Skocz do zawartości

XT 2006 - zwiększyła się ilość oleju


vonda

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ...

dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ...

Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-)

Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ...

 

Czy to o czymś świadczy ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ...

dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ...

Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-)

Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ...

 

Czy to o czymś świadczy ? ;-)

To normalne, ze bagnet z obu stron pokazuje inna wartosc. Czytaj stan z tej strony z podzialka i bedzie ok. Z tego co piszesz wnioskuje, ze poziom oleju jest ok, nie przejmuj sie.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avic > nie, nie - zawsze sprawdzam rano, po całej nocy stygnięcia ... i zawsze w tym samym miejscu w garażu - więc nie ma też różnicy w nachyleniu.

 

walus_legacy> ale czemu jest więcej oleju ? gdzieś mi się po głowie kołacze, że to może mieć związek z padającymi uszczelkami ... ale pewnie mylę z płynem chłodzącym ;-)))

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ...

Chyba większego babola dawno nie czytałem. :blink:

Skąd taka metoda pomiaru stanu oleju?Ktoś polecił czy to własny pomysł? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ...

No to wtedy na bank będzie miał OK jak teraz ma za dużo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...