Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą Justy I 1.2 75KM [foto]


szymon1238

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem silnik (za 150zł z komputerem) do mojej Justy z ponoć wydmuchaną uszczelką, chociaż mi wygląda na dobrą. Porces wymiany:

 

1.Zaczynam od zdjęcia koła pasowego (klucz 17). Dorobiłem też blokadę do tego koła, taką jak na foto - kształtownik 1m, dwie śruby M10. Bardzo ułatwia sprawę.

18012013131.jpg

 

18012013132.jpg

 

2.Ściągamy dekiel od rozrządu (8 śrub M6, niektóre z nakrętkami). Ustawiamy koła na znaki, (dolne klinem do góry). Ściagamy pasek. Wtedy można odkręcić koło od wałka rozrządu w głowicy. Po ściągnięciu tego koła jest możliwe zdjęcie tylnej plastikowej obudowy paska rozrządu.

32789281.jpg

 

57579644.jpg

 

3. Zdjemujemy pokrywę rozrządu, zrzucamy kolektor wydechowy (6 śrub na klucz 12), kolektor dolotowy (9 śrub + jedna od wspornika) i głowica zdjęta.

18012013136.jpg

 

18012013139.jpg

 

U mnie wyglądało to tak po zdjęciu, na oko żadnych przedmuchów nie ma.

18012013144.jpg

 

18012013147.jpg

 

 

Wszystkie zdjęcia wrzucam dodaktowo jako załącznik

 

P.S.

Czy jest możliwe, że to głowica pękła, anie uszczelka pod głowicą puszcze kompresję do ukł. chłodzenia? Zdarzały się takie przypadki w tych autach?

post-6842-0-68844800-1358551443_thumb.jpg

post-6842-0-72342000-1358551455_thumb.jpg

post-6842-0-33567800-1358551465_thumb.jpg

post-6842-0-82468100-1358551484_thumb.jpg

post-6842-0-70019500-1358551499_thumb.jpg

post-6842-0-33887300-1358551518_thumb.jpg

post-6842-0-03750400-1358551533_thumb.jpg

post-6842-0-48630600-1358551549_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę jeździłem Justynką i to nawet na lekko podrasowanym silniki i z głowicą nie miałem żadnych problemów. Uszczelka rzeczywiście czasami puszczała, pierścienie podobnie, ostatnio tłoki odmówiły posłuszeństwa. Widziałem nawet silnik od Justy, gdzie tłok wyszedł dołem, ale pękniętej głowicy jeszcze nie widziałem. Zawsze dla pewności możesz dać ją do sprawdzenia, ale niestety wiąże się to z kosztem około 100 ;/ Tyle że wtedy będziesz mieć pewność czy głowica jest dobra, bo teraz możemy tylko gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I tak dasz głowicę do planowania przy okazji sprawdzą szczelność więc będziesz wiedział co i jak.

Często głowice się skręcaja przy przegrzaniu i czasami pękają przegrody wewnątrz,tylko sprawdzenie w firmie naprawiającej głowice daje ci pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...