Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej.

Dlatego się pytałem, bo ja mam Euro 4 iw Obk i mam DPF półotwarty ( brak wypalania i brak kłopotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. Pierwsze SBD E4 montowane w Legacy i Legaco-pochodnych miały pasywny DPF bez czujników i wszelkich procedur dopalania.

Lucky you :) Forki E4 już niestety "aktywne".

 

Pozdrowienia!

Luke

Nie wiem jak technicznie było to realizowane, ale "organoleptycznie" wyglądało to tak, jakby magazynował wszystko przy spokojnej jeździe, żeby wypluć wielką chmurę przy pierwszym daniu w pedał:)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej.

 

ja miałem Euro 5 ;)

 

u mnie ten problem nie występował sporadycznie, był regułą tak z fabrycznym jak i wymienionym na nowy DPF-ie

po konkretnej trasie autostradowej to często wręcz ciężko było autem ruszyć, ty mu gaz a on zgasł ;)

 

BTW to dobijam do 100 k km a od ponad roku ani chwili się z tym autem nie cackam

 

Na trasie też tak miałem, że myślałem, że turbo padło, albo jakiś wąż z IC-ka

 

Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej.

Dlatego się pytałem, bo ja mam Euro 4 iw Obk i mam DPF półotwarty ( brak wypalania i brak kłopotów)

 

 

Ja mam E5.

Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok?

 

nie

 

kontrolka DPF pojawia się jako ostrzeżenie w skrócie:

- jak się świeci to sadza powyżej 65% 85% (jak w trakcie jazdy zgaśnie to oznacza, że poziom spadł do 54%) jesli w tym czasie była przez ECU odpalona aktywna procedura to ona i tak dalej trwa

- jak mruga sama kontrola DPF to rozrzedzenie oleum paliwem powyżej szacowanych 10% (jak dla mnie to nie ma nic wspólnego z poziomem sadzy, przerobiłem to wielokrotnie, nigdy nie miałem poziomu sadzy 65% 85% czyli kontrolki która się świeci natomiast mrugającą bardzo często)

- dokładnie nie pamiętam ale kontrolka DPF + inna kontrola na desce uszkodzenie układu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok?
 

 

nie

 

kontrolka DPF pojawia się jako ostrzeżenie w skrócie:

- jak się świeci to sadza powyżej 65% (jak w trakcie jazdy zgaśnie to oznacza, że poziom spadł do 54%) jesli w tym czasie była przez ECU odpalona aktywna procedura to ona i tak dalej trwa

Świeci jeśli powyżej 85%. Między 65 a 85 nic nie świeci, a ECU próbuje odpalić procedurę.

 

Zdrówka :)

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Świeci jeśli powyżej 85%. Między 65 a 85 nic nie świeci, a ECU próbuje odpalić procedurę.
 

 

mea culpa, to już skleroza

 

oczywiście pięknie oświetlająca lico kierowcy kontrolka DPF to 85%  ;)

 

 

 

Kurcze nigdy w czasei jazdy się nie zapaliła ani nie mrugała ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie tak jest , każdy koncern ma swoją listę dodatków żeby paliwo spełniało jego normy

Leje Statoil bo ma wklepane w książce serwisowej to paliwo , wiem ze to może być marketing ale na razie jest spoko

Masz wnite w ksiazke zeby jezdzic na Statoilu?
A tak tylko zamieszczam co mam wpisane w książkę na temat Statoil , pewnie to marketing ale

 

5155c6cd573a44af08263703ff8770af.jpg

Edytowane przez polak900
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje ale za wiedza Aso , oni tez wlewają mi dodatki do czyszczenia silnika na przeglądzie

Nieoficjalne zalecenie jednego z mechaników ASO, kiedy byłem jeszcze posiadaczem Outback Boxer Diesel, brzmiało: "proszę raz na 4-5tys km. stosować dodatki czyszczące do paliwa, ponieważ czyszczenie wtryskiwaczy wiąże się z wyjęciem silnika". Tak też czyniłem i obecny właściciel nadal pomyka bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też tak zalecił mòj mechanik. Zimny fotek troche szarpał, spalanie na poziomie 9l/100km. Wlałem czyścik do wtrysków, oraz zawsze olej 2t do paliwa. Po 100km, autem nie szarpie, a spalanie spadło drastycznie do 6,4l/100km. Czyli jest sens stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...