Jump to content
GeFo555

Awaryjność Boxer Diesel

Recommended Posts

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu...

Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.

 

Zdrówka :)

Ł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu...

Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.

 

Zdrówka :)

Ł.

Co rozumiesz "w dłuższym czasie" ? 485 kkm to już jest taki, czy jeszcze nie? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę, a ja cały czas posiadania OBK SBD lałem paliwo na BP. Co prawda nic sie nie wydarzyło złego, ale jeśli coś się stanie to nowy właściciel może mnie ścigać i domagać się napraw na mój koszt ? :)

A jak taki zapis ma się do przepisów prawa zarówno krajowego jak i UE ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu...

Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.

 

Zdrówka :)

Ł.

Co rozumiesz "w dłuższym czasie" ? 485 kkm to już jest taki, czy jeszcze nie? ;)

 

Wszystko zależy od sposobu użytkowania, tras, "stężenia" dodatku itd. Mała proporcja "Mixolu" ;) + długie trasy z dużym obciążeniem silnika i skutek mniejszy, Spalany olej niszczy DPF - to oczywiste. Jedną z przyczyn kłopotów z filtrem może być turbina puszczająca olej powodując nadmierne dymienie. Ten sam przypadek.

 

Zdrówka!

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu...

Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.

 

Zdrówka :)

Ł.

Co rozumiesz "w dłuższym czasie" ? 485 kkm to już jest taki, czy jeszcze nie? ;)

 

Wszystko zależy od sposobu użytkowania, tras, "stężenia" dodatku itd. Mała proporcja "Mixolu" ;) + długie trasy z dużym obciążeniem silnika i skutek mniejszy, Spalany olej niszczy DPF - to oczywiste. Jedną z przyczyn kłopotów z filtrem może być turbina puszczająca olej powodując nadmierne dymienie. Ten sam przypadek.

 

Zdrówka!

Luke

 

Trasy rzeczywiście dłuższe, ale bez specjalnego "pałowania" - nie ten typ samochodu, choć wirus wpuszczony. Ilość  - 300 ml na zbiornik (75 l) Jak na razie wtryskiwacze niedotykane, działają wzorowo. Z dpfem też żadnych problemów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trasy rzeczywiście dłuższe, ale bez specjalnego "pałowania" - nie ten typ samochodu, choć wirus wpuszczony. Ilość - 300 ml na zbiornik (75 l) Jak na razie wtryskiwacze niedotykane, działają wzorowo. Z dpfem też żadnych problemów

 

tym jednym autem i jednym silnikiem masz zrobione

485 kkm

?

 

 

a tak przy okazji chodzi o to żeby olej miał niskie popioły siarczanowe stąd w nazwie low SAPS (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur) mało popiołów po spaleniu jak tez niska zawartość fosforu i siarki (to juz jest ponoć bardziej istotne dla samego katalizatora

może fucktycznie olej do dwusuw jest niskopopiołowy

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Trasy rzeczywiście dłuższe, ale bez specjalnego "pałowania" - nie ten typ samochodu, choć wirus wpuszczony. Ilość - 300 ml na zbiornik (75 l) Jak na razie wtryskiwacze niedotykane, działają wzorowo. Z dpfem też żadnych problemów

 

tym jednym autem i jednym silnikiem masz zrobione

485 kkm

?
Tak. Ale to Mercedes Viano 3,0 cdi :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak. Ale to Mercedes Viano 3,0 cdi
 

 

nie wiem jak to jest znajomy robiący tak po około 100 k km rocznie w Maździe w 2.0 D z DPF-em miał ciągłe problemy po przesiadce na VW 2.0 TDI zero problemów 

ostatnio widziałem BMW 2.0 D prawie 90 k km przebiegu notorycznie używane tylko w mieście zero problemów, zero dodatków do paliwa, tankowany zwykły ON na stacjach ogonie uznanych producentów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tak. Ale to Mercedes Viano 3,0 cdi
 

 

nie wiem jak to jest znajomy robiący tak po około 100 k km rocznie w Maździe w 2.0 D z DPF-em miał ciągłe problemy po przesiadce na VW 2.0 TDI zero problemów 

ostatnio widziałem BMW 2.0 D prawie 90 k km przebiegu notorycznie używane tylko w mieście zero problemów, zero dodatków do paliwa, tankowany zwykły ON na stacjach ogonie uznanych producentów 

 

Moje 4 (ponad) lata jazdy OTB Diesel, to w 90% było miasto, odcinki 7-20km/dziennie oraz 10% trasa. Zero problemów z DPF-em, cały okres użytkowania.

Rozmawiając w ASO, inny klient, ta sam wersja Outbacka i w ciągu 4lat 2 razy wypalanie serwisowe filtra... ? Zdaniem ASO: styl jazdy ma znaczenie, czyli po dogrzaniu jazda w wyższym zakresie obrotów, nawet na krótkich odcinkach 10-20km, nie daje problemów z DPF-em.

Nie mam szerszego porównania ale u mnie to działało, mimo że przed zakupem Diesla bałem się przede wszystkim o problemy z zamkniętym filtrem w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to sie chwalimy ;)

'running distance since last dpf regeneration' 14500

tez jezdze wg zlotej zasady knurka: rozgrzac i ogien na tloki

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mojego dobijaly trasy czy to przeloty autostrada czy innymi drogami z częstym wyprzedzaniem.

Po jedzie w mieście nic mu nie było ale fakt odcinki krótkie rzędu paru km ale za to sporadycznie typu 4x po 5 km i auto jechało w trasę a samego DPF-a sadza nie zabiłem nigdy.

 

 

 

tapatalk

no to sie chwalimy ;)

'running distance since last dpf regeneration' 14500

tez jezdze wg zlotej zasady knurka: rozgrzac i ogien na tloki

 

tapatalked

Dystans od ostatniej regeneracji to jedno pytanie ile w tym czasie miał prób.

 

Nie chcę mi się szukać zdjęć ale miałem takie odczyty typu ileś tam km bez regeneracji aktywnej, DPF 44% a prób od cholery i dlatego co 1500-2000 km migająca kontrolka DPF i wymiana oleum.

 

Natomiast po samym mieście mógłbym pewnie sobie w nieskończoność jeździć ;)

 

 

 

 

 

 

tapatalk

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ile w tym czasie miał prób.

 

o ile wiem zadnej

wtedy nie mialem torque i logi pokazali mi w serwisie

sam szef wszystkich szefow nie mogl sie nadziwic takim cudom ;)

inna sprawa ze od nowego lata po autostradach bardzo rzadko miasto

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu...

Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.

 

Zdrówka :)

Ł.

Co rozumiesz "w dłuższym czasie" ? 485 kkm to już jest taki, czy jeszcze nie? ;)

 

Wszystko zależy od sposobu użytkowania, tras, "stężenia" dodatku itd. Mała proporcja "Mixolu" ;) + długie trasy z dużym obciążeniem silnika i skutek mniejszy, Spalany olej niszczy DPF - to oczywiste. Jedną z przyczyn kłopotów z filtrem może być turbina puszczająca olej powodując nadmierne dymienie. Ten sam przypadek.

 

Zdrówka!

Luke

 

Niestety tu chyba mała Twa wiedza? Nie wiem czy to było specjalnie,czy bez wiedzy,ale "mixol" się nie nadaje. Nie uważam siebie za mądrego. uczę się subaru boxer diesel,bo przeżyłem kabuum. uczę się sam na swojej wiedzy, i wiedzy Szanownego FORUM. Pozdrawiam Łukasz

P.S. Jeśli turbina puszcza olej to oczywiste będzie zużywanie go,a czy po spalinach i zapachu się pozna,czy wszystko złapie DPF? czego konsekwencją będą problemy z nim?

Edited by Łukasz Liwoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Łukasz Liwoch: jak zauwazyłeś, "Mixol" napisałem w cudzysłowie puszczając oko w kwestii samomieszalnych olejów do dwusuwów. Dla mojego Dziadka każdy odkurzacz to był "elektrolux"... - ten sam przypadek. Idąc tropem "Mixolu", do skrzyni z aktywnym dyferencjałem wlewamy... "Hipol" ;)

 

W przypadku samochodów z DPF ciężko obserwując spaliny zauważyć problemy z wtryskiwaczami czy puszczającymi uszczelnieniami turbo. Wszystko zostaje w filtrze, a jego szybkie zapełnianie dopiero świadczy o innych usterkach. Turbina puszczająca olej jest dodatkowo niebezpieczna ze względu na możliwość "rozbiegania" silnika - mówię o skrajnych przypadkach...

 

Zdrówka :)

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W przypadku samochodów z DPF ciężko obserwując spaliny zauważyć problemy z wtryskiwaczami czy puszczającymi uszczelnieniami turbo. Wszystko zostaje w filtrze, a jego szybkie zapełnianie dopiero świadczy o innych usterkach. Turbina puszczająca olej jest dodatkowo niebezpieczna ze względu na możliwość "rozbiegania" silnika - mówię o skrajnych przypadkach...

 

A czy w przypadku problemów z wtryskami lub z turbiną o problemie nie będą świadczyć zmiany ilości oleju? Jak np. od wymiany do wymiany go nie przybywało albo nie ubywało (w znacznych ilościach) i nagle nastąpiła zmiana to znaczy że trzeba się bliżej przyjrzeć problemowi? 

 

 

 

Ja tylko przypomnę w kwestii stosowania oleju do dwusuwów: w dłuższym czasie jest ZABÓJCZY dla DPF-u: po prostu spala się z paliwem zwiększając ilość dymu... Obserwować należy ilość popiołu w filtrze.
Na forum Toyoty gdzie sprawdzili dość dokładnie działanie oleju 2T potwierdzili że jeżeli używa się go w rozsądnych ilościach, odpowiednich marek (np. LM1052, Ravenol Skuter) nie ma to dużego wpływu na DPF, chyba że ja coś źle przeczytałem. ;) 

 

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&start=2310

 

Na samym dole strony jest tabelka z przetłumaczonym testem olejów ze strony www.motor-talk.de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Bardzo fajne zestawienie! Czyli zależy KTÓRY olej (Ketivv zwracał uwagę, że niektóre z nich mogą być nisko popiołowe) i w jakiej proporcji. Ale jak widać, niektóre oleje SĄ niebezpieczne dla katalizatora, DPF-u... Mimo wszystko, ja nadal pozostanę sceptyczny co do koncepcji olejowej w paliwie.

Natomiast jeśli oleju silnikowego Ci nie ubywa (ani w drugą stronę nie przybywa), myślę, że możesz spać spokojnie.

 

Pozdrowienia :)

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleju zawsze ubywa w niewielkim stopniu

Gorzej w tym przypadku jak przybywa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja może troszkę z innej beczki, co sądzicie o dolaniu do oleju Subaru diesel dwusiarczku molibdenu ?

 

 http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=5&virtuemart_category_id=2

 

Stosowałem go w innym aucie i pytanie czy wlać go do Subaru, może ktoś stosuje, stosował ? 

 

Pozdrawiam Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja może troszkę z innej beczki, co sądzicie o dolaniu do oleju Subaru diesel dwusiarczku molibdenu ?

 

 http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=5&virtuemart_category_id=2

 

Stosowałem go w innym aucie i pytanie czy wlać go do Subaru, może ktoś stosuje, stosował ?

Próbowałem dodawać modyfikatory tarcia ale innej firmy. Efekt to spory spadek zawartości metali (czyli zużycia silnika) podczas badania przepracowanego oleju. Wrażenia subiektywne na poziomie autosugestii (po zastosowaniu płukanki na pewno ciszej pracowała sprężarka po odpuszczeniu gazu).

Edited by Knurek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleje m.in eneos 0w20 czy 5w30 mają w swoim składzie własnie molibden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, dolałem już do oleju dwusiarczku i do tego poszedł do baku oczyszczacz wtryskiwaczy Liqui Moly, auto po zabiegu jakby ciszej pracuje i lepiej się zbiera, a może to tylko moja wyobraźnia :D    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj byłem u mechanika, przy okazji wymiany uszczelniacza przegubu przedniego dyfra, do skrzyni poszedł Eneos 75w90, kontrola przy okazji parametrów silnika, wtryski stan nienaganny, rozrzedzenie oleum 1%, ostatnie wypalanie dpf było 1300km wcześniej;-) Jazda 60% miasto,40% trasa,ale jazda zawsze pow 2tyś na rozgrzanym silniku. Oleum w silniku AmsOil. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po której stronie wymieniałeś

No właśnie jazda powyżej 2k to jest to

Edited by polak900

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...