Jump to content

Ubywa plyny chlodniczego


tukan
 Share

Recommended Posts

Sprawa jest taka ze ubywa mi plynu chlodniczego ze zbiorniczka na 100% jest wyciek gdzies kolo kolektora ssacego gdyz widac ze plyn kapie na blok i paruje.Czy taka sytuacja moze byc powodem do tego iz dolny waz od chlodnicy jest zimny czyli zapowietrzal by sie uklad? Termostat wymieniony.A temp skacze mi do maxa jadac szybko jest w miare ok ale wolno to maxx temp.

Link to comment
Share on other sites

a jak poziom w zbiorniku plastikowym?? jesli nie ubywa to masz powietrze. Gorny zbiornik i chlodnica(jesli ma korek) powinno być pod korek

Link to comment
Share on other sites

moze byc powodem zimnego veza na dole. Obwód jest zapowietrzony i brak cyrkulacji. jak dalej będziesz tak jeździł to UPG gwarantowana

Link to comment
Share on other sites

Zerknij pod korek wlewu oleju, czy nie ma tam przypadkiem dużej ilości takiego masła jakby pod korkiem, jeżeli będzie go dużo albo będzie koloru szarego to płyn chłodniczy dostaje się do układu olejowego.

auto kopci na bialo dosc sporo
jak tak kopci zaraz po odpaleniu po poastoju na dworze to wszystko jest w normie, no chyba że to działo się również w lecie no to faktycznie jest coś nie tak. Jakby kompresja uchodziła do układu chłodzenia to po odkręceniu korka zbiorniczka wyrówwnawczego by wyrzucało płyn chłodniczy.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie masz pojęcia o tym jak zbudowany jest układ chłodzenia w subaru więc nie mieszaj proszę.

 

odpowiadając po kolei autorowi:

 

- ucieka płyn z układu i leci po kolektorze - jak stoisz przed samochodem po lewej stronie masz watertanka na kolektorze (to to na czym jest korek ciśnieniowy) od niego dołem idzie gumowy wąż który łączy go z waterpipe na bloku, zobacz czy jest cały czy nie ma uszkodzeń, sprawdź też wąż który idzie od watertanka do chłodzenia turbo.

 

- zimny wąż dolny to najprawdopodobniej wtórny objaw zapowietrzenia układu po wyrzuceniu dużej ilości płynu, skoro termostat jest nowy.

 

- pompa wody nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków, nie jest rozcieknięta?

 

- sprawdź czy działają wentylatory - by sprawdzić czy przekaźniki je załączają połącz kostki pod deską, wówczas auto wejdzie w tryb diagnostyczny, który rocznik GT masz ?

 

- jeśli zagotowałeś go kilkukrotnie obawiam się że czeka cię wymiana uszczelek pod głowicą a to i tak najmniej kosztowne co może być po porządnym zagotowaniu motoru, przypadki ekstremalne z jakimi miałem styczność to m.in. rozhartowanie pierścieni, pokrzywienie tulei, spękanie głowic i ich pokrzywienie

 

- wszystkie Subaraki powyżej 98 roku fabrycznie były z uszczelką pod głowicą stalową, stąd nie ma charakterystycznych objawów jak przy uszczelkach kompozytowych, tj brak białej chmury za autem przy przedmuchaniu, niezwykle rzadko mieszanie się oleju z płynem chłodniczym. Zazwyczaj zaczyna delikatnie puszczać przez co tworzy się poduszka powietrzna w układzie która powoduje zapowietrzenie oraz wzrost ciśnienia w układzie przez co wyrzuca znaczne ilości przez zbiornik wyrównawczy ( w GT zbiornik wyrównawczy jest za błotnikiem) oraz często powoduje to strzelenie któregoś węża w układzie ( nie wytrzymuje wzrostu ciśnienia ponad normę)

 

- objaw podobny tj wyrzucanie płynu może być spowodowany również uszkodzonym korkiem na watertanku, wówczas układ nie trzyma ciśnienia i płyn jest wyrzucany w nadmiarze do zbiornika wyrównawczego - łatwo doprowadzić do zapowietrzenia układu.

 

szukanie przez internet nie zastąpi wizyty u mechanika ,także proponuję podjechać z tym do kogoś kto ma pojęcie w temacie i po kolei posprawdzać:

 

- węże przy watertanku

- zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodniczym

- wentylatory

- korek ciśnieniowy

- pompę wody

 

Ten post został wypromowany na artykuł

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Rocznik 95r.Blok silnika zamkniety(na 99%) Wentylator sie włacza na desce pokazuje 90C a wentylator hula.Auto zagotowalo sie dwa razy.Kapie prawdopodobnie z tego weza co idzie od watertank do waterpipe na bloku bo widac pod nim plyn i paruje z bloku.Czyli moze to byc przyczyna zajeme sie wpierw tym a potem zobacze co jest jeszcze(oby nic).Wielkie dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

ok skoro to 95 to jest na kompozytowych uszczelkach, mogły puścić ze starości.

 

w rocznikach 94-96 water tank fabrycznie był plastikowy i miał tendencję do pękania - sprawdź go dokładnie, można zamiast niego użyć aftermarketowego z forge który pasuje P&P lub dać z roczników od 97 wzwyż, ale wymaga to odrobiny modyfikacji.

 

Wszyscy piszą że mają blok silnika zamknięty bo to stary GT a 99% z nich niema, za czujnikiem położenia wału korbowego na bloku masz wytłoczoną szachownicę na bloku ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

mam problem z ubywajacym płynem chłodniczym ile bym go nie dolewał to zawsze ucieknie i zawsze zostaje ledwo widocznie na dnie zbiorniczka wyruwnującego. Podobno była mikro szeczelina więc wymieniłem uszczelkę pod głowićą wymieniałem rówież wąż bo lekko był wilgotny no i nic dalej ten sam problem a wszystko suche nie widać żadnych plam. Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...