Skocz do zawartości

Cisnienie oleju 2.0turbo


lacky3pl

Rekomendowane odpowiedzi

Samochod to doladowany 2.0. Nowe pierscienie, zrobione glowice, nowa pompa oleju upgdrade, nowe panewki dobrane w subaru do walu .

Na wolnych obrotach pokazuje 2 bar przy 80stopniach

Przy 90lub wyzej potrafi spasc do 1 lub 0.7bara.

Olej to 10w40motul prawdopodobnie.

Mozliwe ze tez zegary przeklamuja bo zalozone sa jakies tanie .na zimnym pokazuje max 3.7bara.

Ktos sie spotkal z takim przypadkiem ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie umieszczony czujnik?

na gorze z tylu silnika ma tam jakis adapter czy cos i kabel na gorze jest przykrecony .

Im chlodniejszy silnik tym cisnienie oleju zwieksza sie .moze to winna oleju albo czujnika .sam niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im chlodniejszy silnik tym cisnienie oleju zwieksza sie

Tak to działa :)

 

Przy 90 stopniach powinno być stabilne 1 bar na wolnych obrotach. 0,7 to już trochę mało. Warto porównać ciśnienie z zegara z manometrem warsztatowym (mechanicznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe to ciśnienie masz. W moim byłym GT zaraz po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie szło pod 7 bar, przy temp. 90 C miałem 1.8 bar. Znajomki w subarakach również takie wskazania mają. Jeszcze sprawdź ile ci pokazuję przy obrotach rzędu 3000RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe to ciśnienie masz. W moim byłym GT zaraz po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie szło pod 7 bar, przy temp. 90 C miałem 1.8 bar. Znajomki w subarakach również takie wskazania mają. Jeszcze sprawdź ile ci pokazuję przy obrotach rzędu 3000RPM.

przy 3000bedzie 3 bary ale nawet na zimnym pokazuje 3.5bara wiec wydaje mi sie ze ten czujnik przklamuje .jakies tanie auto gauge zalozone sa nawet doladowanie turbiny pokazuje troszke ponad zero a samochod ciagnie jak pociag :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla świętego spokoju sprawdź te czujniki.

spr w subaru i prawidlowe na wolnych jak jest 1 bar mowia ze ok ale nie wiem .niektorzy maja 3 bar na wolnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wolnych silnik zimny 7 bar silnik gorący temp oleju 100 stopni 3 bary powyzej 2000 obr/min zimny i gorący takie same wskazania 6-7 bar

jaki olej masz zalany ? Umnie 10w40 Motul .moze wlac jakis inny ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam motul v300 15w50 ale ja mam pompę oleju o zwiększonej wydajności na oryginalnej podawane ciśnienie oleju przez ESI bosch to gorący silnik 800obr/min powyz 1 bar a 5000 obr/min powyz 3 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam motul v300 15w50 ale ja mam pompę oleju o zwiększonej wydajności na oryginalnej podawane ciśnienie oleju przez ESI bosch to gorący silnik 800obr/min powyz 1 bar a 5000 obr/min powyz 3 bar

moja pompa tez jest jakas upgrade z subaru delara .czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales wczesnie.a moze ta pompa nie jest jakas upgrade tylko zwykla sprzedali.w sumie 150£ kosztowala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales

Ja niestety nie miałem takiego ciśnienia wcześniej miałem na granicy zapalenia lampki kontrolnej czyli ok 0.6 bar i był robiony remoncik :) bo paneweczek juz nie było ,a teraz po remoncie mam przejechane jakies 4000 km i mam takie cisnienie jak napisałem :yahoo:

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales

Ja niestety nie miałem takiego ciśnienia wcześniej miałem na granicy zapalenia lampki kontrolnej czyli ok 0.6 bar i był robiony remoncik :) bo paneweczek juz nie było ,a teraz po remoncie mam przejechane jakies 4000 km i mam takie cisnienie jak napisałem :yahoo:

umnie tez byl robiony remont i zmieniona pompa oleju a cisnienie takie jak widac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych jak jest 1 bar mowia ze ok ale nie wiem .niektorzy maja 3 bar na wolnych

 

Wszystko zależy od oleju (wydaje się, że nie tylko klasy lepkości), zapewne filtra (przy najbliższej wymianie muszę zrobić test, ale Maras kiedyś chwalił filtry syntetyczne słowami o trzymaniu wyższego ciśnienia), umieszczenia czujnika.

 

Te cyferki bardzo trudno porównywać bezpośrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni wlasciciel robil to w subaru .mam faktury na nowe panewki , wal zostal cos tam obrobiony bo uznali ze nie byl zajechany .spr korby i tloki .nowe pierscienie .dotarte zawory .nowe uszczelki i sruby .noi pompa oleju.tak ze dzwine to bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wymienione nowy wał i panewki acl race , pompę oleju tłoki mahle komplet uszczelek itd. ale u ciebie jak zrobiony wał panewki i pompa o zwiększonej wydajności to troszkę niskie to ciśnienie , ja bym wkręcił manometr i sprawdził to dokładnie bo może zegar autogage ci przekłamuje , co prawda ja tez mam autogage ale juz na silniczkach krokowych i ciśnienie zgadza sie z manometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...