Jump to content

GC/GF NA - wersje specjalne?


BelegUS
 Share

Recommended Posts

Siemanko!

 

W ramach wieczornych rozważań - od dłuższego czasu nęka mnie kwestia (a znaleźć na Forum ani w Internetach nie mogę) wersji specjalnych Imprez I generacji w wersjach wolnossących.

 

Wiem, że były takie "trimy" wyposażeniowo-wyglądowe:

- GL (zwykła zwykłość)

- RX (przedni zderzak z GT, dokładki, kurnik (?) i wloty na masce (?)).

- RX+ (jak RX, ale do tego wnętrze z GT'ka - fotele (<3), kierownica MOMO (?)).

- SRX (JDM ONLY: "wykastrowany" WRX - silnik 2.0 163 <or so> koni ze zmiennymi fazami rozrządu).

 

Mnie jednak interesują "wersje specjalne". Np:

- Season (ja mam - rozpoznaję ją po uroczej naklejce z takowym napisem i motylkami i innymi esami-floresami na przednich nadkolach. W tej wersji Impreza miała chyba klimę w standardzie, czy coś więcej? Nie wiem, chętnie się dowiem, choć moja wygląda jak zwykły zwyklaczek).

 

Wiem też, że był taki wolnyssak z czerwonymi znakami na nadkolach przednich - coś w stylu "World Rally Championship"? Na pewno "World" w nazwie, "SPORT"? Na uczczenie sukcesów Subaru w WRC... forumowicz Ondo miał takową Wannę MY96 bodaj, wyróżniała się pakietem GT'kowym (zderzak, dokładki):

http://www.forum.sub...do#entry1162510

 

Temat mnie interesuje primo z ciekawości (lubię różne wyjątkowości i dziwności), secundo - choruję na takie oznaczenia wersji, jakie miała ta Wanna od Ondo.

 

EDIT EDIT:

http://drischnie.hom...erserienENG.htm

Trafiłem taką ciekawostkę... ale o wersjach NA tutaj jak na lekarstwo.

 

Jeżeli ktoś kojarzy dokładną nazwę tej wersji specjalnej - albo (zwłaszcza!) ma takowe naklejki, i są mu niepotrzebne - to chętnie w sensownej cenie przygarnę. :wub:

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Wiesz więcej niż ja

 

W sumie z wolnossakowych to najciekawszy jest Holtzer.

 

To co podesłałeś to pewnie jaks wersja na dojcze, ta plakietka to zapewne jedyny dodatek nadprogramowy. Napisz do ondo.

 

Nie wiem czy było coś takiego jak RX+, prawdpodobnie były to auta z dokupionymi fabrycznie elementami z GT przy kupnie (kubełki, kiera)

Link to comment
Share on other sites

Ondo nie było na Forum od dwóch lat ponad, odkąd auto sprzedał... :(

 

Holzer jest ciekawy, choć zupełnie nie w moim stylu... taki german...

 

A RX+ był, na Dojcze właśnie chyba. Na tej stronie co wyszukałem potwierdzenie:

http://drischnie.homeip.net/www.subaru-impreza.de/SonderserienENG.htm#NonTurboD

Szkoda, że specyfikacji nie ma...

 

A te plakietki diablo mi się podobają.

Link to comment
Share on other sites

lucza, za takowe plakietki - ogółem, jakiekolwiek drobiazgi ciekawostkowe do ubarwienia nudnego (jak na standardy Subarowe ^^) Wolnyssaczka - będę bardzo wdzięczny, daj tylko znać jak ceny się tam na Wyspach kształtują, i jak z wysyłką :rolleyes:

 

A środek w skórze to bajka - pawlas sprzedawał chyba jakiś czas temu, mocno na ten wypoczyn byłem napalony... z drugiej strony, bez grzania to w moich górach to by mi chyba tyłek odmarzł, dlatego raczej na "standard" GT-kowy poluję... a z ciekawości, po ile w UK takie bajery jak fotele GT'kowe chodzą?

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Pojęcia nie mam,ten środek ze skóry to chyba za 100€ ale trochę skóra popękana, http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/4349568 , tu jest cały 1.6 z fotelami GT,a same fotele to juz od 100€ kupisz wszystko zależy od stanu i regionu w którym ktoś chce sprzedać,pozdro.

 

http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4364996

 

http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4352937

 

http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4341013 2010 za 200€

 

http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4341013 2010 za 200€

Link to comment
Share on other sites

 

Wiem też, że był taki wolnyssak z czerwonymi znakami na nadkolach przednich - coś w stylu "World Rally Championship"? Na pewno "World" w nazwie, "SPORT"? Na uczczenie sukcesów Subaru w WRC... forumowicz Ondo miał takową Wannę MY96 bodaj, wyróżniała się pakietem GT'kowym (zderzak, dokładki):

http://www.forum.sub...do#entry1162510

 

Temat mnie interesuje primo z ciekawości (lubię różne wyjątkowości i dziwności), secundo - choruję na takie oznaczenia wersji, jakie miała ta Wanna od Ondo.

 

Ta wersja o ktorej napisales, to wlasnie ''gl sport''.

Na 100% taka wersje z naklejkami posiadal Igi_666, a chyba Hemi112 jest w posiadaniu takowej.

Jak szukalem Imprezy, to bylem blisko kupna gl sporta. Fajne toto ze wzgledu na zderzak i dokladki.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

BelegUS wydaje mi się, że nieco zacierasz granice pomiędzy wersjami wyposażenia a wersjami specjalnymi i limitowanymi:

1. Wyposażenie:

LX - podstawa podstawy, napęd na przód, sprzedawana głównie w US

GL - podstawowa wersja wyposażenia, 4x4

Season - GL + klima

RX/Sport - pakiet "GT look" RX- Niemcy, Sport - Anglia (jak sprawdziłem mojego "sporta" wg VIN to był jako turbo...), tylko 2,0, alufelgi. Co ciekawe niektóre modele "sport" miały bębny a nie tarcze z tyłu.

 

1997-2000_Subaru_Impreza_RX_sedan_(2011-08-17)_01.jpg

 

Wersje specjalne:

Impreza Outback Sport - dwukolorowa, wygląda jak GT (maska, wloty itp, ale 2.0 wolnyssak), US

 

1st-Subaru-Outback-Sport.jpg

 

 

Impreza Gravel Express - jak powyższa, ale to już z turbo

 

Subaru_Impreza_Gravel_Express_no1.jpg

SRX - mało wiem, żeby nie powiedzieć nic poza tym, co sam napisałeś.

 

Trzeba pamiętać, że modele GT nie były oferowane w US, tam najmocniejszymi silnikami były 2,2 a potem 2,5 w RS coupe

 

 

Były też wersje "inspirowane" czymś ekstra:

 

CasaBlanca - stylizowana na retro - IMO najpaskudniejsza z imprez

 

Subaru_Impreza_Casa_Blanca_001.JPG

 

Holzer Edition - po sukcesach zespołu rajdowego "Holzera" - dokładki zderzaków (przód i tył) i progów, specjalne felgi 17'' - te to są dopiero ciężko osiągalne... Inne "smaczki" - specjalny "przekreślony" grill i osłony halogenów, plastiki deski lakierowane w kolorze nadwozia (czerwony/srebrny), sprężyny Eibacha, inna gałka zmiany biegów:

 

Impreza20007.jpg

 

No i nie potrafię znaleźć o tej, która miał Ondo - dla uczczenia sukcesów Imprez na rajdowych trasach wypuszczono taką wersję "SPORT"/RX, z plakietkami na błotnikach (btw po Wiśle jeździ jeszcze taka czerwona)... Poszukam w domu, więcej danych mam na twardym.

 

PS. modele po MY2001 też miały specjalne wersje wolnossące:

 

Impreza WRX Anniversary Edition (2004) - 125/225 PS, tylko kombi, przyciemniane tylne szyby, dwukolorowe skóry, loga "Anniversary Edition"

 

impreza_25Jahreschweiz1.jpg

Impreza WRX Type Euro (2002) - sygnowana przez Ferdynanda Porsche, wersje Type Euro 15 (100 koni) i 20 (155 koni)

 

69KLEIN.jpg

 

To tyle na szybko...

Byłbym zapomniał: masz specjalnego appka z wersjami subaru na Androida, przygotował go Niemiec-pasjonat subaru (sama nazwa wskazuje: Die Subaru-Bibel )

https://play.google.com/store/apps/details?id=appinventor.ai_goep555.SubaruBibel&

Edited by Qba25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@lucza - to w sumie u nas w Polszy te fotele można nawet taniej wyrwać... tyle że u Was chyba w przeliczeniu z zarobków to znacznie fajniej wychodzi ;)

 

@marNY - no to będę wiedział, do kogo pisać z pytaniami, dzięki :)

 

@Qba - kawał genialnej roboty! Na marginesie... Impreza Outback Sport - zderzak polift NA (jak mój), maska i reflektory chyba też, ale grill... przedziwny... taka wypadkowa przedlifta i polifta? oO

Impreza WRX Type Euro też wygląda ciekawie... a Biblię już ściągam ^^

Link to comment
Share on other sites

 

Wersje specjalne:

Impreza Outback Sport - dwukolorowa, wygląda jak GT (maska, wloty itp, ale 2.0 wolnyssak), US

 

1st-Subaru-Outback-Sport.jpg

 

A one nie miały tylko 2.2?

Widuję jedną taką zieloną jeżdżącą po Lublinie :-)

 

Tapnięte ze smarkfona

 

 

 

Edited by Carnero
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam wersję Sport z tym znaczkiem.

 

24504553.jpg

Ma ona podgrzewany fotel kierowcy i lusterka, spryskiwacze reflektorów, klimatyzację. Z tyłu są tarczobębny. No i zderzaki jak w wersji GT.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tych znaczków szukam! :) Jak by ktoś gdzieś widział albo miał na handel, to proszę o cynk.

 

Podgrzewany fotel kierowcy i lusterka to akurat fajne patenty, brakuje mi tego u mnie w mojej...

 

... spryski reflektorów i klimę ma też moja Season :) A z tyłu mam zwykłe bębny...

Zderzaki zwykłe.

Link to comment
Share on other sites

Co do tych wersji to ja jeszcze bym dodał podział na Sporta do 96r, gdzie fotele były zwykłe. Potem 97-98 czyli po pierwszym lifcie ale ze stara deską był Sport albo RX (ten plus) ale fotele już były z GTka. No i chyba po 98 już ostatni wypust z nową deską i gładkimi kloszami był RX czyli czarne wnętrze i zwykłe fotele z ciemną tapicerką.

 

Ja niedawno kupiłem GLa 99r z czarną deską jak w GT i z beżową skórą (foto podpis). Też myślałem źle o skórze przede wszystkim że się będę w niej ślizgał ale miło się zaskoczyłem. MOże dlatego że ma wstawki z alkantary. Poza tym klima, spryski reflektorów i przednie fotele grzane.

Edited by silverwagon
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@silverwagon nie jestem pewien dokładnie, ale:

1. Fotele - to była ewolucja, w starszych GT też nie było kubełków;

2. Rocznik '96-'97 to była "przejściówka" - pokrętła ogrzewania jak w nowszych, ale kształt deski stary, nowy przód i kształt lamp i to było niezależne od wersji (deski były takie same w turbo i nie-turbo, różnice dotyczyły zegarów i kierownicy);

3. Podgrzewanie foteli było związane z wyposażeniem dodatkowym (skóra);

4. Wersję "sport" spotkałem w wersjach na Anglię, poza tą, o której pisze sherman. W każdym razie nie jestem pewien jak przebiegała granica czasowa pomiędzy Sport i RX/RX+.

 

Ostatni wypust RX/Sport miał nawet kierownice Momo, można takie znaleźć w GB (ciekawe, czy u Ciebie była oryginalna, może też była opcją wyposażenia).

 

@sherman Właśnie o tym modelu pisałem, że nie umiem znaleźć danych, Popraw mnie jeśli się mylę, ale wyposażenie, jak w RX (pakiet GT), rocznik '96? Bo miało to uczcić mistrzowski tytuł Colina McRae i zdobycie pierwszego mistrzostwa świata producentów w 1995.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie kiera była zmieniona przez poprzednika.

 

Ta przejściówka 96-97 to właśnie chyba RX+ z fotelami od GT, a reszta jak w normalnym sporcie. Oglądałem kiedys takiego i niczym poza fotelami nie różnił się od wczesniejszych sportów (no poza przodem oczywiście)

Link to comment
Share on other sites

@sherman Właśnie o tym modelu pisałem, że nie umiem znaleźć danych, Popraw mnie jeśli się mylę, ale wyposażenie, jak w RX (pakiet GT), rocznik '96? Bo miało to uczcić mistrzowski tytuł Colina McRae i zdobycie pierwszego mistrzostwa świata producentów w 1995.

Z tego właśnie powodu chcę mieć te emblematy :evil:

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc to niewiele wiem o wersji Sport, ale z tego co pamiętam a na forum było o tym, to wersję Sport zastąpiła wersja RX i chyba nastąpiło to po pierwszej zmianie reflektorów i maski. Sport oprócz tego że ma pakiet GT ma też chyba trochę szersze kapcie bo 195/60 R15.

Link to comment
Share on other sites

@sherman Właśnie o tym modelu pisałem, że nie umiem znaleźć danych, Popraw mnie jeśli się mylę, ale wyposażenie, jak w RX (pakiet GT), rocznik '96? Bo miało to uczcić mistrzowski tytuł Colina McRae i zdobycie pierwszego mistrzostwa świata producentów w 1995.

Z tego właśnie powodu chcę mieć te emblematy :evil:

 

Prosze RX+

Skóry i takie tam. Z tyłu bębny

post-11393-0-68735600-1358357643_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Igi miał GL Sport rok1996 (bo chyba tylko ten rok wchodził w grę),ale pogonil ją akurat w momencie kiedy ja trafiłem na ...GL Sport 1996r :P

szkoda,że sie tak mineliśmy,bo dwie limitowane wersja GL Sport w miasteczku gdzie Subaru mozna policzyc na palcach dwóch dloni i kawałka stopy to byłby ewenement.

 

Ja swoją świnię znalazłem w komisie ,i przyjechała z niemiec na 14" staluchach z zimowym obuwiem 185/70/14.

 

GL Sport ma wszystko z zewnątrz to co GT prócz dolnego parapetu z tyłu i kurnika+wlaty na masce.

 

Jest jeszcze jedna wyjatkowo rzadka wersja to Impreza GL Sport Hemi Motoevent Tour.

Jest to wersja do jazdy po róznego rodzaju zlotach,zawodach.

Wyróznia się m.in.innymi amorami w tylnej klapie dzięki czemu tylna klapa zatrzymuje sięw danej pozycji i robi jako stolik na wszelkie zlotowe jadło i browara oraz w wyposażeniu ma namiot ,który w nocy słuzy jako namiot ,a w dzień ochrona przed słoncem dzięki czemu wnetrze az tak bardzo sie nie nagrzewa :biglol: :biglol:

post-7758-0-13709300-1358587417_thumb.jpg

post-7758-0-62816600-1358587690_thumb.jpg

post-7758-0-16609500-1358587706_thumb.jpg

Edited by hemi112
Link to comment
Share on other sites

Nie mów ,ze na początku łyknałeśw tą Hemi Motoevent Tour :P

A co do tablic,to na niesubarowych stronach wrzucałem tylko tył auta,to blachy zamazałem,a na naszych forumowych stronach to mazac nie będę nie?

 

Ale wersja ciekawa,nie? :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...