Karas Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 (edytowane) 20 godzin temu, olo11 napisał: Zgadzam się z Tobą,pisałem o takim stylu jazdy z manualną skrzynią.W H6 CVT obserwuję dokładnie to samo przy niskich prędkościach. dlaczego uważasz że silnik spięty z manualną skrzynia biegów nie może śmigać na tak niskich obrotach a spięty z cvt już tak? moc i moment przy danych obrotach jest identyczny dla manuala i dla automatu. A w dieslu duży moment masz dostępny już od bardzo niskich obrotów - wystarczy sprawdzić na wykresie mocy/momentu. W XV z manualem ( 2.0i wolnossące) można jechać po prostej na obrotach rzędu 1500 budą nie telepie a wskaźnik zmiany biegów nie świeci żeby redukować poniżej 1500 już tak . Spalanie przy takiej jeździe według kompa to 5l/100. Edytowane 10 Października 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Na razie mam 500 km na nowym shortblocku zrobione. Wszystko ok, tylko jakiś dźwięk się nietypowy wydobywa - jakby ocierania, może kwestia dotarcia shortblocka do reszty mechanizmów... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 2 godziny temu, Karas napisał: dlaczego uważasz że silnik spięty z manualną skrzynia biegów nie może śmigać na tak niskich obrotach a spięty z cvt już tak? Chociażby dlatego ,że te przekładnie to "trochę" odmienne konstrukcje,robią to samo ale każda w inny sposób i tu jest cały szkopół. Nikomu nie bronię jeździć z manualną skrzynią w sposób jaki napisałeś ale moim zdaniem nie służy to silnikowi. Zapytaj madrzejszych ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Na razie mam 500 km na nowym shortblocku zrobione. Wszystko ok, tylko jakiś dźwięk się nietypowy wydobywa - jakby ocierania, może kwestia dotarcia shortblocka do reszty mechanizmów...Z tym ocieraniem to jakoś tak... nie fajnie. Ja niczego takiego nie kojarzę po wymianie. Zgłosiłbym! Pozdrawiam serdeczniePP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 13 godzin temu, olo11 napisał: Zapytaj madrzejszych ode mnie pytałem. Nie ma przeciwskazań. Dopóki elektronika nie każde zredukować można śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 1 minutę temu, Karas napisał: pytałem. Nie ma przeciwskazań. Dopóki elektronika nie każde zredukować można śmigać No i super,niech każdy robi jak mu rozum i serce podpowiada ( albo fachowcy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mdisaster Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Mam okazję kupić outbacka 2.0d, rok produkcji 2011, data pierwszej rejestracji 02.2012. przebieg 200 tys kilometrów, silnik fabryczny. Myślicie że warto pchać się w taki samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 6 godzin temu, Mdisaster napisał: Mam okazję kupić outbacka 2.0d, rok produkcji 2011, data pierwszej rejestracji 02.2012. przebieg 200 tys kilometrów, silnik fabryczny. Myślicie że warto pchać się w taki samochód? Jaki numer silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 54 minuty temu, aflinta napisał: Jaki numer silnika? Jeśli fabryczny to z literą O :-) jeśli po wymianie to z literą E -> info od gościa który je remontuje... 7 godzin temu, Mdisaster napisał: silnik fabryczny żeby sprawdzić nr silnika trzeba zdjąć osłonę z góry i pod intercoolerem da się go odczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 33 minuty temu, Nargond napisał: Jeśli fabryczny to z literą O :-) jeśli po wymianie to z literą E -> info od gościa który je remontuje... żeby sprawdzić nr silnika trzeba zdjąć osłonę z góry i pod intercoolerem da się go odczytać No ale w nowszych rocznikach chyba jest od razu fabrycznie z literą E? Musze mój sprawdzić. A u ciebie jaki jest i ktory rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 ja mam pierwszą generację EUR5 -> czyli mam pięknie przerażające O ;-) podpytam tamtego kolesia o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 A rocznik ktory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) 2010 (druga połowa) -> czyli przedliftowa buda poliftowy silnik :-) A twój @owad który rocznik i jaka skrzynia - u mnie niestety manual... Edytowane 5 Listopada 2020 przez Nargond Zadanie pytania ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Ja mialem forka 2011 ale juz nie mam i chyba nie dam rady sprawdzic jesli numer jest tylko na silniku. Teraz mam xv 2014. Tego niedlugo sprawdze. Oba manuale, takie chcialem. Chociaz z cvt byloby fajniej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mdisaster Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Właściciel, mówi że to już silnik z norma euro 5. Poza dwumasa i rura od intercoolera nie miał żadnych problemów. Po vin da się sprawdzić numer silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 odpowiedź ze EU :-) "hello! from engine block : U354721 means first block and oem block, number with E 354721 or 354721E means it was changed yes" Czyli - według niego bynajmniej U to OEM a E jest po wymianie...ale jak to jest z takimi rzeczami prawdę zna tylko producent - strzeliłem się z literami :-) 4 minuty temu, Mdisaster napisał: Poza dwumasa i rura od intercoolera nie wróżę z fusów nie znam tamtego auta, ale osobiście nie szukałbym żadnego diesla z przebiegiem ponad 200k km ... nie ważne jakiego producenta...(czy to merc bmw czy VW) Tutaj się dowiesz że każdy diesel od subaru padnie... ja i chyba kolega owad lubimy te diesle ale czuję że będziemy w mniejszości :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) @Mdisaster Poza ewentualnymi problemami z silnikiem (bardzo prawdopodobne i szalenie kosztowne w naprawie - nieopłacalne) przy tym przebiegu należy też spodziewać się kłopotów z DPF, sprzęgłem i dwumasą oraz całą resztą jak to w aucie z takim nalotem. Moim zdaniem bardzo ryzykowny zakup i mimo, że bardzo dobrze jeździło mi się Dieslem Subaru to szukałbym w tej cenie starszej i więcej palącej benzyny. Jeśli auto jest z polskiej dystrybucji, od pierwszego właściciela, ma nieskazitelną historię serwisową w ASO i bardzo atrakcyjną cenę to taki zakup przy odrobinie szczęścia może mieć sens. Gdy silnik padnie to będziesz mógł się starać o gest handlowy w SIP, który znacznie zmniejszy koszty naprawy silnika (choć i tak mowa tu o kilkunastu tysiącach za naprawę). Edytowane 5 Listopada 2020 przez Michał W. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Mam okazję kupić outbacka 2.0d, rok produkcji 2011, data pierwszej rejestracji 02.2012. przebieg 200 tys kilometrów, silnik fabryczny. Myślicie że warto pchać się w taki samochód?Jak za 5-8 tys pln to bierz :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mdisaster Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Cena ok 20 tys. Z drugiej strony, taka np honda CR-V z podobnym rocznikiem i przebiegiem chodzi po ok 40 tys. To jeśli kupię Subaru i padnie silnik to wyjdę na zero. A jeśli nie padnie to będę ok 20 do przodu:D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Godzinę temu, Mdisaster napisał: . A jeśli nie padnie to będę ok 20 do przodu:D to było moje myślenie przy zakupie forestera ;-) i do dziś nie żałuję.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 @MdisasterPrzy wyborze auta (zwłaszcza silnika) kluczowym jest pytanie jak to auto będziesz używał? Miasto, trasa, upalanie, taplanie się w błotku po leśnych duktach? To jest kluczowa informacja..... od tego zacznij wybór silnika, budy, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 W dniu 5.11.2020 o 10:30, Mdisaster napisał: To jeśli kupię Subaru i padnie silnik to wyjdę na zero. A jeśli nie padnie to będę ok 20 do przodu:D Nie wybierzesz miejsca i czasu awarii. Może zepsuć wakacje, urlop itd. Czas, nerwy i wyrzucna kasa na auto które właśnie z tego powodu źle się sprzedaje ma złą prasę i duży spadek wartości. W dniu 5.11.2020 o 10:30, Mdisaster napisał: drugiej strony, taka np honda CR-V z podobnym rocznikiem i przebiegiem chodzi po ok 40 tys Miałem Hondę. Mega trwałe auto, najlepsze silniki, nawet diesel. SBD nie ma co porównywać z i-CTD-i, I-DTEC. Wszystkie silniki Hondy są synonimem niezawodności w przeciwieństwie do Diesla Subaru. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 W dniu 5.11.2020 o 10:30, Mdisaster napisał: Cena ok 20 tys. Z drugiej strony, taka np honda CR-V z podobnym rocznikiem i przebiegiem chodzi po ok 40 tys. To jeśli kupię Subaru i padnie silnik to wyjdę na zero. A jeśli nie padnie to będę ok 20 do przodu:D Do przodu raczej nie będziesz, jak będziesz chciał auto sprzedać, mało kto doceni to, że dołożyłeś drugie tyle, a rynek zweryfikował diesla drastycznie. Auto z rocznika 2011 jest jeszcze w kręgu zagrożenia, 200tys. to przebieg w którym ten silnik może już ulec awarii w każdej chwili, osobiście bym odradzał taki zakup. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 2 godziny temu, ManoLEE napisał: mało kto doceni to, że dołożyłeś drugie tyle, Powiedziałbym że nikt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mdisaster Opublikowano 7 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 To mnie sprowadziliscie na ziemię. 2.5 słabo jedzie, 3.6 za drogie... Jak żyć panie premierze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się