Jump to content

Forester 2,0 X czy 2,5 XT


meryts
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Mam mały dylemat nie wiem , który samochód wybrać Forester 2,0 X czy 2,5 XT.

Pewnie już gdzieś taki temat był omówiony ale chce poznać opinię kogoś kto używał tych samochodów .

 

Mam do wyboru :

1. Forester 2,5 XT rok 2004, przebieg 175 tyś , dobry stan , bezwypadkowy , jedynie co było naprawiane to jakieś 30 tyś temu uszczelki pod głowicami .

2. Forester 2,0 X (160 KM) rok 2006 przebieg 195 tyś , stan podobny , wymieniane było sprzęgło .

 

Chce używać samochodu do jazdy w cyklu mieszanym , gazu nie biorę pod uwagę .

 

Czasem planuje wjechać w teren leśny.

 

Bardzo proszę o jakąś sensowną radę oczywiście zakładając , że żaden z nich nie ma wad ukrytych

 

Pozdrawiam

Adam

 

Ps. Jest gość , który handluje tymi samochodami z Jeleniej Góry , na allegro wyglądają bardzo fajnie , zna ktoś może jego ofertę , ja mam do niego dość daleko ponad 350 km i nie wiem czy warto tak pojechać .

Edited by meryts
Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie,

Mam mały dylemat nie wiem , który samochód wybrać Forester 2,0 X czy 2,5 XT.

Pewnie już gdzieś taki temat był omówiony ale chce poznać opinię kogoś kto używał tych samochodów .

 

Mam do wyboru :

1. Forester 2,5 XT rok 2004, przebieg 175 tyś , dobry stan , bezwypadkowy , jedynie co było naprawiane to jakieś 30 tyś temu uszczelki pod głowicami .

2. Forester 2,0 X (160 KM) rok 2006 przebieg 195 tyś , stan podobny , wymieniane było sprzęgło .

 

Chce używać samochodu do jazdy w cyklu mieszanym , gazu nie biorę pod uwagę .

 

Czasem planuje wjechać w teren leśny.

 

Bardzo proszę o jakąś sensowną radę oczywiście zakładając , że żaden z nich nie ma wad ukrytych

 

Pozdrawiam

Adam

 

Ps. Jest gość , który handluje tymi samochodami z Jeleniej Góry , na allegro wyglądają bardzo fajnie , zna ktoś może jego ofertę , ja mam do niego dość daleko ponad 350 km i nie wiem czy warto tak pojechać .

 

tyle tego było ...

 

proponuję użyć wyszukiwarki - i będzie pełna odpowiedz ! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Temat wraca co jakiś czas, dylemat spory, czytania na dobrych kilka długich wieczorów. Ode mnie: jeśli nie jesteś fanem dynamicznej jazdy, a auta używasz 'normalnie' to bierz 2.0 X, ale lepiej w manualu przy tym silniku (będziesz miał reduktor który może się przydać w terenie), automat w Foresterach niestety zabiera sporo dynamiki, to 4 biegowa konstrukcja, niezbyt szybka, ale za to niezniszczalna. Dodatkowo w automacie nie masz reduktora (chociaż przy automacie nie jest on aż tak potrzebny).

Koszty eksploatacji na pewno będą niższe w 2.0 X, odpadnie też widmo drogich napraw, chociaż wcale nie jest tak, że 2,5XT się sypie na okrągło. Problem jest taki że kupując auto używane z takim przebiegiem lepiej przygotować się finansowo na najgorsze.

2,5 XT to rakieta na kołach i niesamowita frajda z jazdy, które rekompensuje zwykle wydatki na stacji.

Aha - koniecznie szyberdach ;)

Link to comment
Share on other sites

Ślicznie dziękuje . Jadę kupić tego 2,5 bo ma szyberdach ;-)

 

Gratuluje wyboru :thumbup:

I jedź z nim od razu na porządny serwis, przy tym przebiegu lepiej wszystko zrobic na tip-top.

Link to comment
Share on other sites

psuje się ?!

no może od nieużywania, czy nieumiejętnego korzystania to i owszem, ale to tak jak inne części w samochodzie :o

 

Chyba trochę bardziej niż standardowo. Parę osób na forum miało problemy z oknem dachowym w Foresterze. W moim poprzednim też się popsuło, w ASO powiedzieli, że naprawa ok. 4000 zł ;)

Link to comment
Share on other sites

No z tym szyberdachem to jest tak,że i u mnie się czasem mechanika "zwiesza". To znaczy wciskam żeby się otwierał i do pewnej odległości idzie jak trzeba ,żeby po chwili się zaczął zamykać... Po ponownym naciśnięciu otwierania się i idzie już dobrze do końca.

Takie dwukilowe otwieranie

Ale jego rozmiary i walory dodatnie do auta są nie do przecenienia.

Link to comment
Share on other sites

a jaka przyczyna ? :o

był od czasu do czasu konserwowany? i otwierany w okresie np zimowym (oczywiście przy odpowiednich temp)

 

Był konserwowany i smarowany. W zimie nie otwierany, przyznaję. Awaria polegała na tym, że nie domykał się z jednej strony. Nie chce mi się szukać tego tematu, ale było opisane na forum.

Link to comment
Share on other sites

Tak, może się zepsuć, ale jest tyle innych kosztownych rzeczy które mogą się zepsuć że się tym nie martwię. Za to za każdym razem jak sobie patrzę na gwiazdy i przestrzeń nad głową to myślę sobie, ależ ten szyber jest zaj*****y :) To taka proteza kabrio na polskie klimaty ;)

 

Na koniec cytat znaleziony gdzieś w internecie, jak jeszcze nie miałem swojego Subaru:

 

"Ile mam żyć? Jedno. Dlatego nie mam zamiaru robić przez nie całe samych rozsądnych wydatków, bo umrę zgorzkniały, a wcześniej z frustracji popadnę w nałogi. A one nie dość, że droższe, to jeszcze uniemożliwiają zazwyczaj zarabianie pieniędzy(...) Także dla mnie posiadanie subaru to kwestia higieny psychicznej. Wręcz - lekarstwo. I tego się będę trzymał."

 

Pozdrawiam,

 

Szerokości i dużo śniegu!

post-10084-0-63426500-1358286265_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

"Ile mam żyć? Jedno. Dlatego nie mam zamiaru robić przez nie całe samych rozsądnych wydatków, bo umrę zgorzkniały, a wcześniej z frustracji popadnę w nałogi. A one nie dość, że droższe, to jeszcze uniemożliwiają zazwyczaj zarabianie pieniędzy(...) Także dla mnie posiadanie subaru to kwestia higieny psychicznej. Wręcz - lekarstwo. I tego się będę trzymał."

 

Pozdrawiam,

 

Szerokości i dużo śniegu!

 

 

no i mamy kolejne motto życiowe :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

W 2006 roku był facelift i trochę zmian technicznych (m.in inicjalny rozkład napędu na przednią i tylną oś w automacie) + VDC (ale pewien nie jestem). W skrócie VDC potrafi przyhamować ślizgające się koło, ja w roczniku 2005 tego nie mam.Przede wszystkim skoncentrował bym się na szukaniu egzemplarza zadbanego i w dobrym stanie, ale to już decyzja indywidualna (wyglądem też się różnią).No tak, od 2006 już nie ma silnika 2.0 z turbo... :(

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...