vonda Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ... dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ... Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-) Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ... Czy to o czymś świadczy ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 A czy ostatnio nie sprawdzałeś na rozgrzanym silniku? Może wtedy nie spłynęło wszystko do miski, a teraz na zimno w misce było pełno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ... dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ... Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-) Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ... Czy to o czymś świadczy ? ;-) To normalne, ze bagnet z obu stron pokazuje inna wartosc. Czytaj stan z tej strony z podzialka i bedzie ok. Z tego co piszesz wnioskuje, ze poziom oleju jest ok, nie przejmuj sie. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Avic > nie, nie - zawsze sprawdzam rano, po całej nocy stygnięcia ... i zawsze w tym samym miejscu w garażu - więc nie ma też różnicy w nachyleniu. walus_legacy> ale czemu jest więcej oleju ? gdzieś mi się po głowie kołacze, że to może mieć związek z padającymi uszczelkami ... ale pewnie mylę z płynem chłodzącym ;-))) Edytowane 31 Stycznia 2013 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Dla świętego spokoju odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nie jest pokryty jakimś syfem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 No jak padnie UPG to chłodziwo może pójść w układ smarowania. Płynu nie ubywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) płyn chłodzący dokładnie w połowie "wskaźników" ... ale nie pamiętam ile było ... nie sprawdzam tak często jak olej ;-) Edytowane 31 Stycznia 2013 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sharky11 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... Chyba większego babola dawno nie czytałem. Skąd taka metoda pomiaru stanu oleju?Ktoś polecił czy to własny pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... No to wtedy na bank będzie miał OK jak teraz ma za dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się