Skocz do zawartości

Śmierdzi z nawiewów spalonym olejem lub czymś podobnym???


monard788

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Forestera 2.0 S Turbo z 99r.

Po odpaleniu auta i nagrzaniu sie silnika do takiego stopnia aż leci ciepłe powietrze zaczyna walić spalonym olejem lub czymś podobnym, panowie co to może być???

 

Prosze o pomoc może ktoś już coś takiego miał.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, mógł się również rozszczelnić układ nagrzewania, np nagrzewnica, przewody, łączenia

i czuć płyn chłodniczy, który dostanie się do układu nawiewu.

Zobacz czy powoli nie ubywa chłodziwa, ewentualnie gdzieś się mokro nie zaczęło robić

Edytowane przez Basmanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyną była pęknięta guma osłony prawego przegubu wewnętrznego. Jego ruch obrotowy rozbryzgiwał smar na wydech.

 

A swoją drogą, jakieś 2 m-ce temu w moim Forku pojawił się dziwny, słodkawy zapaszek, typowy dla spalanego płynu chłodniczego. Po rozgrzaniu silnika czuło się to wyraźnie, ale tylko jak się wysiadło z auta. Zapach było czuć tylko przez jakiś czas od rozgrzania się silnika, a potem był spokój. Dokładne oględziny (włącznie z wczołganiem się pod auto) nie wykazały żadnego wycieku płynu. Coś go tam leciutko ubyło, ale potem zapaszek zniknął. Potem poziom trzymał się kilka tys. km. na równo. Dzisiaj znów to poczułem z nawiewu. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś jeden magik grzebiący przy aucie zapomniał podłączyć odmy i kapał olej na uppipe okręcony bandażem i bryzgał na grodź pomiędzy silnikiem a kabiną. Zapach palonego oleju utrzymywał się dość długo zapewne przez to że olej nasiąkł pewnie w bandaż. Także powody mogą być czasem bardzo prozaiczne -nie koniecznie spowodowane że coś się zepsuło i cieknie;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sama oryginalna uszczelka kosztuje coś koło 200 PLN a potrzebne są dwie.

no dokładnie 55zł/szt w xbike.pl

ale pomijając wszystko to macie może inne pomysły co może jeszcze śmierdzieć? Uszczelki wymienione,wycieków brak,płynu chłodniczego nie ubywa a gumą śmierdzi. Sprzęgło podobno było wymienione jakieś 4miesiące temu (jednomasa), a może śmierdzieć np. wspomaganie kierownicy? bo po dłuższej jeździe zaczynam go tracić. Proszę o pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
pęknięta guma osłony prawego przegubu wewnętrznego. Jego ruch obrotowy rozbryzgiwał smar na wydech.

też tak miałem. niestety pod Tuluzą. a tam żaden mechanik Subaru nie dotknie - poziom oleju mogą sprawdzić, ale dolać się już boją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mało zręcznie uzupełniałem olej i trochę mi się polało obok, też przez jakiś czas potrafiło zaśmierdzieć. Nie wiem jak u Was, ale po doświadczeniach z tdi mam wrażenie, że sinik subaru jest bardzo gorący po jeździe. W takiej sytuacji każdy brud olejowy będzie śmierdział, nie musi koniecznie kapać na kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie tez ten problem :/ smierdzi i juz :/

z innej beczki - wiecie moze co to za cienki przewod - trojnik na lewo od silnika ? wczoraj go przerwalem i nie wiem czy to cos waznego :D przekrojowo pasuje na trojnik od spryskiwaczy, ale te dzialaja bez niego... moze to od swiatel ? ale te akurat mi nie dzialaly (spryskiwacze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wąż od wspomagania jest nieszczelny i są takie same objawy. Po jeździe autostradą z dużą prędkością jak stanę na np. bramkach to dość mocno czuć. Widać też że to z tego węża od wspomagania kapie olej na wydech/katalizator czy co tam akurat jest. Trzeba będzie to wymienić. Mam pytanie wymieniał/naprawiał już ktoś ten wąż? Jak się do tego zabrać i gdzie części kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z nieszczelną uszczelką pod pokrywą zaworową z prawej strony (koło turbiny) natomiast pytanie w celu rozwiania wątpliwości, tam jest jedna uszczelka czy 2?

Wymiana względnie prosta czy raczej upierdliwa? 

Przeglądałem Manuala ale nic o tym nie znalazłem niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...