budzan8 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam. Od paru dni mam problem z STI 2004 U.S. (DCCD). Auto od jakiegoś czasu (głównie luźno, na śniegu) miało czasami problem z przeniesieniem momentu na przód. Towarzyszył temu dźwięk szurania, stękania etc. Po wczorajszych jazdach w nad Pilicą problem się nasilił i z napędu został praktycznie tylko tył. Przejechałem na tym ok.100km (powrót do domu), bez zbędnego pałowania. Przy każdym zerwaniu przyczepności tylnych kół występuje ten sam odgłos z centralnego dyf. (czym większa różnica w obrotach osi tylnej do przedniej tym głośniej- tak z moich odczuć...). Przy normalnej jeździe na wprost-bez wariacji- "normalna" tzn. cicha praca. Przy spięciu DCCD z "AUTO" na którąkolwiek pozycję brakuje charakterystycznego przeskakiwania kół przy wolnym manewrowaniu... To wszystkie moje spostrzeżenia. Auto w tygodniu idzie do serwisu do Józefowa, proszę o porady. Wiem, że to wróżenie z fusów, ale może ktoś miał bardzo podobną sytuację?: zastanawiam się nad takimi opcjami awarii - wiskoza i jej płytki - problem elektryczny z dccd, cewki itp. - układ planetarny dccd... - wszystko razem Czy ktoś miał/ma praktykę w serwisowaniu w/w podzespołów? Z góry dziękuję za info. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Wiskozy nie masz, elektryka być może ale trzeba to zweryfikować, przekładnia planetarna - raczej jest wytrzymała. Możliwe że wewnątrz DCCD odkleilły się płytki carbonowe (są naklejane na stalowe tarcze) i to po odklejeniu lata luźno w dyfrze - zabkolowało ściskanie - rozwieranie płytek. Steruje tym cewka ale nie ma siły przepchnąć zwinięte w rulon grudy tego czegoś co tam wklajają. Taki przypadek widziałem po rozebraniu DCCD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzan8 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 4mamut, dzięki za wieści. Myślałem, że płytki i wszystkie planetarki chodzą w oleju, więc można to nazwać :wiskozą", ale widać, że bliżej temu do LSD. Może jakieś sugestie czy np. jeśli są to faktycznie płytki, to czy jest możliwość regeneracji- wymiany na np.zestaw KAPS: http://eng.kaps-transmissions.com/products-carbon-dccd-kit.html Może któryś z Warszawskich serwisów (4.....etc.) zajmie się dokładną diagnostyką i naprawą DCCD? Wiem, że usterka jest mniej spotykana i sama mechanika urządzenia nie jest przez wszystkich zgłębiona, dlatego chciałbym uniknąć transportu części z miejsca na miejsce co rodzi wątpliwości mechaników itp. Jeszcze raz dzieki za info., zawsze cenne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 czy np. jeśli są to faktycznie płytki, to czy jest możliwość regeneracji- wymiany na np.zestaw KAPS: http://eng.kaps-tran...n-dccd-kit.html Może któryś z Warszawskich serwisów (4.....etc.) zajmie się dokładną diagnostyką i naprawą DCCD? Wiem, że usterka jest mniej spotykana i sama mechanika urządzenia nie jest przez wszystkich zgłębiona, dlatego chciałbym uniknąć transportu części z miejsca na miejsce co rodzi wątpliwości mechaników itp. jest możliwość regeneracji , parę osób korzystało już z zestawu KAPS'a Miejsce serwisowania które podałeś, ma bardzo dobrze zgłębiony ten temat i smiało mozesz transportować tam części. zerknij jeszcze w ten temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55439-dccd-awaria-naprawa-alternatywy/page__hl__+kaps%20+dccd#entry1597209 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49256-zestaw-naprawczy-dccd-kaps-i-inne/page__hl__%2Bkaps+%2Bdccd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zestaw Kaps kosztuje 180 Eur i na ich stronie możesz zobaczyć jak to wygląda. To może być jedna z przyczyn, zacznij od sprawdzenia cewki - rezystancia z tego co pamiętam powinna wynosić od 2-3 Ohm dla STI powyżej 2001r oraz 3-4 Ohm dla starszych np. type R. Cewka to nic innego jak nawinięte zwoje drutu na rdzeń i dwa przewody. Nie wiem tylko jak jest wyprowadzona ze skrzyni. Zanim zaczniesz rozbierać musisz być prawie pewien. Ja bym jeszcze wykonał kilka testów DCCD na podnośniku lub w kanale jak auto jest podniesione. Chociaż nie jeździłem z DCCD więc za bardzo nie wiem czy takie testy coś dadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 witam i jak sie skonczyła ta naprawa z wiskoza????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzan8 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Naprawa dwa lata temu w Mysiadle na pierwsze wrażenie wydawała się ok., ale nie miałem wrażenia, że działa super tzn. tak jakby auto cały czas było (albo czasem było, stawało się) bardziej nadsterowne, nawet na LOCKu... Teraz po przejechaniu nie więcej niż 5tys.km. jest to samo. Praktycznie zero napędu na przód, na lock nawet nie strzela na powolnych manewrach parkingowych... Pytanie czy "Mysiadło" zrobiło faktycznie wymianę płytek... albo może zrobili, ale bez potrzebnej dobrej regulacji podkładkami itp.??? 5tys.km. z czego może 1,5 jazdy po śniegu, kilka procedur itp. Auto na oryginalnych płytkach przejechał od nowości 100tys., więc 5 to lekka przesada, chyba się nie mylę. Zestawy KAPSa może nie są tak wytrzymałe jak oryginalne Subaru, ale na bank nie aż tak... 5tego stycznia jadę do Pana Janka K. do Piaseczna, zobaczymy co powie i jak oceni ten problem. Wiem, że bez wyciągnięcia DCCD raczej się nie obejdzie, na szczęście nie jest to trudne dla fachórki;-) Różne przemyślenia i spostrzeżenia mile widziane:-) Pozdrawiam w Nowym Roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 A jaki masz olej w skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) To nie będzie wina płytek , widziałeś te stare płytki ? Wyciągnąć to bez wyciągania skrzynie ,to się da ,opuści się skrzynie i się odkręci dupkę skrzynie i wyjdzie ,ale wsadzić potem to wydaję mi się że troszkę trudno ,tak są takie dwa łożyska igiełkowe podzielone na pół.trzeba uważać żeby to się nie rozsypało, wtedy wałek i DCCD będzie troszkę opadnięte na dół i nie będzie dobrze osiowało obudową i dobrze to wsadzić to troszkę trzeba się nagimnastykować ale może lepiej jak wyciągać całą skrzynie ? Czy ktoś wyciąga DCCD bez wyciągania skrzyni ? pytam z czystej ciekawości Carfit u Ciebie jak to robicie ? Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 ciekawy jestem co zdiagnozuje Pan Jank K. z Piaseczna????? budzan8 tak jak carfit pisze ,moze ktoś zalał zwykły olej do skrzyń biegów ze szperami typu płytkowego prawidowy zazwyczaj ma koncówke LS pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzan8 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Olej w skrzyni: Motul 75W140. Grzesiek79, niestety płytek dwa lata temu nie widziałem choć się dopytywałem jak to wygląda itd. Podobno były rozsypane/popękane dokumentnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Jak tam kolego z naprawa co tam wyszło???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzan8 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Auto od dzisiaj jest w Mysiadle. W związku z tym, że naprawą DCCD dwa lata temu oni się zajęli, zaproponowali mi sprawdzenie auta u nich. Przebieg po naprawie jest bardzo mały... Jutro będzie wiadomo co tam siedzi... Napiszę jak coś się wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzan8 Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Witam. Autko odebrałem 16 stycznia. Okazało się, że jest problem z wiązką elektryczną, jej stykami, masą przy dyfrze etc. Generalnie po rewizji DCCD jest w stanie bardzo dobrym, więc był to problem elektryczny. Oporność na cewce podobno była 5-6 omów, więc sporo za duża, dlatego elektromagnes nie miał siły odpowiednio sterować płytkami itd. Kolejny raz się przekonuję jak ważne są połączenia elektryczne. Auto przez ostatnie dwa lata więcej stało niż jeździło, więc to też miało jakiś wpływ na stan połączeń itd. Auto jest teraz odpowiednio zwarte napędowo, czego się nie czuło wcześniej:-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subi2000 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 W dniu 3.01.2015 o 18:34, carfit napisał: A jaki masz olej w skrzyni ? A jaki powinien być prawidłowy? U mnie w type ra jest wlany zwykły motul 300gear 75w90. Tak doradził mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się