Jump to content

jak sprawdzić stan klocków bez zdejmowania kół ?


vonda
 Share

Recommended Posts

Czy da się sprawdzić stan klocków bez zdejmowania kół ?

 

... od jakiegoś czasu przy hamowaniu wydobywa się (forek XT 2006 hample standard) taki "haraczący" dźwięk ... myślałem, że może po nocy tarcze przyrdzewiały ale nic nie widać i mimo wielu hamowań dżwięk pozostaje - choć słabszy.

Dodatkowo coraz częściej rano przy ruszaniu jest efekt "odblokowywania" się hamulców- czyli ruszając najpierw przez moment nie rusza potem jest "kilik" i jedzie ... Tarcze mają lekki rant no ale bez przesady ;-)

 

Jak sprawdzić stan klocków bez zdejmowania kół ? nie mogę się dopatrzyć grubości klocka pod żadnym kątem ...

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzić stan klocków bez zdejmowania kół ?

No niestety ale się nie da dokładnie sprawdzić bez ich ścigania. A nawet jeśli Ci się uda, to i tak nie wiesz jaką grubość ma klocek od strony zacisku.

coraz częściej rano przy ruszaniu jest efekt "odblokowywania" się hamulców

klocek "skleja" się z tarczą i taki efekt jest.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

od jakiegoś czasu przy hamowaniu wydobywa się (forek XT 2006 hample standard) taki "haraczący" dźwięk ... myślałem, że może po nocy tarcze przyrdzewiały ale nic nie widać i mimo wielu hamowań dżwięk pozostaje - choć słabszy.

Nie wiem dokładnie jaki to dźwięk, ale klocki subarowe mają takie nakładki-blaszki, których zadaniem jest szuranie o tarczę kiedy klocki się zużyją. Dzięki temu właściciel wie, że nadchodzi czas wymiany klocków... Jeśli dawno nie byl zmieniany płyn i klocki, to może tłoczek wysuwa się już dość daleko, i słabo cofa, dlatego "klei" po hamowaniu i dłuższym postoju.

Link to comment
Share on other sites

mogę wjechac na kanał ... ale jak rozumiem i tak mógłbym tylko zobaczyć grubość klocków tylko wewnętrznych ...

 

Qba25> to szuranie blachy to moze być to - czy to oznacza - "ani kilometra więcej - klocki do wymiany natychmiast" ? czy mogę jeszcze z tydzien pojeźdźić ... może bym się wybrał do Carfita przy jakiejś okazji ... tylko te 2x100km specjalnie żeby tylko wymienić klocki to chyba nie warto ;-)

Link to comment
Share on other sites

Proponuję użyć szklanej kuli :P

a pożyczasz swoją? :P

 

czy to oznacza - "ani kilometra więcej - klocki do wymiany natychmiast"

parę km możesz pojeździć, ale obiło mi się o uszy, że takie zużyte klocki szybciej niszczą tarcze - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę?

Link to comment
Share on other sites

zuzyte "do blachy" klocki na pewno bardziej pocharatają tarczę ... ale jak rozumiem te dodatkowe "blaszki" mają dać znac wcześniej, że klocki zbliżają sie do końca - czy się mylę ?

Dobrze prawisz:-)

 

Link to comment
Share on other sites

Blaszki sygnalizujące kończenie się klocków nie szurają, a raczej brzęczą nieprzyjemnie. Można z tym dźwiękiem pojeździć nawet kilkaset km, jak się oszczędnie hamuje.

Link to comment
Share on other sites

Nie wszystkie klocki mają te blaszki, ja aktualnie jeżdżę bez blaszek ;)

 

 

Proponuję użyć szklanej kuli :P

a pożyczasz swoją? :P

Żebyście zepsuli? :huh::P

 

Proponuję użyć szklanej kuli

Czasami można użyć szamana, ale pewności nie będzie, aż tak dużo czasu nie zajmie odkręcenie koła i sprawdzenie, może tylko jakiś kamyk się przypelętał.

Podobno nie działa na odległość, ten szaman :P

Link to comment
Share on other sites

Proponuję użyć szklanej kuli :P

 

 

Szklane sa mało precyzyjne.

Tylko kryształowa......

 

 

 

 

 

a pożyczasz swoją? :P

Żebyście zepsuli? :huh::P

 

Nie bój się, nie o mufke prosza ;)

 

Czy da się sprawdzić stan klocków bez zdejmowania kół ?

 

 

Oczywiscie, boroskopem. Poważnie.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie masz felgi, ale jeżeli jesteś w stanie wsadzić palec to możesz mniej więcej ocenić grubość okładzin zew, a wew z kanału.

 

aaa tylko przed jazdą bo możesz sobie palucha poparzyć dosć konkretnie ;)

Edited by ozarek
Link to comment
Share on other sites

Nie wszystkie klocki mają te blaszki, ja aktualnie jeżdżę bez blaszek

Te blaszki są często wrzucane luzem do pudełka, nie są na stałe montowane na klockach (np. TRW tak robi). Mechanik może/powinien je zamontować, ale to zależy od klienta. Ja też ich nie potrzebuję, ale zmieniam nie tylko koła i opony, ale i hamulce mam letnie i zimowe...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...