Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach przerwy z Subem, w tym roku chcę sprowadzić z zagranicy jakiegoś klepoka. Wybór padł na Legacy kombi V. Od którego roku SBD jest już poprawiony i wolny od wad (blok, wał, panewki)? Pytam dlatego, ponieważ ten model można kupić zarówno z 2009r jak i np. 2012r. Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku latach przerwy z Subem, w tym roku chcę sprowadzić z zagranicy jakiegoś klepoka. Wybór padł na Legacy kombi V. Od którego roku SBD jest już poprawiony i wolny od wad (blok, wał, panewki)? Pytam dlatego, ponieważ ten model można kupić zarówno z 2009r jak i np. 2012r. Z góry dzięki za odpowiedź.

To już lepiej 2012, tam raczej minimalne szanse na padniecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Masz duszę hazardzisty ;)

E tam od razu. Przeniosłem się kilka lat temu na wiochę i pracuję w rolnictwie, więc mam też możliwość tankowania po kosztach;)

Musi być Diesel, a że żona chce Subaru z powrotem(teraz pomyka C5 HDi), to wybór padł na legasia V generacji. Czyli tylko 2012, 2011 już nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Markus napisał:

Po kilku latach przerwy z Subem, w tym roku chcę sprowadzić z zagranicy jakiegoś klepoka. Wybór padł na Legacy kombi V. Od którego roku SBD jest już poprawiony i wolny od wad (blok, wał, panewki)? Pytam dlatego, ponieważ ten model można kupić zarówno z 2009r jak i np. 2012r. Z góry dzięki za odpowiedź.

Im nowszy tym lepszy ale podobno 2012 w górę już są ok.

Najlepiej poszukać od pierwszego właściciela z polskiego salonu i z kompletną historią w ASO to wtedy jakby co masz duże szanse na pomoc od importera a wbrew pozorom pojawiają się takie przypadki na rynku używanych w bardzo sensownych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michał W. napisał:

Im nowszy tym lepszy ale podobno 2012 w górę już są ok.

Najlepiej poszukać od pierwszego właściciela z polskiego salonu i z kompletną historią w ASO to wtedy jakby co masz duże szanse na pomoc od importera a wbrew pozorom pojawiają się takie przypadki na rynku używanych w bardzo sensownych cenach.

Czyli będę mierzył w rok 2012+. O to mnie chodziło, dzięki Pany.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Markus napisał:

E tam od razu. Przeniosłem się kilka lat temu na wiochę i pracuję w rolnictwie, więc mam też możliwość tankowania po kosztach;)

Musi być Diesel, a że żona chce Subaru z powrotem(teraz pomyka C5 HDi), to wybór padł na legasia V generacji. Czyli tylko 2012, 2011 już nie?

Mnie bardziej chodziło nie tyle o diesla - bo ten Subaru był naprawdę OK, ale o chęć zaniżania rocznika i zbliżania się do granicy gdzie awaryjność mocno szła w górę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Mnie bardziej chodziło nie tyle o diesla - bo ten Subaru był naprawdę OK, ale o chęć zaniżania rocznika i zbliżania się do granicy gdzie awaryjność mocno szła w górę ;)

Zrozumiałem, że 2011 i starsze, to ryzyk-fizyk i 2012 pewniejsze. Gdzieś czytałem, że już od 2010r. były SBD poprawione, ale wolałem wejść na TheForum, na którym byłem ostatnio kilka lat temu:blink: i zaczerpnąć wiedzy. Teraz już wiem:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Markus napisał:

E tam od razu. Przeniosłem się kilka lat temu na wiochę i pracuję w rolnictwie, więc mam też możliwość tankowania po kosztach;)

Musi być Diesel, a że żona chce Subaru z powrotem(teraz pomyka C5 HDi), to wybór padł na legasia V generacji. Czyli tylko 2012, 2011 już nie?

Nie wiem jaki olej napędowy jest używany w rolnictwie ale do SBD zalecany jest ten bez lub z mniejszą dawką biopaliw bo wtryskiwacze się zatykają i koszty rosną zamiast oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki olej napędowy jest używany w rolnictwie ale do SBD zalecany jest ten bez lub z mniejszą dawką biopaliw bo wtryskiwacze się zatykają i koszty rosną zamiast oszczędności.
Nowoczesne ciągniki nie lubią gorszego paliwa. Tak jak samochody

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, ale ile gospodarstw rolnych używa nowoczesnych ciągników? 
Zależy od gospodarstwa :mrgreen:
Tak jak z autami w leasingu. Są tacy co po gwarancji wymieniają na nowy model, są tacy co wykupują i eksploatują aż coś drogiego nie klęknie. I są tacy co jeżdżą 20 letnimi używkami.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo rolnicze, to normalna effecta ON z rafinerii Trzebinia tyle tylko, że tankuję ją bez podatku. Co do ciągników, to są to nowoczesne DEUTZ-FAHR, tydzień temu szef kupił nowego z common railem(obecnie już z dpf), tyle tylko, że w wersji sadowniczej(małe). Co prawda jest jeszcze stary Ferguson, 360-3P i Zetor, ale już raczej jako pamiątka. 

Edytowane przez Markus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Pewnie tak, ale ile gospodarstw rolnych używa nowoczesnych ciągników? 

 Warto przejechac się "na wieś" i zobaczyć jak to teraz wygląda . Obecnie polscy rolnicy to biznesmeni i parki maszynowe potrafią mieć na prawdziwym wypasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Markus napisał:

Czyli wygląda z tego, że Legacy z 2011r. również ma silnik pozbawiony wad i śmiało można kupować?

Zbyt optymistyczne podejście. :)

Bezpieczniej to proponuje myśleć o SBD, że jednak jest to bomba z opóźnionym zapłonem i może strzelić każdy rocznik produkcji w najmniej fortunnym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Michał W. napisał:

Zbyt optymistyczne podejście. :)

Bezpieczniej to proponuje myśleć o SBD, że jednak jest to bomba z opóźnionym zapłonem i może strzelić każdy rocznik produkcji w najmniej fortunnym momencie.

No to już nic nie rozumiem w takim razie. Oznaczenia short-blocków "E"- poprawiony. "U"- stary i w każdej chwili poleci podpora, a się okazuje, że jest jak w N47 od BMW- Niby rozrząd poprawiony, ale...niezupełnie:blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Michał W. napisał:

Zbyt optymistyczne podejście. :)

Bezpieczniej to proponuje myśleć o SBD, że jednak jest to bomba z opóźnionym zapłonem i może strzelić każdy rocznik produkcji w najmniej fortunnym momencie.

e to tak jak w h6 i ej25 UPG :biglol:. Ale koszta trochę inne B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku latach przerwy z Subem, w tym roku chcę sprowadzić z zagranicy jakiegoś klepoka. Wybór padł na Legacy kombi V. Od którego roku SBD jest już poprawiony i wolny od wad (blok, wał, panewki)? Pytam dlatego, ponieważ ten model można kupić zarówno z 2009r jak i np. 2012r. Z góry dzięki za odpowiedź.
Najlepiej od wprowadzenia skrzyni CVT, ale to już 2014 rok i wyżej.

Pozdrawiam serdecznie
PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Perun napisał:

Najlepiej od wprowadzenia skrzyni CVT, ale to już 2014 rok i wyżej.

Pozdrawiam serdecznie
PP
 

Budżet nie puści. Na Legacy lub ewentualnie Forka z lat 2010-2013max. Trzeba będzie w takim razie podczas oględzin każdemu pokrywę zdejmować i patrzeć co na nalepce jest:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ManoLEE napisał:

Kup 2013, bądź starszy, ale po wymianie shortblocka. Przy zakupie najlepiej zajedź do serwisu Subaru, niech sprawdzą w jakiej kondycji są wtryski, dpf, dwumasa i sprzęgło. 

Na 100% pojadę po samochód za Odrę, ponieważ od jakichś 20 lat zawsze kupuję tam używki. Zależy mi na samochodzie z ori motorem no chyba, że będę miał info, że ww. model, który chcę kupić ma silnik wymieniony. Co do sprzęgła, wtrysków itp. nie ma to dla mnie większego znaczenia, wszak są to materiały eksploatacyjne, które z racji wieku/przebiegu mają prawo być do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 13:53, Michał W. napisał:

Pewnie tak, ale ile gospodarstw rolnych używa nowoczesnych ciągników? 

Oj zdziwiłbyś się. Mój brat kupuje napęd B0 (bez biokomponentów), 2500l na miesiąc bo 5xJD + ładowarka Manitou trochę złopią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...