Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

 

Przeczytaj moją historię parę stron wątku wcześniej.

 

 

1)skrzynia biegów

2)sprzęgło

3)dwumasa

4)pęknieta guma od IC

5)napęd ( wiskoza)

6)silnik

7)reflektory

8)"pare pierdółek"

To ma być bezawaryjne auto? Czy jest coś co Ci się nie zepsuło?  IMO tak awaryjny samochód jak twój nie powinien wogole opuścić fabryki. Takim przykładem raczej do zakupu auta marki Subaru  nie zachęcasz ;)

Oczywiście brawa dla serwisu , że część kosztów napraw wzieli na siebie.  :hi:

 

 

 

Karas, ale mało było f-upów w historii motoryzacji - patrząc blisko - słynne 2.0 TDI VAga, 1.5 Dci Renault.

I co ?

słyszałeś, żeby importer pomagał jak w przypadku Subaru?

Bo ja nie?

I dlatego koljne też będzie Subaru, bo pierwsze auto sprzedaje handlowiec a każde następne serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przeczytaj moją historię parę stron wątku wcześniej.

 

 

1)skrzynia biegów

2)sprzęgło

3)dwumasa

4)pęknieta guma od IC

5)napęd ( wiskoza)

6)silnik

7)reflektory

8)"pare pierdółek"

To ma być bezawaryjne auto? Czy jest coś co Ci się nie zepsuło?  IMO tak awaryjny samochód jak twój nie powinien wogole opuścić fabryki. Takim przykładem raczej do zakupu auta marki Subaru  nie zachęcasz ;)

Oczywiście brawa dla serwisu , że część kosztów napraw wzieli na siebie.  :hi:

 

 

 

Karas, ale mało było f-upów w historii motoryzacji - patrząc blisko - słynne 2.0 TDI VAga, 1.5 Dci Renault.

I co ?

słyszałeś, żeby importer pomagał jak w przypadku Subaru?

Bo ja nie?

I dlatego koljne też będzie Subaru, bo pierwsze auto sprzedaje handlowiec a każde następne serwis.

 

To po pierwsze. Po drugie - jakiś wybitnie pechowy egzemplarz, a to zdarza się wszędzie, czego nie można już powiedzieć o postawie serwisu.

W moim przypadku (dwa SBD)

 

OBK SBD r. 2008 (MY2009)

90 kkm - końcówki łącznika drążka stabilizatora

120 kkm -  wymienione żarniki ksenonowe (słabły)

170 kkm - żarówka światła pozycyjnego tylnego

193 kkm - silnik ;p

220 kkm - dwumas (ofc wymienione całe sprzęgło)

230 kkm - upalone styki ksenonów, druga wymiana żarników

265 (albo 256) kkm - korzystnie odkupiony przez SIP :)

 

OBK SBD r. 2014 (CVT)

85 kkm, poza tym co sam narozrabiałem (drobna kolizja), to zupełnie nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to najfajniesze jest, że SIP robi pomoc oficjalnie i dla każdego. Nie ma jakiejś tajnej akcji przywoławczej i może kawałek, tylko jest prosto jasno i czyto.

 

A gdzie są oficjalne informacje na ten temat? Chyba nie śledzisz sprawy od jej zarania, jak stanowisko FHI/SIP się zmieniało (do odszukania w Pytaniach do Dyrekcji).

 

Akcje przywoławcze są uregulowane prawnie i jest to najbardziej transparentna i jawna forma komunikacji z klientami oraz naprawy ewentualnych błędów popełnionych przez producenta.

 

 

słyszałeś, żeby importer pomagał jak w przypadku Subaru?

Przykładowo Toyota zorganizowała akcję wymiany bloków silnika, oficjalnym komunikatem.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak dla mnie to najfajniesze jest, że SIP robi pomoc oficjalnie i dla każdego. Nie ma jakiejś tajnej akcji przywoławczej i może kawałek, tylko jest prosto jasno i czyto.

 

A gdzie są oficjalne informacje na ten temat? Chyba nie śledzisz sprawy od jej zarania, jak stanowisko FHI/SIP się zmieniało (do odszukania w Pytaniach do Dyrekcji).

 

Akcje przywoławcze są uregulowane prawnie i jest to najbardziej transparentna i jawna forma komunikacji z klientami oraz naprawy ewentualnych błędów popełnionych przez producenta.

 

 

 

No chociażby tu.

 

Co do akcji przywoławczych, którr widzisz na stronie UOKiK to uwierz, że jest mnostwo innych, które są np.: na rynku niemieckim a u nas nie.

Albo są przy okazji przeglądów, albo jak się dopomnisz.

Bo oficjalnie jak zapytasz to nawet zaprzeczą.

 

 

 

 

Nie słyszałem.

Wiem, że wymieniali jak się wysypały [chyba diesel] i wiem, że niektóre benzyny [małe] miały problem z tłokami - ale to była walka w każdym przypadku indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No chociażby tu.

Dyskusje forumowiczów to oficjalne informacje?


 

 

Co do akcji przywoławczych, którr widzisz na stronie UOKiK to uwierz, że jest mnostwo innych, które są np.: na rynku niemieckim a u nas nie. Albo są przy okazji przeglądów, albo jak się dopomnisz. Bo oficjalnie jak zapytasz to nawet zaprzeczą.

To nie kwestia wiary tylko regulacji. Odsyłam do ustawodawstwa, tam nie ma "równych" i "równiejszych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do akcji przywoławczych, którr widzisz na stronie UOKiK to uwierz, że jest mnostwo innych, które są np.: na rynku niemieckim a u nas nie. Albo są przy okazji przeglądów, albo jak się dopomnisz. Bo oficjalnie jak zapytasz to nawet zaprzeczą.
   Dokładnie tak. Np wymiana wadliwych napinaczy rozrządu w 1,2 TSI  (Skoda). Na rynku niemieckim była akcja przywoławcza, w PL trzeba było się dobrze wykłócać, żeby nawet "usłyszeli", że łańcuch luźny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chociażby tu.

no prosze Cie. Forum internetowe ma byc oficjalnym stanowiskiem w sprawie akcji naprawczych firmy sprzedającej swoje wyroby na całym swiecie? :biglol:

A jak  staruszek nie potrafiący posługiwać się internetem kupi sobie Subaru to co ma zrobic zeby się dowiedziec o akcji - prosic wnuczka? Zastanów się nad tym co piszesz.

Zgodnie z oficjalnymi informacjami na temat awaryjnosci sbd i akcji naprawczych  - widaomo  tyle ze nic nie wiadomo. A kazdy przypadek awarii traktowany jest indywidualnie.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No chociażby tu.

no prosze Cie. Forum internetowe ma byc oficjalnym stanowiskiem w sprawie akcji naprawczych firmy sprzedającej swoje wyroby na całym swiecie? :biglol:

A jak  staruszek nie potrafiący posługiwać się internetem kupi sobie Subaru to co ma zrobic zeby się dowiedziec o akcji - prosic wnuczka? Zastanów się nad tym co piszesz.

Zgodnie z oficjalnymi informacjami na temat awaryjnosci sbd i akcji naprawczych  - widaomo  tyle ze nic nie wiadomo. A kazdy przypadek awarii traktowany jest indywidualnie.

 

No ale forum jest oficjalne SIP ?

To nie są opinie tylko kogoś jak Ty czy ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale forum jest oficjalne SIP ?

i co z tego? Nie jest to jasna i transparentna metoda oficjalnych informacji, bo nie każdy ma dostęp do internetu. Jest baza osób która zakupiła auta u importera i o akcji klient powinien zostac poinformowany np, poczta - jakos magazym plejady potrafia w ten sposób wysłac :)

Zgodnie z informacjami z oficjalnego forum sip każdy przypadek traktowany jest indywidualnie a zrozumiałego stanowiska w sprawie napraw nie ma. Więc nie mydlcie ludziom oczu ze oficjalne stanowisko jest na jakims  forum internetowym. To ze bezpłatnie naprawiono auto uzytkonikowi X czy Y nie oznacza że "z automatu" naprawią komuś innemu.

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ale forum jest oficjalne SIP ?

i co z tego? Nie jest to jasna i transparentna metoda oficjalnych informacji, bo nie każdy ma dostęp do internetu. Jest baza osób która zakupiła auta u importera i o akcji klient powinien zostac poinformowany np, poczta - jakos magazym plejady potrafia w ten sposób wysłac :)

Zgodnie z informacjami z oficjalnego forum sip każdy przypadek traktowany jest indywidualnie a zrozumiałego stanowiska w sprawie napraw nie ma. Więc nie mydlcie ludziom oczu ze oficjalne stanowisko jest na jakims  forum internetowym. To ze bezpłatnie naprawiono auto uzytkonikowi X czy Y nie oznacza że tak samo naprawią komuś innemu.

 

Z tego co czytałem nie odmówiono nikomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z tego co czytałem nie odmówiono nikomu.

z tego co czytałem jednemu naprawiono bezpłatnie komus innemu połowicznie bo musiał zapłacic za robocizne itp itd. Wiec zacytuje:

 

 

nie mydlcie ludziom oczu ze oficjalne stanowisko jest na jakims forum internetowym. To ze bezpłatnie naprawiono auto uzytkonikowi X czy Y nie oznacza że "z automatu" naprawią komuś innemu.

 

 

Zgodnie z informacjami z oficjalnego forum sip każdy przypadek traktowany jest indywidualnie a zrozumiałego stanowiska w sprawie napraw nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co czytałem nie odmówiono nikomu.

z tego co czytałem jednemu naprawiono bezpłatnie komus innemu połowicznie bo musiał zapłacic za robocizne itp itd. Wiec zacytuje:

 

 

nie mydlcie ludziom oczu ze oficjalne stanowisko jest na jakims forum internetowym. To ze bezpłatnie naprawiono auto uzytkonikowi X czy Y nie oznacza że "z automatu" naprawią komuś innemu.

 

 

Zgodnie z informacjami z oficjalnego forum sip każdy przypadek traktowany jest indywidualnie a zrozumiałego stanowiska w sprawie napraw nie ma

 

 

Ale ja nikomu nie mydlę - po prostu stwierdzam.

Jeżeli sie pomyliłem to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na przeglądzie i widziałem przynajmniej dwa silniki po kabum , ale oba pomaga naprawiać SIP

 

czyli nic sie nie dzieje, (bez)awaryjnosc SBD to MIT, wiec ten watek do zamkniecia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie wprowadzajcie użytkowników w błąd pisząc, że istnieje oficjalnie ogłoszona akcja naprawcza silników SBD po kabum czy też że istnieje jakiekolwiek oficjalne stanowisko w tej kwestii.

Oficjalnej akcji pewnie nie ma bo raz ze jest ich za mało a dwa, że jak widać nie każdy wybucha.

 

Jest oficjalnie ktoś komu odmówiono naprawy np.: za niejeżdżenie na przeglądy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na przeglądzie i widziałem przynajmniej dwa silniki po kabum , ale oba pomaga naprawiać SIP

 

A z jakiego roku produkcji były te silniki? Jeśli z roku 2011 lub młodsze, to nic się nie zmieniło, a jeśli starsze, to problem znany i nic nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest oficjalnie ktoś komu odmówiono naprawy np.: za niejeżdżenie na przeglądy?

Naprawy (płatnej) to raczej ASO nikomu nie odmówi. Natomiast jeżeli chodzi o partycypowanie w kosztach naprawy przez SIP to tutaj na pewno były takie przypadki, gdy odmówiono. Zresztą @@sjak o tym wspominał, tak mi się kojarzy.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest oficjalnie ktoś komu odmówiono naprawy np.: za niejeżdżenie na przeglądy?

Naprawy (płatnej) to raczej ASO nikomu nie odmówi. Natomiast jeżeli chodzi o partycypowanie w kosztach naprawy przez SIP to tutaj na pewno były takie przypadki, gdy odmówiono. Zresztą @@sjak o tym wspominał, tak mi się kojarzy.
Zgadza się. Tak było w moim przypadku. Nie miałem 2 przeglądów, przebieg 193 kkm. Ale ... był to jeden z pierwszych przypadków, nieznana była wówczas skala problemu. Zresztą w późniejszej rozmowie Dyrekcja stwierdziła, że dziś ta konkretna sprawa zostałaby oceniona wg innych kryteriów, więc nie używałbym mojego przypadku jako przesłanki czy sugestii, co SIP zrobi dzisiaj.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale ... był to jeden z pierwszych przypadków, nieznana była wówczas skala problemu. Zresztą w późniejszej rozmowie Dyrekcja stwierdziła, że dziś ta konkretna sprawa zostałaby oceniona wg innych kryteriów, więc nie używałbym mojego przypadku jako przesłanki czy sugestii, co SIP zrobi dzisiaj.
 

 

jakie by to były obecnie kryteria ?

 

są one gdzieś jasno sprecyzowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...