Jump to content

OUTBACK Diesel czy Benzyna


slawomir77
 Share

Recommended Posts

DIESEL 2008 to z jego początków więc może być obciążony chorobą wieku dziecięcego

Były jakieś poprawki ? Jeśli tak to od którego roku ?

Mój znajomy ma ten pierwszy egz. i coś mi mówił że miał spore problemy z obrotami na jalowym i że to ponoć dotyczyło tych pierwszych egzempl.Ale szczegółów to nie pamiętam bo tylko raz przypadkowo żeśmy sie spotkali.Poza tym trzeba by sprawdzić DPF i sprzeglo z racji starego softu.

Z tego rocznika ja bym brał benzynę

Link to comment
Share on other sites

DIESEL 2008 to z jego początków więc może być obciążony chorobą wieku dziecięcego

 

nie moze tylko jest ! trzymaj sie z daleka od rocznikow 2008-2009 od 2010 uchodzi za dopracowanego i to tylko od pierwszego kwartalu 2010 z konca 2009 (ale Model MY2010) byly jeszcze poprawiane.

Link to comment
Share on other sites

pod tym wzgledem SBD to bardzo oszczedne Auto. Obecnie dostalem firmowego Forda Focusa 1,6 D i spalanie mi wyszlo 6.8. Legacy przy takiej jezdzie bierze 7,3.

Modele z otwartym Filtrem byly jeszcze oszczedniejsze. Tam mi spalanie wychodzilo 6,5 ... przy podobnej jezdzie.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie już wiecie, że jestem wielkim miłośnikiem Legacy. Tymczasem chcecie pewnie usłyszeć coś o nowym silniku. Czy jest dobry?

Nie. Jest beznadziejny. Zwykle diesle są najszczęśliwsze, pracując na niskich obrotach przy wysokim biegu. Nie ten w Legacy. Jego moment obrotowy jest na poziomie temperówki, a żywotność i dusza - jak u trupa. Trzeba być cały czas na jedynce, zanim silnik obrotami strząśnie z siebie okowy, a potem, kiedy już wrzucicie dwójkę, w proteście zatrzęsie się i zadrży.

Nic mnie to nie obchodzi, że na jednym litrze paliwa przejedzie dwa i pół miliona kilometrów; to nie jest w ogóle warte zachodu! A na domiar złego Legacy nie występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

A Legacy z silnikiem benzynowym? Tak. Jak najbardziej. Ma płaty tłuszczu zwisające z ramion, odpowiednie wąsy i zwariowany kapelusz pod postacią odjechanego szyberdachu. Gdyby Legacy umiało mówić, miałoby głos Edwarda Foxa. To naprawdę wspaniały uniwersalny samochód. Ale z dieslem? W życiu!

 

 

Jeremy Clarkson w 2008 roku ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja nieśmiało zasugeruję, że jak auto jeździ w trasach to taki H6 dla OBK jest bardzo przyjemnym wyborem B)

Poza tym, że chochluje 2x tyle co Diesel to jest bardzo przyjemny :)

 

Outback MY10 2.5 benzyna potrafi spalić 6,8 - 7,5l w przedziale prędkości 90 - 110 km/h

Ostatnio zrobiłem dużą trasę na 2 baki paliwa i z prędkości między 130 - 150 km/h wyszło mi 8,8l

Gdyby nie to, że z gazem i wyprzedzaniem raczej się nie cackałem to zapewne osiągnąłbym wynik 8,5l. Kiedyś sprawdzę czy to możliwe...

Tą samą trasę w kwietniu przy remontowanej gierkówce na odcinku 100 km przy prędkości 80 - 120 km/h zamknąłem wynikiem 7,3l

 

Z uwagi na gabaryty auta kiedy jedziemy pod silny wiatr to te same prędkości owocują wynikiem 9 - 10 l

 

Diesel pali zapewne z 2 l mniej. Pytanie jaki będzie koszt zakupu samochodu i ile km robi się w roku.

Pamiętam jak z forumowiczem Sleszem jechaliśmy w 3 osoby + dziecko Legacy diesel, spalanie miał na poziomie 7,5 l przy 140km/h

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić bo pamięć jest ulotna:)

Edited by AllRad
Link to comment
Share on other sites

Ja nieśmiało zasugeruję, że jak auto jeździ w trasach to taki H6 dla OBK jest bardzo przyjemnym wyborem B)

Poza tym, że chochluje 2x tyle co Diesel to jest bardzo przyjemny :)

 

Outback MY10 2.5 benzyna potrafi spalić 6,8 - 7,5l w przedziale prędkości 90 - 110 km/h

Ostatnio zrobiłem dużą trasę na 2 baki paliwa i z prędkości między 130 - 150 km/h wyszło mi 8,8l

Gdyby nie to, że z gazem i wyprzedzaniem raczej się nie cackałem to zapewne osiągnąłbym wynik 8,5l. Kiedyś sprawdzę czy to możliwe...

Tą samą trasę w kwietniu przy remontowanej gierkówce na odcinku 100 km przy prędkości 80 - 120 km/h zamknąłem wynikiem 7,3l

 

Z uwagi na gabaryty auta kiedy jedziemy pod silny wiatr to te same prędkości owocują wynikiem 9 - 10 l

 

Diesel pali zapewne z 2 l mniej. Pytanie jaki będzie koszt zakupu samochodu i ile km robi się w roku.

Pamiętam jak z forumowiczem Sleszem jechaliśmy w 3 osoby + dziecko Legacy diesel, spalanie miał na poziomie 7,5 l przy 140km/h

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić bo pamięć jest ulotna:)

 

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

Link to comment
Share on other sites

Ja nieśmiało zasugeruję, że jak auto jeździ w trasach to taki H6 dla OBK jest bardzo przyjemnym wyborem B)

Poza tym, że chochluje 2x tyle co Diesel to jest bardzo przyjemny :)

 

Outback MY10 2.5 benzyna potrafi spalić 6,8 - 7,5l w przedziale prędkości 90 - 110 km/h

Ostatnio zrobiłem dużą trasę na 2 baki paliwa i z prędkości między 130 - 150 km/h wyszło mi 8,8l

Gdyby nie to, że z gazem i wyprzedzaniem raczej się nie cackałem to zapewne osiągnąłbym wynik 8,5l. Kiedyś sprawdzę czy to możliwe...

Tą samą trasę w kwietniu przy remontowanej gierkówce na odcinku 100 km przy prędkości 80 - 120 km/h zamknąłem wynikiem 7,3l

 

Z uwagi na gabaryty auta kiedy jedziemy pod silny wiatr to te same prędkości owocują wynikiem 9 - 10 l

 

Diesel pali zapewne z 2 l mniej. Pytanie jaki będzie koszt zakupu samochodu i ile km robi się w roku.

Pamiętam jak z forumowiczem Sleszem jechaliśmy w 3 osoby + dziecko Legacy diesel, spalanie miał na poziomie 7,5 l przy 140km/h

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić bo pamięć jest ulotna:)

 

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

A to się zgadza, bo podobno te same Outbacki MT palą o wiele wiele więcej. Fakt CVT odwala kawał dobrej roboty.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

 

OBK H6 (3.6) z klasycznym AT też jakoś strasznie nie pali. Średnio wychodziło mi ok. 9.5-10.0 l/100km (jazda mieszana) w tasie 8.5 l/100km jest jak najbardziej do osiągnięcia (prędkość ok 90-100km/h). Autostrada 140km/h ok. 10.0 niekiedy mniej. Rekord ze spokojnej trasy ok. 7.6 l/100km - gdzieś na forum są fotki. Niestety aerodynamika OBK robi swoje.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

 

OBK H6 (3.6) z klasycznym AT też jakoś strasznie nie pali. Średnio wychodziło mi ok. 9.5-10.0 l/100km (jazda mieszana) w tasie 8.5 l/100km jest jak najbardziej do osiągnięcia (prędkość ok 90-100km/h). Autostrada 140km/h ok. 10.0 niekiedy mniej. Rekord ze spokojnej trasy ok. 7.6 l/100km - gdzieś na forum są fotki. Niestety aerodynamika OBK robi swoje.

 

H6 bardzo ładnie piją w trasie z CVT można naprawdę "dziwne" wyniki osiągać, rekordem można zjechać poniżej 7l :)

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

 

OBK H6 (3.6) z klasycznym AT też jakoś strasznie nie pali. Średnio wychodziło mi ok. 9.5-10.0 l/100km (jazda mieszana) w tasie 8.5 l/100km jest jak najbardziej do osiągnięcia (prędkość ok 90-100km/h). Autostrada 140km/h ok. 10.0 niekiedy mniej. Rekord ze spokojnej trasy ok. 7.6 l/100km - gdzieś na forum są fotki. Niestety aerodynamika OBK robi swoje.

 

H6 bardzo ładnie piją w trasie z CVT można naprawdę "dziwne" wyniki osiągać, rekordem można zjechać poniżej 7l :)

 

H6 z CVT w Subaru?

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

 

OBK H6 (3.6) z klasycznym AT też jakoś strasznie nie pali. Średnio wychodziło mi ok. 9.5-10.0 l/100km (jazda mieszana) w tasie 8.5 l/100km jest jak najbardziej do osiągnięcia (prędkość ok 90-100km/h). Autostrada 140km/h ok. 10.0 niekiedy mniej. Rekord ze spokojnej trasy ok. 7.6 l/100km - gdzieś na forum są fotki. Niestety aerodynamika OBK robi swoje.

 

H6 bardzo ładnie piją w trasie z CVT można naprawdę "dziwne" wyniki osiągać, rekordem można zjechać poniżej 7l :)

 

H6 z CVT w Subaru?

 

Skrót myślowy 2,5 z CVT miało być:)

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj tylko, że jeśli to był Twój Outback to skrzynia CVT pali dużo dużo mniej niż zwykłe AT. Szczególnie w trasie.

 

OBK H6 (3.6) z klasycznym AT też jakoś strasznie nie pali. Średnio wychodziło mi ok. 9.5-10.0 l/100km (jazda mieszana) w tasie 8.5 l/100km jest jak najbardziej do osiągnięcia (prędkość ok 90-100km/h). Autostrada 140km/h ok. 10.0 niekiedy mniej. Rekord ze spokojnej trasy ok. 7.6 l/100km - gdzieś na forum są fotki. Niestety aerodynamika OBK robi swoje.

 

H6 bardzo ładnie piją w trasie z CVT można naprawdę "dziwne" wyniki osiągać, rekordem można zjechać poniżej 7l :)

 

H6 z CVT w Subaru?

 

Skrót myślowy 2,5 z CVT miało być :)

 

Tak myślałem. Co do 2.5 to prawda tyle, że te 90KM więcej w H6 coś pić musi :-). Poza tym CVT jednak jest nowocześniejsze od E5AT znaczy mniejsze straty podobno ma.

Link to comment
Share on other sites

DIESEL 2008 to z jego początków więc może być obciążony chorobą wieku dziecięcego

 

nie moze tylko jest ! trzymaj sie z daleka od rocznikow 2008-2009 od 2010 uchodzi za dopracowanego i to tylko od pierwszego kwartalu 2010 z konca 2009 (ale Model MY2010) byly jeszcze poprawiane.

 

a jaka to choroba? :D

bo właśnie dziś puknęło 180kkm - auto z pierwszej dostawy do polski :P

 

ja unikałbym tych roczników z innego powodu - mają natrzepane już grube przebiegi i nie wiadomo jak kierownik dbał - czy w ogóle dbał..

Link to comment
Share on other sites

DIESEL 2008 to z jego początków więc może być obciążony chorobą wieku dziecięcego

 

nie moze tylko jest ! trzymaj sie z daleka od rocznikow 2008-2009 od 2010 uchodzi za dopracowanego i to tylko od pierwszego kwartalu 2010 z konca 2009 (ale Model MY2010) byly jeszcze poprawiane.

 

a jaka to choroba? :D

bo właśnie dziś puknęło 180kkm - auto z pierwszej dostawy do polski :P

 

ja unikałbym tych roczników z innego powodu - mają natrzepane już grube przebiegi i nie wiadomo jak kierownik dbał - czy w ogóle dbał..

Mój diesel OBK ma sie dobrze. Chory nie był jako dzieciak. Teraz też nie choruje. :)

 

Panowie,tylko pogratulować :)

Faktycznie ,to zależy jak poprzedni właściciel dbał o diesla,co mu lał i jak obchodził się ze sprzęgłem.Nie wszystko da się sprawdzić.Benzyniak wybaczy chyba więcej błędów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...