Jump to content

subaru OTB czy honda CR-V ?


japonczyk
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Jestem posiadaczem Hondy CR-V w dieslu, rocznik 2005, przebieg 352kkm. Wczesniej miałem Imprezkę 2.0, 125KM i byem z niej bardzo zadowolony. Hondą jeżdzę rocznie około 50-60kkm ( wcześniej jezdzil nia tesc - kupiona w PL i caly czas jezdzi w rodzinie), dziennie wychodzi zwykle koło 200km. Po 220kkm wymienilem sprzegło ( ślizgało się - koszt w ASO 1700zł). Zawieszenie dopiero zaczelo stukac, po 200kkm poszla jakas pierdola za 200zł w alternatorze i poza rdzewieniem od spodu nie moge powiedziec zlego slowa. Spalanie na poziomie 6.2-6.7l.No ale przyszedl wreszcie czas na rozstanie z moja Hanią i kupno nowego NIEZAWODNEGO auta. I tu mam dylemat - nowa CR-V czy nowy Outback. Oczywiscie w dieslu. Siedzialem dzisiaj w obydwu modelach, nowa CR-V, rzecz gustu, ale z zewnatrz średnio. Za to w środku wykończenie i materiały na bardzo wysokim poziomie. W grę wchodzi wersja Lifestyle, cena jakies 142kpln. Potem siadłem w Outbacku, z zewnątrz bajka, w środku siedzi sie jak w limuzynie ( w starej CR-V po dluzszej jezdzie boli mnie noga od gazu - w nowej siedzi sie juz wygodniej), ale to wykonczenie. Tanie plastiki i material siedzen. No i ta wygoda za kolkiem, bajka. Szkoda ze lusterko nie jest fotochromatyczne. Deska rozdzielcza w Hondzie wyglada duzo lepiej. No i cena. OTB w wersji Active mozna kupic ponizej 128kkm co jest dosc kuszace. I mam dylemat. Siadlem dzisiaj na tym forum i czytam i nie wiem co mam myslec. Chcialbym kolejnym autem przejechac bez wiekszych problemow kolejne 350kkm i chcialbym spytac czy ktos przejechal juz tyle swoim dieslem bezawaryjnie ? Ktos przejechal bezawaryjnie 200kkm? Prosze o jakies info lub poradę.

Z góry dzięki.

 

P.S. Jezdze glownie trasy, ale czesto dosc mocno doladowany ( 500 kg w bagazniku). Te problemy ze sprzeglem to chyba macie zezdzac glownie po miescie?

Link to comment
Share on other sites

Zastanów się czy prześwit i stały napęd jest dla Ciebie istotny w nomym CRV nie są to atuty tego samochodu. O OBK z silnikiem Diesla jest cały wątek poczytaj zatem. O awaryjności decyduje statystyka (tzn. więcej niż jeden przypadek).

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

CR-V to bardziej do Forestera jest podobna niż do OBK. To trochę inne rozmiary i przeznaczenie. Przejeźdź się Foresterem a zobaczysz różnicę. W każdym razie nie liczyłbym na podobne bezawaryjne przebiegi w obecnych czasach. Niestety auta z roku na rok są bardziej produkowane przez księgowych niż inżynierów.

PS. 500kg w bagażniku ? Co Ty wozisz ? sztaby ołowiu ?

Link to comment
Share on other sites

Co Ty wozisz ? sztaby ołowiu ?

Ojej, nie wolno zadawać takich pytań B) Jest sporo towarów "wagowych" a nie objętościowych, choćby papier (oby to był faktycznie papier :facepalm: )

Wracając do tytułowego pytania : bezawaryjność opisanej CRV robi wrażenie i potwierdza dobrą opinie o tej marce. Nie wiem gdzie produkują Hondę CRV, ale przypuszczam, że w Anglii, natomiast OBK w Japonii. Kryterium kraju pochodzenia auta jest w tym wypadku fundamentalne. No i oczywiście napęd AWD Subaru - tu nie ma czego porównywać, zgdonie z hasłem - "g...o z twarogiem" ; bez urazy, to tylko stare powiedzonko -_- , ale wiadomo, że prawdziwy stały napęd na 4 jest domeną tylko 2 marek, i nie jest to Honda.

Link to comment
Share on other sites

, że prawdziwy stały napęd na 4 jest domeną tylko 2 marek

Racja: Jeep i UAZ.

A na poważnie to mylisz się bardzo mocno. Rozwiązania stałego napędu na 4 koła stosuje więcej marek (Subaru, Mitsubishi, Alfa Romeo, VW, Audi, Lexus) . Poza tym często te "nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD. W Nissanie GTR też siedzi coś czego nie można nazwać wg. Twojej definicji "prawdziwym" i dzięki temu robi setkę w tak krótkim czasie.

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

o jakiej II-giej marce, myślisz?

Audi oczywiście.

"nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD

Jakoś nigdy tego nie zauważyłem, a jeżdżę autami Subaru od 11 lat. Natomiast nawet ostatnio widziałem chodzący na boki tył nowej BMW serii 7; kierowca bardzo chciał pomknąć ostro ze świateł (po sniegu), jak jechałem za nim (a po chwili przed nim :-) ) jak po szynach.

Link to comment
Share on other sites

A mi w Forku uciekł na skrzyżowaniu, na śniegu, kierownik w 530xd. I o czym to świadczy ? O niczym :)

Poza tym 7ka to ze 2 tony więc dynamiczny start nie musi być najmocniejszą stroną (zakładam oczywiście, że to był X-drive bo u nas oznaczenia potrafią być z kosmosu. Abstrahując od liczby BMW M większej niż koncern wyprodukował widziałem BMW 555d którego w rzeczywistości nie ma :) )

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

Poza tym często te "nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD

 

mam podobne odczucia. czasem jak mi Forek pluł przodem to bałem się o siebie :/

 

I o czym to świadczy ? O niczym

 

dokładnie! tym bardziej, że nie wiemy nic o oponach.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam wszystkich,

 

Jestem posiadaczem Hondy CR-V w dieslu, rocznik 2005, przebieg 352kkm. Wczesniej miałem Imprezkę 2.0, 125KM i byem z niej bardzo zadowolony. Hondą jeżdzę rocznie około 50-60kkm ( wcześniej jezdzil nia tesc - kupiona w PL i caly czas jezdzi w rodzinie), dziennie wychodzi zwykle koło 200km. Po 220kkm wymienilem sprzegło ( ślizgało się - koszt w ASO 1700zł). Zawieszenie dopiero zaczelo stukac, po 200kkm poszla jakas pierdola za 200zł w alternatorze i poza rdzewieniem od spodu nie moge powiedziec zlego slowa. Spalanie na poziomie 6.2-6.7l.No ale przyszedl wreszcie czas na rozstanie z moja Hanią i kupno nowego NIEZAWODNEGO auta. I tu mam dylemat - nowa CR-V czy nowy Outback. Oczywiscie w dieslu. Siedzialem dzisiaj w obydwu modelach, nowa CR-V, rzecz gustu, ale z zewnatrz średnio. Za to w środku wykończenie i materiały na bardzo wysokim poziomie. W grę wchodzi wersja Lifestyle, cena jakies 142kpln. Potem siadłem w Outbacku, z zewnątrz bajka, w środku siedzi sie jak w limuzynie ( w starej CR-V po dluzszej jezdzie boli mnie noga od gazu - w nowej siedzi sie juz wygodniej), ale to wykonczenie. Tanie plastiki i material siedzen. No i ta wygoda za kolkiem, bajka. Szkoda ze lusterko nie jest fotochromatyczne. Deska rozdzielcza w Hondzie wyglada duzo lepiej. No i cena. OTB w wersji Active mozna kupic ponizej 128kkm co jest dosc kuszace. I mam dylemat. Siadlem dzisiaj na tym forum i czytam i nie wiem co mam myslec. Chcialbym kolejnym autem przejechac bez wiekszych problemow kolejne 350kkm i chcialbym spytac czy ktos przejechal juz tyle swoim dieslem bezawaryjnie ? Ktos przejechal bezawaryjnie 200kkm? Prosze o jakies info lub poradę.

Z góry dzięki.

 

P.S. Jezdze glownie trasy, ale czesto dosc mocno doladowany ( 500 kg w bagazniku). Te problemy ze sprzeglem to chyba macie zezdzac glownie po miescie?

 

Jeździłem CRV, najważniejsza różnica:Outback jest wygodniejszy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Mam od kilku lat oba modele, jeden w teorii ma lepsza połówka drugi ja :), ale w praktyce jeździmy na zmianę. Kiedyś był już niemal identyczny wątek na forum i powiem tak, zgadzam się z ww. opinią, jednak jest kilka dość obiektywnych prawd :), otóż CRV na pewno lepiej się nadaje na wolne jeżdżenie i manewrowanie po lekko kopnym śniegu (np. na parkingach wokół wyciągów narciarskich, albo na nieodśnieżanych dojazdach do domów), bo w Subaru nawet po szkoleniach SJS i updatach softu, w takich warunkach można "załatwić" sprzęgło co w CRV jest chyba niemal niemożliwe. Pewnie CVT w Subaru rozwiązało ten problem, ale mi niestety nie było tego jeszcze doświadczyć, a Honda w automacie oferuje jedynie stare (typowo amerykańskie 5 -cio biegowe klasyczne rozwiązanie) :( CRV, szczególnie nowa wersja ma niższe zawieszenie, więc w lekkim terenie to gorzej, ale opinie na temat niezawodności Diesel-a i chyba obiektywna prawda co do tego, dają tu Hondzie prowadzenie. Ilość miejsca w środku, lekkie prowadzenie Subaru, jakość wykonania remis - z lekkim wskazaniem Hondy (dotyczy najwyższych wersji) - podobnie jak bagażnik.

Spalanie - pod jednakowo ciężką w obu przypadkach moją nogą :) - NIEMAL IDENTYCZNE, więc wszystko wskazuje że są to bardzo podobne auta, ale tak nie jest, oba są świetne, ale jednak zupełnie inne, co z powyższego opisu oczywiście nie wynika :)

Długo się zastanawiałem czy odpisywać na te wątek, z różnych powodów - ale pewnie jestem rzadkim przypadkiem, użytkownika obu tych pojazdów na co dzień, więc w razie czego czekam na pytania i postaram się na wszystkie odpowiedzieć, a cha, nie ma tego rodzaju forum Hondy (wiem są jakieś) i to poważnie jest duży plus Subaru.

Link to comment
Share on other sites

@@Tiger,

..

CRV, szczególnie nowa wersja ma niższe zawieszenie, więc w lekkim terenie to gorzej, ale opinie na temat niezawodności Diesel-a i chyba obiektywna prawda co do tego, dają tu Hondzie prowadzenie

 

IMO z każym dieslem bywa różnie, z tym Hondoskim też, 2.2 miały problemy z pękającymi kolektorami, dwumasami, wtryskami i turbinami. Akurat mój kolega zaliczył prawie to wszytsko poza (jeszcze) dwumasą .. koszty spore. No i sprzegło, wiem, że te w Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru. Ludzie kombinują i wstawiają "mocniejsze" od 180KM. Także, może jest lepiej niż w Subaru diesel ale też mogą się zdarzyć kosztowne wydatki.

Link to comment
Share on other sites

Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru.

 

Kolego, to jest wątek o porównaniu do Outback-a do Hondy CRV, a nie do Hondy ogółem, a Ty porównujesz Civica do Outback-a, co jest moim zdaniem bez sensu, bo to jest kilka klas różnicy.

 

Tiger, możesz powiedzieć coś więcej nt temat? może być na pw :)

 

co mam więcej pisać? przecież o tym problemie na tym forum była już niezliczona liczba postów, jeśli masz jakieś konkretne pytanie, to chętnie odpowiem.

Link to comment
Share on other sites

Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru.

 

Kolego, to jest wątek o porównaniu do Outback-a do Hondy CRV, a nie do Hondy ogółem, a Ty porównujesz Civica do Outback-a, co jest moim zdaniem bez sensu, bo to jest kilka klas różnicy.

 

Tiger, możesz powiedzieć coś więcej nt temat? może być na pw :)

 

co mam więcej pisać? przecież o tym problemie na tym forum była już niezliczona liczba postów, jeśli masz jakieś konkretne pytanie, to chętnie odpowiem.

 

Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ?

Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny

Link to comment
Share on other sites

Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ?

Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny

 

a co to ma do rzeczy, przecież to jest porównanie Outbacka do CRV, a nie do Civica....., jeśli by to było porównanie Outbacka do Civica, to niezależnie od bezsensowności takiego porównania, Twoja opinia co do problemów Civiców z Diesel-em 2.2 by miała jakiś sens, a tak moim zdaniem jest bez sensu..., bo sam podałeś (to są Twoje słowa), że te problemy, o których Ty słyszałeś dotyczą połączenia silnika Diesel 2.2 i modeli Civic/Accord, a nie modelu CRV, o którym to jest ten wątek!

 

p.s.

ponadto do Civiców obecnie montują silnik Diesel 1.6, a nie 2.2, poza tym silniki Diesel 2.2 były montowane tylko przez jakiś czas i auto było tak piekielnie drogie, że znajdowało tylko śladowe ilości nabywców, ale to wszystko tylko w ramach p.s. bo co do istoty to odniosłem się powyżej.

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ?

Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny

 

a co to ma do rzeczy, przecież to jest porównanie Outbacka do CRV, a nie do Civica....., jeśli by to było porównanie Outbacka do Civica, to niezależnie od bezsensowności takiego porównania, Twoja opinia co do problemów Civiców z Diesel-em 2.2 by miała jakiś sens, a tak moim zdaniem jest bez sensu..., bo sam podałeś (to są Twoje słowa), że te problemy, o których Ty słyszałeś dotyczą połączenia silnika Diesel 2.2 i modeli Civic/Accord, a nie modelu CRV, o którym to jest ten wątek!

 

p.s.

ponadto do Civiców obecnie montują silnik Diesel 1.6, a nie 2.2, poza tym silniki Diesel 2.2 były montowane tylko przez jakiś czas i auto było tak piekielnie drogie, że znajdowało tylko śladowe ilości nabywców, ale to wszystko tylko w ramach p.s. bo co do istoty to odniosłem się powyżej.

 

Sens jest taki, że łączy je wspólny motor, który nie jest podobnie jak w Subaru konstrukcją idealną i pozbawioną wad. Silnik w szczególności diesla to obecnie bardzo ważny element auta i nie sposób jego porównywać nie pisząc o tym. Analogicznie w Subaru, czy mając OBK SD nie byłbyś zaniepokojony, że ten silnik w Foresterze czy Imprezie jest mocno awaryjny (taki przykład) ?

 

Ja osobiście swego czasu myślałem nad zmiana na Accorda (po Obk) 2.2 lub Obk 2.0 i zrezygnowałem, własnie z racji silnika i nie interesowało mnie jak dany motor sprawdza się w konkretnym modelu (choć to także jest istotne), skoro wiedziałem że z tymi silnikami potrafią być (drogie) problemy .. nawet i w Imprezie.

 

Poza tym wracając do meritum odniosłem się do porównania diesla Hondy (tym z CRV) vs Subaru

Link to comment
Share on other sites

Poza tym wracając do meritum odniosłem się do porównania diesla Hondy (tym z CRV) vs Subaru

 

to zobacz na przeróżne porównanie silników Diesel, gdzie ten od Hondy jest w grupie tych najlepszych i to na samym szczycie tych najlepszych, a ten nasz Subaru, w najlepszym wypadku jest na szczycie grupy silników najbardziej awaryjnych, tzn. jest w tej grupie najmniej awaryjny, w każdym razie dla mnie EOT, jako miłośnik marki Subaru, wole zakończyć ta dyskusję, bo merytorycznie MOIM ZDANIEM nie da się obronić tezy, że awaryjność tych silników SBD w Subaru Outback i Honda w CRV jest nawet porównywalna.

Poza tym w swoim poście porównywałeś Subaru Outback do Hondy Civic/Accord, sam tak napisałeś odnośnie współpracy silnika Diesel Hondy z sprzęgłami w tych modelach i nie masz jak się tego wyprzeć, bo przecież jest to parę postów wyżej, a wariantu Civic Diesel 2.2 180 KM chyba nie było wcale, więc w ogóle nie wiem co właściciele Civic-ów mieli wymieniać z wersji 180 KM 2.2 Diesel, której nie było, no chyba że na jakimś rynku taki model był?

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...