maric1 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej. Dlatego się pytałem, bo ja mam Euro 4 iw Obk i mam DPF półotwarty ( brak wypalania i brak kłopotów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak, to prawda. Pierwsze SBD E4 montowane w Legacy i Legaco-pochodnych miały pasywny DPF bez czujników i wszelkich procedur dopalania. Lucky you Forki E4 już niestety "aktywne". Pozdrowienia! Luke 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak, to prawda. Pierwsze SBD E4 montowane w Legacy i Legaco-pochodnych miały pasywny DPF bez czujników i wszelkich procedur dopalania. Lucky you Forki E4 już niestety "aktywne". Pozdrowienia! Luke Nie wiem jak technicznie było to realizowane, ale "organoleptycznie" wyglądało to tak, jakby magazynował wszystko przy spokojnej jeździe, żeby wypluć wielką chmurę przy pierwszym daniu w pedał Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Juz od 2017 roku w każdym benzynowym Gpf wiec trzeba jakoś z tym żyć w SBD ja na razie nie narzekam 100k wczoraj pękło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 ... SBD ... wczoraj pękło Nie wywołuj wilka z lasu :D Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) Jak będzie kabum to będzie nowe auto może Sti Edytowane 14 Października 2016 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej. ja miałem Euro 5 u mnie ten problem nie występował sporadycznie, był regułą tak z fabrycznym jak i wymienionym na nowy DPF-ie po konkretnej trasie autostradowej to często wręcz ciężko było autem ruszyć, ty mu gaz a on zgasł BTW to dobijam do 100 k km a od ponad roku ani chwili się z tym autem nie cackam Na trasie też tak miałem, że myślałem, że turbo padło, albo jakiś wąż z IC-ka Tak. W Euro 5 jest inna emisja cząstek stałych, inna objętość robocza DPF-u, inny program w ECU - jest ciut lepiej. Dlatego się pytałem, bo ja mam Euro 4 iw Obk i mam DPF półotwarty ( brak wypalania i brak kłopotów) Ja mam E5. Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok? nie kontrolka DPF pojawia się jako ostrzeżenie w skrócie: - jak się świeci to sadza powyżej 65% 85% (jak w trakcie jazdy zgaśnie to oznacza, że poziom spadł do 54%) jesli w tym czasie była przez ECU odpalona aktywna procedura to ona i tak dalej trwa - jak mruga sama kontrola DPF to rozrzedzenie oleum paliwem powyżej szacowanych 10% (jak dla mnie to nie ma nic wspólnego z poziomem sadzy, przerobiłem to wielokrotnie, nigdy nie miałem poziomu sadzy 65% 85% czyli kontrolki która się świeci natomiast mrugającą bardzo często) - dokładnie nie pamiętam ale kontrolka DPF + inna kontrola na desce uszkodzenie układu Edytowane 14 Października 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Pytanie - czy on nie powinien najpierw mrugać/zapalić kontrolki że sie zapycha i potem, że jest już ok? nie kontrolka DPF pojawia się jako ostrzeżenie w skrócie: - jak się świeci to sadza powyżej 65% (jak w trakcie jazdy zgaśnie to oznacza, że poziom spadł do 54%) jesli w tym czasie była przez ECU odpalona aktywna procedura to ona i tak dalej trwa Świeci jeśli powyżej 85%. Między 65 a 85 nic nie świeci, a ECU próbuje odpalić procedurę. Zdrówka Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Świeci jeśli powyżej 85%. Między 65 a 85 nic nie świeci, a ECU próbuje odpalić procedurę. mea culpa, to już skleroza oczywiście pięknie oświetlająca lico kierowcy kontrolka DPF to 85% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Świeci jeśli powyżej 85%. Między 65 a 85 nic nie świeci, a ECU próbuje odpalić procedurę. mea culpa, to już skleroza oczywiście pięknie oświetlająca lico kierowcy kontrolka DPF to 85% Kurcze nigdy w czasei jazdy się nie zapaliła ani nie mrugała .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Mnie tez olej nieco powyżej połowy miarki do przeglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Mnie tez olej nieco powyżej połowy miarki do przeglądu Silnikowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) Tak ostatnio moje rozrzedzenie oleju było 1% Edytowane 14 Października 2016 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak ostatnio moje rozrzedzenie oleju to było 1% ok. DPF jest suchy? Nie musze tam dolewać czegoś jak w PSA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Nie musisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Nie musisz ok. dzięki nie byłem pewien czy mówisz o silnikowym czy o płynie do DPF. Sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Boxer Diesel... 5lat jeździ jak wściekły, zero problemów z DPF-em, olejem (którego nie bierze), wałem, sprzęgłem, czy coś tam jeszcze było? bo nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Dokładnie tak jest , każdy koncern ma swoją listę dodatków żeby paliwo spełniało jego normy Leje Statoil bo ma wklepane w książce serwisowej to paliwo , wiem ze to może być marketing ale na razie jest spoko Masz wnite w ksiazke zeby jezdzic na Statoilu?A tak tylko zamieszczam co mam wpisane w książkę na temat Statoil , pewnie to marketing ale Edytowane 17 Października 2016 przez polak900 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Najciekawszy jest wpis w "UWAGA": "Nigdy nie wolno stosować do paliwa żadnych dodatków uszlachetniających bądź czyszczących". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Najciekawszy jest wpis w "UWAGA": "Nigdy nie wolno stosować do paliwa żadnych dodatków uszlachetniających bądź czyszczących". już kiedyś tą informacje na forum umieszczałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Ja stosuje ale za wiedza Aso , oni tez wlewają mi dodatki do czyszczenia silnika na przeglądzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Ja stosuje ale za wiedza Aso , oni tez wlewają mi dodatki do czyszczenia silnika na przeglądzie Nieoficjalne zalecenie jednego z mechaników ASO, kiedy byłem jeszcze posiadaczem Outback Boxer Diesel, brzmiało: "proszę raz na 4-5tys km. stosować dodatki czyszczące do paliwa, ponieważ czyszczenie wtryskiwaczy wiąże się z wyjęciem silnika". Tak też czyniłem i obecny właściciel nadal pomyka bezawaryjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Mi też tak zalecił mòj mechanik. Zimny fotek troche szarpał, spalanie na poziomie 9l/100km. Wlałem czyścik do wtrysków, oraz zawsze olej 2t do paliwa. Po 100km, autem nie szarpie, a spalanie spadło drastycznie do 6,4l/100km. Czyli jest sens stosować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się