Jump to content

Awaryjność Boxer Diesel


Recommended Posts

 

Jedno mnie zastanawia: najwiecej do powiedzenia na tym Forum w kwestii awaryjnosci SBD maja wlasciciele... benzyniakow.

kolega się pytał czy w autach po 2010 roku możne przytrafić się awaria silnika , dostał odpowiedz w postaci linka z mobile de i zakładu specjalizującego się w naprawach aut marki Subaru ze w autach po 2010 tez moze sie zdarzyc ze silnik padnie. Bez żadnego hejtu na SBD itp itd. wiec nie rozumiem co Cie tak mocno zastanawia :)

Advent jest, Swieta ida, to sie czlowiek zastanawia ;)

 

 

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie musisz. Ale będąc tutaj stosunkowo nowym użytkownikiem uszanuj proszę, ze nasze wymiany opinii często wykraczają poza markę Subaru. 

bo zapewne większość tych  subarowiczów oddało auto z uszkodzonym motorem  na diagnozę do autoryzowanego serwisu producenta /dystrybutora i dostali w prezencie shortblok nawet jeżeli jednej czy 2 piec

Hej! U mnie jest ten sam short blok i taki sam samochód. Przejechałem już na nim ok. 96 tys. km. i jest bardzo dobrze - buda ma już ponad 303 tys. km. Uważam, że najważniejsze jest, aby sprzęgło z k

Posted Images

[...] mam nadzieje ze defekt wyeliminowano bo skoro FHI daje 5 letnia gwarancje na nowe diesle to musza byc pewni tego motoru albo szaleni :)

 

Albo nie rozumiem tego i się czepiam albo FHI nie jest jednak pewne skoro to nie do końca gwarancja a po prostu ubezpieczenie od kosztów napraw...

Link to post
Share on other sites

 

[...] mam nadzieje ze defekt wyeliminowano bo skoro FHI daje 5 letnia gwarancje na nowe diesle to musza byc pewni tego motoru albo szaleni :)

 

Albo nie rozumiem tego i się czepiam albo FHI nie jest jednak pewne skoro to nie do końca gwarancja a po prostu ubezpieczenie od kosztów napraw...

 

 

A jaka to dla Ciebie różnica?

Link to post
Share on other sites

 

 

[...] mam nadzieje ze defekt wyeliminowano bo skoro FHI daje 5 letnia gwarancje na nowe diesle to musza byc pewni tego motoru albo szaleni :)

 

Albo nie rozumiem tego i się czepiam albo FHI nie jest jednak pewne skoro to nie do końca gwarancja a po prostu ubezpieczenie od kosztów napraw...

 

 

A jaka to dla Ciebie różnica?

 

 

Jeśli ja gwarantuję to jestem pewien swego i stawiam na szali swoje pieniądze w przypadku napraw a jeśli oferuję ubezbieczenie to znaczy że robię ukłon w stronę klienta by nie płacił bo pewien nie jestem czy się coś rozsypie czy nie, nie ryzykuję swoimi pieniędzmi... ale dobrym samopoczuciem klienta jeśli dojdzie do dyskusji z ubezpieczycielem odnośnie kosztów.

Edited by sim_one
Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do różnych serwisów - zarównu autoryzowanych jak I nie - z zapytaniem o fabryczną wade pękającego shortbloka po jego wyminie. Mój przypadek to zakup SBD na poczattku października z wymienionym shortblockiem + osprzęt + sprzęgło. Wymiana miała miejsce w maju 2015. Auto na nowych częściach nabiło ok 5 tys km.

 

Z tego co się dowiedziałem usterka pękającego wału korbowego została wyeliminowana, w silnikach "nowej generacji" poprawiono konsktrukcję. Jak mnie zapewniono "usterka nie powinna mieć miejsca". Wiadomo, że nie ma samochodów niezniszczalnych więc gdzieś tam dopuszam do siebie czarne myśli :) Póki co jeżdzę, doceniam fajny napęd I spalanie (przesiadłem sie z bmw 3.0 benzyna które w miescie jadło mi 15litrów więc jak widzę 8,2 to włos mi dęba staje :)).

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

przesiadłem sie z bmw 3.0 benzyna które w miescie jadło mi 15litrów więc jak widzę 8,2 to włos mi dęba staje :)

Badz sprawiedliwy, osiagi tez byly inne, ze 2-3sek szybciej do 100km/h to spora roznica. W trasie takie 3.0 juz 5-7 litrow wiecej nie bedzie palilo.

Link to post
Share on other sites

 

przesiadłem sie z bmw 3.0 benzyna które w miescie jadło mi 15litrów więc jak widzę 8,2 to włos mi dęba staje :)

Badz sprawiedliwy, osiagi tez byly inne, ze 2-3sek szybciej do 100km/h to spora roznica. W trasie takie 3.0 juz 5-7 litrow wiecej nie bedzie palilo.
W trasie takie BMW pali ~11L/100km a SBD ~6-7L/100km.
Link to post
Share on other sites

Chyba jeżdżę jak emeryt bo tyle to Nam nie paliła nawet 7ka 4.4 V8 :-)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

4.2 v8 quattro pali w trasie wlasnie ok 10-12 litrow, oska 3.0 R6 to juz trzeba sie postarac o te 11 litrow w trasie

Link to post
Share on other sites

 

Chyba jeżdżę jak emeryt bo tyle to Nam nie paliła nawet 7ka 4.4 V8 :-)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

4.2 v8 quattro pali w trasie wlasnie ok 10-12 litrow, oska 3.0 R6 to juz trzeba sie postarac o te 11 litrow w trasie
To ja mam chyba jakiś problem z nogą ;)
Link to post
Share on other sites

 

Chyba jeżdżę jak emeryt bo tyle to Nam nie paliła nawet 7ka 4.4 V8 :-)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

4.2 v8 quattro pali w trasie wlasnie ok 10-12 litrow, oska 3.0 R6 to juz trzeba sie postarac o te 11 litrow w trasie
Ciekawe co piszesz bo 730d z 2004 roku palilo srednio 8/100 ;)
Link to post
Share on other sites

kolego Eustachy jak  mi padnie  Tdi naprawa wyjdzie 5k jak SDB to min. 15 widzisz różnicę

Jakby mi padł 1.8T to tez bym wydał 1/3 ceny naprawy EJ20.. I co z tego :D

Albo auta kochamy albo nie :)

Link to post
Share on other sites

1) To z tego, że dieslami jeżdżą oszczędnisie :)

2) Nawet jak wydasz nie 15 a 40 tysia na naprawę diesla subaru, to i tak nie masz gwarancji, że operacji nie trzeba będzie powtarzać.

I tu widzę sedno problemu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pytanie:

 

Wchodzę sobie na: http://www.motodiesel.pl/silniki.html i zdziwiłem się trochę, iż nie ma SBD.

Może warto by było skontaktować się z redakcją portalu i podesłać im dane odnośnie ww. silnika?

 

Znam osoby, które przy zakupie auta czytało i kierowało się opiniami z ww. portalu, o ile można go w pełni uznać za obiektywny i niezależny serwis internetowy.

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Pytanie:

 

Wchodzę sobie na: http://www.motodiesel.pl/silniki.html i zdziwiłem się trochę, iż nie ma SBD.

Może warto by było skontaktować się z redakcją portalu i podesłać im dane odnośnie ww. silnika?

 

Znam osoby, które przy zakupie auta czytało i kierowało się opiniami z ww. portalu, o ile można go w pełni uznać za obiektywny i niezależny serwis internetowy.

 

pozdrawiam

 

 

Tak samo jak nie ma silników ferrari.

A czym miałby świadczyć ten ranking i podobne na tej stronie?

Link to post
Share on other sites

 

Tak samo jak nie ma silników ferrari.

 

To Ferrari robi Diesela ? ;)

 

 

Na tej stronie są różne rankingi.

Wyobraź sobie, że w ankiecie bierze udział tylko 100 internautów, więc musi kogoś na liście zabraknąć :biglol:

Jak by to było jakimś powszechnym badaniem, to rozumiem.

Kiedyś widziałem taki ranking, że najmniej awaryjnym autem był CHRYSLER a na drugim ALFA. Na piątym pamiętam, że był SEAT

Link to post
Share on other sites

A to nie był ranking najbardziej awaryjnych? ;)

 

Pewnie nikt z tej setki kierowców pytanych, nigdy nie miał subaru. Może tak samo jak nigdy nie miał TUAREGA dziesla. :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Panowie, czyli po 2010 poprawion?

Mam do kupienia 2011 [chyba produkcja] wypust 2012.

Od kiedy w 2010 są ezpieczne?

Od jakiegoś nr VIN ?

Po czym to poznać?

Link to post
Share on other sites

Przyjeżdzają zepsute wały z rożnych roczników wiec Aso twierdzi ze nie jest to poprawione , może to zależy jeszcze od vinu i numeru partii

 

 

Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...