Skocz do zawartości

DPF i Stuki w Foresterze


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Subaru Forester 2.0D 2010 rok kilkakrotne zgłoszenie sie kontrolki DPF wypalone zgodnie z instrukcją w tym czasie przebieg ok 65 tys km . W okolicach 70 tys kontrolka zaczeła migać . Pojechałem do serwisu ze względu na konieczność czyszczenia serwisowego , czyszczenie wykonano filtr praktycznie jako nowy , wymiana oleju koszt całości usługo ponad 1000 zł . Od tego czasu stuki silnika bardzo głośne szczególnie przy zimnym silniku ( temp min -4 na zewnątrz czyli nie Syberia - strach pomyśleć co się stanie jak będe w górach ) Wcześniej nigdy silnik nie chodził tak głośno jakby miał się zaraz rozlecieć . wyraźne stuki . Dodatkowo od czyszczenia DPF w serwisie przebieg jakieś maks 5000 km i znowu zonk , pomarańczowa żaróweczka ponownie na stałe . wypaliłem zgodnie procedurą , ale chyba coś nie tak , silnik nadal łupie na zimnym tak jakby za chwilkę miał wyjść z karoserii. Kilkakrotnie nieautoryzowany przez Subaru znajomy elektromechanik sugerował wizytę i kontrolę układu wtryskowego , jednoznacznie określając ze z moim silnikiem coś jest nie w porządku.

Moje obawy budzi teraz wyjazd na ferie do Włoch, co robić jak ten cud techniki padnie ( Assistance) ??

Proszę jednak o wskazanie sposobu sprawdzenia silnika a ASO gdyż przy okazji wizyty zwiazanej z DPF zwróciłem uwagę na znaczne stuki zimnego silnika . Niestety uzyskałem odpowiedź ze wszystko jest ok .Ja niestety nie mogę się tym zgodzić ze względu na to ,że wczesniej tego nie było , oraz to że konczy mi sie gwarancja.

Proszę tez o wyjasnienie jakim cudem samochód po 5000 od serwisowego czyszczenia pokazuje błąd DPF ( samochód jezdzi zarówno w mieście jak i na trasie bo taka już jego rola )

Olej napędowy tankowany w sprawdzonej stacji Statoil nie tylko przez kontrole ale i zwykłych uzytkowników znajomych.

Proszę o pilną odpowiedź i decyzję co dalej

z poważaniem Tomasz Wojno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mocno współczuje, ale byłem świadkiem rozmowy(dość żywiołowej) jednego faceta w ASO we Wro z podobnym problemem jak twój. Po czyszczeniu DPF lampa zapalała sie mu co 1000-2000km. Dostał sugestie że chyba trzeba wymienic DPF (SIC!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę jednak o wskazanie sposobu sprawdzenia silnika a ASO gdyż przy okazji wizyty zwiazanej z DPF zwróciłem uwagę na znaczne stuki zimnego silnika . Niestety uzyskałem odpowiedź ze wszystko jest ok .Ja niestety nie mogę się tym zgodzić ze względu na to ,że wczesniej tego nie było , oraz to że konczy mi sie gwarancja.

 

Stwierdzili to na słuch czy wykonali jakieś pomiary? Jak na słuch to może warto poszukać innego ASO i sprawdzić dokładnie co jest z układem wtryskowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka , dzwoniłem do ASO mam się stawić po powrocie z ferii gdyż własnie wyjezdzam . Zobaczymy jakie będą mowy choć niestety opinię na temat ASO Subaru mam mowiąc łagodnie nie najlepszą . Ani tematu stuków ani DPF nie odpuszczę chćbym miał iśc z tym do sądu. Skoro serwis kasuje ponad 1000 PLN za czyszczenie i wymianę oleju , informuje ze DPF w stanie niemalże jak nowy to dlaczego miałby teraz nagle wymieniać za kasę ?? Smierdzi mi to ewidentnym naciąganiem klienta .Wiem powiecie ze temat był wałkowany , ale nie wierzę ,że nic w tej materii nie można zrobić , znam ludzi którzy w podobnej sytuacji inna marka pojazdu i jeszcze bardziej bveznadziejna sytuacja wygrywali sprawy.

Z innej beczki gdzie mozna wywalić i obejśc elektronicznie DPF oraz jaki jest tego koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinię na temat ASO Subaru mam mowiąc łagodnie nie najlepszą

 

Jeśli jesteś niezadowolony z usług któregoś ASO, to skonfrontuj ich diagnozę z innym.

Np. po drodze do Włoch masz świetny serwis Subaru w Dzierżoniowie. :idea:

 

Z innej beczki gdzie mozna wywalić i obejśc elektronicznie DPF oraz jaki jest tego koszt

 

To rozwiązanie, jako niezgodne z przepisami, nie może być oficjalnie polecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Andrzeju dzieki zainteresowanie tematem

Pytam zarówno o głośną pracę wtryskiwaczy jak i też nienormalne zachowanie się DPF po czyszczeniu w serwisie

Sprawdziłem ok 4800 km temu było własnie wykonane czyszczenie w serwisie gdyż paliła sie lampka w sposób migający. Minęło raptem 4000 km i ponownie tym razem dwukrotnie zgłosiła się swiatełkiem stałym. czyzby ten samochód nie potrafił jeździć nie tylko w mieście ale i nawet po dłuższych trasach.

W ubiegłym roku 3 krotnie zapaliła sie we Włoszech na nartach w górach czyli jak to się mówi w żywiole aut z napędem 4x4

jest to moj 16 samochód z tego większośc diesli 4 ostatnie to już z DPF i nigdy mi się to nie zdażyło VW Audi Ford Fiat .Chyba coś jest nie tak i nie wiem jak temu zaradzić , jak wyegzekwować wymianę gwarancyjną

Autko ma przebiegu 69800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o głośną pracę wtryskiwaczy

 

trzeba spr. wtryskiwacze i jezeli wymagają czyszczenia to zrobic to chemicznie (serwis wie o c chodzi) niestety jak jest zimno to do momentu osiagniecia +-wlasciwej temp. silnik pracuje głosniej.

W ubiegłym roku 3 krotnie zapaliła sie we Włoszech na nartach w górach

nie Panu pierwszemu . krótkie dystanse 2/4 km , kompletnie zimny silnik i tak przez kilkanascie dni....moze wywolać miganie lampki dpf . Warto przejechac autostradą kilka km nagrzanym autem i dac mu szansę samooczyszczenia.

ak wyegzekwować wymianę gwarancyjną

nie jest latwo , ponieważ jest to filtr wiec daje się oczyścić np. chemicznie , praktycznie zupelnie. Nie wiem jak był czyszczony ? Za zanieczyszczanie dpf (nie wlaczanie samooczyszczania) odpowiadają jeszcze dwa czujniki przy dpf wiec serwis pewnie to ustali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Nie wiem, czy moje uwagi tu komukolwiek dadzą do myślenia w kwestii dpf - ale się podzielę :)

 

1. Mój aktualny przebieg to zaledwie 52kkm - zatem może problemy z filtrem jeszcze przede mną...

- jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF...

2. Mam zamontowane webasto - nie wiem, jak brzmi zimny silnik diesla w Subaru (ok - wiem, ale nie lubię) - nawet przed krótkimi przejazdzkami (dzieciaki do szkoly 3-4km) załączam układ dogrzewania na min. 10-15 minut

2a. Uwaga przy okazji krótkich odcinków - łatwo dorżnąć (niestety mi się to udało) wówczas akumulator, ale chyba lepiej baterie niż filtr dpf...

Najprostszym remedium na ten ostatni problem jest mały przydomowy prostownik i podlaczanie raz na 2 tygodnie dla "higieny" akumulatora - stosuję od tego roku po wspomnianym "zarżnięciu" ;)

3. Raz w tygodniu - obowiązkowo! - kilkanaście km autostradą - może to się komuś wydać śmieszne ale zdarzyło mi się kilka razy wyjechać specjalnie po to by zaliczyć cotygodniową przebieżkę pod kątem wypalenia DPF - choć nic nie migało na desce... ale ja po prostu lubię jazdę subarakiem - zwłaszcza w takie dni, jak dzisiaj ;)

Póki co - odpukać - brak kłopotów z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy moje uwagi tu komukolwiek dadzą do myślenia w kwestii dpf - ale się podzielę :)

 

1. Mój aktualny przebieg to zaledwie 52kkm - zatem może problemy z filtrem jeszcze przede mną...

- jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF...

2. Mam zamontowane webasto - nie wiem, jak brzmi zimny silnik diesla w Subaru (ok - wiem, ale nie lubię) - nawet przed krótkimi przejazdzkami (dzieciaki do szkoly 3-4km) załączam układ dogrzewania na min. 10-15 minut

2a. Uwaga przy okazji krótkich odcinków - łatwo dorżnąć (niestety mi się to udało) wówczas akumulator, ale chyba lepiej baterie niż filtr dpf...

Najprostszym remedium na ten ostatni problem jest mały przydomowy prostownik i podlaczanie raz na 2 tygodnie dla "higieny" akumulatora - stosuję od tego roku po wspomnianym "zarżnięciu" ;)

3. Raz w tygodniu - obowiązkowo! - kilkanaście km autostradą - może to się komuś wydać śmieszne ale zdarzyło mi się kilka razy wyjechać specjalnie po to by zaliczyć cotygodniową przebieżkę pod kątem wypalenia DPF - choć nic nie migało na desce... ale ja po prostu lubię jazdę subarakiem - zwłaszcza w takie dni, jak dzisiaj ;)

Póki co - odpukać - brak kłopotów z DPF.

 

Fajnie, ale czy o to chodzi w jeździe, żeby robić to i to jeszcze to by samochód jeździł bez problemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym Forka DIT, ale to temat do rozważań na 2014r.

 

nie jezdzilem jeszcze , Raju przejechał kilka km i zachwycony :) jak przejadę ze 2 tys km to bedę coś mógł powiedzieć...

 

ps. pewnie bedzie trzeba "przymknąć oko" na spalanie w porównaniu SBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ale czy o to chodzi w jeździe, żeby robić to i to jeszcze to by samochód jeździł bez problemowo

Ja mam trochę mniejszy przebieg, nie bawię się w oczyszczające jazdy po autostradzie (choćby dlatego, że takowej u nas brak), akumulator działa bez żadnych magicznych czynności i w ogóle nie narzekam. Zaś kolega, który wbrew moim radom nabył Tiguana - i owszem.

 

Onegdaj (tzn. w jesieni) rozmawiałem w sklepie Subaru z bardzo miłą Panią, która ma Outbacka SBD z mojego rocznika. Pytała mnie o filtr, na co odpowiedziałem zgodnie z prawdą, iż wiem z instrukcji, że coś takiego jest. Pani powiedziała, że ma tak samo, a naczytała się na Forum i nasłuchała różności, i nie wie, co o tym myśleć.

 

Aha - również ma pierwotne "sportowe" oprogramowanie do silnika, a sprzęgło jakoś nie chce się jej popsuć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla renomy marki, przed zakupem powinna być ankieta. Jak delikwent jeździ głównie po mieście to polecać benzynę, jak długie trasy to diesel. Jak delikwent się upiera to uświadomić,

Współczesne diesle (wszystkich marek) dla większości z nas to pozorne oszczędności: w kwestii spalania ok, ale serwis to już boli (wtryski, DPF-y, EGR-y i inne takie nie sa gotowe na ON by Orlen).

Idea wyjazdu raz w tygodniu na przegonienie auta po autostradzie to jest zaprzeczenie bezproblemowej eksploatacji. Zwłaszcza patrząc na liczbę autostrad w naszym pięknym kraju.

Edytowane przez przymar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...