Jump to content

Jak kupić subaru :)


jasiux
 Share

Recommended Posts

Siema,

 

Jako jedną z opcji zakupu rozważam SI WRX

I tu mam kilka pytań... tendencyjnych może, ale sądzę że w przyszłości się komuś przyda info w 1 miesjcu.

 

1. Który rocznik jest si a który be? Wiadomo, zawsze się zdarza że w fabryce zatrudnią niedowidzącego albo taśma się spierdzieli, ktoś nie przyjdzie/zapije milion elementów jest zepsutych.

 

2. Jakie gadżety ulegają usterkom najczęściej w SI (szyberdachy, elektryka etc). Czyli z czym auta NIE kupować?

 

3. Na co zwrócić największą uwagę przy zakupie?

 

4. Polska / europa - skąd targać furę?

 

5. Jakie są największe wady SI?

 

6. Czy kombi ma jakieś zady w stosunku do sedana?

 

Z góry dzięki!

Edited by jasiux
Link to comment
Share on other sites

Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz na forum.

 

A za Subaru zapłacisz kartą Master.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

 

Na serio: przyłóż się trochę:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/11191-na-co-zwrocic-uwage-przy-kupnie/#entry354037

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21120-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/

Link to comment
Share on other sites

1. Który rocznik jest si a który be? Wiadomo, zawsze się zdarza że w fabryce zatrudnią niedowidzącego albo taśma się spierdzieli, ktoś nie przyjdzie/zapije milion elementów jest zepsutych.

 

Każdy rocznik ma swoich fanów, jedni wolą prostotę (wcześniejsze egzemplarze) drudzy wolą wygodę (późniejsze). Nie ma gorszych roczników pod względem produkcji.

 

2. Jakie gadżety ulegają usterkom najczęściej w SI (szyberdachy, elektryka etc). Czyli z czym auta NIE kupować?

 

Wszystko zależy od egzemplarza. Wiadomo, że im więcej elektryki a mniej prostych rozwiązań a pojazd starszy tym większa możliwość awarii. Standardem jest po jakimś czasie małe akwarium w bagażniku (przynajmniej jeśli chodzi o imprezy), ale pierwszy lepszy obdarzony średnimi zdolnościami manualnymi blacharz sobie z tym poradzi. Szyberdach jeśli zamierzasz jeździć prędzej obniża sztywność nadwozia, które i tak (bez klatki) nie jest najmocniejszą stroną tych aut.

 

3. Na co zwrócić największą uwagę przy zakupie?

 

Jak przy każdym auto zakupie na stan auta. Nieźle jest poszukać auta na forum, wtedy masz tutaj cała historię auta i nikt raczej kitu nie wciska. Z reguły inni użytkownicy wyrażają również swoje zdanie na temat tego konkretnego egzemplarza. Jeśli auto z drugiej (nieznanej) ręki czy komisu to przede wszystkim sprawdzasz silnik, kolor oleju, zawartość płynu chłodniczego, czy auto się nie poci z silnika, dyfrów, etc. Potem stan napędów podczas przejażdżki, czy nie stuka, nie puka, nie szarpie, nie wydaje dziwnych odgłosów. Czy jeździ i hamuje prosto, stan wizualny (w przypadku imprez korozja najczęściej zaczyna ucztę od nadkoli i błotników oraz na podszybiu). Dobrze pojechać do profesjonalnego serwisu na przegląd przed zakupem. Tam większość czarów zostanie odkryta.

 

4. Polska / europa - skąd targać furę?

 

Indywidualne zapatrywania i cena.

 

5. Jakie są największe wady SI?

 

Jeśli mówisz o użytkowaniu to zużycie paliwa. Jeśli jesteś przyzwyczajony do bezobsługowych samochodów to tutaj trzeba będzie zmienić nawyki. Sprawdzanie oleju to naprawdę norma i konieczność jeśli chcesz się długo cieszyć bezawaryjnością wozu. W silnikach 2,5 litra z turbo często zdarzają się awarie związane z wydmuchaniem uszczelki pod głowicą. Z tego powodu na forum są zwolennicy tych silników i ci, którzy kosztem mniejszej bazowej mocy wolą mniej awaryjne silniki 2.0T. Bez trudu znajdziesz gdzieś na forum odpowiedni wątek. Wadą jest również to, że często można się spotkać z drogówką celem przekazania pewnej kwoty na rzecz skarbu państwa, bo te samochody nie są stworzone do jazdy zgodnie z kodeksem drogowym i wytycznymi "Foto-Vincenta".

 

6. Czy kombi ma jakieś zady w stosunku do sedana?

 

Płyta podłogowa, napędy, silnik, zawieszenie jest to samo. Wygląd zewnętrzny oceń sam, bo o gustach się nie rozmawia. Jeśli potrzebujesz kombi -bierz kombi (albo forestera). Jeśli nie -to po co masz wozić ten odwłok z tyłu.

 

 

 

 

Pozdrawiam.

Edited by Simon
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki.

 

Ad 3. Pytanie stąd, bo siedząc od kilku lat na saabklubpolska potrafiłbym wyrecytować na co zwrócić uwagę w konkretnych modelach/silnikach. Wy na pewno też tak macie :)

 

Uszczelka pod głowicą - jak mniemam w boxerze są 2szt, a kosz operacji - mam nadzieję że do wykonania bez rozbierania połowy samochodu/wyciągania silnika?

 

Rozumiem, że typowych usterek nie ma.

 

Ad "bezobsługowych samochodów" - powiem tak, w saabie maska częściej była w górze niż na dole :) Rozbierałem większość części w tym samochodzie, liczę że SI będzie tutaj lekką ulgą.

 

Pytanie 7: Do jakiego wzrostu z tyłu podróżuje się komfortowo? O ile w ogóle tak się da tam podróżować? I tak generalnie, jak z komfortem w tym wozie? Nie jest to auto rodzinne to wiem, ale bardziej interesuje mnie czy przejechanie 1000km nie będzie się wiązać ze skrzywieniem kręgosłupa :)

 

Dla mnie ma to być mocna fura do wszechoperacji codziennych, często też będzie wozić rowery na dachu... o i jeszcze.... prezent na 30stke hehe :)

 

EDIT: Może ktoś z Krakowa by mnie przewiózł/opowiedział o furze.... i dał siąść za kółkiem... ? :)

Edited by jasiux
Link to comment
Share on other sites

EDIT: Może ktoś z Krakowa by mnie przewiózł/opowiedział o furze.... i dał siąść za kółkiem... ? :)

 

Zapytaj o to samo w wątku krakowskim (w spotkaniach forumowych).

 

Pytanie 7: Do jakiego wzrostu z tyłu podróżuje się komfortowo?

 

Powyżej 190cm zaczynają się problemy z miejscem nad głową. Przynajmniej w imprezach.

 

mam nadzieję że do wykonania bez rozbierania połowy samochodu/wyciągania silnika?

 

Przy wymianie uszczelki silnik trzeba wyjąć... A reszta to zależy gdzie będziesz serwisował samochód. Jeśli mechanik ogarnia to strasznego problemu z obsługą nie ma. Boksery w imprezach są co prawda strasznie ciasno upakowane i słyszałem już historie o tym, że do wymiany świec ktoś wyjął silnik, bo myślał, że inaczej się nie uda. :facepalm:

Edited by Simon
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1. Który rocznik jest si a który be? Wiadomo, zawsze się zdarza że w fabryce zatrudnią niedowidzącego albo taśma się spierdzieli, ktoś nie przyjdzie/zapije milion elementów jest zepsutych.

 

Każdy rocznik ma swoich fanów, jedni wolą prostotę (wcześniejsze egzemplarze) drudzy wolą wygodę (późniejsze). Nie ma gorszych roczników pod względem produkcji.

 

2. Jakie gadżety ulegają usterkom najczęściej w SI (szyberdachy, elektryka etc). Czyli z czym auta NIE kupować?

 

Wszystko zależy od egzemplarza. Wiadomo, że im więcej elektryki a mniej prostych rozwiązań a pojazd starszy tym większa możliwość awarii. Standardem jest po jakimś czasie małe akwarium w bagażniku (przynajmniej jeśli chodzi o imprezy), ale pierwszy lepszy obdarzony średnimi zdolnościami manualnymi blacharz sobie z tym poradzi. Szyberdach jeśli zamierzasz jeździć prędzej obniża sztywność nadwozia, które i tak (bez klatki) nie jest najmocniejszą stroną tych aut.

 

3. Na co zwrócić największą uwagę przy zakupie?

 

Jak przy każdym auto zakupie na stan auta. Nieźle jest poszukać auta na forum, wtedy masz tutaj cała historię auta i nikt raczej kitu nie wciska. Z reguły inni użytkownicy wyrażają również swoje zdanie na temat tego konkretnego egzemplarza. Jeśli auto z drugiej (nieznanej) ręki czy komisu to przede wszystkim sprawdzasz silnik, kolor oleju, zawartość płynu chłodniczego, czy auto się nie poci z silnika, dyfrów, etc. Potem stan napędów podczas przejażdżki, czy nie stuka, nie puka, nie szarpie, nie wydaje dziwnych odgłosów. Czy jeździ i hamuje prosto, stan wizualny (w przypadku imprez korozja najczęściej zaczyna ucztę od nadkoli i błotników oraz na podszybiu). Dobrze pojechać do profesjonalnego serwisu na przegląd przed zakupem. Tam większość czarów zostanie odkryta.

 

4. Polska / europa - skąd targać furę?

 

Indywidualne zapatrywania i cena.

 

5. Jakie są największe wady SI?

 

Jeśli mówisz o użytkowaniu to zużycie paliwa. Jeśli jesteś przyzwyczajony do bezobsługowych samochodów to tutaj trzeba będzie zmienić nawyki. Sprawdzanie oleju to naprawdę norma i konieczność jeśli chcesz się długo cieszyć bezawaryjnością wozu. W silnikach 2,5 litra z turbo często zdarzają się awarie związane z wydmuchaniem uszczelki pod głowicą. Z tego powodu na forum są zwolennicy tych silników i ci, którzy kosztem mniejszej bazowej mocy wolą mniej awaryjne silniki 2.0T. Bez trudu znajdziesz gdzieś na forum odpowiedni wątek. Wadą jest również to, że często można się spotkać z drogówką celem przekazania pewnej kwoty na rzecz skarbu państwa, bo te samochody nie są stworzone do jazdy zgodnie z kodeksem drogowym i wytycznymi "Foto-Vincenta".

 

6. Czy kombi ma jakieś zady w stosunku do sedana?

 

Płyta podłogowa, napędy, silnik, zawieszenie jest to samo. Wygląd zewnętrzny oceń sam, bo o gustach się nie rozmawia. Jeśli potrzebujesz kombi -bierz kombi (albo forestera). Jeśli nie -to po co masz wozić ten odwłok z tyłu.

 

 

 

 

Pozdrawiam.

 

fiu, fiu... dzień dobroci dla świeżynek normalnie... :P:D

 

Link to comment
Share on other sites

Ot to, to, to, to, to...

 

Zajrzałem do tego wątku z gotową odpowiedzią: Jak kupić Subaru? -Jak najszybciej. :mrgreen:

 

Ale okazało się, że konkretne zapytania a coś tam wiem po tylu latach na forumie... ;)

 

No i oczywiście gdybyś chciał docenić mój trud straszliwy to odpowiednie odpowiedzi możesz zaznaczyć zieloną strzałą w górę. :mrgreen:

Edited by Simon
Link to comment
Share on other sites

Pytanie 7: Do jakiego wzrostu z tyłu podróżuje się komfortowo? O ile w ogóle tak się da tam podróżować? I tak generalnie, jak z komfortem w tym wozie? Nie jest to auto rodzinne to wiem, ale bardziej interesuje mnie czy przejechanie 1000km nie będzie się wiązać ze skrzywieniem kręgosłupa :)

W sprawie komfortu to po zakupie Imprezy GT jestem cały czas pod wielkim wrażeniem. Mam założone regulowane amory

i ustawione są na "miękko", a w takim setupie auto jest dużo wygodniejsze niż Seat Leon żony. Myślę, że w nowszych

modelach jest jeszcze lepiej z wygodą.

Link to comment
Share on other sites

Co do UPG, to niestety, ale w Subaru to wiąże się z wyciągnięciem silnika i rozpołowieniem głowic. Te auta są dość twarde, ale dlaczego nie rodzinne?

Ja mam zawieszenie zmienione na AGXy, pełen poliuretan w zawieszeniu i Żona (dodajmy w dość zaawansowanej ciąży) nie narzeka :) Choć przy nierównościach zdarzy się, że trochę się poskrzywia ;)

Link to comment
Share on other sites

Szyberdach jeśli zamierzasz jeździć prędzej obniża sztywność nadwozia, które i tak (bez klatki) nie jest najmocniejszą stroną tych aut.

Żeby sztywna była furka w środku musi być rozpórka :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o wygodę to powiem tak:

W wannie (kombiaku) z 99r lepiej zniosłem trasę na chorwację za kółkiem (1250km) niż z Krakowa nad polskie morze (600km), jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to głośność tłumika:) ale ja uwielbiam ten dźwięk. :).

Co prawda z tyłu już tak wesoło nie jest, ale da się przeżyć (jechałem zapakowany w 4 dorosłe osoby i bagażnik pod sufit).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...