japonczyk Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Witam wszystkich, Jestem posiadaczem Hondy CR-V w dieslu, rocznik 2005, przebieg 352kkm. Wczesniej miałem Imprezkę 2.0, 125KM i byem z niej bardzo zadowolony. Hondą jeżdzę rocznie około 50-60kkm ( wcześniej jezdzil nia tesc - kupiona w PL i caly czas jezdzi w rodzinie), dziennie wychodzi zwykle koło 200km. Po 220kkm wymienilem sprzegło ( ślizgało się - koszt w ASO 1700zł). Zawieszenie dopiero zaczelo stukac, po 200kkm poszla jakas pierdola za 200zł w alternatorze i poza rdzewieniem od spodu nie moge powiedziec zlego slowa. Spalanie na poziomie 6.2-6.7l.No ale przyszedl wreszcie czas na rozstanie z moja Hanią i kupno nowego NIEZAWODNEGO auta. I tu mam dylemat - nowa CR-V czy nowy Outback. Oczywiscie w dieslu. Siedzialem dzisiaj w obydwu modelach, nowa CR-V, rzecz gustu, ale z zewnatrz średnio. Za to w środku wykończenie i materiały na bardzo wysokim poziomie. W grę wchodzi wersja Lifestyle, cena jakies 142kpln. Potem siadłem w Outbacku, z zewnątrz bajka, w środku siedzi sie jak w limuzynie ( w starej CR-V po dluzszej jezdzie boli mnie noga od gazu - w nowej siedzi sie juz wygodniej), ale to wykonczenie. Tanie plastiki i material siedzen. No i ta wygoda za kolkiem, bajka. Szkoda ze lusterko nie jest fotochromatyczne. Deska rozdzielcza w Hondzie wyglada duzo lepiej. No i cena. OTB w wersji Active mozna kupic ponizej 128kkm co jest dosc kuszace. I mam dylemat. Siadlem dzisiaj na tym forum i czytam i nie wiem co mam myslec. Chcialbym kolejnym autem przejechac bez wiekszych problemow kolejne 350kkm i chcialbym spytac czy ktos przejechal juz tyle swoim dieslem bezawaryjnie ? Ktos przejechal bezawaryjnie 200kkm? Prosze o jakies info lub poradę. Z góry dzięki. P.S. Jezdze glownie trasy, ale czesto dosc mocno doladowany ( 500 kg w bagazniku). Te problemy ze sprzeglem to chyba macie zezdzac glownie po miescie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 (edited) Zastanów się czy prześwit i stały napęd jest dla Ciebie istotny w nomym CRV nie są to atuty tego samochodu. O OBK z silnikiem Diesla jest cały wątek poczytaj zatem. O awaryjności decyduje statystyka (tzn. więcej niż jeden przypadek). Edited January 25, 2013 by Dobi1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 CR-V to bardziej do Forestera jest podobna niż do OBK. To trochę inne rozmiary i przeznaczenie. Przejeźdź się Foresterem a zobaczysz różnicę. W każdym razie nie liczyłbym na podobne bezawaryjne przebiegi w obecnych czasach. Niestety auta z roku na rok są bardziej produkowane przez księgowych niż inżynierów. PS. 500kg w bagażniku ? Co Ty wozisz ? sztaby ołowiu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUBORO Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Co Ty wozisz ? sztaby ołowiu ? Ojej, nie wolno zadawać takich pytań Jest sporo towarów "wagowych" a nie objętościowych, choćby papier (oby to był faktycznie papier ) Wracając do tytułowego pytania : bezawaryjność opisanej CRV robi wrażenie i potwierdza dobrą opinie o tej marce. Nie wiem gdzie produkują Hondę CRV, ale przypuszczam, że w Anglii, natomiast OBK w Japonii. Kryterium kraju pochodzenia auta jest w tym wypadku fundamentalne. No i oczywiście napęd AWD Subaru - tu nie ma czego porównywać, zgdonie z hasłem - "g...o z twarogiem" ; bez urazy, to tylko stare powiedzonko , ale wiadomo, że prawdziwy stały napęd na 4 jest domeną tylko 2 marek, i nie jest to Honda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mik99 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 SUBORO, o jakiej II-giej marce, myślisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 o jakiej II-giej marce, myślisz? Jak to o jakiej? JEEP . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 (edited) , że prawdziwy stały napęd na 4 jest domeną tylko 2 marek Racja: Jeep i UAZ. A na poważnie to mylisz się bardzo mocno. Rozwiązania stałego napędu na 4 koła stosuje więcej marek (Subaru, Mitsubishi, Alfa Romeo, VW, Audi, Lexus) . Poza tym często te "nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD. W Nissanie GTR też siedzi coś czego nie można nazwać wg. Twojej definicji "prawdziwym" i dzięki temu robi setkę w tak krótkim czasie. Edited January 26, 2013 by RoadRunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 oj przepraszam. Napęd 4x$ w Hondzie Legend jest wzorcowy i w niczymnie ustępuje SAWD. Przynajmniej na "amatorskim" poziomie użytkowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUBORO Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 o jakiej II-giej marce, myślisz? Audi oczywiście. "nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD Jakoś nigdy tego nie zauważyłem, a jeżdżę autami Subaru od 11 lat. Natomiast nawet ostatnio widziałem chodzący na boki tył nowej BMW serii 7; kierowca bardzo chciał pomknąć ostro ze świateł (po sniegu), jak jechałem za nim (a po chwili przed nim :-) ) jak po szynach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 (edited) A mi w Forku uciekł na skrzyżowaniu, na śniegu, kierownik w 530xd. I o czym to świadczy ? O niczym Poza tym 7ka to ze 2 tony więc dynamiczny start nie musi być najmocniejszą stroną (zakładam oczywiście, że to był X-drive bo u nas oznaczenia potrafią być z kosmosu. Abstrahując od liczby BMW M większej niż koncern wyprodukował widziałem BMW 555d którego w rzeczywistości nie ma ) Edited January 26, 2013 by RoadRunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Action Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Poza tym często te "nieprawdziwe" rozwiązania (np. xdrive) pozwalają przeciętnemu kierowcy przejechać ośnieżony zakręt szybciej niż "prawdziwe" SAWD mam podobne odczucia. czasem jak mi Forek pluł przodem to bałem się o siebie :/ I o czym to świadczy ? O niczym dokładnie! tym bardziej, że nie wiemy nic o oponach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vabank Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Witam wszystkich, Jestem posiadaczem Hondy CR-V w dieslu, rocznik 2005, przebieg 352kkm. Wczesniej miałem Imprezkę 2.0, 125KM i byem z niej bardzo zadowolony. Hondą jeżdzę rocznie około 50-60kkm ( wcześniej jezdzil nia tesc - kupiona w PL i caly czas jezdzi w rodzinie), dziennie wychodzi zwykle koło 200km. Po 220kkm wymienilem sprzegło ( ślizgało się - koszt w ASO 1700zł). Zawieszenie dopiero zaczelo stukac, po 200kkm poszla jakas pierdola za 200zł w alternatorze i poza rdzewieniem od spodu nie moge powiedziec zlego slowa. Spalanie na poziomie 6.2-6.7l.No ale przyszedl wreszcie czas na rozstanie z moja Hanią i kupno nowego NIEZAWODNEGO auta. I tu mam dylemat - nowa CR-V czy nowy Outback. Oczywiscie w dieslu. Siedzialem dzisiaj w obydwu modelach, nowa CR-V, rzecz gustu, ale z zewnatrz średnio. Za to w środku wykończenie i materiały na bardzo wysokim poziomie. W grę wchodzi wersja Lifestyle, cena jakies 142kpln. Potem siadłem w Outbacku, z zewnątrz bajka, w środku siedzi sie jak w limuzynie ( w starej CR-V po dluzszej jezdzie boli mnie noga od gazu - w nowej siedzi sie juz wygodniej), ale to wykonczenie. Tanie plastiki i material siedzen. No i ta wygoda za kolkiem, bajka. Szkoda ze lusterko nie jest fotochromatyczne. Deska rozdzielcza w Hondzie wyglada duzo lepiej. No i cena. OTB w wersji Active mozna kupic ponizej 128kkm co jest dosc kuszace. I mam dylemat. Siadlem dzisiaj na tym forum i czytam i nie wiem co mam myslec. Chcialbym kolejnym autem przejechac bez wiekszych problemow kolejne 350kkm i chcialbym spytac czy ktos przejechal juz tyle swoim dieslem bezawaryjnie ? Ktos przejechal bezawaryjnie 200kkm? Prosze o jakies info lub poradę. Z góry dzięki. P.S. Jezdze glownie trasy, ale czesto dosc mocno doladowany ( 500 kg w bagazniku). Te problemy ze sprzeglem to chyba macie zezdzac glownie po miescie? Jeździłem CRV, najważniejsza różnica:Outback jest wygodniejszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Jeździłem CRV, najważniejsza różnica:Outback jest wygodniejszy Odgrzewamy kotleta? Ciekawe co w rezultacie kupił @@japonczyk, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 nowa CR-V czy nowy Outback. Oczywiscie w dieslu. To nie są porównywalne auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arkadias Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) Mój brat kupił niedawno CR-V, żałuje że nie kupił Outbacka lub nowego Forestera Edited October 19, 2013 by arkadias Link to comment Share on other sites More sharing options...
troll Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 powiem o wygodzie: outback wygrywa. ale: to jak porównywanie gruszek z jabłkami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Hej! Mam od kilku lat oba modele, jeden w teorii ma lepsza połówka drugi ja , ale w praktyce jeździmy na zmianę. Kiedyś był już niemal identyczny wątek na forum i powiem tak, zgadzam się z ww. opinią, jednak jest kilka dość obiektywnych prawd , otóż CRV na pewno lepiej się nadaje na wolne jeżdżenie i manewrowanie po lekko kopnym śniegu (np. na parkingach wokół wyciągów narciarskich, albo na nieodśnieżanych dojazdach do domów), bo w Subaru nawet po szkoleniach SJS i updatach softu, w takich warunkach można "załatwić" sprzęgło co w CRV jest chyba niemal niemożliwe. Pewnie CVT w Subaru rozwiązało ten problem, ale mi niestety nie było tego jeszcze doświadczyć, a Honda w automacie oferuje jedynie stare (typowo amerykańskie 5 -cio biegowe klasyczne rozwiązanie) CRV, szczególnie nowa wersja ma niższe zawieszenie, więc w lekkim terenie to gorzej, ale opinie na temat niezawodności Diesel-a i chyba obiektywna prawda co do tego, dają tu Hondzie prowadzenie. Ilość miejsca w środku, lekkie prowadzenie Subaru, jakość wykonania remis - z lekkim wskazaniem Hondy (dotyczy najwyższych wersji) - podobnie jak bagażnik. Spalanie - pod jednakowo ciężką w obu przypadkach moją nogą - NIEMAL IDENTYCZNE, więc wszystko wskazuje że są to bardzo podobne auta, ale tak nie jest, oba są świetne, ale jednak zupełnie inne, co z powyższego opisu oczywiście nie wynika Długo się zastanawiałem czy odpisywać na te wątek, z różnych powodów - ale pewnie jestem rzadkim przypadkiem, użytkownika obu tych pojazdów na co dzień, więc w razie czego czekam na pytania i postaram się na wszystkie odpowiedzieć, a cha, nie ma tego rodzaju forum Hondy (wiem są jakieś) i to poważnie jest duży plus Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 @@Tiger, ..CRV, szczególnie nowa wersja ma niższe zawieszenie, więc w lekkim terenie to gorzej, ale opinie na temat niezawodności Diesel-a i chyba obiektywna prawda co do tego, dają tu Hondzie prowadzenie IMO z każym dieslem bywa różnie, z tym Hondoskim też, 2.2 miały problemy z pękającymi kolektorami, dwumasami, wtryskami i turbinami. Akurat mój kolega zaliczył prawie to wszytsko poza (jeszcze) dwumasą .. koszty spore. No i sprzegło, wiem, że te w Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru. Ludzie kombinują i wstawiają "mocniejsze" od 180KM. Także, może jest lepiej niż w Subaru diesel ale też mogą się zdarzyć kosztowne wydatki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
troll Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 w takich warunkach można "załatwić" sprzęgło Tiger, możesz powiedzieć coś więcej nt temat? może być na pw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru. Kolego, to jest wątek o porównaniu do Outback-a do Hondy CRV, a nie do Hondy ogółem, a Ty porównujesz Civica do Outback-a, co jest moim zdaniem bez sensu, bo to jest kilka klas różnicy. Tiger, możesz powiedzieć coś więcej nt temat? może być na pw co mam więcej pisać? przecież o tym problemie na tym forum była już niezliczona liczba postów, jeśli masz jakieś konkretne pytanie, to chętnie odpowiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Civic/Accord są przy słabe i padają podobnie jak w Subaru. Kolego, to jest wątek o porównaniu do Outback-a do Hondy CRV, a nie do Hondy ogółem, a Ty porównujesz Civica do Outback-a, co jest moim zdaniem bez sensu, bo to jest kilka klas różnicy. Tiger, możesz powiedzieć coś więcej nt temat? może być na pw co mam więcej pisać? przecież o tym problemie na tym forum była już niezliczona liczba postów, jeśli masz jakieś konkretne pytanie, to chętnie odpowiem. Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ? Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 (edited) Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ? Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny a co to ma do rzeczy, przecież to jest porównanie Outbacka do CRV, a nie do Civica....., jeśli by to było porównanie Outbacka do Civica, to niezależnie od bezsensowności takiego porównania, Twoja opinia co do problemów Civiców z Diesel-em 2.2 by miała jakiś sens, a tak moim zdaniem jest bez sensu..., bo sam podałeś (to są Twoje słowa), że te problemy, o których Ty słyszałeś dotyczą połączenia silnika Diesel 2.2 i modeli Civic/Accord, a nie modelu CRV, o którym to jest ten wątek! p.s. ponadto do Civiców obecnie montują silnik Diesel 1.6, a nie 2.2, poza tym silniki Diesel 2.2 były montowane tylko przez jakiś czas i auto było tak piekielnie drogie, że znajdowało tylko śladowe ilości nabywców, ale to wszystko tylko w ramach p.s. bo co do istoty to odniosłem się powyżej. Edited November 4, 2013 by Tiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Czyzby tam inne silniki 2.2 byly ? Kolega powyzej przeznawal pkt za jednotke napedowa, takze odnioslem sie do tego, ze IMO diesel Hondy tez potrafi byc kaprysny a co to ma do rzeczy, przecież to jest porównanie Outbacka do CRV, a nie do Civica....., jeśli by to było porównanie Outbacka do Civica, to niezależnie od bezsensowności takiego porównania, Twoja opinia co do problemów Civiców z Diesel-em 2.2 by miała jakiś sens, a tak moim zdaniem jest bez sensu..., bo sam podałeś (to są Twoje słowa), że te problemy, o których Ty słyszałeś dotyczą połączenia silnika Diesel 2.2 i modeli Civic/Accord, a nie modelu CRV, o którym to jest ten wątek! p.s. ponadto do Civiców obecnie montują silnik Diesel 1.6, a nie 2.2, poza tym silniki Diesel 2.2 były montowane tylko przez jakiś czas i auto było tak piekielnie drogie, że znajdowało tylko śladowe ilości nabywców, ale to wszystko tylko w ramach p.s. bo co do istoty to odniosłem się powyżej. Sens jest taki, że łączy je wspólny motor, który nie jest podobnie jak w Subaru konstrukcją idealną i pozbawioną wad. Silnik w szczególności diesla to obecnie bardzo ważny element auta i nie sposób jego porównywać nie pisząc o tym. Analogicznie w Subaru, czy mając OBK SD nie byłbyś zaniepokojony, że ten silnik w Foresterze czy Imprezie jest mocno awaryjny (taki przykład) ? Ja osobiście swego czasu myślałem nad zmiana na Accorda (po Obk) 2.2 lub Obk 2.0 i zrezygnowałem, własnie z racji silnika i nie interesowało mnie jak dany motor sprawdza się w konkretnym modelu (choć to także jest istotne), skoro wiedziałem że z tymi silnikami potrafią być (drogie) problemy .. nawet i w Imprezie. Poza tym wracając do meritum odniosłem się do porównania diesla Hondy (tym z CRV) vs Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 (edited) Poza tym wracając do meritum odniosłem się do porównania diesla Hondy (tym z CRV) vs Subaru to zobacz na przeróżne porównanie silników Diesel, gdzie ten od Hondy jest w grupie tych najlepszych i to na samym szczycie tych najlepszych, a ten nasz Subaru, w najlepszym wypadku jest na szczycie grupy silników najbardziej awaryjnych, tzn. jest w tej grupie najmniej awaryjny, w każdym razie dla mnie EOT, jako miłośnik marki Subaru, wole zakończyć ta dyskusję, bo merytorycznie MOIM ZDANIEM nie da się obronić tezy, że awaryjność tych silników SBD w Subaru Outback i Honda w CRV jest nawet porównywalna. Poza tym w swoim poście porównywałeś Subaru Outback do Hondy Civic/Accord, sam tak napisałeś odnośnie współpracy silnika Diesel Hondy z sprzęgłami w tych modelach i nie masz jak się tego wyprzeć, bo przecież jest to parę postów wyżej, a wariantu Civic Diesel 2.2 180 KM chyba nie było wcale, więc w ogóle nie wiem co właściciele Civic-ów mieli wymieniać z wersji 180 KM 2.2 Diesel, której nie było, no chyba że na jakimś rynku taki model był? Edited November 4, 2013 by Tiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakkz Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Ja wiem, że tygryski lubią brykać, ale w Twoich wypowiedziach panuje gigantyczny chaos. Ciężko jest zrozumieć to, co próbujesz przekazać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now