Jump to content

Awaryjność Boxer Diesel


Recommended Posts

5 godzin temu, Mdisaster napisał:

To mnie sprowadziliscie na ziemię. 2.5 słabo jedzie, 3.6 za drogie... Jak żyć panie premierze ?

brać skode

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie musisz. Ale będąc tutaj stosunkowo nowym użytkownikiem uszanuj proszę, ze nasze wymiany opinii często wykraczają poza markę Subaru. 

bo zapewne większość tych  subarowiczów oddało auto z uszkodzonym motorem  na diagnozę do autoryzowanego serwisu producenta /dystrybutora i dostali w prezencie shortblok nawet jeżeli jednej czy 2 piec

Owszem sa to proste czynnosci za ktore trzeba tam placic troche wiecej niz na wolnym rynku. Prawda jest ze taka ze to importer ustalil te zasady bo mogl:)Rownie dobrze mogl sie wypiac na wszystki

Posted Images

20 godzin temu, Mdisaster napisał:

To mnie sprowadziliscie na ziemię. 2.5 słabo jedzie, 3.6 za drogie... Jak żyć panie premierze ?

przestać wydziwiac i przejechać się 2,5i zamiast słuchać się forumowych maruderów którzy nawet tym autem pewnie nie jeździli. Demon prędkości to to nie jest, bolid do ścigania się spod świateł również ale do sprawnego przemieszczania się i wyprzedzania na trasie pojazdów jadących 80-100km spokojnie wystarcza.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Po wymianie shortblocka za 25 tysięcy złotych i przejechaniu 1500 km, w aucie pojawiły się wibracje. Samochód na jałowym biegu trzęsie się na boki. Mam dość tego tematu serdecznie. Zadzwoniłem do Olsztyna z Gdańska, to Pan powiedział mi, że muszę do nich podjechać (170 km),bo na odległość nic nie powie. Zasugerował, ze może wtryski się programują... Ręce mi opadają. Nie dokręcili czegoś? Jak myślicie? Wibracje ustają po przekroczeniu 1000 obrotów, czyli jak ruszam.

Link to post
Share on other sites
Po wymianie shortblocka za 25 tysięcy złotych i przejechaniu 1500 km, w aucie pojawiły się wibracje. Samochód na jałowym biegu trzęsie się na boki. Mam dość tego tematu serdecznie. Zadzwoniłem do Olsztyna z Gdańska, to Pan powiedział mi, że muszę do nich podjechać (170 km),bo na odległość nic nie powie. Zasugerował, ze może wtryski się programują... Ręce mi opadają. Nie dokręcili czegoś? Jak myślicie? Wibracje ustają po przekroczeniu 1000 obrotów, czyli jak ruszam.

Dwumasa?
Link to post
Share on other sites
Po wymianie shortblocka za 25 tysięcy złotych i przejechaniu 1500 km, w aucie pojawiły się wibracje. Samochód na jałowym biegu trzęsie się na boki. Mam dość tego tematu serdecznie. Zadzwoniłem do Olsztyna z Gdańska, to Pan powiedział mi, że muszę do nich podjechać (170 km),bo na odległość nic nie powie. Zasugerował, ze może wtryski się programują... Ręce mi opadają. Nie dokręcili czegoś? Jak myślicie? Wibracje ustają po przekroczeniu 1000 obrotów, czyli jak ruszam.
Wtryski, kalibrują się na 99%. Przeczekaj aż skończą - około 1 minuta.

Pozdrawiam serdecznie
PP

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, ManoLEE napisał:

Też obstawiał bym kalibrację daj mu się wytrząść i powinno być ok.

 

 

jeszcze dodalbym mocna chemie do paliwa np. liqui moly czy motul zeby wyczyscic wtryskiwacze

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, FOR CVT napisał:

 

 

jeszcze dodalbym mocna chemie do paliwa np. liqui moly czy motul zeby wyczyscic wtryskiwacze

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

lub zrobić czyszczenie w serwisie. Mają/powinni mieć dedykowaną "maszynkę" wpinaną w linię paliwową i dedykowaną chemię. Dziwne, że wypuścili auto po "wymianie" silnika bez sprawdzenia wtrysków.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Adam12 napisał:

lub zrobić czyszczenie w serwisie. Mają/powinni mieć dedykowaną "maszynkę" wpinaną w linię paliwową i dedykowaną chemię. Dziwne, że wypuścili auto po "wymianie" silnika bez sprawdzenia wtrysków.

Dokładnie. Robiłem takie czyszczenie profilaktycznie przy przebiegu około 100 tyś. w moim Outbacku SBD pare lat temu we Wrocławiu (ASO).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki Koledzy - Wasza diagnoza pokrywa się z przypuszczeniami mojego mechanika z Sopotu. Zalecił płyn do paliwa w celu oczyszczenia wtrysków.

Ciekawe jest to, że przez 3 tyg. w ogóle się nie trząsł, teraz zaczął, co jest szczególnie wkurzające jak stoję na czerwonym świetle - trzęsie na boki. Mam nadzieję, że ten płyn pomoże. 

Link to post
Share on other sites
Dzięki Koledzy - Wasza diagnoza pokrywa się z przypuszczeniami mojego mechanika z Sopotu. Zalecił płyn do paliwa w celu oczyszczenia wtrysków.
Ciekawe jest to, że przez 3 tyg. w ogóle się nie trząsł, teraz zaczął, co jest szczególnie wkurzające jak stoję na czerwonym świetle - trzęsie na boki. Mam nadzieję, że ten płyn pomoże. 
To nic strasznego. Proces jest normalny, zaprogramowany fabrycznie, a odstępy zależne od stylu i okoliczności jazdy - można się przyzwyczaić. Najlepiej gdy mu na to pozwolić, jeśli okoliczności są dogodne.

Pozdrawiam serdecznie
PP

Link to post
Share on other sites

Pewnie w serwisie wszystko było ok, po rozgrzaniu daj mu skalibrować wtryski na postoju, zabierz na trasę 2500 obrotów przez większy odcinek drogi, jak już wyjeździsz cały zbiornik powinno być ok. Polecam też tankowanie na markowych stacjach i co któreś tankowanie dolewanie czyścika 5-7tys.

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Michał Gdańsk napisał:

Dziś po odpaleniu przy +8 stopniach C trochę się trząsł, ale nie tak jak wcześniej. Rozumiem, ze proces oczyszczania tych wtrysków trochę musi trwać. Swoją drogą, dlaczego nie zrobili tego w serwisie - nie wiem.

Cześć!

Nie wiem, jaki płyn Ci zalecili. Jakbyś przekopał forum, znalazłbyś potwierdzone w działaniu specyfiki:

- Amsoil

- Archoil

- Tunap

- BG

 

W moim SBD procedura czyszczenia układu wtryskowego trwała 3 pełne zbiorniki paliwa na zmianę ze zbiornikami "czystego" paliwa. Na koniec serwisowa kalibracja wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej.

 

Od tamtego czasu kultura pracy bez porównania.

 

Pozdrowienia!

Luke

Link to post
Share on other sites

A ja od siebie dodam, że porządne serwisy robiły czyszczenie wtrysków co każdą wymianę oleju.

Silnik specjalnej troski :)

 

@Luke Skywalker A my, mimo upływu lat cały czas wątki o SBD czytamy... chyba sobie znowu takie Subaru kupię... to była frajda w zgłębianiu tajemnic tego silnika.

Link to post
Share on other sites

Ja też żałuję.  :)

Jak przypomnę sobie niezapomniane przeżycia z nowym OBK MY10 SBD to żałuję że przesiadłem się do innego "środka przemieszczania". Mimo, że też 2.0D ale jakość od dwóch lat i 70k km nic nie chce się zepsuć. Sprzęgło nie szarpie w wilgotne poranki, wtryski nie klekoczą, silnik odpala za każdym naciśnięciem guzika.  Nuda jak cholera :)

 

Link to post
Share on other sites

Żeby nie było - ja swojego sprzedałem jak miał 8 lat i przejechane chyba ponad 130 tysięcy. Przez ten czas pamiętam tylko pękniętą rurę intercoolera i świece żarowe. Byłem bardzo zadowolony z auta... oprócz uzyskanej ceny przy sprzedaży :(

Niestety utrata wartości kosmiczna...

 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Adam12 napisał:

Jak przypomnę sobie niezapomniane przeżycia z nowym OBK MY10 SBD to żałuję że przesiadłem się do innego "środka przemieszczania". Mimo, że też 2.0D ale jakość od dwóch lat i 70k km nic nie chce się zepsuć. Sprzęgło nie szarpie w wilgotne poranki, wtryski nie klekoczą,


Jesteś twardziel. Moje doświadczenia z MY12 do dzisiaj skutecznie wyleczyły mnie z sympatii do diesla. 
Szczególnie ten pierwszy objaw dał mi się mocno we znaki. Do tego często zaklejające się wtryski, dziwne poszarpywania i niespodziewane utraty mocy.

SBD jeździł super jak nie miał focha. Ten niestety zdarzał mu się często i wtedy strasznie irytował.

Jak się do tego doda bezradnoś ASO -  nie ma czego żałować.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...