Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, polak900 napisał:

Jak kupowałem Diesla to od razu miałem naszykowane dodatkowo 30k na naprawę !
Byłem tego świadomy i chciałem mieć takie auto
Całe szczęście nie musiałem tego wydawać !
Moje Subaru dostało nowy silnik od Aso w geście handlowym , wymiana była profilaktyczna na zalecenie mechanika Aso Subaru, który doradził mi przy przeglądzie , że warto to zrobić przy tym przebiegu

Czy ja dobrze rozumiem, profilaktycznie wymienić silnik ? opony to zakładasz dwie na jedną oś też profilaktycznie, powietrza w koła też dajesz dwa razy więcej ? przecież to są jaja. Trzeba naprawdę nie szanować pieniędzy i własnej pracy żeby kupować cos co nie ma sensu i jest tylko kosztem a każdy wyjazd z domu to loteria czy dojadę do pracy, na wczasy czy na narty. Ale trzeba mieć silną psychikę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, antikos napisał:

Trzeba naprawdę nie szanować pieniędzy i własnej pracy żeby kupować cos co nie ma sensu i jest tylko kosztem a każdy wyjazd z domu to loteria czy dojadę do pracy, na wczasy czy na narty. Ale trzeba mieć silną psychikę. 

Mocne słowa jak na posiadacza WRXa i Subaru używanego w ogóle. XD

Edytowane przez Hookie
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem, profilaktycznie wymienić silnik ? opony to zakładasz dwie na jedną oś też profilaktycznie, powietrza w koła też dajesz dwa razy więcej ? przecież to są jaja. Trzeba naprawdę nie szanować pieniędzy i własnej pracy żeby kupować cos co nie ma sensu i jest tylko kosztem a każdy wyjazd z domu to loteria czy dojadę do pracy, na wczasy czy na narty. Ale trzeba mieć silną psychikę. 

Tylko ja nic nie płaciłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponownie uchylam się nad pytaniem.

Czy ktoś wie jak sytuacja wygląda w silnikach produkowanych po 2012r. z ,,polepszonym short blockiem"? Czy wada też występowała? Patrząc na modele w rocznikach 2013-2017 nie natrafiłem na egzemplarz z uszkodzonym silnikiem. Co prawda mam auto z 2012r. jednak z jak wynika z numeru części short-blocku jest to model produkowany od 2012r. w górę czyli najnowszy. Do dziś nie rozwiązałem problemu z silnikiem. Silnik odpala ale nie wchodzi na obroty, pracuje nie równo jednak nie słychać żadnych objawów uszkodzenia korbowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam prawie 250 tys przebiegu, a zdarzyło się holować wv transportera, toyotę proace i inne lżejsze auta fakt że nie do Chorwacji ale w śniegu i pod górkę żeby biedne mogły wyjechać i powiem tak moim zdaniem podstawa to dobry serwis i wsiadasz do samochodu i nie ma zmartwień ja przynajmniej już nie mam od kiedy samochód trafił do Dzierżoniowa bolesne było tylko pierwsze spotkanie czyli wyprostowanie wszelkich uchybień i zaniedbań z poprzednich serwisów a mam chyba najbardziej awaryjnego diesla bo my 2009 i wiem że pewnie niedługo DPF padnie bo totalnie zmienił się styl jazdy z niemieckiej autostrady na polskie góry ale póki jeździ to sprawdza się idealnie. Brakuje tylko reduktora ale jak diesel już nie będzie jeździł to szukam 2.0 benzyny a jakby ktoś chciał wymienić benzynę co nie jedzie na klekota co wybucha to chętnie, wszystkie przeglądy w ASO silnik jeszcze pierwszy i pewnie padnie cala reszta a silnik zostanie, bo wtryski już nowe, sprzęgło i dwumas nawet 2x zawieszenie całe zrobione o pierdolach nie wspominam doszedłem do takiego momentu że w samochód poszło tyle żetonów że nie opłaca się go sprzedawać i każda kolejna naprawa to pierdoła przy tym co już zostało zrobione jedyna rzecz która może mnie oderwać od sbd to wybuch wiadomej części :D ale generalnie jestem szczęśliwym użytkownikiem, przynajmniej od kiedy nie śledzę z takim zamiłowaniem forum i nie odliczam kilometrów do śmierci :))

 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, AdaSch napisał:

czy da się poznać ten ostatni poprawiony shortnlock? ja mam 2015+ podobno bardzo poprawiony ale jak to potwierdzić? stary padł przy 145kkm nowy ma już 150kkm

"hello! from engine block : U354721 means first block and oem block, number with E 354721 or 354721E means it was changed yes"

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dirkdiggler napisał:

 

Oczywiście. Samochody bez użytkowników są całkiem bezawaryjne.

Taka złota myśl która powinna wisieć w każdym serwisie ;):))))))))) obecnie największy problem motoryzacji to to że klient cham wsiada i jeździ codziennie a powinien tylko w niedzielę do kościoła. Chyba napiszę do reiskiego w Bydgoszczy może powieszą taki piękny baner nad wejściem do swojego multisalonu. 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.12.2021 o 12:59, ManoLEE napisał:

2015 to już nowszy short block, choć i takie widuje się padnięte, ostatnio był na otomoto XV 2016 z zabitym motorem, może wina użytkownika... 

znalazłem go przez przypadek . Rok produkcji 2016 padnięty silnik. 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-xv-4x4-2-0d-boxer-lift-sprowadzony-z-francji-uszkodzony-silnik-okazja-ID6Ee7G7.html?

 

Z drugiej strony naprawiasz robisz program na okolice 180 koni i 430 Nm i masz ciekawe auto które "jedzie" ...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem go przez przypadek . Rok produkcji 2016 padnięty silnik. 
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-xv-4x4-2-0d-boxer-lift-sprowadzony-z-francji-uszkodzony-silnik-okazja-ID6Ee7G7.html?
 
Z drugiej strony naprawiasz robisz program na okolice 180 koni i 430 Nm i masz ciekawe auto które "jedzie" ...

Chora cena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzień dobry, witajcie :) 

Nie mogłem znaleźć powitalnego wątku więc witam WAS tutaj :)

Zauroczyłem się marką Subaru. Outback oferuje i bezpieczeństwo i taką ilość miejsca, że mój 3 letni syn (podróżujący w foteliku) oraz długonoga partnerka, nie będą mi się uskarżać na brak wygody podróżowania.

Uptrzyłem sobie Outback'a z 2013 roku z pancernym silnikiem diesla 2.0d (150KM).

Mam spory dylemat bo samochód bardzo mi się podoba (i jest na moją kieszeń: 45 tys. zł) niemniej 2 dni spędzone na weekendowym wertowaniu forum i zaczytywanie się na temat żywotności diesla, skłania mnie do tego by poprosic WAS o opinię, bo decyzję podejmę ja :)

Obiekt "westchnień" jak już wspomniałem to Subaru Outback z 2013 roku z przebiegiem 160.000km, automatyczną skrzynią biegów, skórzaną tapicerką, szyberdachem i nawigacją. Samochód z polskiego salonu, serwisowany w ASO (potwierdzone wpisami w książce). Auto nie miało jeszcze wymienianego "shotrbloku". 12 m-cy rękojmi oraz możliwość wymiany shortbloku w ramach "gestu sprzedawcy" pod warunkiem zachowania ciągłości serwisu u sprzedającego.

Czy warto w Waszej opinii zainteresować się takim egzemplarzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kronoshian napisał:

Dzień dobry, witajcie :) 

Nie mogłem znaleźć powitalnego wątku więc witam WAS tutaj :)

Zauroczyłem się marką Subaru. Outback oferuje i bezpieczeństwo i taką ilość miejsca, że mój 3 letni syn (podróżujący w foteliku) oraz długonoga partnerka, nie będą mi się uskarżać na brak wygody podróżowania.

Uptrzyłem sobie Outback'a z 2013 roku z pancernym silnikiem diesla 2.0d (150KM).

Mam spory dylemat bo samochód bardzo mi się podoba (i jest na moją kieszeń: 45 tys. zł) niemniej 2 dni spędzone na weekendowym wertowaniu forum i zaczytywanie się na temat żywotności diesla, skłania mnie do tego by poprosic WAS o opinię, bo decyzję podejmę ja :)

Obiekt "westchnień" jak już wspomniałem to Subaru Outback z 2013 roku z przebiegiem 160.000km, automatyczną skrzynią biegów, skórzaną tapicerką, szyberdachem i nawigacją. Samochód z polskiego salonu, serwisowany w ASO (potwierdzone wpisami w książce). Auto nie miało jeszcze wymienianego "shotrbloku". 12 m-cy rękojmi oraz możliwość wymiany shortbloku w ramach "gestu sprzedawcy" pod warunkiem zachowania ciągłości serwisu u sprzedającego.

Czy warto w Waszej opinii zainteresować się takim egzemplarzem?

 

1. Daj zdjęcia partnerki

2. Daj sobie spokój z dieselem - przynajmnie w FHI

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kronoshian napisał:

Ad.2. Jak odszyfrować skrót FHI?

 

Fuji Heavy Industries, właściciel marki Subaru. Część udziałów w FHI posiada Toyota: https://www.toyota-wiki.com/wiki/Fuji_Heavy_Industries

Edytowane przez Kytutr
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kronoshian napisał:

Ad.1. Czekam na zgodę dot. publikacji wizerunku :)

Ad.2. Jak odszyfrować skrót FHI?

Ad.3. Czy w przywołanym budżecie jest szansa znalezienia czegoś wartego uwagi?

 

 

ad. 3 - kup to:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BartD napisał:

 

Finalnie jak najgorsze

nie będę rozdrapywał ran, gdyż sam obecnie jestem po regeneracji kompletu wtrysków w focusie 1,6tdci i choć wydatek bolesny (2,1k) to chyba nie wszystko jest ok (na postoju - czerwone światło, spalanie na biegu jałowym przyrasta mi z 7 do 9 litra, postój trwa 90s, po ruszeniu spalanie spada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...