Jump to content

Pytanie o biegi - problem z jedynką / Impreza GD WRX


jean_pierre
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

 

ja mam takie pytanie, otóż często ciężko wchodzi mi 1 bieg, tzn stoję np na światłach, zapala się zielone chce wrzucić jedynkę i wchodzi ale bardzo ciężko, nie zawsze, ale w sumie często się zdarza. "Odkryłem" że bez problemu wchodzi 1-bieg np jak wybiorę 2-kę a potem jedynkę wtedy nie ma problemu. Pytanie brzmi, czy to może być wina wybieraka ? czy może już skrzynia pada ? A może jeszcze jakieś inne pomysły macie ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i Wasze sugestie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wystarczy zaniechać wrzucania jedynki, dać luz, puścic sprzęgło, spróbowac ponownie. Zazwyczaj działa.

 

To prawdopodobnie niezgoda na linii jedynka-przełożenie główne. Jak dobrze trafisz to na zgaszonym silniku, np w garagu może sie zdazyc ze za chiny nie wrzucisz jedynki. Rusz autem o 1cm... Miracle :D Dalej nie znalazłem czy jedynke mamy synchronizowaną czy nie. Jak połączysz napęd na chwile to zebatki zmieniają połozenie i jakoś w końcu sie trafią :P

 

Taki urok tych skrzyń. Jak tam wsteczny? B)

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Dalej nie znalazłem czy jedynke mamy synchronizowaną czy nie.

Jasne, że tak :) To nie stary traktor czy inny UAZ :) Tylko wsteczny jest bez synchronizacji. Nie zmienia to faktu, że synchronizator jedynki może być zarżnięty.

Link to comment
Share on other sites

jedynka przy ruszaniu,jeździe.

Znaczy tak- Tomasz555 kiedyś wspominał chyba w wątku reduktorowym,że jedynka subarowa ma proste zęby,ale nie wspominałem o tym ,bo nie potrafie sobie wyobrazić jak proste sie zazębiają w skośne :wacko::P

 

Druga sprawa- u mnie jest skrzynia reduktorowa "na antarktyde": TY754XR1AA.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie z kolei w każdej z imprez, jakie miałem, problem z jedynką był tylko i wyłącznie przy zimnym silniku (skrzyni) w czasie redukcji z dwójki przy wolnym toczeniu. Trzeba było prawie zwolnić do zera, żeby weszła. Po kilku kilometrach, no problem. Na postoju - nawet na zimno zawsze wchodziła bez trudności.

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Znaczy tak- Tomasz555 kiedyś wspominał chyba w wątku reduktorowym,że jedynka subarowa ma proste zęby,ale nie wspominałem o tym ,bo nie potrafie sobie wyobrazić jak proste sie zazębiają w skośne :wacko::P

Aaaa, może coś być na rzeczy z reduktorem (nie pomyślałem o tym, bo nie mam :) ). Też nie potrafię sobie wyobrazić :mrgreen: Proste zazębiają się z prostymi, skośne ze skośnymi i tyle. Każdy bieg mógłby de facto mieć tryby proste/skośne niezależnie od innych.

Link to comment
Share on other sites

U mnie z kolei w każdej z imprez, jakie miałem, problem z jedynką był tylko i wyłącznie przy zimnym silniku (skrzyni) w czasie redukcji z dwójki przy wolnym toczeniu. Trzeba było prawie zwolnić do zera, żeby weszła. Po kilku kilometrach, no problem. Na postoju - nawet na zimno zawsze wchodziła bez trudności.

Mam dokładnie tak samo tylko, że w Foresterze...
Link to comment
Share on other sites

ja na zimno mam problem z wrzuceniem dwójki po jedynce i robie tak:

włączam reduktor => ruszam z dwójki (nie obciąża to auta a gdy stoje wchodzi bez problemu ) => wyłączam reduktor i mam dwójke sposobem "nic na siłe" :) polecam

Link to comment
Share on other sites

Chłopie, poświęć minutę więcej na napisanie następnego posta. Może nie będzie tej minuty musiał poświęcać każdy czytający na zrozumienie treści. Sugeruję też użycie przeglądarki z "podkreślaniem ortów".

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...