samuel Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam jestem szczesliwym posiadaczem subaru imprezy gl 1998 rok 2.0 125km... Mam zalozony akumulator (taki byl) 45 ah jest mniejszy bo w miejscu na niegio jest troche miejsca... Przy lekkim mrozie slabiej kecil a ida duze minusy wiec chce go wymienic. Na stronie bodajze warty czy bosha jest napisane ze ma byc 60 ah i tam 540. Moje pytanie to czy zakladajac akumulator 65 ah wplynie to jakos niekorzystnie na akumulator, silnik, kable, alternator, odpalanie..... czy lepiej zainwestowac w 60tke.... ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betun Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Cześć, ja także mam założony akumlator 45Ah (centra). Kupiłem samochód to był chyba 54Ah ale straszna padaka, a po starej fieścinie został mi akumulator kilkumiesięczny. Dodam tylko że 5 dni w tygodniu pokonuję trasę 2 x 5km + raz ok 70km i przy ostatnich mrozach (ok -10st. C) które trwały cały tydzień nie miałem żadnym problemów, choć obawiałem się, że mogę nie odpalić. Tak naprawdę wszystko zależy, w jakim stanie jest akumulator (czy trzyma dobrze napięcie) oraz czy ładowanie jest w normie. Jeśli te dwie rzeczy są ok to chyba nie ma się co przejmować (przynajmniej ja się nie przejmuję ). Co do Twojego pytania, większy akumulator to dłuższy czas ładowania, więc jak jeździsz krótkie odcinki to akumlator będzie niedoładowany a kwasówki tego nie lubią. Muszę sprawdzić w instrukcji, ale wydaje mi się, że 60Ah to zalecany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuel Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Chodzi o to że znajomy ma 65 prawie nowy tanio a nowy około 230 zł bosha np Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zakładając 65Ah nic Ci się nie stanie. Nie będzie to miało niekorzystnego wpływu na rzeczy które napisałeś wyżej jedynie jeżdżąc na krótkich trasach możesz nie doładować akumulatora. Jak masz okazje to bierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 miałem to samo co Ty, czyli włożony aku 45Ah, fakt faktem że moze był słaby ale po 3 dniach postoju ledwo odpalałem. Katalogowo zalecany jest 60Ah i takowy doradzono mi w sklepie (info na prv, fachowa obsługa). Po wymianie auto kręci z wiekszą siłą, a auto stoi na mrozie i po tygodniu przerwy odpala bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 michmalan tak tylko ze zapewne nie mierzyles uplynnosci pradu podczas postoju, mi w poprzednim aucie tez prad znikal, alarm i czujki braly sporo, akus tez juz byl wiekowy i po tych kilku dniach tez byl problem, wylaczylem alarm i klopoty zniknely, inna sprawa ze w takim nastoletnim aucie wiazki elektryczne tez juz wiekszy opor stawiaja no i rozrusznik nie jest w idealnej formie, to wszystko wplywa na efekt rozruchu a najlatwiej wstawic wiekszy akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuel Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Czyli może być niedoladowany i szybko się zuzyc. .... czasami robię krótkie trasy nawet często wieczorem spadnie śnieg to lecę pod supermarket polatac chwilę parę zakrętów bokiem i do domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 zyggi też już sprawdzałem tę opcję odłączając klemę na czas postoju i objaw byl ten sam, po 3 dniach ledwo kręcił, dlatego po zamontowaniu nowej baterii problemy zniknęły. Poza tym każdy katalog informuje nas że Subaru Impreza n/a I gen. potrzebuje akumulator 60Ah, co więcej nawet sprzedawca poinformował mnie, że może mi sprzedać mniejszy, ale wtedy gwarancja nie obejmuje źle dobranego akumulatora (nie dedykowanego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 katalog powiadasz hehehe a jesli w serwisowce stoi 48Ah dla MT i 52Ah dla AT to jak sie do tego odniesc? katalog w wielu przypadkach jest jak reklama pozatym mogles miec juz zuzyty akumulator, moj poprzedni tez byl juz stary - mial 8 lat z hakiem i slabo przyjmowal prad z prostownikow - ale gdy potraktowalem go odpowiednio ladowarkami to ladowal sie do pelna i dzialal mimo tego ze tak go alarm i czas nadszarpnal przez te wszystkie lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuel Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 czyli jeżeli w serwisowce stoi 48ah a ja chce zalozyc 65 ah to duuzo za duzo?? w sumie jest to japonska produkcja a zimowe warunki japonskie roznia sie od naszej srogiej zimy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 w serwisowce stoi "48Ah for Europe" a dla others 27Ah ja mam wstawiona 60AH centre i powiem Ci ze miesci sie na podkladce na styk - moze z 65Ah byc problem w tej kwestii pozatym jesli smigasz krotkie odcinki to mozesz miec aku niedoladowany - warto wtedy to sprawdzac i ewentualnie doladowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuel Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ok dzieki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuel Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Załozylem 65 ah pasuje pali jak zly w najwieksze mrozy jakie byly w tym roku nawet wiozlem ogry na przejazdzke i niedomknely mi drzwi 3h stal na mrozie z wlaczonom lampka wewnatrz kabiny i nadal pali jak wsciekly dam znac jak by sie cos powalilo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 jak dalej ogry będziesz woził to bedziesz pchał póżniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się