Jump to content

Odgłosy z tylnego dyferencjału


robin04
 Share

Recommended Posts

Witam. Od pewnego czasu w moim Forku 2.0 AT MY 07 dochodzi szum z tylnego mostu. Pojawia sie on po odjęciu gazu. Czy wymiana oleju może to uciszyć, czy jest to jednak poważniejsza usterka. Mechanicy w szczecińskim ASO postawili diagnozę - łożysko w dyferencjale.

Proszę o radę. Od czego zacząć.

Link to comment
Share on other sites

Od czego zacząć.

Oleju naprawiającego łożyska nie ma.

No i zrujnowałeś mi świat :(

 

Przykro mi. Zawsze możesz mieć nadzieje, że masz inne, magiczne, samo naprawiające się łożyska.

Link to comment
Share on other sites

Na temat szczecińskiego ASO wolałbym sie nie wypowiadać, bo musiałbym używać samych negatywnych określeń.Przykład Zapaliła mi sie kontrolka chek in i cruise. Diagnoza - do wymiany dodatkowe filtry powietrza szt. 2 każdy po 1100 zł lub nawet pompa. Mieli jednak pecha zweryfikowałem tą diagnozę w innym warsztacie i co, do wymiany filtry od lpg koszt 50 zł. i po problemie.W tej sytuacji mam prawo uważać ich diagnozy za niewiarygodne. Słyszałem, że wymiana łażyska w dyferencjale wiąże sie z jego rozbebeszeniem a to juz jest problem - o ile to łożysko.Platinum Forumus po co ta ironia. Szukam rozwiązania i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Szum dochodzi z tylnego mostu. Słuchajcie. Usłyszałem nawet opinię, że bezpieczniej zaopatrzyć sie w używany dyfer niż brać sie za rozbebeszanie tego mojego. Tylko jaka gwarancja, że używany jest ok. Czy naprawdę to taka skomplikowana operacja z wymiana łożysk. Czy ktoś to już przerabiał. Dodam, że auto nabyłem w listopadzie w Niemczech i ma przejechane 170 kkm. Auto serwisowane do końca. Sprawdziłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

 

wczoraj autko było na mini przeglądzie, płukance (bye bye Castrol :) i wymianie tulei wahaczy wzdłużnych z tyłu. Niestety chłopaki z warsztatu przekazali mi smutną wiadomość na temat tylnego mostu. Po podniesieniu auta i rozpędzeniu pojawia się głośne wycie... Ja szczerze mówiąc w czasie normalnej jazdy nic niepokojącego nie słyszałem do tej pory, ale też nie mam jeszcze takiej wrażliwości na dźwięki, autem jeżdżę niepełny rok. Wycie pojawia się przy większych prędkościach, niestety w tym czasie w kabinie też jest głośno i ciężko coś wychwycić. Wstępna diagnoza -> łożyska. Jak zapytałem o skalę "Jak bardzo jest źle 1 - 10" dostałem odpowiedź: 7 :) Mam do tego warsztatu zaufanie i zastanawiam się co dalej. Powiedzieli mi, że niestety regeneracją mostu się nie zajmują, ASO w Gdańsku też się tego nie podejmie, i najlepiej kupić używkę. Za 2 miesiące Subariada i chciałbym do tego czasu ogarnąć problem...

 

Zasadnicza część pytania:

Wiem, ze do Forestera (2 generacja) są różne tylne mosty, w zależności od tego czy skrzynia jest ręczna czy automatyczna (rożne przełożenia). Ja mam automat, i teraz pytanie, czy jeżeli dawca miał automat to jego tylni most będzie mi pasował niezależnie od tego z jakiej wersji silnikowej pochodził (2.0T, 2,5, 2,5T)? Czy ewentualny most od Imprezy/Legacy z automatem też by podszedł? W jaki sposób ustalić czy ta konkretna skrzynia będzie kompatybilna z moim autem?

Obecnie mam tylni dyfer z LSD...

 

Pytanie bonusowe:

Kontaktowałem się z warsztatem specjalizującym się w naprawach aut terenowych, regenerują mosty, natomiast nigdy nie robili tego w Subaru. Jadę do nich na rekonesans jutro. Czy są jakieś przydatne informacje które mógłbym im przekazać gdyby podjęli się regeneracji ?

Link to comment
Share on other sites

Szum dochodzi z tylnego mostu. Słuchajcie. Usłyszałem nawet opinię, że bezpieczniej zaopatrzyć sie w używany dyfer niż brać sie za rozbebeszanie tego mojego. Tylko jaka gwarancja, że używany jest ok. Czy naprawdę to taka skomplikowana operacja z wymiana łożysk. Czy ktoś to już przerabiał. Dodam, że auto nabyłem w listopadzie w Niemczech i ma przejechane 170 kkm. Auto serwisowane do końca. Sprawdziłem.

 

 

Temat przerabiałem 2 lata temu (przebieg ok 160kkm). Komplet wszystkich łożysk do dyfra (2x półoś, 1xwałek atakujący) to po ok.300zł za sztukę o ile dobrze pamietam. U mnie skończyło się na wymianie wałka i talerza oraz wszystkich łożysk. Wałek i talerz dostałem używkę za 300zł. Polecam MTS w Dzierzoniowie, na końcu roboty zdjęcie dyfra, wymiana łożyska, założenie robili w niecałe 1h. Powodzenia, Ale rewizję zrób, bo nie wiesz czy pogubiłeś zęby czy tylko lekkie zuzycie.

Link to comment
Share on other sites

Szum dochodzi z tylnego mostu. Słuchajcie. Usłyszałem nawet opinię, że bezpieczniej zaopatrzyć sie w używany dyfer niż brać sie za rozbebeszanie tego mojego. Tylko jaka gwarancja, że używany jest ok. Czy naprawdę to taka skomplikowana operacja z wymiana łożysk. Czy ktoś to już przerabiał. Dodam, że auto nabyłem w listopadzie w Niemczech i ma przejechane 170 kkm. Auto serwisowane do końca. Sprawdziłem.

 

 

Temat przerabiałem 2 lata temu (przebieg ok 160kkm). Komplet wszystkich łożysk do dyfra (2x półoś, 1xwałek atakujący) to po ok.300zł za sztukę o ile dobrze pamietam. U mnie skończyło się na wymianie wałka i talerza oraz wszystkich łożysk. Wałek i talerz dostałem używkę za 300zł. Polecam MTS w Dzierzoniowie, na końcu roboty zdjęcie dyfra, wymiana łożyska, założenie robili w niecałe 1h. Powodzenia, Ale rewizję zrób, bo nie wiesz czy pogubiłeś zęby czy tylko lekkie zuzycie.

Jakie miałeś objawy? U mnie ostatnio pojawił się delikatny szum powyżej 60 km/h z okolic lewarka biegów (pod nim) ale bardzo cichy i podobny do szumu kół. Dla mnie wygląda to na jakieś łożysko, może nawet kola i po prostu niesie sie po zawieszaniu albo jestem po prostu przewrażliwiony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...