Skocz do zawartości

Jak wyłączyć kontrolę trakcji


maniek276

Rekomendowane odpowiedzi

W skrzynce bezpieczników pod maską masz wolne miejsce oznaczone VDC OFF (FWD) i tam trzeba włożyć bezpiecznik 15 A i masz kontrolę trakcji wyłączoną.

Have Fun :)

Edytowane przez tom-k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W foresterze kontrola trakcji da sie wylaczyc przyciskiem, gorzej z ESP, ale poradzilem sobie - wyciagasz bezpiecznik od ABS jest zaraz obok glownego wielkiego bezpiecznika w ksztalcie kwadratu. Wyciagasz zielony bezpiecznik. Nie dzialaja zadne systemy lacznie z abs.

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W foresterze kontrola trakcji da sie wylaczyc przyciskiem, gorzej z ESP,

Ludzie, od tych skrótów można zwariować. :angry: To brzmi jak dialog kiepskiego kabaretu (np. animrumru). B. proszę fachwców o wyjaśnienie :

1. Czy ESP nie znaczy "kontrola trakcji" ? Mam na myśli system zapobiegający (do czasu :evil:) poślizgowi koła lub parze kół ?

2. ASP można niby wyłączyć przyciskiem, ale, jak mówią, nie do końca. Ja dzisiaj pojechałem na parking hipermarketu, wycisnąłem ESP i kręciłem piruety jak za dawnych dobrych czasów, tylko śnieg z lodem wirował i śmiedziało spalonym sprzęgłem (?). Auto : OBK 3.6.

Czy w tej sytuacji też powinienem wyciągnąć jakiś bezpiecznik ?!

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP (ang. electronic stability program) – system wspomagający kierowcę w utrzymaniu toru jazdy, przez Subaru nazwany VDC

ASR, TCS, ASC itp podobne nazwy, to system kontroli trakcji, które wchodzą w skład ESP

 

a SUBARU to VDCS, czyli http://www.subaru.pl/tec_vdc.html

Edytowane przez okeyten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@najman,troszke bzdury opowiadasz bo metoda nie do jest użytku. Na tym samym bezpieczniku (33) jest układ wspomagania kierownicy. Mozna wylaczyc czujnik ABS który jest łatwo dostepny ale tracisz korektor hamowania. Bez tego raczej bardzo trudno sie jezdzi i caly fun w pistu idzie

 

@@H4lik,przytrzymaj ten przycisk dłużej. W STI sie wylacza a w forku nie :rolleyes: moze w OBK sie wyłączy

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a SUBARU to VDCS, czyli http://www.subaru.pl/tec_vdc.html

 

Niestety w obecnych Foresterach/Legacy/OBK jest mniej trybów pracy VDC niż opisanych w przytoczonym linku.

Na podstawie mojej jazdy OBK MY12 tej zimy mogę powiedzieć, że są 2 tryby pracy VDC:

  1. Normalny: działają wszystkie systemy
  2. VDC OFF (aktywowane odpowiednim przyciskiem): kontrola trakcji (eliminowanie uślizgu kół przy przyspieszaniu) jest wyłączona (albo wystarczająco stłumiona), ale kontrola stabilności działa (może z większą tolerancją)

Objawia się to tym, że na VDC OFF możesz ruszać z uślizgiem kół i kręcić bąki (nawet ;) ), ale jak chcesz pojechać bokiem to po przekroczeniu pewnego kąta odchylenia auta od toru jazdy VDC i tak przyhamuje odpowiednie koło/-a, żeby auto ustawiło się przodem do kierunku jazdy.

 

Chciałbym mieć przycisk, który zupełnie wyłączy VDC (kontrola trakcji + kontrola stabilności) zostawiając ABS, ale chyba nie ma prostego rozwiązania. Użycie przycisku VDC OFF wyłącza tylko kontrolę trakcji. Wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika wyłącza "wszystko", tj. ABS + VDC (kontrola trakcji + kontrola stabilności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4lik,przytrzymaj ten przycisk dłużej. W STI sie wylacza a w forku nie :rolleyes: moze w OBK sie wyłączy

 

W OBK (przynajmniej MY12) też się nie wyłączy.

Dłuższe przytrzymanie przycisku powoduje, że do chwili ponownego uruchomienia zapłonu nie można wyłączyć VDC w ogóle -- jak rozumiem takie zabezpieczenie, że jakbyś "kolanem" przycisk przytrzymał zabezpieczy Cię przed utratą VDC. :)

 

W Forku to nie działa,niestety. :( Ale mnie wystarcza wyłączenie kontroli trakcji,można wtedy bokami polatać.Choć na suchym i przyczepnym śmiałości nie mam. :P:biglol:

 

No to mi (OBK MY12) takie boki na VDC OFF nie wystarczają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@H4lik,chyba nic nie dalo tyko zabezpieczenie od przypadkowego wylaczenia kolanem. Ponoc jest jakis tryb serwisowy kombinacja zaplonem, hamulcem i czyms tam jeszcze zaleznie od rocznika i typu subaryny. Wyjecie bezpiecznika to wylanie dziecka z kąpielą

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Po przeczytaniu wszystkiego nadal nic nie rozumiem. Muszę mieć możliwość włączania i wyłączania VDC. Nie zależy mi wtedy na ABS bo chcę wyjechać z błota a nie chamować. Chłopaki mówią mi o bezpiecznikach które znalazłem ale w kabinie mam kilka z tym samym numerem na rozpisce która jest na wewnętrznej stronie klapki maskującej. Pod maską nic nie znalazłem. Podobno to jest proste jak ..... Ale nie umiem tego zrobić. Zamierzam wymontować przycisk z podgrzewaniem przednich wycieraczek bo i tak mam nie oryginalną szybę i w to miejsce kupić przełącznik w serwisie z napisem VDC OFF. Podobno można ten bezpiecznik jakoś zmostkować i poprowadzić pół metra kabelka do przełącznika. Ludziska piszą że to takie proste ale konkretów brak. Tak to jest jak ktoś jest a techniczny tak jak ja. Sprawdzałem już auto na śnirgu i pod sporą górkę i było prawie idealnie. Ale po obejrzeniu chyba wszystkich filmików na YT dotyczących VDC doszedłem do jednego słusznego moim zdaniem wniosku - a mianowicie , włącznik VDC OFF/ON MUSI BYĆ. Używany będzie bardzo żadko ale możliwość odłączenia niest niezbędna. Czy w okolicach Iławy Olsztyna znacie kogoś kto kuma jak to zrobić ?

 

Edytowane przez m.lessman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...