Jump to content

Błąd 1410 jak go usunąć i czym może być spowodowany


torororo
 Share

Recommended Posts

Dziś będe uszczypliwy. Też Cię witamy serdecznie.

Wpisując Twój grunwaldzki błąd w google z dodatkowym hasłem subaru masz co najmniej 5 odpowiedzi czego dotyczy itp, nie wspomne o forum.... :facepalm:

Masakra...zero własnej inwencji, tylko podać gotową papkę... :yellowcard:

Link to comment
Share on other sites

niestety te podpowiedzi nic nie dały - widziałem je wcześniej :biglol:

Pytasz w temacie czym może być spowodowany i wyszukanych odpowiedziach jest czarno na białym co uległo awarii, więc nie wiem o co Ci chodzi.

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o błąd 1410 to ciężko go będzie usunąć no chyba że ma się wehikuł czasu :D a spowodowany został przez:

 

Wiosną 1409, dzięki zabiegom wielkiego księcia litewskiego Witolda, wybuchło antykrzyżackie powstanie na Żmudzi. Wielki mistrz zakonu, Ulrich von Jungingen, wystąpił do króla Polski, Władysława Jagiełły, o zachowanie neutralności Polski w konflikcie Zakonu z Litwą popierającą Żmudź[17]. Król odmówił. W konsekwencji wielki mistrz zmienił kierunek ataku i w pierwszych dniach sierpnia 1409 roku oddziały zakonne przekroczyły granice Polski, zajęły ziemię dobrzyńską i najechały Kujawy i Wielkopolskę. Jagiełło szybko odzyskał Kujawy i odbił Bydgoszcz, ale działania militarne kampanii 1409 roku na tym zakończono. 8 października 1409 roku pod zamkiem bydgoskim zawarto rozejm, który miał obowiązywać „do dnia św. Jana”[18] – 24 czerwca 1410 roku. W umowie pośredniczyli książęta śląscy przysłani przez króla czeskiego Wacława: wrocławski, świdnicki i oleśnicki. Na mocy rozejmu ziemia dobrzyńska pozostała w rękach krzyżackich, a spór miał rozstrzygnąć król czeski. Zapisy rozejmu, z pozoru bardzo korzystne dla strony krzyżackiej, dawały Jagielle czas na zorganizowanie wyprawy wojennej w roku następnym. W Krakowie i Malborku rozpoczęto przygotowania do decydującego starcia. Obie strony położyły nacisk na działania dyplomatyczne. Krzyżacy już w grudniu 1409 roku zawarli sojusz z królem węgierskim, Zygmuntem Luksemburskim, który usiłował rozbić unię polsko-litewską. Po stronie Zakonu opowiedzieli się książęta Pomorza Zachodniego. Pospieszyli też liczni rycerze z zachodniej Europy. Państwa Unii zawarły pokój z Wielkim Księstwem Moskiewskim oraz przymierze z Mołdawią. Gotowość pomocy zaoferował pretendent do tronu tatarskiego, lennik Wielkiego Księcia Witolda, chan Złotej Ordy Dżalal ad-Din, syn Tochtamysza. Wszystkie strony dokonały zaciągu rycerzy. Polacy prowadzili werbunek w Czechach (stąd przybyło niemal 3000 zaciężnych pod wodzą Jana Sokoła)[17].

:biglol: :biglol: :biglol:

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Jest to błąd układu Pompy powietrza wtórnego / element EGR (dziadostwo). Czy twoje auto pochodzi z amerykańskiego rynku?

 

P1410 - Secondary air injection system switching valve stuck open.

 

Naprawiać się nie opłaca bo zaraz będziesz miał resztę błędów z tego układu. Zapewne woda już tam spustoszenie zrobiła. Najlepiej wgrać nowy program silnika, który będzie pomijał te błędy jak zrobiłem u siebie.

 

Zerknij na przekaźnik i bezpiecznik w skrzynce pod maska i zobacz czy nie ma zaśniedziałych wtyczek (AIR POMP RELAY).

Edited by mbmastermx
Link to comment
Share on other sites

Ktos to robil samemu? Bo ja za bubel, ktory i tak padnie 300 funtow nie zaplace. Blokuje mi tempomat, dziala 90sekund po uruchomieniu silnika, zeby obnizyc emisje. Wazy to kupe, wyglada okrutnie i sie psuje.

 

%25255BUNSET%25255D.jpg

%25255BUNSET%25255D.jpg

%25255BUNSET%25255D.jpg

 

W US wyciagaja dziada, zaslepiaja glowice, wylaczaja bledy i zostawiaja barometr( w tym na zdjeciu "bank1" po prawej stronie silnika jest czujnik cisnienia powietrza czy cus) i szafa gra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
mozna wprowadzic do kompa auta seda z wylaczeniem egerow problem wiecej sie nie pojawi
Mam prośbę kto zna warsztat który to zrobi bo mam dość P1410 czyli zwykle zacinających się zaworków itp. za każdym razem to samo przeczyszczony zawór kilka dni dobrze i znowu to samo a wymiana to strata czasu ten typ tak ma Subaru legacy 2006 r 2.0 160 km
Link to comment
Share on other sites

mozna wprowadzic do kompa auta seda z wylaczeniem egerow problem wiecej sie nie pojawi

 

Aha... To proszę o receptę dla Forestera 2.0 N/a 158 KM z ECU Hitachi :) życzę powodzenia ;)

 

mozna wprowadzic do kompa auta seda z wylaczeniem egerow problem wiecej sie nie pojawi
Mam prośbę kto zna warsztat który to zrobi bo mam dość P1410 czyli zwykle zacinających się zaworków itp. za każdym razem to samo przeczyszczony zawór kilka dni dobrze i znowu to samo a wymiana to strata czasu ten typ tak ma Subaru legacy 2006 r 2.0 160 km

 

Znam kogoś ;)

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie- Hitachi.

Bolaczka strasza- ponoc to oporne na EcuExplorer jest jak

Ruski na wodke.

Nawet ostatnio na uk forum chopaki sie poddali.

Stwierdzili ze TTMM i jest to dobry powod zeby odradzic kupno

2.0R kazdemu...

Ja bede jeszcze dzialal z wtyczkami (wspomniane w innym temacie)

Jak nie zadziala to usuwam egry i juz.

Pora zapisac sie na forum openecu ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

 Witam wszystkich

 

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

 

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

 

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

 

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego

post-24100-0-90078300-1463939455_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
W dniu 14.04.2016 o 21:04, joki199 napisał:

 Witam wszystkich

 

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

 

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

 

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

 

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

U mnie oprócz błędu P1410 pojawia się P0410.
Auto normalnie jeździ, ale niekiedy jakby się dusiło. Byłem u paru mechaników ale każdy rozkłada ręce, że nieopłacalna naprawa i droga.
Jest ktoś może z Rybnika lub okolic kto może ogarnąć ten temat?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, maross napisał:

U mnie oprócz błędu P1410 pojawia się P0410.
Auto normalnie jeździ, ale niekiedy jakby się dusiło. Byłem u paru mechaników ale każdy rozkłada ręce, że nieopłacalna naprawa i droga.
Jest ktoś może z Rybnika lub okolic kto może ogarnąć ten temat?

Czy wygląda to tak, że jedziesz a nagle wali check i auto muli, po czym wyłączasz i włączasz silnik i auto pomimo błędów jedzie normlanie? Mnie to na początku przeraziło, teraz zwyczajnie zaczyna wk..iać. Dodam tylko, że mam około roczną pompę obiegu wtórnego. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...