zmianie biegu na dwójkę słychać coś dziwnego, jakby coś przeskakiwało i uczucie jakby napęd nie był przenoszony na któreś tylne koło.

Przy trójce przy 3 tys. obrotów, obroty spadają mu do 2,5 tys. i dopiero za drugim razem jak się wkręci na 3 tys. obrotów to dopiero dostaje kopa.

Oddałam samochód na serwis, z tego co im opisałam, stwierdzili, że to ślizgające się sprzegło, ale po przejechaniu się autem stwierdzili, że wszystko ok.

 

Czy ktoś z Was miał może taką sytuację?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile km ma twoja auto?

Slezgajace sie sprzeglo ma ciut inne objawy. Zapnij 6stke przy 90km/h. gaz w podloge i jesli zobaczysz ze pray ponad 2000rpm obroty nagle rosna rosna to jest sprzeglo. Jesli taki sam efekt bedzie na nizszych biegach to znaczy ze już jest źle. Nic sie nie stanie jadnak natychmiast. Ja przyjechalem 2000km z przyczepka z francji bo wolalem robic sprzeglo w Polsce. 6tego biegu wcale nie urzywalem a na 5 przyspieszalem bardzo delikatnie i dalo rade. Wszystko to przy 90kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem, a nie jest to zbyt tajemna wiedza, to przy ślizgającym się sprzęgle obroty najpierw wzrastają, potem spadają do właściwego poziomu i dopiero wtedy samochód zaczyna jechać, a tu sytuacja jakby odwrotna :). edit: dzioba ma szybsze palce niż ja ;).

Edytowane przez Bright
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bright, dyszel jest troche inny bo ma wiekszy moment i bardzo nisko. Z opowiesci wynika ze zapiera trojka slizga do 3krpm. Po tej wartosci moment spada i sprzeglo lapie, obroty spadaja na 2500 i od nowa zaczyna slizgac. auto sie troche jednak rozpedza i jak predkosci dochodzi do wartości prawie zgodnej z obrotami sprzeglo łapie i daje kopa. kierowca podswiadomie ujmuje gazu jak obrory nienormalnie rosna.

 

Inna przyczyna tez moze dac taki sam efekt. Legasiem przy sliskiej nawierzchni mlody kierowca moze sie nawet nie zorientowac ze kola sie slizgaja bo gacek jest super wywazony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mąż mnei o to samo posądzal, że może być slisko, ale na suchej nawierzchni robi się to samo.

Czyli wieczorem czeka mnie test, Piątka, 90km/h i gaz do dechy ;) jeśli zaczną obroty rosnąć bez mocy i spadną tzn. że sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma 105 tys. i nei ma 6 biegu
zrob to samo na 5, jedna chwala. Przy tym przebiegu to calkiem normanle ze sprzeglo pada. Jesli dwumasa jest ok to bedzie pawnie mniej kosztować ale trzeba sie jednak liczyć z jej wymiana. Co do kosztow to nie bardzo pamietam i

 

jeśli zaczną obroty rosnąć bez mocy i spadną tzn. że sprzęgło?
tak

 

z tym ze jeśli nie odpuścisz gazu to mogą nie spaść i będzie trochę smrodu.

 

Jest jesze ina metoda sprawdzenia ale bardziej drastyczna dla sprzegla. Starujesz na zaciagnietym recznym z 2000rpm. Po calkowitym puszczeniu spraegla auto nie ruszy i silnik nie zgaśnie jeśli sprzęgło jest aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jeśli to sprzęgło to koszt 5,5 tys zł.

 

pewnie razem z kołem zamachowym , ale nie jest koniecznia wymiana koła dwumasowego , jesli sie nie tłucze , a samo sprzegło jest tanie stosunkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję dokładnie przeczytać ten wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49096-dlawienie-ponad-2900rpm-w-legacy-diesel/

 

To mi bardziej pasuje do opisanego przypadku - gdyby był to problem ze sprzęgłem to obroty poszłyby w górę a auto nie pojechało.

 

Miałem dośc podobne objawy i też myślałem, że to sprzęgło (ach ta sprzęgłowa panika...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałam...

90 km/h, piaty bieg, gaz do dechy, i... wkręcił się na 4tys. obrotów, ale wcale nie przyspieszył ;/

 

scypio- wtryskiwacze miał czyszczone, zresztą nie oszczędzam go, więc jest dobrze przebutowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli całe sprzęgło mam do wymiany ?
na razie samo sprzeglo bez dwu masowego kola zamachowego czyli minimum jakie sie wymiania.

 

tarcza i tarcza dociskowa ze sprezyna dociskowa zwana czaszem koszem

 

latwiej zrozumiesz ja obejrzysz ten filmik

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli całe sprzęgło mam do wymiany ?
na razie samo sprzeglo bez dwu masowego kola zamachowego czyli minimum jakie sie wymiania.

 

tarcza i tarcza dociskowa ze sprezyna dociskowa zwana czaszem koszem

 

latwiej zrozumiesz ja obejrzysz ten filmik

Łiii jaki fajny filmik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...