Jump to content

Awaryjność Boxer Diesel


Recommended Posts

Przyjeżdzają zepsute wały z rożnych roczników wiec Aso twierdzi ze nie jest to poprawione , może to zależy jeszcze od vinu i numeru partii

 

 

Tapatalk

 

A jak to sprawdzić?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie musisz. Ale będąc tutaj stosunkowo nowym użytkownikiem uszanuj proszę, ze nasze wymiany opinii często wykraczają poza markę Subaru. 

bo zapewne większość tych  subarowiczów oddało auto z uszkodzonym motorem  na diagnozę do autoryzowanego serwisu producenta /dystrybutora i dostali w prezencie shortblok nawet jeżeli jednej czy 2 piec

Hej! U mnie jest ten sam short blok i taki sam samochód. Przejechałem już na nim ok. 96 tys. km. i jest bardzo dobrze - buda ma już ponad 303 tys. km. Uważam, że najważniejsze jest, aby sprzęgło z k

Posted Images

Z tego co się dowiedziałem usterka pękającego wału korbowego została wyeliminowana, w silnikach "nowej generacji" poprawiono konsktrukcję. 

 

Co to znaczy nowej generacji?

Po czym to poznać?

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie jeździł nim barbarzyńca to przy takim przebiegu nie powinno być problemów.

 

Kupić, wyczyścić silnik, przeserwisować porządnie i... ogień na tłoki :thumbup:

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie jeździł nim barbarzyńca to przy takim przebiegu nie powinno być problemów.

 

Kupić, wyczyścić silnik, przeserwisować porządnie i... ogień na tłoki :thumbup:

Auto po tesciach.

 

Co to znaczy wyczyscic silnik?

Z nagaru?

Link to post
Share on other sites

Tak.

Ogólnie polecam regularne stosowanie płukanek, najlepiej co ok. 3 wymiany oleju. Do tego środki smarująco - czyszczące do paliwa.

 

No i (co równie ważne) nieemerycką jazdę!

Link to post
Share on other sites

Tak.

Ogólnie polecam regularne stosowanie płukanek, najlepiej co ok. 3 wymiany oleju. Do tego środki smarująco - czyszczące do paliwa.

 

No i (co równie ważne) nieemerycką jazdę!

Jakich plukanek i jakie srodki do paliwa ?

Skydd?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Na ostatnim przeglądzie zrobili mi płukankę silnika teraz zapodałem specyfik Millersa i jakoś leci

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

To są główne panewki z SBD mojego kolegi, jedna wygląda na to, że ktoś zapomniał zrobić w niej otworu i rowka. To normalne w tym modelu?

post-2386-0-79333000-1460585712_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

 

Nie ja używam Millersa do wtrysków płukankę nie robię nie oszczędzam na paliwie

 

 

Tapatalk

To znaczy jak tankuje na Shellu to jest ok?

Ja tankuje na Statoilu ,ale czy to ma znaczenie niewiem

W instrukcji stoi ze norma paliwa Statoil jest dobra ale to pewnie zmowa koncernów

Nie tankuje na Orlenie

Link to post
Share on other sites

Paliwo w Polsce i tak wszedzie pochodzi z Lotosu lub Orlenu, więc nie ma znaczenia, czy się tankuje na Lotosie czy Statoilu albo na BP czy Orlenie.

No chyba, ze ktoś ma wewnętrzne przekonanie, że paliwo z Lotosu jest lepsze niż z Orlenu lub odwrotnie, to wtedy można sobie wybierać:

http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliwa-na-zagraniczne-sieci-stacji,242960_1_0_0.html

 

Ważne chyba by unikać bezmarkowych lub supermarketowych stacji, bo tam wg badań najczęściej paliwo odbiega od norm.

Link to post
Share on other sites

Paliwo pochodzi ,ale dodatki do paliw koncerny maja inne , wiem to od osób pracujących w lotosie

 

 

Tapatalk

Edited by polak900
Link to post
Share on other sites

Jeśli odpowiada Ci jego charakterystyka i klekot to nawet nie myśl o dieslu subaru :) Jeśli natomiast nie lubisz diesli to SBD będzie idealny.

Edited by Knurek
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Outback 2009 rok (jeszcze w starej budzie) - silnik wytrzymał 187kkm. Wtedy zaczął głośniej chodzić i do tego pojawiły się metaliczne dźwięki dobiegające z silnika. Co warte zauważenia, silnik od nowości nie wymagał żadnych dolewek oleju między przeglądami. Auto trafiło do serwisu, diagnoza: panewki, po rozebraniu silnika okazało się że cały shortblock do wymiany (mikropęknięcia w bloku). Jedna z panewek głównych wyglądała tak:

post-25020-0-21546600-1469197346_thumb.jpg

Widać erozję i odwarstwienie wierzchniej warstwy, pozostałe też były w ten sposób zużyte ale nie aż tak dramatycznie.

Na szczęście samochód był od początku do końca serwisowany w ASO, toteż SIP zgodził się dostarczyć nowy wzmocniony shortblock (wyprodukowany w tym roku) plus rzeczy takie jak uszczelki itp. nieodpłatnie i musiałem jedynie ponieść koszty robocizny, w tym czyszczenie i planowanie głowic (no nie powiem, trochę kosztowała ta robocizna). Tym samym Outback dostał kolejne życie i zostanie z nami jeszcze parę ładnych lat :)

Przy okazji wymieniono DKZ (to pierwsza jego wymiana od nowości), świece żarowe i przewody od chłodzenia, które skorodowały.

Nowy silnik zrobił już swój pierwszy 1000 km (oczywiście przestrzegamy zasad docierania) i trzeba przyznać, że jeździ się przyjemniej niż wcześniej, jest dużo ciszej niż przed naprawą :)

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...