Jump to content

Awaryjność Boxer Diesel


Recommended Posts

 

 

"Po gwarancji Pan dalej jeździ do ASO, bo te silniki czasami padają i naprawa kosztuje 40 tysi, ale jak będzie komplet wpisów to importer trochę ulzy"

 

naprawa kosztuje 20 tyś. a jak są przeglądy w ASO to może nic nie kosztować. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie musisz. Ale będąc tutaj stosunkowo nowym użytkownikiem uszanuj proszę, ze nasze wymiany opinii często wykraczają poza markę Subaru. 

Owszem sa to proste czynnosci za ktore trzeba tam placic troche wiecej niz na wolnym rynku. Prawda jest ze taka ze to importer ustalil te zasady bo mogl:)Rownie dobrze mogl sie wypiac na wszystki

Hej! U mnie jest ten sam short blok i taki sam samochód. Przejechałem już na nim ok. 96 tys. km. i jest bardzo dobrze - buda ma już ponad 303 tys. km. Uważam, że najważniejsze jest, aby sprzęgło z k

Posted Images

Ile kosztuje short block w ASO - obecnie?

 

 

co innego zakup short blocka a co innego "remont" na koszt SIP.

Sam short block to pewnie ok. 25-30k pln. Tyle przynajmniej kosztował jakiś czas temu 2.5 N./A.. No ale to są tylko moje gdybania.

Link to post
Share on other sites

Przy takiej cenie części, to shortblock + uszczelki + robocizna głowic + płyny ustrojowe + wyjęcie i włożenie silnika + złożenie tego do kupy + sprawy oczywiste jak  dwumasa/sprzegło + pewnie coś w rozrządzie to będzie na 100% 30tys bez udziału SIP.

 

 

a jak są przeglądy w ASO to może nic nie kosztować.

Ja pisze o sytuacji gdy SIP nie partycypuje, bo klient nie ASO-wy choćby z prostej przyczyny ze kupił auto uzywane, czy do najbliższego rozsadnego serwisu ma 200-300 kilometrów i najzwyczajniej nie chce  tyle jeździć jak już nie musi po gwadrancji. Nawet jak kupował sam nowy w salonie to nikt tak jak pisałem - tylko niespełna rozumu sprzedawca by go uprzedził że czasami w tych silnikach wał się urywa i wie Pan, lepiej jeździć do ASO to może będzie to kosztować 10 tyś a nie 30 tyś. Ludzi których to spotkało jest na pewno sporo i ma to odzwierciedlenie w cenach  aut na rynku wtórnym. W tej chwili osoba z którą mam biznesowy kontakt niemalże codziennie sprzedaje Forka diesla z 2010 roku. W piątek jak rozmawialiśmy to mówił ze przez tydzień było 5 telefonów z czego 3 osoby pytały czy już miał wymieniany silnik, bo wie Pan tam sie wały urywają.

Link to post
Share on other sites

Shortblock w ASO 12. tys.PLN

Tylko, że to dopiero początek wydatków. W najgorszym przypadku może być tak jak u mnie, że nawet głowice nadawały się do śmieci

Link to post
Share on other sites

Nie sledze dokladnie wątku a wlasnie kolege spotkala ta przygoda po przebiegu ok 100-120kkm, nalezy do tych szczesliwcow ktorym uznano gwarancje (chociaz pare zeta "przy okazji mania silnika na wierzchu" tez kosztowalo) ale mnie nurtuje inne sprawa.

 

Czy w trakcie tej naprawy (wymiana shortblock'u) dostaje sie jakis upgrade konstrukcyjny czy dokladnie takie samo g... jak oryginalnie? Tzn wspomniany znajomy ma teraz samochod na kolejne 100kkm czy troche dluzej. zasadne pytanie bo drugi raz juz podejrzewam jna gwarancji nie bedzie;)

 

 

 

Oswieci mnie ktos, pls?

Edited by JanekS
Link to post
Share on other sites

To obawiam się, że dostanie dokładnie to samo. Z tego co zewsząd słychać, silniki z tego roku były już bezawaryjne i żadnych poprawek nie wprowadzano.

Link to post
Share on other sites

uhmmm, rzeczony sie okazal ewidentnie bezawaryjny:) to troche slabo, diesla sie raczej nie kupuje na male przebiegi..

 

a to jeszcze kolejne pytanie (sorrki jesli powtorzone gdzies z watku ale na szybko nie znalazlem) - obijaly mi sie o uszy jakies domniemane pierwotne przyczyny awarii (a to wtryski, a to sprzeglo ale nigdy nie mialem potrzeby zaglebiac sie w temat), czy w zwiazku z nimi sa jakies wiarygodne wskazowki co robic/na co uwazac zeby zmniejszyc szanse na kabum? 

Link to post
Share on other sites

Nie meczyc silnika obciążeniem na niskich obrotach, sprawdzac korekty wtryskow w calym zakresie obrotow pod obciazeniem, dodawac rekomendowane srodki czyszczace do wtryskow, nie palowac na zimnym, zmieniac olej co 10kkm i dbac o jego stan.

Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie - ale obawiam się, że wszystkie niezawodne porady można włożyć do jednego wora z innymi urban legends ;)

Link to post
Share on other sites

Oczywiście to sa rady do ktorych nalezy sie stosowac przy kazdym silniku... Ja po obejrzeniu juz kilku rozwalonych sbd dochodze do wniosku ze tam jest skopana konstrukcja bloku i uklad smarowania, ale to moje przypuszczenia tylko.

Link to post
Share on other sites

 

 co robic/na co uwazac zeby zmniejszyc szanse na kabum

Kaboom (breakfast cereal) - płatki śniegowe. 

Znaczy ....o co Ciebie chodzi?

 

Widać, żeś Pingwinów z Madagaskaru nie oglądał :D.

Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie - ale obawiam się, że wszystkie niezawodne porady można włożyć do jednego wora z innymi urban legends ;)

 

Czy ja wiem? Ryzyka porażki nie wyeliminuje się w 100% ale można je istotnie zmniejszyć. To co napisał @slavok jest celowe ;)

Link to post
Share on other sites

 

Dobre pytanie - ale obawiam się, że wszystkie niezawodne porady można włożyć do jednego wora z innymi urban legends ;)

 

Czy ja wiem? Ryzyka porażki nie wyeliminuje się w 100% ale można je istotnie zmniejszyć. To co napisał @slavok jest celowe ;)

 

A ja to widzę inaczej - jeśli dany egzemplarz ma się rozlecieć, to się rozleci. A od eksploatacji będzie zależało, czy stanie się to po 20 czy 200 kkm :)

Link to post
Share on other sites

 

 

 co robic/na co uwazac zeby zmniejszyc szanse na kabum

Kaboom (breakfast cereal) - płatki śniegowe. 

Znaczy ....o co Ciebie chodzi?

 

Widać, żeś Pingwinów z Madagaskaru nie oglądał :D.

 

Dwie mi wczoraj przebiegły drogę (tfu) ale nie wiem czy były z Madagaskaru?

Link to post
Share on other sites

 

co robic/na co uwazac zeby zmniejszyc szanse na kabum?

Może nie jeździć ? :P

 

Odpada. Samochód nieużywany podobno psuje się szybciej. Więc wejdziesz pewnego dnia do garażu i korbowody znajdziesz pod pojazdem :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...