Jump to content

Cisnienie oleju 2.0turbo


lacky3pl
 Share

Recommended Posts

Samochod to doladowany 2.0. Nowe pierscienie, zrobione glowice, nowa pompa oleju upgdrade, nowe panewki dobrane w subaru do walu .

Na wolnych obrotach pokazuje 2 bar przy 80stopniach

Przy 90lub wyzej potrafi spasc do 1 lub 0.7bara.

Olej to 10w40motul prawdopodobnie.

Mozliwe ze tez zegary przeklamuja bo zalozone sa jakies tanie .na zimnym pokazuje max 3.7bara.

Ktos sie spotkal z takim przypadkiem ????

Link to comment
Share on other sites

A gdzie umieszczony czujnik?

na gorze z tylu silnika ma tam jakis adapter czy cos i kabel na gorze jest przykrecony .

Im chlodniejszy silnik tym cisnienie oleju zwieksza sie .moze to winna oleju albo czujnika .sam niewiem

Link to comment
Share on other sites

Im chlodniejszy silnik tym cisnienie oleju zwieksza sie

Tak to działa :)

 

Przy 90 stopniach powinno być stabilne 1 bar na wolnych obrotach. 0,7 to już trochę mało. Warto porównać ciśnienie z zegara z manometrem warsztatowym (mechanicznym).

Link to comment
Share on other sites

W miejsce fabrycznego czujnika (z przodu silnika) lub ewentualnie tam gdzie masz czujnik dodatkowy, zapewne w głowicy.

Link to comment
Share on other sites

Słabe to ciśnienie masz. W moim byłym GT zaraz po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie szło pod 7 bar, przy temp. 90 C miałem 1.8 bar. Znajomki w subarakach również takie wskazania mają. Jeszcze sprawdź ile ci pokazuję przy obrotach rzędu 3000RPM.

Link to comment
Share on other sites

Słabe to ciśnienie masz. W moim byłym GT zaraz po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie szło pod 7 bar, przy temp. 90 C miałem 1.8 bar. Znajomki w subarakach również takie wskazania mają. Jeszcze sprawdź ile ci pokazuję przy obrotach rzędu 3000RPM.

przy 3000bedzie 3 bary ale nawet na zimnym pokazuje 3.5bara wiec wydaje mi sie ze ten czujnik przklamuje .jakies tanie auto gauge zalozone sa nawet doladowanie turbiny pokazuje troszke ponad zero a samochod ciagnie jak pociag :)
Link to comment
Share on other sites

To dla świętego spokoju sprawdź te czujniki.

spr w subaru i prawidlowe na wolnych jak jest 1 bar mowia ze ok ale nie wiem .niektorzy maja 3 bar na wolnych
Link to comment
Share on other sites

U mnie na wolnych silnik zimny 7 bar silnik gorący temp oleju 100 stopni 3 bary powyzej 2000 obr/min zimny i gorący takie same wskazania 6-7 bar

jaki olej masz zalany ? Umnie 10w40 Motul .moze wlac jakis inny ?
Link to comment
Share on other sites

ja mam motul v300 15w50 ale ja mam pompę oleju o zwiększonej wydajności na oryginalnej podawane ciśnienie oleju przez ESI bosch to gorący silnik 800obr/min powyz 1 bar a 5000 obr/min powyz 3 bar

Link to comment
Share on other sites

ja mam motul v300 15w50 ale ja mam pompę oleju o zwiększonej wydajności na oryginalnej podawane ciśnienie oleju przez ESI bosch to gorący silnik 800obr/min powyz 1 bar a 5000 obr/min powyz 3 bar

moja pompa tez jest jakas upgrade z subaru delara .czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales wczesnie.a moze ta pompa nie jest jakas upgrade tylko zwykla sprzedali.w sumie 150£ kosztowala
Link to comment
Share on other sites

.czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales

Ja niestety nie miałem takiego ciśnienia wcześniej miałem na granicy zapalenia lampki kontrolnej czyli ok 0.6 bar i był robiony remoncik :) bo paneweczek juz nie było ,a teraz po remoncie mam przejechane jakies 4000 km i mam takie cisnienie jak napisałem :yahoo:

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

.czyli wyglada na to ze mam takie cisnienie jak miales

Ja niestety nie miałem takiego ciśnienia wcześniej miałem na granicy zapalenia lampki kontrolnej czyli ok 0.6 bar i był robiony remoncik :) bo paneweczek juz nie było ,a teraz po remoncie mam przejechane jakies 4000 km i mam takie cisnienie jak napisałem :yahoo:

umnie tez byl robiony remont i zmieniona pompa oleju a cisnienie takie jak widac :)
Link to comment
Share on other sites

na wolnych jak jest 1 bar mowia ze ok ale nie wiem .niektorzy maja 3 bar na wolnych

 

Wszystko zależy od oleju (wydaje się, że nie tylko klasy lepkości), zapewne filtra (przy najbliższej wymianie muszę zrobić test, ale Maras kiedyś chwalił filtry syntetyczne słowami o trzymaniu wyższego ciśnienia), umieszczenia czujnika.

 

Te cyferki bardzo trudno porównywać bezpośrednio.

Link to comment
Share on other sites

Poprzedni wlasciciel robil to w subaru .mam faktury na nowe panewki , wal zostal cos tam obrobiony bo uznali ze nie byl zajechany .spr korby i tloki .nowe pierscienie .dotarte zawory .nowe uszczelki i sruby .noi pompa oleju.tak ze dzwine to bardzo

Link to comment
Share on other sites

ja miałem wymienione nowy wał i panewki acl race , pompę oleju tłoki mahle komplet uszczelek itd. ale u ciebie jak zrobiony wał panewki i pompa o zwiększonej wydajności to troszkę niskie to ciśnienie , ja bym wkręcił manometr i sprawdził to dokładnie bo może zegar autogage ci przekłamuje , co prawda ja tez mam autogage ale juz na silniczkach krokowych i ciśnienie zgadza sie z manometrem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...