Jump to content

Akumulator do imprezy gl 1998


samuel
 Share

Recommended Posts

Witam jestem szczesliwym posiadaczem subaru imprezy gl 1998 rok 2.0 125km... Mam zalozony akumulator (taki byl) 45 ah jest mniejszy bo w miejscu na niegio jest troche miejsca... Przy lekkim mrozie slabiej kecil a ida duze minusy wiec chce go wymienic. Na stronie bodajze warty czy bosha jest napisane ze ma byc 60 ah i tam 540. Moje pytanie to czy zakladajac akumulator 65 ah wplynie to jakos niekorzystnie na akumulator, silnik, kable, alternator, odpalanie..... czy lepiej zainwestowac w 60tke.... ??

Link to comment
Share on other sites

Cześć, ja także mam założony akumlator 45Ah (centra). Kupiłem samochód to był chyba 54Ah ale straszna padaka, a po starej fieścinie został mi akumulator kilkumiesięczny.

Dodam tylko że 5 dni w tygodniu pokonuję trasę 2 x 5km + raz ok 70km i przy ostatnich mrozach (ok -10st. C) które trwały cały tydzień nie miałem żadnym problemów, choć obawiałem się, że mogę nie odpalić.

Tak naprawdę wszystko zależy, w jakim stanie jest akumulator (czy trzyma dobrze napięcie) oraz czy ładowanie jest w normie. Jeśli te dwie rzeczy są ok to chyba nie ma się co przejmować (przynajmniej ja się nie przejmuję ;) ).

 

Co do Twojego pytania, większy akumulator to dłuższy czas ładowania, więc jak jeździsz krótkie odcinki to akumlator będzie niedoładowany a kwasówki tego nie lubią.

Muszę sprawdzić w instrukcji, ale wydaje mi się, że 60Ah to zalecany.

Link to comment
Share on other sites

Zakładając 65Ah nic Ci się nie stanie. Nie będzie to miało niekorzystnego wpływu na rzeczy które napisałeś wyżej jedynie jeżdżąc na krótkich trasach możesz nie doładować akumulatora.

Jak masz okazje to bierz ;)

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo co Ty, czyli włożony aku 45Ah, fakt faktem że moze był słaby ale po 3 dniach postoju ledwo odpalałem. Katalogowo zalecany jest 60Ah i takowy doradzono mi w sklepie (info na prv, fachowa obsługa). Po wymianie auto kręci z wiekszą siłą, a auto stoi na mrozie i po tygodniu przerwy odpala bez problemu :)

Link to comment
Share on other sites

michmalan tak tylko ze zapewne nie mierzyles uplynnosci pradu podczas postoju, mi w poprzednim aucie tez prad znikal, alarm i czujki braly sporo, akus tez juz byl wiekowy i po tych kilku dniach tez byl problem, wylaczylem alarm i klopoty zniknely, inna sprawa ze w takim nastoletnim aucie wiazki elektryczne tez juz wiekszy opor stawiaja no i rozrusznik nie jest w idealnej formie, to wszystko wplywa na efekt rozruchu a najlatwiej wstawic wiekszy akumulator ;)

Link to comment
Share on other sites

Czyli może być niedoladowany i szybko się zuzyc. .... czasami robię krótkie trasy nawet często wieczorem spadnie śnieg to lecę pod supermarket polatac chwilę parę zakrętów bokiem i do domu :)

Link to comment
Share on other sites

zyggi też już sprawdzałem tę opcję odłączając klemę na czas postoju i objaw byl ten sam, po 3 dniach ledwo kręcił, dlatego po zamontowaniu nowej baterii problemy zniknęły. Poza tym każdy katalog informuje nas że Subaru Impreza n/a I gen. potrzebuje akumulator 60Ah, co więcej nawet sprzedawca poinformował mnie, że może mi sprzedać mniejszy, ale wtedy gwarancja nie obejmuje źle dobranego akumulatora (nie dedykowanego) :)

Link to comment
Share on other sites

katalog powiadasz hehehe a jesli w serwisowce stoi 48Ah dla MT i 52Ah dla AT to jak sie do tego odniesc? katalog w wielu przypadkach jest jak reklama ;)

pozatym mogles miec juz zuzyty akumulator, moj poprzedni tez byl juz stary - mial 8 lat z hakiem i slabo przyjmowal prad z prostownikow - ale gdy potraktowalem go odpowiednio ladowarkami to ladowal sie do pelna i dzialal mimo tego ze tak go alarm i czas nadszarpnal przez te wszystkie lata

Link to comment
Share on other sites

w serwisowce stoi "48Ah for Europe" a dla others 27Ah :D

ja mam wstawiona 60AH centre i powiem Ci ze miesci sie na podkladce na styk - moze z 65Ah byc problem w tej kwestii

pozatym jesli smigasz krotkie odcinki to mozesz miec aku niedoladowany - warto wtedy to sprawdzac i ewentualnie doladowac

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Załozylem 65 ah pasuje pali jak zly w najwieksze mrozy jakie byly w tym roku nawet wiozlem ogry na przejazdzke i niedomknely mi drzwi 3h stal na mrozie z wlaczonom lampka wewnatrz kabiny i nadal pali jak wsciekly dam znac jak by sie cos powalilo....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...